כתבה על הנסיעה לאומןdrall

נוסעי אומן: הנוסעים הישראלים הגרועים שיש

מאת: זיו ריינשטיין, מאמר דעה
 
 
 
פייסבוק
טוויטר  
 

הם צועקים, מעשנים במטוס משתכרים ועושים בלאגן אחד שלם, שלא פעם מסתיים בהזמנת משטרה. דייל אוויר לשעבר כותב על טיסות הבלהות, שמביאות בכל שנה 20 אלף מאמינים לקבר רבי נחמן מאומן, שבטח מתהפך בקברו

 
 

 

 

צפו בקטע מתוך "חדשות המהדורה"

 

קללות, עישון במטוס, דיבור גס לצוות, שלא לדבר על לכלוך ואפילו מכות הם רק חלק ממה שמתרחש בטיסות של ישראלים שיוצאים בימים אלו לאומן שבאוקראינה.

לפי רשות שדות התעופה, ייצאו לאומן השנה, שם קבור רבי נחמן מברסלב שלו סגולות להמתקת דינים רעים, יותר מ-20 אלף ישראלים ב-75 טיסות ייעודיות. מה זה טיסות ייעודיות? או, הנה מתחיל הבלאגן.


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
הישראלי המכוער חזר: משפחה טינפה יחידת נופש באיטליה
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
לעוף עליה: איך להתחיל עם דיילת במטוס?
המזיע, המסריח והחופר: נוסעים שיהרסו לך את הטיסה


בעוונותיי הרחוקים (יסלח לי על כך הרבי) עבדתי כדייל אוויר באל על. עבודה נהדרת, שבה כסטודנט צעיר אתה רואה עולם וגם משתכר לא רע. פריז, ניו יורק, בנגקוק ומה לא. אבל אז, פעם בשנה, זה מגיע - הטיסות לקייב, או כפי שכל דייל יודע - הטיסות הכי קשות ונוראיות שיש.

זה מתחיל בצ'ק-אין, אז מתקבצים משתטחי הקבר בהמוניהם, צועקים, דוחפים, שרים ומתפללים כאילו היו היחידים בטרמינל. את ניחוח הזיעה של סוף הקיץ והדוחק אין המרשתת יכולה להעביר. כמה מנוסעים אלו הם בדרך כלל עבריינים לשעבר, פושעים בדימוס שפגשו את בורא עולם בין כתלי בית הסוהר (בדרך כלל זה מתחיל כבר במעצר, כשכיפה צצה על הראש במשפט) והושפעו על ידי חבריהם לכפר על מעשיהם באומן, כי הרבי סולח לכל.


חברת נסיעות ישראלית: "ערסים, אל תטוסו איתנו"


גם רשויות התעופה בארץ מודעות לאופי הנוסעים הלא קל ובהודעה שפירסמה השבוע רשות שדות התעופה, לקראת הרכבת האווירית לקייב (שם ינחתו בטרם ימשיכו לאומן), נכתב כי "בטרמינל יוכלו הנוסעים לבדוק האם הם נמצאים ברשימת המעוכבים ליציאה מהארץ". חומר אנושי לא קל, כבר אמרנו?!

 

 
לא רק בין אדם למקום, אלא גם בין חברו. חסידי ברסלב באומן (צילום: רויטרס)

לא רק בין אדם למקום, אלא גם בין חברו. חסידי ברסלב באומן (צילום: רויטרס)

דרך ארץ קדמה לתורה

 
 

למזלם של דיילי האוויר, גברים בלבד בטיסות כאלו (ואולי מזלן של הדיילות), כל המחזה הזה נמנע מהם על הקרקע. אבל אז אותם מאמינים מגיעים למטוס ושם נמצא השילוב הגרוע ביותר שיכול להיות בנוסע ישראלי: גם חושב שמגיע לו הכל, לעיתים חם מזג או שיכור וגם מוציא קיטור לקראת המפגש עם קבר הרבי המפורסם. בקיצור, הוא "קנה את המטוס" ועושה בו כבשלו. צריך להבין שממש לא כולם כאלה ורוב הנוסעים נעימי הליכות ומצוות, אבל המיעוט הסורר מעיב על הכלל, וחבל.


 


זה מתחיל ב"שכונה" בדלת המטוס, לרוב בלי "שלום" או יחס מסוים, כאילו אתה (הדייל) אוויר. זה ממשיך בהתפרסות על שלישיית מושבים, כי "מה, אף אחד עוד לא יושב פה, רק רציתי לשים קצת את הראש". לכל אורך הטיסה מלוות אותך צעקות מכל עבר, על חגורות בטיחות אין מה לדבר, קמים לפני המראה או נחיתה, מסתובבים בלי סוף וכמובן שמפריעים לעבודת הדיילים. ואז ניתן האות ובקבוקי הוויסקי והוודקה שנקנו בדיוטי פרינשלפים: "דייל, תביא כמה כוסות עם קרח בפנים", יגיד אחד מהם, "בוא, בוא, שתה איתנו", יזמינו אותך להצטרף לחינגה.

מתישהו בטיסה אחד מהדיילים יריח עשן של סיגריות מהשירותים, כי מהי טיסה לאומן כשמישהו לא יכול לוותר על שאכטה במשך שלוש שעות רצוף, וזאת למרות שהצוות אמר וחזר על כך שהעישון בטיסה אסור (וכל המטוס משולט בשלטים שאוסרים זאת). ואם כבר שירותים, לא אלאה אתכם במצבם הנורא, שגם ככה הם לא המקום הכי נקי שיש, אבל לאחר טיסה עם "נוסעי הכפרה" אתה מתבייש שהמנקים שעולים בקייב יראו מה "עבר" עליהם.

שוב, לא כל הנוסעים כאלה ויש מי שדוגל ב"דרך ארץ קדמה לתורה", אבל כל דייל יודע שברגע שמגיע חודש תשרי - מגיעות גם הטיסות שאף אחד לא רוצה לעבוד בהן. אז מתמודדים בחברות התעופה הישראליות עם "מקרי מחלה" רבים ופתאומיים של דיילי הטסטוסטרון האומללים. אולי זה חילוף העונות ובואו של הסתיו, ואולי לא.

עשרות אלפי מאמינים טסים לאומן בכל שנה, והמנהג מבורך ויפה. אבל לפני שאותם נוסעים בלאגניסטים מגיעים לרבי נחמן לכפר על חטאיהם, אולי כדאי שיחשבו קצת על הסיבה שהם באים אליו, שהרי מהי טיסה של "בין אדם למקום" אם פגעת בדרך ב"בין אדם לחברו"?!

http://travel.walla.co.il/?w=/790/2787378&m=1

.

מצד אחד חבל מאוד שזה ככהבת 30

מצד שני אין לי שום כוונה בתור מי ששולחת את בעלה לאומן להתנצל על מה שאחרים עושים.

 

ואם יורשה לי להוסיף משהו-אריאל דל"ת

בשם ירון דיין-

כשאני הולך לרופא, אני רוצה ללכת לרופא הכי טוב, נכון?

אם נניח אני הולך לרופא עיניים, בחדר המתנה לא הייתי רוצה למצוא כמה אנשים שמגרד להם בעין, נכון? הייתי מצפה למצוא עיוורים, כבדי ראיה, אנשים עם מחלות קשות ביותר- זה מראה כמה הרופא הזה גדול.. 

באותה מידה- כשאני הולך לרופא נפש, לצדיק שתיקן כ"כ הרבה נשמות- אני לא תמיד מצפה למצוא שם יהודים קדושים, עליונים, שרפים. כי אז אולי אני לא שייך, זה לא מוכיח על הכח של הצדיק, מאיפה הוא יכול להוציא אותי..

אבל אם אני אראה בחדר המתנה כמה אנשים עם בעיות נוראיות, שהם נמצאים בשאול תחתיות, בלמטה של הלמטה- אני אגיד לעצמי- "נוו, אם אנשים כאלה הולכים לרופא כדי שיטפל בהם, אז בטוח גם אני יכול להצטרף, זה רופא רציני ומנוסה.."

וואי חזקשִׁירָה

זו הסיבה שאני לא מוכן לקבל ספרוני סגולות לפרנסה...אלעד

מחסידי ברסלב בעלי דוכני הפצות, בתמורה לצדקה.

הסברתי לאחד מהם וטענתי שקודם יהיו מבוססים ואמידים ואז יוכלו לתת לי עצות כיצד לנהוג כמותם ולהתפרנס בכבוד

שטויות.אריאל דל"ת

אתה לא רוצה לתת צדקה אז אתה לא חייב, אתה לא רוצה לקרוא ספרונים אתה גם לא חייב- אבל זה לא הופך את מה שכתוב בפנים ללא רלוונטי בשבילך..

 

 

 

אני דווקא נותן צדקה, אבל כאשר העצות הללו ניתנות ליאלעד

במחיר של שקל-לצדקה ולא מועילות ככל הנראה למי שמעניק לי אותן,

אזי הרשה לי להסתפק לגביהן..

זה דמגוגי למדי.די"מאחרונה
מי שחושב שהרופא טוב רק כי יש שם גם חולים רציניים יש לו בעייה.
אני מחליט אם הרופא הוא טוב לפי התוצאות ולא לפי מי שמחכה בהמתנה...
מה זה הדבר הזה? איזה שטויותבת 500

מה הפכו אותם לפרזיטים?

לא כולם ככה אז למה להסתכל על החלק הרע במקום על החלק הטוב ?

בשביל מה הבאת את זה?

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך