הפתקה ונ-נח-נחמ--אנונימי (פותח)

 

מישהו אמר לי בשבת שזה בכלל לא אמיתי.וזה נשמע מאוד נכון וצודק.

אחד בשם יואל אשכנזי רצה לשמח את רבי ישראל ולכן הוא כתב את הפתק ודחף לו אתזה בסוף ימיו.

זה בכלל לא אמיתי וכל הרבנים הגדולים של ברסלב (הרב ברלנד,הרב ארוש שליט"א והמוהרא"ש זצ"ל) בכלל לא החזיקו מזה.

מכאן גם יוצא של משפט-נ-נח-נחמ.. אין יסוד ומקור מרבי נחמן

...

פחחחח.....גבעוני מצוי

א. הפתק היה אצל סבא מגיל צעיר, לא מסוף ימיו בכלל.

ב. לפי סבא, הפתק היה בארון סגור עם מנעול, כך שיואל אשכנזי לא יכול היה להחביא את זה בדיוק בכרך שרבי ישראל הוציא מהארון

ג. "הרבנים הגדולים של ברסלב".... לא הייתי מציע להיכנס לנושא הזה כאן, אך רוב חסידי ברסלב אינם חסידים של שלושת הרבנים שהבאת כאן, ואף אם מעריכים את המוהרא"ש ולומדים בספריו - רוב מוחלט של חסידי ברסלב לא ראו בעין יפה את הנהגת האדמורות שלו. לגבי ר' ברלנד אפשר לקרוא באינטרנט הרבה על פועלו של האיש ועל מעללי בנו ונכדו, ולגבי הרב ארוש הוא כתב במפורש:

1.בעניין הפתק, אכן צריך להאמין באמונה שלמה שהוא פתק מן השמיים.

(כאן: http://forums.breslev.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=51)
וכן כתב:
ודאי שיש סגולה בפתקה
 
יובל דיין בחור מגניב וחתיךliat

הוא אורח מבוקש בכל המסיבות השוות של המפורסמים בתל אביב.

 

זה עדיין לא הופך אותו לסמכות רוחנית.

טרחת בכלל להקשיב לזה?אביגיל.
איבדתי בגלל זה זמן יקר ונדירliat

וכל מה ששמעתי הוא את אותה תעמולה ננחית בנאלית ושיטחית .

 

כמובן, שהוא העביר את כל הקלישאות הללו בצורה עסיסית ומרתקת , כי הוא הרי יובל דין המגניב והחתיך ובגלל זה כל כך אוהבים אותו במסיבות של העשירים והשחקניות.

 

יאללה.

כן הטרחתי את עצמי להקשיבliat

בזבוז זמן.

 

הוא בעצמו אומר "מי שלא רוצה שלא יאמין"

הופתעתי מסגנון הכתיבהאביגיל.
את היית מופתעת יותר אילו היית מגיעה למסיבות המגניבותliat

שיובל המדליק מגיע אליהן בתל אביב.

גם הסבא פקפק במהימנותו של הפתק שקיבלliat

לפני מותו הוא התוודה בפני נכדו ובפני אחד מחבריו שהוא מאמין ןמקווה שהוא קיבל פתק מרבי נחמן, אבל הוא לא בטוח בזה.

 

כמובן, שאת הסיפור הזה, הננחים לא מספרים ומן הסתם גם לא יודעים.

השאלה היא האם זה מקרב אותך לה' או לאאלעד

מה משנה אם הוא היה אמיתי?

הוא גרם לרבבות יהודים להתקרב לה' יתברך ולדבוק בו ולהתחזק מאוד מאוד

 

וזה העיקר

בטח שזה משנה.די"מ
אמונה לא מבססים על שקרים.
לא משנה בכללאלעד

גם אם הטענה הזו של הפתק שנניח והובילה מישהו לזרועות האמונה בה' - שקרית,

עדיין ה' אמת ותורתו אמת.

 

מה זה משנה מאיזה צד אותו יהודי הגיע אל האור?

אני לא מסכים.די"מ
קשר שמתבסס על שקר הוא לא אמיתי.
^^ אני מסכימה עם ד"ימפונ3'ה!!

אלעד, אתה באמת חושב שזה נכון מה שאתה אומר??

 

 

בלי קשר לפיתקא בכלל. בקשר למה שאמרת.

מכיכה את זה שהמורה מספרת סיפור עוצמתי עם מסר מהדהד בסופואלעד

ותמיד אחת התלמידות תשאל "רגע..אבל זה קרה באמת?"

לטעמי, אם המורה נבונה, היא תענה "מה זה משנה??"

 

מטרתו של הסיפור שהיא טרחה להביא בפניכן הוא המסר בסופו שאמור, למשל, לשפר מידה מקולקלת או להביא לתובנה חדשה וכד',

ואם המסר נכון והתלמידות כתוצאה מהצגת המעשיה ישפרו את דרכיהן וייעשו ליהודיות טובות יותר - מה אכפת לנו אם זה קרה בפועל או לא?

אתה צודק.די"מ
הבעיה היא כשטוענים שזה אמיתי ומנסים להמציא כל מיני דברים.
זה סוג של נבואה/משיחיות שקר.
אין שום מסר מהדהד במיתוס הפתקliat
עבר עריכה על ידי לשם שבו ואחלמה בתאריך ט"ז בניסן תשע"ה 22:05
כל מה שעומד מאחורי המיתוס הוא ניסיון לצייר את ישראל אודסר כמנהיג חסידות ברסלב וכממשיכו של רבי נחמן.

אין בו שום מסר חינוכי, אין בו שום מסר דתי.
 
הוא מיתוס למטרות פוליטיות בלבד שאומר שאם רבי נחמן בחר לשלוח פתק לישראל אודסר, אזי ישראל אודסר הוא תלמידו הנבחר.
 
מסיבה זו רובם המוחלט של חסידי ברסלב הותיקים , דחה את המיתוס ואת הפתק. רבי לוי יצחק בנדר טען שהוא הבל הבלים.
אני מסכימה איתך,אם זה עוזר ליהודים להתקרב לרבש"עשִׁירָה

ובאמת אולי זה טוב גם הגרפיטיים הגדולים בכלמיני מקומות כי אולי ככה אנשים שואלים ומתעניינים.. סבבה. אבל אח"כ, אחרי שכבר מאמינים בה' ושומרים תו"מ מה העניין בנ נח נחמ, ויש עוד כאלה שאומרים שסגולה להגיד אתזה. נראלי סגולה יותר טובה יהיה להגיד שיר למעלות..

 

קיצור..הסתבכתי קצת. מקוה שהבנתם.אם לא אז אשתדל להסביר טוב יותר P:

אני רואה שהחינוך במכות עובדקלוד

פעם ראשונה שאני רואה תגובה נבונה אצלך.

אמנם אתה טועה, אבל לפחות טעות מושכלת.

תודה על המחמאה...די"מ
<צ>
למה אני טועה?די"מ
ןנתייג את כל הניקים שלך-
@שפיפול
@קלוד
@liat
כי מיתוס לא חייב להיות אמת לאמיתהliat

ישנם הרבה מיתוסים שאף אחד לא יודע אם התקיימו באמת, די בזה שיש להם ערך חינוכי.

 

גם המיתוס על הפתק , היה יכול להיות מיתוס חינוכי מצוין, על זה שצריך להיות בשמחה ולא צריך לדקדק במצוות וצריך להתרחק מהעצבות.

 

זה יכל להיות מיתוס מצוין, חבל שלקחו אותו למקומות אחרים בתכלית.

כל הסיפורים על גדולי ישראל קרו באמת?יהודי!!

לכל סיפור יש מלה גירסאות ומסופר על מלא אדמורים.

זה אומר שנפסיק לספר סיפורי חסידים?

העניין זה לא אם זה קרה ומתי, אלה איך זה מקרב אותי לה'.

יש הבדל עצוםדי"מ
אכן יש הבדל בין זה לבין סיפורי צדיקיםבת 30

גם אם אני לא יודעת להגדיר אותו בדיוק

הבדל הןא פשןטדי"מ
סיפורי צדיקים גם אם הם לא אמיתיים מסתתר בהם מסר.
הפתק אם הוא לא אמיתי זה סתם שטות שחבר של ר' ישראל דוב אודסר עשה כדי לצחוק עליו ו60 שנה אחרי הוא נזכר...

אין פה שום מסר (בהנחה שזה לא אמיתי)
ואם זה אמיתי מה המסר?יהודי!!


תשאל את מי שמאמין בזהדי"מ
הם טוענים שיש בזה כל מיני סודות.
עוד הבדלבת 30

רוב רובם של סיפורי הצדיקים, גם אם מופיעים בגרסאות שונות- מראים או מלמדים משהו על האישיות של הצדיק, על העבודה שלו, על רוח הקודש שלו, על החסד, אהבת ישראל, דבקות בה' וכו' וכו' וכו'.

הסיפור על הפתק- בין אם הוא נכון או לא- לא מלמד שום דבר כזה, לענ"ד.

זה מה שאני אומר.יהודי!!

לא משנה אם קרה באמת או לא.

אם יש מה ללמוד מזה אז נלמד, ואם אין אז לא נלמד.

למאי נפקא מינה אם קרה באמת?

להתחזק בטיפשות, אוליliat


הנ נחים מאוד מסתמכים על ההסכמה שלרצא ושוב

הבר משה פיינשטיין לפתק.

צריך לבדוק פעם האם זה נכון (ההסכמה).

אשמח אם מישהו שיש לו מידע בנושא ישתף.

לא היתה שום הסכמהliat

רבי משה פינשטין כתב המלצה על הסבא והזכיר כבדרך אגב , שיש בידו פתק "חשוב".

הוא לא מינה את הסבא למשיח בן דוד ולא פסק שהוא הכוהן הגדול.

 

הוא בסך הכל היה מנומס אליו.

עיין כאן>>>אריאל יוסףאחרונה
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"ז בניסן תשע"ה 02:04

אמרי מוהרא"ש עמ' נב

אות רו

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך