עזרתכם בבקשה - ערב סיום עם הכיתהטוזי

אני מסיימת בעז"ה שנתיים עם הכיתה שלי (יסודי) ומתכננת ערב כיתה אצלי לכבוד המאורע (שנתיים דחיתי את זה )

 

מחפשת רעיונות להפעלות ודברים נחמדים לקראת סיום. יש לי משהו אחד שאנחנו כבר עובדות עליו והתוצרים יהיו בערב הזה אבל זה יקח רק משהו כמו 20 דקות..

 

הלוואי ותעזרו לי!

 

תודה מראש

חפש את המטמון!שרבוב

הכנה מראש אבל הם רצים

ואז בכל תחנה לעשות משהו שהוא חלק מהפעילות..

 

אני פדלאת על!טוזי

אין מצב שאני מתרוצצת איתן כאן ואני לא גרה במקום של בית הספר אז אין מצב שאני שולחת אותן בלי לבוא איתן..

 

פעילות כלשהי עם תמונות..יעל מהדרום
לק"י

אפשר להקרין תמונות של התלמידות כשהן היו קטנות וצריך לזהות מי הבת.
שירה בציבור.
פעילות יצירה.
הן עדיין די קטנות בעצמן טוזי

יצירה זה רעיון, אבל של מה? משהו שאפשר לעשות בחוץ על הדשא..

יצירת הדבקותשרבוב
נגיד שתדפיסי לוח לחופש עם מקום לקישוטים
ותביאי להן לקשט עם מדבקות מעניינות ונצנצים
לזהות תמונות מינקות זה ממש נחמדחלושי
פעילות יצירה. ארוחת ערב (שייך?)ציליגילימימי

חשבתי על ארוחת ערבטוזי

מתלבטת בין פיצה ולקוות שלא יהיו יותר מידי "לא בא לי, לא טעים לי" וכו או שכל אחת תביא משהו ונכין יחד ארוחת ערב. רעיונות?

תשאלי אם כולן אוהבות פיצהשרבוב
יחסוך לך הרבה כאב ראש
זה יחסוך כאב ראש, מצד שניציליגילימימי

אולי לאכול פיצה לוקח כמה דקות, ולהכין אוכל זה כבר יותר...

אולי נגיד להזמין פיצה ואז להוסיף כמה דברים. אפשר לדוגמא לחלק לקבוצות, קבוצה אחת מכינה סלט, קבוצה אחת כדורי שוקולד (למנה אחרונה), קבוצה אחת עורכת את השולחן וכו'...

אז חשבתי על פיצה על פיתה...טוזי

אני אקנה פיתות, רסק, גבינ"צ ותוספות וכל אחת תכין לעצמה שזה איזה עשר דקות.

 

וזה באמת רעיון טוב החלוקה לקבוצות והן יכינו עוד דברים. וזה עוד זמן

 

 

יצירה פשוטה בגלילי נייר טואלטנפשי ישובב

זה פשוט ונראה ממש שווה, אפשר להתקשקש עם זה, לצבוע אח"כ, ואם יוצרים דמויות או חיות- אפשר להציג עם זה הצגה קטנה..

 

הרעיון הגיע מספר חדש של רינת הופר- "גלילונה"- שירים ויצירות בגלילי נייר טואלט. נראה משו אדיר וכייפי, וכל כך פשוט וזמין. היא כתבה שאפילו לא צריך להשתמש בדבק עם זה, וצביעה- כיד המלך אח"כ.

 

(לא, אני לא מקבלת תמלוגים על פרסומת חלילה, סתם ראיתי ונהנתיכאילו מוציא לשון)

 

הייתי מפתחת את זה אולי ליצירה חברתית- או כהצגה כנ"ל, או להשתמש בצורה של הגליל כגליל וליצור חיבורים- ולחזק את העניין של ההתחברות אחת לשניה, דרך יצירה קבוצתית או בקבוצות קטנות יותר (אח, היצירתיות קורץ קחי את זה לאן שתרצי, אולי אפילו עם חומרים אחרים (רק שזה לא יקר וזמין), ובהתאמה לכיתה)

 

 

לא הבנתי, זה נשמע נחמדטוזי

אבל לא הצלחתי להבין

 

נראה לי שהיא התכוונה~א.ל

שלוקחים גליל נייר,

ומקשטים אותו כפי שרוצים- בצביעה, בהדבקה, במפיות צבעוניות וכו'( אלו רעיונות שעלו לי ברגע זה..)

ואחר כך לעשות מכל הגלילים או הצגה

או לחבר אותם ביחד- ולהסביר את עניין ההתחברות, האחדות, הגיבוש.

 

כמעט אסבירנפשי ישובב

לוקחים את הגליל עצמו ואפשר להכין ממנו כל מיני דברים: חיות, פרצופים מחייכים. המיוחד ברעיונות שמביאה רינת הופר בספרה הוא- שאפילו לא צריך דבק וחומרים נוספים בשביל זה. מהגליל עצמו. (היא נותנת מגוון רעיונות שהיא עצמה הכינה, חפשי אולי באינטרנט דוג' כי אין ברשותי את הספר עצמו)

 

אפשר גם להשתמש בגליל כבסיס ולהדביק עליו רעמה (לאריה) אזניים וחדק (לפיל) וכיו"ב.עם ניירות צבעוניים וכ"ו. ממליצה להכין דגם שניים לפני אך לתת לבנות ליצור מעצמן.

 

והרעיון השני- לחתוך את הגלילים לרוחב למעין פרוסות וחלק להשאיר כמו שהם, כל קבוצה מקבלת כמה חלקים וצריכה להרכיב משהו ביחד (צורה מסוימת, דמות או משהו מופשט) העיקר החיבורים בין החלקים ובין הבנות עצמן והעבודה ביחד כאשר כל אחת מביאה את עצמה ורעיונותיה ויוצרים יחד.

 

הפעם- מקווה שהובנתיכאילו מוציא לשון

תודה! עכשיו הבנתי (אני חושבת )טוזי
תראי מה מצאתי~א.ל

(מישהי צירפה איזשהו  לינק, ותוך כדי חיטוט בו מצאתי את זה)

 

נייר טואלט לא נחשב בעיני רבים מאיתנו כנייר ליצירה - הוא סופג מדי, רך מדי, נקרע מדי - לא משהו שאפשר ליצור ממנו משהו חוץ מאשר עיסת נייר. אני לא הולכת לשנות לכם את ההנחה, אבל בתוך כל גליל נייר טואלט מסתתר לו אוצר - הגליל האפור הפנימי שעשוי מקרטון. בדרך כלל אנחנו זורקים אותו או מקסימום אוספים אותו כדי להביא לגן - כן, עדיין מבקשים להביא גלילי נייר טואלט, קופסאות קורנפלקס וגביעי אשל לעבודות יצירה בגן. אני אמנם בעד מחזור, אבל בכנות, מעולם לא שמרתי עבודה כזו שחזרה עם הבנות מהגן ביום שישי. העבודה בדרך כלל ניצבה בגאון על הדלפק ביום שישי אחר הצהריים, אבל באופן מסתורי נעלמה בשבת בבוקר. תעלומה? קסם? לא מודה ולא מכחישה...

יש בספר 72 חיות ויצורים שונים ואחרי שאספנו במשך שבוע גלילי נייר טואלט, התיישבנו בכיף לצור כמה דמויות ולקשט אותן. התחלנו קודם עם חיות הבית - כלב וחתול.

 

 

אחר כך עברנו לצב ולעכבר.

ואיך אפשר בלי ארנב?

וגם כמה חיות ג`ונגל - פיל וג`ירף.

ואפילו פרת משה רבנו...

כל אחת מהדמויות היא מקורית וניכר שהשקיעו הרבה זמן בתכנון ובחשיבה עליהן.  מעבר לחיות, היו גם משחקים ודמויות אחרות. למשל דמויות מסתובבות - ציירנו דמויות לאורך כל הגליל:

ככה זה נראה ביחד:

חותכים את הגליל במרכז ומכניסים לתוכו גליל נוסף שיהיה הציר. עכשיו אפשר להתחיל לסובב וליצור כל מיני דמויות חדשות:

   

אפשר גם ליצור דמויות עם מרכז שמשתנה:

    

והמשחק שהבנות שלי הכי אהבו הוא של הקוף:

   

מדהים!שרבוב

עושה חשק לקנות את הספר.

נכון~א.ל
עוד רעיון עם גלילי נייר טואלטציליגילימימי

אחרי שכתבו פה נזכרתי במשהו שפעם עשיתי.

להכין מעין "כוס" למכשירי כתיבה.

להדביק חתיכת דף/בריסטול/קרטון מתחת לגליל, ואז לקשט, וליצור מעין כוס למכשירי כתיבה.

פשוט ונחמד...

שאלה על משהו קצת אחר עם גלילי נייר טואלט...טוזי

יש את היצירה הזאת שחותכים את הגלילים לטבעות ואז מצמידים אותם אחד לשני ויוצרים פרח. יודעים על מה אני מדברת?

 

אז השאלה שלי היא: על מה עושים את זה? כי נראה לי שנייר לא יספיק,  ועם מה מדביקים?

 

 

מדביקים אותם זל"זשרבוב

לא על בסיס.

 

ואני הדבקתי עם דבק חם.

 

 

תודה! אפשר להדק את זה? יראו את ההידוקים?טוזי
רעיון!שרבוב

אם יצבעו מעל זה יהיה פחות בלוט..

ותכלס זה לא קריטי.

 

אני צבעתי מעל בגואש

רעיונותמיכי

* יושבים במעגל עם כלי כתיבה. כל אחת מקבלת דף עם שם של חברה מהכיתה וכותבים עליה דבר טוב שלמדנו ממנה או שמאפיין אותה, מקפלים את מה שנכתב(מתחילים לכתוב מלמטה ומקפלים כמו אקורדיון..) ומעבירים לבת הבאה. עד שכל הדפים עוברים בין כולן וכל בת כתבה על כל אחת מהכיתה דבר טוב. 

 

* משחק ה"בלופ"- עשיתי זאת פעם אחת בכיתתי והיה מוצלח. תלוי בגיל כיתתך.

עומדים כולן באופן חופשי - מפוזר בכיתה. בהינתן האות כולם עוצמים עיניים ומסתובבים בכיתה בעיניים עצומות. תוך כדי המורה נוגעת לאחת הבנות בראש וזה הסימן שהיא ה"בלופ".  מי שהיא הבלופ מצטרפים אליה ע"י נתינת יד. 

איך מצטרפים ל"בלופ"? כשמסתובבים בעיניים עצומות שואלים כל פעם חברה שעוברת לידי - את ה"בלופ"? והיא עונה - כן / לא. אם לא ממשיכים לשאול עוד חברות ואם כן - נותנים לה יד ומעכשיו גם היא "בלופ". כך ממשיכים בעיניים עצומות, עד שכל הכיתה מתגבשת וכולן "בלופיות".

 

* תפזורת עם שמות הבנות או משהו בסגנון..

 

* משחקי גיבוש וכו..

 

* הרעיון עם הגלילים חמוד. אני ראיתי שעושים גם צמידים מגלילי נייר. יפה וחמוד. תחפשי באינטרנט.

 

* לאכול - קורנפלקס / שוגי / כריות וכו עם חלב.  

פיתות עם צ'יפס, פלאפל/נקניקיות.      

פיצה.

הכי פשוט לקבוע וזהו. אם תשאלי את הכיתה תמיד יהיה מישהו שלא אוהב משהו.

 

שיהיה בהצלחה!

בשמחה ובנחת.

 

 

תודה! אתם ממש מעשירים אותי טוזי

לגבי הראשון אנחנו כבר עושות משהו כזה בכיתה כל יום בתקופה האחרונה (מחברת עין טובה) ובערב כיתה הם יקבלו את זה.

 

ולגבי האוכל, בוודאי שאני אחליט! אין מצב שאני שואלת אותן, זה לא יגמר, יהיו לי 30 מנות שונות ומגוונות

 

הבלופ - אהבתי.

 

פתחנו את השנה עם תפזורת שמות, אולי אחלק אותה שוב..

מה זה מחברת עין טובה?לב שמח!
מחברת שכל אחת כותבת לחברה דברים טוביםטוזי

השנה עשיתי את זה בפנקסים.

כתבתי שם של ילדה על כל פנקס ומבפנים כתבתי בכל עמוד שם של ילדה אחרת מהכיתה. בסוף התפילה אני מחלקת פנקס לכל ילדה והן כותבות משהו טוב אחת על השניה. אסור להן להראות אבל מותר לספר מה הן כתבו.

בערב כיתה אחלק להן אי"ה.

תודה לכולם!טוזי

היה מקסים ומרגש ב"ה!

 

עשיתי משחק חברה, יצירה והכנו פיצות

איזה יופי!!יעל מהדרוםאחרונה
התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך