http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%95-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D-6.html
"כל אחד פה יכול להחיות מתים, לרפא חולים, אש מהשמיים יורדת על כל אחד פה, שובו בנים זה בית המקדש השלישי"
http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%95-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D-6.html
"כל אחד פה יכול להחיות מתים, לרפא חולים, אש מהשמיים יורדת על כל אחד פה, שובו בנים זה בית המקדש השלישי"
שמע, מצב האומה לא משהו .אל תפתח סתימות . לך על משהו אחר. איזה הסבר מחיי מוהרן,למשל.
בכל אופן, צריך לדעת להפעיל ביקורת ושכל ישר ופשוט כשקוראים את הדברים האלה.
ואם השכל הישר אומר לך שזה תמוה, ולא לענין- תאמין לו.
אני לא סגורה אם הם באמת מאמינים בזה או שזה מעין סגנון דיבור, ז'אנר פנימי כזה.
בכל אופן- כך או כך- אני לא מבינה את זה, וגם מתרחקת מזה.
ככלל- מקום שיש בו את הקריטריונים הבאים, הוא מקום שעלול להיות בעייתי עד מאוד. והמציאות הוכיחה את זה כמה וכמה פעמים, לצערנו הרב:
א.הרבה כסף שזורם בין אנשים מתרומות, פדיונות וכד'
ב. רב אחד אדיר ונערץ שמואדר ע"י אנשיו שמייחסים לו צדיקות-על,וכל דבריו הם תמיד ברוח הקודש. בגלל יחס זה אנשים בקהילה מבטלים את עצמם בצורה לא סבירה ולא בריאה., ואסור בשום אופן לומר משהו אחר או לחלוק על עצתו או פסיקתו.
(אני לא שוללת את העובדה שיתכן שחלק מהרבנים הם באמת צדיקים עם רוח הקודש, רק צריך לדעת שכל הדברים האלו ביחד הם מתכון להרבה דברים לא טובים)
ג. מקום שבו יש פמלית אנשים שסובבים את הרב ולא כל אחד יכול לגשת חופשי ולשאול או להתייעץ
זהו, תשפוט בעצמך.
אני כותבת כי אנחנו נכווינו ברותחין בדבר הזה לפני כמה שנים. וזה היה קשה ולא פשוט.
אין לי שום דבר נגד רב זה או רב אחר, רק צריך להיזהר מתופעות כאלה שנהיות סביב הרבנים.
תמיד הכל התחיל סביב רב אחד עם רוח הקודש ושהעריצו אותו ושהיתה פמליה, אולי חוץ מהכסף, אני לא יודעת
כשרבי נחמן חזר מא"י הוא אמר לחסידים "אתם יודעים מה הבאתי לכם? הבאתי לכם ביזיונות."
יש לזה סיבה ולא נאריך בה, רק נגיד שמיד כשהגיע לנמל חיפה, הוא רצה להסתלק מיד מהארץ והאנשים שהיו איתו לא נתנו לו ולמעשה הוא הוכרח להשאר בארץ כמה חודשים, למרות שהתכון להסתלק , תוך כמה שניות.
מזה נוצר הפגם הזה של הבזיונות.
אז, מי שמכיר את ההיסטוריה של חסידות ברסלב,
יודע שתמיד חסיד ברסלב, נרדפו והושפלו , בעיקר על ידי חסידים אחרים. הרסו להם את בית הכנסת, גירשו אותם, פגעו בהם.
דוח של המשטרה הרוסית שיצא לפני מאה וחמישים שנה, אומר דבר מדהים, שחסידי ברסלב נרדפים על ידי הרבנים, באותו סגנון שהגוים, בדרך כלל , רודפים את היהודים.
בתקופה הזו, לא מקובל לרדוף ככה, יש משטרה , יש זכויות אזרח, חופש הביטוי וכן הלאה, אז הביזיונות צריכים ללבוש דמות אחרת.
אז מה שקורה היום, זה שכל כמה זמן, צץ איזה מנוול ומטורף או חבורה של גנגסטרים וחוליגאנים , וזה מתפרסם באיזה אקט מזעזע , תחת הכותרת שמדובר בברסלבים.
אז היה אליאור חן, שניסה לרצוח ודי הצליח לרצוח שלושה ילדים קטנים והיה דניאל אמבש שהיה נשוי לחמש נשים וניהל בירושלים כת סדיסטית, עם שפע של פשעים מיניים וניצול ואלימות.
ויש גם את ישיבת שובו בנים , עם הלבנות הכספים והגניבות והיריות והחטיפות וקשרים לביצוע רצח ומעשים מגונים וכן הלאה וכן הלאה וזהו.
אז אלו הביזיונות שיש היום לחסידי ברסלב שרגילים לקום בבוקר ולשמוע ברדיו שעוד חסיד ברסלב , על רגע פשעים חמורים כאלו או אחרים.
אבל זה בסדר, לא מדובר על חסידים אמיתים, אלא רק התגלמות הבזיונות , שהם חלק מהענין הזה של ברסלב.
להשיג עותק של זה?
(האמת שאני לא יודע אם זה לגמרי נכון, אמנם ניסו לרצוח את ר' נתן ואת משפחתו ע"י זריקת אבנים וסלעים על ביתם אבל רוב המחלוקת הייתה באמצעות דברים שיש רק ליהודים - חרמות, נידויים, פסילה של שחיטה וכו', הלשנות ומסירה, סגירת הדפוס וכו')
והגויים שרדפו יהודים הרבה פעמים טבחו ביהודים באמצעים כמו קילשונות, גרזנים וכו'
אבל מה שבטוח שזה מראה כמה המחלוקת הייתה קשה ואכזרית, אם הגויים שמו לב לכך והתייחסו לה בצורה חריפה)
שמנסים ליצור תמונה שיקרית, שרדיפות חסידי ברסלב היו רק בזמן רבי נתן,
אבל מסתבר שעיקר הרדיפות היו אחר כך.
לגבי הדוח של המשטרה הרוסית,
הוא מזוכר בספרו של הפרופסור דוד אסף, "נאחז בסבך - פרקי משבר ומבוכה בתולדות החסידות"
כך אני חושבת שקראתי. גם הרב ארוש הוא מה"גנגסטרים" שאמרת?
ואני ממש לא חושב שאפשר לשים את מאפיית שובו בנים ואת חוט של חסד באותה קטגוריה
אבל עצם המצב שיש בברסלב רבי שאיננו רבינו (ויש כמה כאלה היום) זה דבר חדש שלא היה מעולם, וזה דבר בעייתי
לפעמים זה מתפרץ בצורה חזקה מאד ולפעמים בהרבה יותר דקות
אבל בהחלט יש בזה חריגה ממסורת ברסלב
הרב ארוש ולא הרב ברלנד כי רוב מי שאני מכירה שמתקרבת לברסלב מתקרבת אליהם
הוא גם לא עבריין נמלט.
יש לו הרבה בעיות אחרות, אבל הוא לא בקטגוריה של פושעים מורשעים.
א. הפורום הזה הוא לא נועד רק למי שלמד בישיבת X או Y. הוא מיועד לכל מי שרוצה לשאול, להתיעץ, לשתף בדברים שקשורים לתורה של ר' נחמן. כך שלא שייך בכלל להגדיר אותו כך או אחרת, מה גם שכל הגדרה באשר היא, היא חיצונית. ואילו כאן מדובר בדר"כ בענינים פנימיים יותר, שבין האדם לה', והפנימיות הזו יכולה להיות שייכת לכולם, בלי שתהיה להם כותרת "מתאימה" או "לא מתאימה,.
ב. לא כולם מסכימים שX או Y הם "לא ברסלב", זו דעתם של חלק מהכותבים כאן, לא של כולם. מצד שני- אי אפשר לחשוב שכל מי שמכניס את עצמו מתחת לכותרת הפופולרית הזו של "ברסלב" הוא אכן כזה, וגם אם הוא כזה זה לא אומר שהוא מבוטח מבעיות, שחיתויות ושאר מרעין בישין. זה בדיוק הענין- לא מדובר בהגדרות חיצוניות.
ג. גם אם רוב המכרים שלך התקרבו דרך X או Y, זו לא הוכחה או סיבה לשום דבר. יש הרבה שכן, ויש הרבה שלא, שמוצאים את דרכם לר נחמן באלפי דרכים אחרות.
בקיצור- את מוזמנת להישאר פה, לשאול, להתענין ולהתייעץ. אבל את צריכה לדעת שאין פה קול אחד או אחיד של זרם מסוים בברסלב.
הרב בלרנד שליט"א
אז הם יזכו כמוהו ליכולת המופלאה הזאת.
ואולי הוא התכוון שלכל אחד יש את הפוטנציאל
להגיע לדרגה גבוהה כזאת.
ובעניין בית המקדש השלישי, הכוונה
שיש שם עוצמות כמו שיהיו כשיבנה המקדש
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!