המלמד ביתו תורה כאילו מלמדה תיפלותאיש השקים
אצלינו משתדלים להקפיד על זהמינימאוס2
לא שלא מצטטים גמרות אבל אין לימוד גמרא בדרך המקובלת בבתי ספר של בית יעקב
(וכמובן זה לא שאסור לבת לפתוח גמרא ולנסות להבין )
איך הגעת מהמשפט הנ"ל למסקנה שמדובר רק על גמרא?די"מ
ממש לא מסקנה שלימינימאוס2
כן לומדים אצלינו הלכות ותנ"ך אבל לא תושב"ע בגלל הסיבה הנ"ל
לא משנה.די"מ
מאד מוזר להגיד שמדבור רק על תושב"ע בהתחשב בזה שזה משנה ובזמנם עיקר התורה הייתה תורה שבכתב. גם ברמב"ם לפי מה שזכור לי לא מוזכר משהו כזה.
כתוב שלא מלמדים גם נך אבל זה לא תפלותאיש השקים
גם אז עיקר התורה היתה תושבעמינימאוס2
רק שהיא באמת היתה תושבע ולא כמו היום שהיא כתובה
זה לא מדוייק.די"מ
אז למדו בעיקר מהפסוקים.והבעל פה היה מה חכמים אחרים אמרו.
בכל מ קרה באמת היה מדובר רק בתושב"ע היו אומרים לנו,לא?
אם כל דבר היו אומרים כל כך מפורשמינימאוס2
לא היה צריך בכלל פרשנים
זה לא קשור.די"מ
למה שזה יהיה רק תושב"ע?
רמבם הלכות ת"תאיש השקים
אמרו חכמים, כל המלמד את בתו תורה, כאילו לימדה תפלות. במה דברים אמורים, בתורה שבעל פה. אבל תורה שבכתב, לא ילמד אותה לכתחילה; ואם לימדה, אינו כמלמדה תפלות.
תודה.די"מ
אשריך.
גםד.
באולפנות ובתי"ס דתיים אחרים לבנות,
אין "לימוד גמרא" בדרך המקובלת...
^ לא מדוייק.נערת טבע
מכירה כמה וכמה בת"יס לבנות שכן לומדים בהם גמרא בעיון...
אלא אם כן התכוונת בדבריך למשו אחר שלא הבנתי...![]()
לא ידעתי..ד.
אם כי הנחתי שמישהי תעיר שיש יוצאי דופן..
אבל בוודאי שהרוב לא כך.
ואני גם לא חושב שזה טוב לגיל הזה. כי זה בוודאי לא שלב שבו מישהי "מחליטה מעצמה", עפ"י רוב, שזה בדיוק מה שהיא רוצה. בגיל יותר מבוגר, שמישהי באמת באופן חריג מחליטה שזה מה שמתאים לה - הרי אין כל איסור. זה לא מישהו ש"מלמד את ביתו", בתור דבר סטנדרטי, אלא מישהי שרוצה ומוצאת את המורים המתאימים לכך.
ככלל, חשוב שבנות תהיינה עשירות בהרגשת היהדות, בלימוד האמונה, הלכות עם הבנת האופן שהן בנויות, כראוי לרמת הלימוד שהן רגילות גם בדברים אחרים וכו'. "גמרא" כסדר, זה לא "סטנדרט", אלא תלוי בנטיה מיוחדת.
וחשוב גם שתהיינה מודעות לאופן הייחודי שהרגשת היהדות תיבנה אצלן, בתור מה שהן. שלא תחסרנה לעם ישראל "נשים צדקניות", שבזכותן נגאלו ישראל. זה בונה את בית ישראל לא פחות מאשר בנים שלומדים בדרך המיוחדת להם.
כבר העיר הרב קוק על הבעיה שכל מין רוצה להיבנות "כמו השני". למרות הצדדים הדומים, יש גם חילוקים..
מה זה בעצם תיפלות?לשם שבו ואחלמה
דברים תפלים אולי ללא ערךאיש השקים
לפי מה שהבנתינולאית
לפי מה שהבנתי
הכוונה היא לא דווקא שלילית 'לא שווה' או 'בעל ערך מועט' ערך מועט בפני עצמם
אלא אינו העיקר בשביל בנות, תוספת- שאינה חובה.
לימודי הלכות שקשורות לבית, לכשרות, לצניעות, לתפילה ולהלכות שבת וחגים
הם אינם נקראים תיפלות בגלל שיש להם שימוש מעשי לבנות זה לא לימוד 'לסתם' הנאה או ידע כללי.
לעומת הבנים שגם אם הם לומדים משהו שלא נוגע באופן ישיר לחיים שלהם, זה לא תיפלות אלא -באופן הכי בסיסי- קיום מצווה שהם חייבים בה- לימוד תורה.
אפשר ללימודים באניברסיטה
אנשים לרוב לומדים את מה שיכניס להם כסף,
זאת 'החובה'
ו'התיפלות' כשהם לומדים קורס קטן נוסף שנועד להנאה ואין בינו לבין המקצוע שהם רוצים לעבוד בו שום דבר.
כך התיפלות, לימוד דברים שאינם הכרחיים לבנות, אבל מצד שני
לדעתי, כמו בלימודים המקצועיים שמשלבים בו את הקורס הקטן, כשזה לא מפריע להקניית הידע ההלכתי הנדרש, למה לא?
זה אומנם 'תיפלות' ואינו חובה, אבל אם זה לא על חשבון הלימוד שבנות כן חייבות לדעת, למה לא?
אנחנו מעם ה' ואנחנו צמאות לדבריו
יש כאלה שיותר מתחברות לפילפולים
יש כאלה שיותר מתחברות לקבלה
יש כאלה שיותר מתחברות ללימודי הלכה גם כאלו שלא קשורים אליה בצורה ישרה
ואני חושבת שידע כללי,
אפילו שטחי, אבל שמקיף את התורה,
מחזק בנו את השייכות לתורה, לעם,
ונותן לנו מבט יותר רחב על המציאות.
(לדוגמה, זאת הסיבה שמלמדים מקצועות 'לא חשובים' כדוגמת ספרות, גיאוגרפיה, חקלאות, אומנות(של היסודי),מוזיקה(של היסודי) ועוד)
אבל הרמבם כותבאיש השקים
לא בדיוק..ד.
"תיפלות", להבנתי - זה משהו יותר גרוע ממה שכתב "איש השקים", ובוודאי ממה שאת הסברת.
אבל מי שהגישה שלה לדברי תורה היא כמו שאת כתבת פה - בטוח שהיא לא נכללת במה שאמר הרמב"ם על "רוב הנשים" (שגם אחוז ה"רוב" הזה הוא כמובן דבר שיכול להשתנות בין התקופות)...
"אנחנו מעם ה' ואנחנו צמאות לדבריו".. אשרייך.
[זה בלי להיכנס לעצם הנושא, שאכן תלוי מה לומדים, וההתאמה האישית ולא בגלל "אופנה" בלבד; וגם ההתחשבות בתקופה שבה לומדים כל מיני דברים אחרים, ויש בעיה אם רק התורה לא תילמד, כפי שאומרים בשם הח"ח. ומזה נגזרות הגישות השונות היום, גם של הגברת השייכות הממשית ללימוד, וגם של חילוק הגוונים בין זה ללימוד בישיבה של בחורים]
אפשר לתת לך לינק לשירשור הקודם בנושא?מאמע צאדיקה
שרשור??שום וחניכה
יוצרי הסמיילי החופר לחשו לי שהוא זכה לבוא לעולם בזכות לימוד תורה של הנשים.
אין לך שום תובנה מאז?איש השקים
אז אתה יודע על קיומו?אלעד
אם כן,
למה לשפוך כאן עוד דם רע?
לא יודע על קיומואיש השקים
דווקא יש לי תובנה חדשה השבוע!!!מאמע צאדיקה
נכון יש את המשנה של פרק חלק? (שניה איפה גוגל לצטט לכם--- הנה-----
דף מח,ב פרק י הלכה א משנה כל ישראל יש להן חלק לעולם הבא ואילו שאין להם חלק לעולם הבא האומר אין תחיית המים מן התורה ואין תורה מן השמים ואפיקורוס רבי עקיבה אומר
דף מט,א פרק י הלכה א משנה אף הקורא בספרים החיצונים והלוחש על המכה ואומר כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך אבא שאול אומר אף ההוגה את השם באותיותיו:
דף מט,א פרק י הלכה א גמרא הוסיפו עליהן הפורק עול והמפיר ברית והמגלה פנים בתורה אין להן חלק לעולם הבא.
החידוש- לא כתוב פה שהמלמד ביתו תורה- אין לו חלק לעולם הבא!!
טטאם!!!
(נכון זה חידוש יפה? אני חידשתי אותו ברגע של חירפון בשעה מאוחרת מידי של יום לימודים... תודה תודה
)
(הסבר בדיחות- סוג של לעג על חלק מהעולם הדתי שבשבילם הנושא הזה הוא דגל מתנופף כעין עיקר אמונה שכל יהדותם תלויה בו)
-- וברצינות-
צריך ללמוד את המקורות בצורה מדוקדקת
לשים לב שבמשנה יש מחלוקת שיטות:
"...מכאן אומר בן עזאי חייב אדם ללמד את בתו תורה שאם תשתה תדע שהזכות תולה לה
ר"א אומר כל המלמד בתו תורה <כאילו> לומדה תפלות
ר' יהושע אומר רוצה אשה בקב ותפלות מט' קבין ופרישות הוא היה אומר חסיד שוטה ורשע ערום ואשה פרושה ומכות פרושין הרי אלו מבלי עולם: (סוטה כא. במשנה) "
שימו לב שדברי רבי יהושע מנוסחים כתשובה ישירה לדברי רבי אליעזר- אדרבה! אם לימוד תורה הוא תיפלות- הרי הוא מתאים ורצוי לנשים ביותר... אישה פרושה היא מבלת עולם = אישה שלא למדה תורה היא מבלת עולם. (מעניין- מה זה אומר על מהות התורה או הלימוד שלה? האם לנשים יש תשוקה לתורה בצורה גדולה יותר או שונה? ). שימו לב גם לפער בין דבריהם- ר"א מדבר על אב לביתו, ר"י מדבר על הרצון של האישה עצמה. נראה שהחילוק הזה ממשיך להתגלגל-----
לשים לב ברמבם שיש הבדל בין מצב שאביה מלמדה לבין מצב שהיא מבקשת מעצמה ללמוד- ואז מצווה ללמד אותה ולעזור לה.
(נראה לי אישית, וזכור לי ששמעתי את זה פעם- שאבא במיוחד כי כל אבא חושב שהבת שלו מושלמת והכי מסוגלת מבחינה לימודית, ורוצה לתת לה את החינוך הכי טוב- אז לא, תרגיע, יש דברים שהם גדולים על הבת שלך ויקלקלו אותה ולא יהיו לה טובים ללמוד... אבל אדם אחר או היא עצמה יש אובייקטיביות לראות אותה ולדעת מה היא צריכה ומה היא מסוגלת)
נראה לי גם לומר שאם אנשים לא עוזרים לאישה ללמוד תורה בצורה ישרה- יש לתלות בהם עוון של הוצאת דברי תורה לטעות וחוסר הבנה בשגגה שלה.
וממה שראיתי על חברה שלי שאבא שלה סירב לעזור לה ללמוד- זה לא קידם את המטרה שלו להיות מעורב בחיי הבת שלו או גורם מדריך בשבילה... וחבל...
כך היה נראה לי גם לחלקאיש השקים
שאר הדעות חשובות אבל זה מה שפסק הרמב"ם
אגב השאלה עלתה מהרמב"ם היומי בחוק לישראל. לא להיות פרנואידים
אוקי- ומי מהראשונים חולק עליו?מאמע צאדיקה
פשששש לומד חוק. יפהההה
הי הימופים
השו"ע פוסק כך,
כך שלא משנה איזה תנא חולק על זה
וגם לא משנה אם תמצאי ראשונים שחולקים על זה
זה לא כפירה, ועדיין יש חלק לעולם הבא
גם מי שאוכל חזיר יש לו חלק לעולם הבא, זה לא הופך את זה לחמור פחות
אני מדבר חריף, ואני לא חושב שזה באמת כזה חריף
אבל כאן הרגשתי שקצת הגזמת
(עם החלק שמותר לאשה ללמוד מעצמה אני מסכים, זה כתוב בדרישה. אבל תטעני טענות לא קשורות)
למה אם כך פסק השו"ע זה לא משנה אם יש ראשוניםדי"מ
(מבלי להיכנס ספציפית לסוגייה הזאת)
בגלל שהכרעת השו"ע היא סופיתמופים
כל זמן שלא חלקו עליו האחרונים - כשהשו"ע פוסק משהו -זאת ההלכה!
בדיוק כמו שאדם לא יכול לומר בימינו "אני פוסק כמו רב אשי", אלא הוא חייב לקבל את הכרעת הגמרא
באותה מידה בשו"ע יש הכרעה. ואדם לא יכול להסתמך (לבדו) על ראשונים שלא נפסקו להלכה
כמבואר כל זה בחזו"א על כללי פסיקה
מה זה "אדם"די"מ
כתבת שאם חלקו עליו אחרונים אז אפשר.
מה הגדר של "אחרונים"?
אדם שהגיע להוראה ויכול להכריע בעצמו מה ההלכהמופים
כי הוא יודע מה האמת
ולא אדם רגיל שפשוט סומך על הפוסקים ומקשיב לרב שלו
למעשה בשביל לחלוק על השו"ע וכל האחרונים אחריו צריך כתפיים רחבות מאד, לא מספיק סתם להיות מו"צ
היחידים שאני חושב עכשיו שהיו מסוגלים לעשות כזה דבר הם הגר"א, היעב"ץ והפר"ח
מאד מאד נדיר שיבוא אחרון ויחלוק על כולם בפער כזה של דורות (בכל זאת עברו 500 שנה מהשו"ע)
עם השני משפטים הראשונים אני די מסכים.די"מ
עם השאר ממש לא.
השו"ע לא הצתקבל על כל ישראל כדבר מחייב (כמו הגמרא) ולכן אי אפשר לומר את מה שאתה אומר.
מה שאתה אומר זו גישה מסויימת שלא כולם מסכימים איתהלשם שבו ואחלמה
סמכות השו"ע היא עניין שנתון במחלוקת
לא במקרה שנפסק בבירור בשו"ע והאחרונים לא חלקו עליומופים
אין תקדים שדבר שנפסק בשו"ע בלי חולק נחליט לחלוק עליו בדור שלנו רק בגלל שיש בזה מחלוקת ראשונים
תלוי מי...די"מ
ומה זה "אין חולק עליו באחרונים"?
נגיד אם הרב קאפח חולק זה בסדר?
לא מכיר אותומופים
אבל עד כמה שידוע לי הוא דרדעי, לא?
כן.די"מ
ואז?
(במחשבה שנייה אני לא בטוח,סבא שלו בוודאי היה)
נ.ב. אתה רציני שאתה לא מכיר את הרב קאפח???
זהו, הסתפקתי על איזה אתה מדברמופים
עד כמה שידוע לי הנכד עצמו אמר שהוא לא דרדעי
זה לא שלא שמעתי עליו
ראיתי כמה תירגומים שלו
אבל לא ראיתי פסיקות שלו, כך שאני לא מכיר אותו מהזווית הזאת
הי מופים מה נשמע?מאמע צאדיקהאחרונה
קפצת לי על כמה שנים...
רציתי שהשואל היקר מפתיחת השירשור ילמד את הנושא ברצינות, במקום להעלות כל תקופה שירשור פה
למד רמבם? יפה, שילמד ברצינות ראשונים אחרים
אחכ נשלח אותו --- אוקי מה השוע אומר, ומה אומרים האחרונים....
(אתה בוודאי יודע טוב ממני איזה ערך להבנה עמוקה יש כשלומדים רוחב של ראשונים לפני שניגשים לקבל את פסק השו"ע.)
לגבי החלק לעולם הבא - סליחה טעות שלי לא כתבתי
<צ>
חשבתי שלעוף על החידוש שלי בסיגנון "נכון יפה? תודה תודה
" יספיק כדי להסביר את נימת הדברים....
(בנושא הזה יש ככ הרבה אמוציות, ככ הרבה אנשים כותבים חריף או בצורה פסקנית ודוגלת- שלפעמים אפשר להכניס קצת הומור... להשתעשע קצת... להעמיד את הסוגיה על הפרופורציות שלה ולא "לעשות קולות" כאילו שהיא כל התורה כולה...)
אגב שמעתי דעה שהיום שבנות לומדות לימודי חוללשם שבו ואחלמה
ראוי שילמדו גם תורה
דואש מחשבה
כך בשם החפץ חיים. בלי להיכנס לפירוט מה.ד.
ותודה לאורי אורבך...
נפש חיה.
כשאחי אומר שגמרא
"זה לא בשביל בנות"
לאמא ולי
כבר יש תשובות מוכנות...
מתוך הספר "ילדה כמוני"/ אורי אורבך
מה שאני יודעת, ושמעתי מכמה וכמה רבנים-נערת טבע
דומני שגם הרב אליהו זצוק"ל הדריך כך, מקווה שאני לא מטעה..(לא מתחייבת במאה אחוז
)
בענייני אמונה, מוסר והלכות הנוגעות לחייה ולחיי הבית- חלה על האישה החובה ללמוד ככל יכולתה.
לאחר מכן, אם תרצה להוסיף לימוד גמרא- בהדרכה מתאימה, ועדיפות גדולה בסוגיות הרלוונטיות לה.
במדרשה שבה למדתי היה שיעור שבועי אחד בגמרא,תוך דגשים מסויימים-
א. הלימוד נעשה מתוך דפי מקורות ולא מן הגמרא עצמה
ב. הסוגיות היו בעלות זיקה לחיינו- שבת, חגים, צניעות, סוגיות אמוניות..
ג. עיקר הלימוד היה "שיעורי", בהנחיית הרב, ורק בתחילה היה זמן שהוקדש ללימוד אישי בחברותא.
- לא היה מושג של "סדר" גמרא, שתכליתו לימוד אישי.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
תכתבי בפורוםרקאני
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
בפועלנפשי תערוגאחרונה
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה
כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.
כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.
ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.
לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני).
כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.
כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.
כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.
יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.
כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.
אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח, זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה
וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
אה וואלה...הרמוניה
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תודה רבה!הרמוניה
בכיף!ארץ השוקולד
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג
תלוי איזה סגנון אוהבים
מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה
סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

