זה יהי רצון שחיברתי ואני אומר אותו בתוך ברכת "שומע תפילה". נכתב בלשון זכר, אך גם בנות יכולות לשנות בהתאם
...
יהי רצון מלפניך ד' אלקי ואלקי אבותי, שתשלח לי במהרה זיווג הגון טוב וראוי כדי שאוכל לעבוד אותך ממדרגה יותר שלמה יותר מתוקנת ויותר גבוהה (1).
שאשתי ואני נהיה זיווג הגון טוב וראוי כל ימי חיינו (2).
ושאזכה לחיות עם אשתי בקדושה וטהרה ויראת שמיים וצניעות ומסירות נפש על התורה ועל המצוות, על ארץ ישראל ועל עם ישראל, ועל קידוש שמך בעולם, ומתוך כך אזכה בין השאר לתקן את כל מה שחטאתי, עוויתי, פשעתי ופגמתי בכל מה שקשור למצוות אלה (3).
ושאזכה להיות איש חיל (4) שאשתו אשת חיל - אשה טובה וצנועה וחסודה, ויראת שמים, ובעלת מידות טובות ומעשים טובים, וגומלת חסדים, ושתהיה יפה בעיני הן בתכונותיה, אופיה ופנימיותה והן במראה החיצוני שלה כדי שלא אעבור ח"ו על 'ואהבת לרעך כמוך' (5).
ושלא אמצא בה שום פסול (6).
ביאורים:
(1) ידוע שמי שרווק הינו "בדל אדם", ורק מי שמצליח לקיים שלום בית כראוי באמת ראוי להקרא אדם, שהרי שלום הבית כ"כ חשוב עד כדי כך שרבש"ע מחל על השם בו ברא את העולם במידת הרחמים (י-ק-ו-ק) והורה למחוק אותו במקרה בו יש אפילו רק חשש שהאישה סטטה, כל זה כדי להשכין שלום בית (ע' מסכת סוטה). ומכאן למד אחיטופל וכך יעץ לדוד המלך שישנו קל וחומר כדי להציל את העולם כולו (ע' מסכת סוכה לגבי המים שעלו ממקומם של עצי השיטין שמתחת למזבח). וידוע שאין האדם נברא אלא כדי לקיים רצון ד' ולתקן העולם במלכותו (עיין מסילת ישרים פרק א בעניין חובת האדם בעולמו). לכן רק מי שמקיים שלום בית כראוי עובד את ד' באמת ממעלה גבוהה יותר מאשר מי שאינו.
(2) "ארבעים יום קודם יצירת הולד יוצאת בת קול ומכריזה 'בת פלוני לפלוני'... נאמר בזיווג ראשון, אבל זיווג שני..." (גמרא קידושין - מצוטט לא בדיוק). מכאן שהזיווג תמיד עלול להשתנות בהתאם למעמדו הנפשי/רוחני של האדם, ולכן גם בעל ואישה שכל אחד שינה את מעמדו למקום שונה, עלולים פתאום לא להתאים. לכן יש להתפלל תמיד שנהיה הגונים, טובים וראויים אחד לשני (שמעתי זאת מהרב אבנר קוואס).
(3) אמרו חז"ל שלכל עבירה שהאדם עושה יש מצווה שמקבילה לה, ועל מנת לכפר ולתקן עבירה זו, עליו לקיים את המצווה המתאימה כחלק מהקבלה לעתיד שבתשובה (כדברי הרמב"ם שהתשובה מורכבת מארבעה חלקים: א. וידוי ב. חרטה ג. בקשת סליחה ד. קבלה לעתיד).
(4) גם מהרב קוואס - אשת איש - אשתו של איש. אשת חיל - אשתו של איש חיל. לא מספיק שאשתי תהיה טובה, על מנת שאהיה ראוי לה, עלי להיות איש חיל בעצמי. הרב ארוש אומר שהגבר והאישה הם מראות אחד של השניה ולהיפך - איך שאני מתנהג, כך אשתי תעביר לי (לא בהכרח באותו אופן, אך היא תרמוז לי גם אם אינה שמה לב לכך). אם אני אהיה איש חיל, אשתי תהיה אשת חיל.
(5) גמרא בקידושין: "דאמר רב יהודה אמר רב אסור לאדם שיקדש אשה עד שיראנה שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו, ורחמנא אמר ואהבת לרעך כמוך"
(6) שלא אמצא בה שום פסול - לא שלא אמצא בה תכונות שליליות או כאלה שפחות מוצאות חן בעיני, שהרי אף אחד אינו מושלם, אלא שלא אמצא בה דברים שישניאו אותה עלי, דברים שיגרמו לי לפסול אותה בגללם.
שיהיה בהצלחה לכל הרווקים והרווקות (ואני ביניהם) ושנצליח למצוא במהרה זיווג הגון טוב וראוי
