מרגישה פספוס בלמידה ובהתנהגות בכתהשלהבתחיה
עבר עריכה על ידי שלהבתחיה בתאריך כ"ד בטבת תשע"ה 16:56
אני יודעת שזו השנה הראשונה והכל... ושתהליכים לוקחים זמן אבל...
אני מורה מחנכת במקןם מורה שיצאה לחופשת לידה בכתה ב. הבנות מקסימות אבל לאחרונה בעיות המשמעת התגברו והמצב החברתי לא משהו בכלל...
אני מרגישה שאין לי כלים לשנות את המצב כי במה שהיה לי כבר השתמשתי...הלמידה בכתה מאוד נפגעת מכך ונוצר מצב שכמעט ואי אפשר ללמד בכלל.
זה גורם לי לתסכול מאוד גדול כלפי ההוראה בכלל וכלפי הכתה. אני מרגישה חסרת אונים לפעמים מול הכתה...קשה לי להגיע לביס כשאני יודעת שזה מה שמחכה לי...
מה עושים?
תקחי את הרשימה של הכיתהציליגילימימי

ותעשי מיפוי של מה קורה בשיעור.

תעברי אחת אחת, מי שלא מפריעה בשיעור (גם אם יש לה הרבה בעיות אחרות) תעזבי אותה בינתיים בשקט. המטרה שלך קודם כל ליצור שקט ושליטה בכיתה.

מי שמפריעה - תגדירי לעצמך מה ההפרעה. ותחשבי מה ניתן לעשות ספציפית עם אותה בת. לא ברמה הכיתתית. האם טלפונים להורים יעזרו? שיחה אישית? כרטיסיית התנהגות - זה ממש יכול לעזור. להכין לה כרטיסיה. בכל סוף שיעור את כותבת לה איך היא התנהגה בשיעור. אחרי מספר שיעורים שהייתה בהם התנהגות טובה, מגיע לה פרס ולהיפך, אם יש יותר מידי שיעורים לא בסדר - מכתב להורים או משהו אחר שיכול להרתיע (עירוב המנהל וכו'). האמת שבכיתה ב' לדעתי אפילו לא צריך פרס/עונש עצם הכרטיסיה כבר מדרבנת להתנהג יפה, כי אחרת מה המורה תכתוב עלי.

תתחילי מהבנות היותר מפריעות. לפעמים יש בנות שהן פשוט נגררות וכשהבנות המפריעות יהיו בשליטה לאחרות יהיה יותר קל...

 

כשאת מחלקת את הכיתה לגורמים פתאום ההפרעות לא נראות כ"כ נורא. פשוט צריך לשים לב איפה מוקדי הבעיות.

 

באותו אופן, את צריכה לשים לב באילו מצבים יש בעיות משמעת. לדוג' אם בעת קריאת שמות, אז אולי עדיף לא לקרוא שמות או לקרוא בסוף השיעור או בזמן של עבודה עצמית.

אם הבעיה בזמן עבודה עצמית, אז את שמה על זה דגש. אם זה בזמן של עבודה עצמית שחלק מהבנות סיימו, את צריכה להכין דפים רזרבה שיהיו לך לתת לבנות שמסיימות מהר (זה גם יכולים להיות דפי העשרה או אפילו לצייר, פשוט שיהיו בשקט במקום). אם זה בגלל בנות שלא מבינות, אם הן חלשות מאוד אולי עדיף לתת להן דף ברמה אחרת וכו'.

 

 

ברמה הכיתתית, את יכולה גם להחליט על פרסים לדוג' אחרי 8 שיעורים טובים (או יותר) שיעור כיפי, שיעור שמש פעילות וכיו"ב. לעשות ניקוד לקבוצות על התנהגות. מאוד מדרבן אחת את השניה.

זה מה שעולה לי כרגע, אם יש לך שאלות או שאת צריכה הסברים על מה שכתבתי, אז בשמחה. בהצלחה!

אני מאוד מסכימה עם הגישה שלא להעיר על הכלzmilאחרונה

להתקשר להורים כשכבר זה מוגזם

אם מישהי לא לומדת אבל שותקת אפשר פחות להעיר לה כדי שישאר לך כוח למקרים קשים יותר

קודם לכתוב על הלוח ורק אחר כך לעשות רשימת שמות

בגיל הזה צריך הרבה מחמאות -להחמיא על הכל...איך גזרת יפה ..איך כתבת יפה..קראת יפה...

ליצור רשימת תורניות ולצפר בנות טובות בכך שיעזרו לך לעשות משהו מיוחד ללכת להביא משהו וכו ואז גם אחרות ירצו להתנהג יפה ולקבל פרס או מדלית התלמידה המצטיינת

ליצור שיעור מעניין שכולל שירה בהקשר לתורה, מצגות צצביעה וציור 

התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך