איך מתכוננים לנסיעה לאומן?סתם אחת

מבחינה רוחנית כמובן

הספר שאני הכי התחברתי אליו הוא "אומן למטייל"די"מ
‏(מדריך גוף ונפש)
של הרב בזנאסון.

יש גם את הספר "המסע" של הרב סטבסקי.
לא בטוח שתמצאי שם מקווהשפיפול

אז תלכי לטבול בארץ.

לגבי הכנה רוחנית נוספת, כל המוסיף גורע, כמה שפחות יותר טוב, פשוט תגיעי.

 

לגבי יתר הדברים כאן תמצאי מדריך מצויין.

ומאיפה ההיתר לרווקה לטבול בשביל להיכנס לציון?די"מ
יש בחשד שרווקות לא יטבלו בשביל למנוע זנות.
אולי לך אין בעייה עם זנות אבל לרוב היהודים שומרי תורה ומצוות היה ובוודאי לרבנו.
ומאיפה הבאת שגם נשים צריכות לטבול?אתה בכח מחפש פרובוקציות?
אולי תכתוב דברים ברורים?שפיפול

"מה זה "יש בחשד"?

לא מכיר עברית כזו.

המנהג הוא לא להגיע לציון בלי טבילה, כיוון שלפי אמונת חסידי ברסלב , הציון הקדוש הוא אבן השתיה, וצריך לפקוד אותו בטהרה.

 

זה עניין של ברסלב.

כל מיני רבנים שאינם קשוריעם בברסלבס ואינם מבינים בברסלב, יכולים להמציא כל מיני איסורים וחרמות וזה לא אומר שאני צריך להתייחס אליהן.

אני בטוח שאתה מרגיש ממש טוב עם עצמך בזה שאתה נכנסדי"מ
כל הזמן באנשים זה בטח ממש עושה לך טוב על הלב.
אולי כדי שלפני שאתה מטיף לכולם פה מה זה ברסלב תעשה חזרה על תורה רפ"ב ותלמד ללמד זכות על אנשים.
זה שגיאת מקלדת אני כותב מהפלאפון עם המילון ולכן במקום לכתוב "גזרה" כתבתי "בחשד".

ולעניין עצמו.אשמח לשמוע שם של רב ברסלב שאומר שנשים צריכות לטבול ואפילו רווקות.
היתר לטבילת רווקות מהחפץ חיים יספיק לך?שפיפול

או שאתה צריך דווקא את שיק ואת ארוש?

לא לדעתי שהוא היה ברסלבר.די"מ
ואיפה הוא כותב את זה?

אתה אמרת שלפי המסורת של ברסלב גם נשים טובלות לפני הציון.בכבוד תראה מקור כזה.
אמרתי שטובליםשפיפול

לא אמרתי שנשים טובלות.

לא אמור להיות הבדל.

ברור שאמור להיות הבדל.די"מ
כי יש גזרה שנשים רווקות לא יטבלו.
די"מ, מה לגבי ערב יום כיפור?אנונימי (2)

ומה לגבי העולות להר הבית?

 

נשים רווקות לא טובלות בשיגרה מהסיבה שציינת, אך יש מקום להתיר לטבול בצנעא במקרים מיוחדים

כמו למשל בערב יום כיפור שלפי פוסקים רבים כולם חייבים לטבול - גם בחורות בתולות (ראה בספר מקראי קודש של הרב הררי למשל)

כמו כן בנות שעולות להר הבית טובלות לפני כן

בחיים לא שמעתי על פוסק שיתיר לרווקות לטבול לאומן.די"מ
אפילו להר הבית יש רק אחד שמתיר באופן גורף.
הטבילה מטהרת את הנפש ואת הגוףשפיפול
עבר עריכה על ידי בת 30 בתאריך כ"ג בתמוז תשע"ד 09:54

לכן כל כך חשוב להגיע לציון הקדוש , אחרי טבילה, על מנת לקבל השפעות נכונות .

כך האמינו בברסלב.

 

לגבי גזרות, ישנן הרבה גזרות, חלקן שונות ומשונות. לא צריך להתרגש מהן.

 

תביא שם של רב אחד שמתיר.די"מ
אין שום צורך בשמות של רבניםשפיפול

כי עצם הפניה לרב שיתיר, נובעת מתוך הנחת היסוד המוטעית , שהטבילה אסורה וכיוון שאין שום איסור, אזי גם אין צורך בהיתר.

סתם אחת בקשה עצות איך להתכונןבת 30

ונהיה דיון שלם על כן מקווה לא מקווה. (אגב- הבן איש חי כותב שגם רווקות יטבלו לפני ראש השנה)

זה לא ממש מה שהיא בקשה. ולא נראה לי שהיא תלך למקווה, לפחות לא למקווה מסודר. (איך אני יודעת? יודעת.)

נראה לי שהיא התכוונה להכנה נפשית (נכון, גם מקווה זה הכנה נפשית ובכל זאת)

 

אז אם יש עצות חוץ ממקווה-  הן יתקבלו בברכה.

^^סתם אחת
אשמח לקבל עוד עצות
הנמכת ציפיותבת 30

יש נטיה לצפות ל"ניסים ונפלאות". לא רק שיכולה להיות אכזבה אם לא מרגישים איזה "וואו" מטורף ולא רואים איזה גילוי מסעיר, אלא גם שמצד האמת- הצדיק פועל גם אם אין וואו.

כמו שר' נחמן כתב- לעשות מה שצריך לעשות- לתת פרוטה, לומר תיקון הכללי.        

גם תפילה פשוטה, אמיתית, מהלב, בלי בכי סוער וצעקות עד השמים היא טובה ומתקבלת.

בעינינו ראינו ובלבנו הרגשנו איך אחרי כל טיסה לאומן קרה משהו. לא תמיד קרה בבת אחת, לפעמים מסתכלים אחורה על שנה שלמה ורואים איך מראש השנה הקודם דברים התחילו להתגלגל לכיוון הנכון.

 

מה שכן, הייתי מכינה רשימה של דברים שאת רוצה להתפלל עליהם, כדי שלא תשכחי ותתבאסי אח"כ בשדה תעופה בקייב...

שום הכנות, נוסעים וזהוהאטורי האנזו
מצטרפת לבת 30מנסהאחרונה

לא לצפות לאורות גבוהים. לא לצפות שיקרה משו שלא קרה. סה"כ רבנו מאיר בנו את הלב שלנו, ואת מה שיש בו. אז מה שאני ממליצה זה לפתוח ממש את הלב לקבל כל מה שיהיה ואיך שיהיה, לקבל שהכל מה' יתברך. ולשמוח בכל.
לתת לדברים לקרות בלי לנסות ליצור אותם. עם הרבה הרבה לב ואמונה פשוטה.
שיהיה לך באמת רק רק טוב ואמיתי. 

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך