שברים לכתה ד - יש למישהו רעיון איך ללמדשוברת גלים

את הנושא בצורה קצת מעניינת?

 

- [שבר מעורב]

את כל הנושא של שברים אפשר בעיקרון לעשות מענייןציליגילימימי

דווקא את הנושא של שבר מעורב, אין לי רעיון ספציפי...

 

אבל לשברים אפשר ללמד עם רצועות שברים, שהם יסדרו אותם. 

שהם יחלקו דברים לפי שברים. 

 

אפשר להעמיד את כל הכיתה ולבקש ש(לדוגמא) חמישית מהכיתה יבואו ללוח וכל מיני משימות כאלה...

 

יש גם כל מיני יישומונים באינטרנט באתר של השבחה, גלים ואופק (מט"ח) אם יש לך סיסמא. (להשבחה לא צריך סיסמא). 

בהצלחה.

פעם ראינו סרט שהמורה לימדה שם בעזרתשלהבתחיה
מאכלים עגולים...
קנתה פיצול לתלמידית , הכינה עוגה עגולה, וכד.

תמיד חשבתי למה אני לא למדתי ככה
בית ספר מקדם בריאות שוברת גלים
חחח... כן, אפשר לשכלל את הרעיון הזה למלא כיווניםשלהבתחיה


גברת טוליבר קוראים לזה..Hakuna.Matata
אולי יש ביוטיוב
ממליץ לך בחום..דבש חריף
לקנות את הספר חשבון להורים של אהרון אהרוני. ספר חובהההה לכל מורה בבית ספר שרוצה ללמד טוב. (וגם למי שרוצה להבין מתמתיקה לעומק)
כיצד ללמד שבריםחוהעוקבי

אני כיום בת 28 וממש זוכרת שיעור בכיתה ה בו המורה לימדה שברים,הביאה מלא פנקייקים וחתכה אותם בצורות שברים שונות,על חלקם מרחה ריבה או שוקולד וכך היא לימדה אותנו. זה היה מדהים! מומלץ.

כיצד ללמד שבריםחוהעוקבי

אני כיום בת 28 וממש זוכרת שיעור בכיתה ה בו המורה לימדה שברים,הביאה מלא פנקייקים וחתכה אותם בצורות שברים שונות,על חלקם מרחה ריבה או שוקולד וכך היא לימדה אותנו. זה היה מדהים! מומלץ.

אני לימדתי. המון סיפורים על ממתקים ומיני אכילה. הדגמות וצחוקיעל...


תבנית אלומיניום עם בסקויטים - להמחשת האחוזכחול ירוק

 

כמובן לאחר ציורים של צורות שונות:

 

לצייר קודם ריבוע 10 על 10 שבו יש 100 חלקים.

כדי להמחיש את האחוז - חלק מתוך מאה - התבנית עם הבסקוויטים עושה את העבודה.

 

 

 

כשהייתי בכיתה ג',חפרנית גאה=)
המורה לימדה עם שוקולד. כך וכך קוביות, זנ רבע מהחבילה וכו'.., וכשסיימנו את הנושא היא קנתה פיצות לכל הכיתה (36 תלמידים)
כשהייתי בכיתה ג',חפרנית גאה=)
המורה לימדה עם שוקולד. כך וכך קוביות, זנ רבע מהחבילה וכו'.., וכשסיימנו את הנושא היא קנתה פיצות לכל הכיתה (36 תלמידים)
המורה שלי תלתה לנו חבל בכתה, כל אחת היתה צריכה להביא גרבייםאנונימי (2)

ואז עשינו זוגות לפי התאמה- [1+3/4=7/4]

אף אחד לא ענה ספציפית על שבר מעורבציליגילימימי

אבל את הרעיונות כמובן את יכולה לממש. 

אם את בוחרת לקנות פיצה לכל הכיתה (?) זה כמובן ממחיש מעולה את השבר המעורב - שהרי מגש פיצה אחד לא יספיק לכל הכיתה...

בהצלחה.

להעזר במתכוןשחר245

אנחנו הכנו עוגה עם מתכון שהיה בו כוס ורבע מים כוס וחצי קקאו וכד'... מאלץ את הילדים לחשב שליש כוס בעין... אפשר להביא את המתכון בצורת שבר מדומה. כשזה קשור למשהו ייששומי הם קולטים יופי.

במטח הם היו מסבירים את זה עם קנגרו שקופץ על ציר המספרים בקפיצות של רבע או שליש וכד'...

אפשר להוציא את הילדים לקפוץ על ציר מצוייר במגרש

בהצלחה

שבר מעורב אינו אמיתייעקבש

אחת הדרכים החשובות ללבו של התלמיד נסללת כאשר אנו מחווים את דעתנו האישית על החומר הנלמד.

 

אמירות כמו: "האמת אני לא אוהבת שברים כי זה נושא שקשה להבין", "שברים זה נושא שבהתחלה היה לי קשה אבל ברגע שהבנתי את הרעיון הוא נהיה לי קל כמו חיבור וחיסור" וכו'. ואפילו יותר טוב "להכפיל שברים זה הרבה יותר קל מלחבר אותם, אז אנחנו נתחיל מכפל, ואחרי שתשלטו בזה לחבר אותם". 

 

אחווה את דעתי האישית על שברים:

1. שברים הם הפעולה ההופכית של כפל. פעולות הופכיות הן בדרך כלל קשות יותר (כמו חיסור ביחס לחיבור).

2. הכפלה וחילוק של שברים הרבה יותר קלים מחיבור וחיסור שלהם, הסיבה היא שפשוט לא ניתן לחבר שברים שאין להם מכנה זהה.

3. בעיני הרבה יותר קל ללמוד את הפעולות הטכניות הנוגעות לשברים ורק אחר כך לנסות ולהבין את המשמעות, אני חושב שהרבה תלמידים מתבלבלים מאוד מכל הפיצות ועוגות ועוגיות וחבלים, עוד לפני שהם רגילים לפעולות המתמטיות היבשות.

4. צריך להבדיל בין פעולות שאנו עושים כתוצאה מצורך מתמטי, למשל מכנה משותף, ופעולות שאנו עושים רק כדי ליפות את התוצאה, למשל שבר מעורב.

5. ישנם שני סוגי שברים:

א. 542/8 כשכוונתו לחלק 542 לשמונה חלקים. למשל נחלק 542 עוגיות לשמונה ילדים.

ב. 542/8 כשכוונתו 542 שמיניות או 542 כפול שמינית. למשל אם נחבר 542 שמיניות פיצה.

המשמעות שונה לחלוטין ולרוב ספרי הלימוד מערבבים ביניהם לגמרי.

6. כל מספר שלם הוא למעשה שבר 7=7/1. כשפותרים תרגילים הכוללים שברים נוח לכתוב את כל השלמים כשברים.

 

וכעת לשבר מעורב - שבר מעורב הוא יצור מלאכותי שלא באמת קיים. אנשים שעיסוקם מתמטי לעולם לא משתמשים בו בעבודתם (אולי רק כאשר הם רוצים להציג מספרים יפים). "אין שום דבר לא נכון במספר 542/8" הוא פשוט לא נראה לנו יפה.

(הסיבה היחידה לכתוב שבר מעורב הוא בכתיבה עשרונית (או בבסיס מוגדר אחר), שם יש היגיון מתמטי).

להסביר את זה לתלמידים! (אני הסברתי את זה לילדים שלי וזה מרתק אותם)

 

 

כעת השאלה היא כמה פעמים 8 נכנס בצורה מלאה ב 542, התשובה אין לי מושג. אבל אני מנחש שהוא נכנס לפחות 50 פעמים כי זה נותן 400. נשאר 142, אז הוא צריך להיכנס לפחות עוד 10 פעמים כי זה נותן עוד 80, נשאר 62, שוב אפשר להכניס 8 עוד 5 פעמים שמשאיר לנו 12 ועוד פעם 1 ונשארנו עם 4.

 

בסופו של דבר הצלחנו להכניס 8, 66 פעמים ל 542, ונשארו 4 שמיניות.

לכן ניתן לכתוב (אם מתחשק לנו) 542/8=66+4/8.

לא, לא מפריע לי לכתוב 4/8 במקום 1/2 כי הם בדיוק אותו דבר, אם למישהו זה כואב בעיניים שיחליף.

 

בהצלחה.

 

 

 

קונים פיצה ומיתנסים..תכלת שמים
אפשר גם עוגה ,חלות וכו '
וואוו תודה לכולם!!שוברת גליםאחרונה
מלכתחילה ציירתי להם פיצות על הלוח
אסור להביא ממתקים לבית הספר או כל מאכל לא בריא אבל הרעיון מצוין. הייתי מחליפה רק לחודש ולצערי סיימתי אתמול אבל קראתי את כללל התגובות ובעזרת השם מקווה לזכור את הרעיונות להבא!

אגב, חייבת לשתף שבלימודי התואר נשבעתי לעצמי שלא אהיה מורה.. ואחרי חודש התנסות
היה לי מדהים, מדהים. כמה אנחנו יכולים לשנות וכמה להשפיע
וגם כמה לקבל מהם!

תודה לכולם
התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך