באיזה השקפה ציונית אתם מצדדים?שרוט

# נטורי קרתא-אנשי נטורי קרתא שותפים לפרשנות של הרב חיים אלעזר שפירא, הרב יואל טייטלבוים ואחרים, לפיה ישנו איסור חמור להקים מדינה יהודית, גם אם תהיה מדינת הלכה, לפני בוא המשיח. חלקם מגדירים את עצמם כאזרחי פלסטין ולא כאזרחי מדינת ישראל.

 

#חרדים-חלק ניכר מראשי היהדות החרדית התנגד משחר הציונות למאמציה להקמת מדינה יהודית עצמאית בשל החשש מפני תגובת הגויים ללאום יהודי, ובשל השפעת ההשכלה והחילוניות שעליהן התבססו מנהיגי הציונות. חלק מהמנהיגים החרדים סברו כי הקמת מדינה מהווה מרידה באומות העולם ונחשבת לדחיקת הקץ (ניסיון להביא את הגאולה באמצעות פעולה אנושית). 

 

#ציונות דתית-דתיים-לאומיים הוא שם כולל לקבוצה בחברה הישראלית, הרואה ערך מרכזי בשמירת ההלכה והמסורת היהודית, ובמקביל תומכת בציונות ובהשתלבות אקטיבית בחברה הכללית במדינת ישראל.

קבוצה זו היא המשכה של תנועת הציונות הדתית, אשר שורשיה בסוף המאה ה-19. השם ציונים-דתיים משמש עד היום כשם נרדף לכינוי דתיים-לאומיים. בעגה הישראלית קרויים לעתים הדתיים לאומיים בשם "סרוגים" או בני "הכיפות הסרוגות", בשל סוג הכיפה המאפיין את רוב חבריה.

אז במה אתם בוחרים?

מי שמצביע משפיע!!!!

הודעה מלאה בשטויותliat

מי שדוגל בדעתו של יואליש מסאטמר נקראים "העדה החרדית" , שהם אוסף של קבוצות קיצוניות בתוך הציבור החרדי . "העדה החרדית" מונה עשרות אלפי חרדים, שהם בדרך כלל בני אדם נורמאלים, חוץ מזה שהם מחזיקים בדעות הזויות לגבי המדינה. בתוך העדה החרדית ישנה קבוצה קיצונית ומטורפת של אנשים שתומכים בלאומנות הערבית ושואפים לטענתם להשליט את הערבים על ארץ ישראל ואלו  הם "נטורי קרתא". כאמור, רוב אנשי העדה החרדית, סבורים, שנתורי קרתא מטורללים לגמרי.

 

מה שמחבר ההודעה מגדיר "חרדים" זו "אגודת ישראל" מתנגדת לשיתוף פעולה עם המדינה החילונית, לא בגלל שאכפת לה מ"אומות העולם", אלא בגלל הפחד שמעורבות עם חילונים יהודים ועם שלטון יהודי חילוני יגרום לדתיים להתחלן. האגודה מונה מאות אלפי אנשים בארץ ובעולם ויש בה מתונים וקיצונים, אבל בגדול, היא מתונה יותר מהעדה החרדית.

 

הציונות הדתית , היא הגרסה הישראלית לניאו אורתודוקסיה, והיא דוגלת בשיתוף פעולה עם החילונים, אבל יש בה מספר השקפות עולם מאוד שונות. יש כאלו שסבורים שמדינת ישראל היא "אתחלתא דגאולה" ויש כאלו שחושבים שהיא מדינה כמו כל המדינות ויש כאלו שחושבים שהיא כבר הגאולה ממש.

 

בקיצור, מפרסם ההודעה מתבקש להקשיב להבא בשיעורי אזרחות.

די נכון חוץ מהחלק הראשוןדי"מ
לא כל העדה החרדית (ובוןדאי שבעבר) אוחזים בשיטתו של ר' יאוליש.
על "התגרות באומות".
מי לא?liat


חלק מהעדה התנגדו בגלל שהציונים היו חילונים רשעיםדי"מ
ופשוט הצטרפו למי שהכי נלחם בציונים.
חבר שלי יש בכלא עם אחד מראשי העדה וככה הוא אמר לו.
ואאל"ט היו גם חרדים ממאה שערים בלח"י המחלקה הדתית (אבל סביר להניח שהם לא היו מהקיצונים..)
הם פשוט התבטלו לרבי יאוליש כדי להילחם בציונים אך לא הסעימו עם כל העניין של "לא להתגרות באומות" לפחות לא בצורה כה קיצונית.
זה לא הבדל משמעותיliat

הרבה אנשים שם לא כאלו חכמים ומתוחכמים כדי לרדת לדקויות התיאולוגיות.

 

עד היום אדמורי סאטמר מחזיקים בתואר "נשיא העדה החרדית" וכל זמן שאחד מאההההה שלושת(?) אדמורי סאטמר מגיע לארץ, עורכת העדה החרדית קרנבל גדול לכבודם, בשיתוף פעולה של עירייית ירושלים והמשטרה.

 

אני חיה עם העדה החרדית ובגדול, אני לא מכירה משם אנשים שהם נגד סאטמר.

יש כאלו, שמתיחסים לכל הנושא הפוליטי כאל בלבול מוח גדול ולא מתענינים בזה או מתעסקים בזה..

 

 

פחחח "חיה" "מכירה" כל תגןבה שלך צועקת מי אתה..די"מ
זה הבדל מאוד משמעותי.
בעייני סאטמר אנשים כמונים יותר גרועים מהציונים ובעייני מי שנגדם רק כי הם חילונים לא תהיה להם שום בעייה איתי.
אני מכיר מלא חרדים שהם נגד סאטמר (ואפילו חסיד בעלזא שהוא אחד האנשים הכי ציונים שפגשתי)
גם אותך קל מאוד לזהותliat

קופץ למסקנות, מניח הנחות , לא בודק, לא מברר וישר מטרטר.

 

מה הקשר בין בעלז לבין העדה החרדית?

 

בעלז היא חלק מאגודת ישראל כבר שבעים שנה בערך.

רוב החרדים האשכנזים בישראל הם באגודה או יותר נכון לומר, שהם האגודה.

 

אגודת ישראל מורכבת מהרוב המוחלט של הליטאים ומכל החסידויות הגדולות חוץ מחב"ד שהיא תמיד מתנדנדת.

 

העדה החרדית, היא לא אגודת ישראל, ההפך. היא נגד האגודה. כל הסיבה שהיא קמה הייתה נגד האגודה.

מי נמצא בעדה החרדית?

טיפ טיפה ספרדים, טיפה ליטאים בעיקר פלג בריסק וכמה חסידויות קטנות נגיד קרלין, נגיד שומרי אמונים, תולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק, לעלוב ועוד כמה.

 

מי שמנהיג ומממן את כל המערכת הזו , זה חסידות סאטמר. הם קטנים מאוד בארץ, אבל באופן יחסי יש להם המון כסף מחו"ל.

 

אז למה שחסיד בעלז ישנא את סאטמר?

כי זה מצבו הטיבעי, כמו חסיד גור, כמו חסיד חב"ד , כמו חסיד ויז'ניץ וחסיד צאנז.

זה מצבו הטיבעי, סאטמר עויינת את החסידויות של אגודת ישראל ותוקפת אותם כל הזמן.

 

היית יודע את זה, אילו היית קורא ויקיפדיה או עיתונים רציניים כמו הארץ ומקור ראשון ולא את הזבל הזה של הננחים ושל נוער הגבעות.

 

קפיטו?

אותי קל לזהות כי אני מאותו ניק ולפחות לא מחליף מגדר..די"מ
בקשר לבעלזא אני לא הבנתי אותך מקודם ואתה צודק.
בקשר לעיתונים,הארץ לא יוצא לי לקרוא אבל מקור ראשון אני דווקא קורא די בקביעות.
ממש לא נכון. בלז היו חלק מהעדה החרדית ופרשו מהםנר האמת

פרשו מהעדה החרדית הירושלמית לפני כשלשים שנה ולמעלה והקימו מערכת כשרות עצמאית ומאז עבר חתול שחור רב שנים בינם לבין העדה החרדית. אז - הם גם הצטרפו לאגדת ישראל. במקור הם היו חלק מה"עידה" כמו תולדות אהרן והאחרים.

 

זה מש שאמרתי שבעלז נגד העדהקלוד

לא צריך לקפוץ ולצרוח לא נכון.

פשוט לא הבנת.

ואני שואלת- מה זה משנה?בת 30

ועוד שאלה- למה נראה לך שכל אחד צריך ויכול לסווג את עצמו לאחד משלושה או יותר קריטריונים?

 

מה גם שכל מה שהבאת לגבי הציבור החרדי נוגע בעיקר לציבור האשכנזי, בעוד שלחכמי הספרדים הייתה ואולי עודנה יש גישה אחרת.

הבנתי.בת 30

אז אם עושים עבודה רצינית- כדאי לפתוח עוד כמה אופציות של השקפה...

למדנו רק על שלושתם ואנו רוצות לראות למה אנשים יותרשרוט

מתחברים

השאלה איפה...די"מ
עם תשאלי בקריית יואל בנין יןרק התדובות יהיו שונות לגמרי מפה..
הבית ספר שלך לא משהוקלוד

אם המידע שמספקים לך כל כך שיטחי ורעוע.

אז בלי קשר לעבודה באזרחותבת 30

כדאי שתדע שיש מגוון די גדול של דעות והשקפות, ויש היום הרבה מאוד אנשים שנוטים לא להגדיר את עצמם באף אחת מההגדרות שכתבת, אלא איפשהוא ביניהן, בואריאציות שונות כאלו ואחרות.

 

במילים אחרות- התפיסה שיש מגזרים מסוימים ושכל אחד משתייך למגזר מסוים היא כבר לא כ"כ רלוונטית. יש הרבה מאוד אנשים שלא שייכים במוצהר לאף מגזר. סתם יהודים טובים שרוצים לעשות את מה שמוטל עליהם לעשות בעולם הזה, וזהו. אז אולי חלק יגידו הלל ביום העצמאות וחלק לא, אבל זה ממש לא המרכיב המרכזי בזהות שלהם.

 

ובהצלחה בעבודה. מצטערת שאני לא יכולה לעזור. אני לא באף אחת מההגדרות שלך...

אני חרדית אבל אני לא משתייכת להגדרה שלך!בת 500


נטורי קרטאאנונימי (2)


פחדן, מה אתה עושה אנונימיבת 500אחרונה


הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך