זה לא כזה קצר.. בערך שלוש עמודים...
זה קובץ בפידיאף ואני לא יכולה להעתיק לגוגל טרנסלייט...
זה לא כזה קצר.. בערך שלוש עמודים...
זה קובץ בפידיאף ואני לא יכולה להעתיק לגוגל טרנסלייט...
יש תוכנות לשינוי הקובף עכשיו זה pdf תשני למה שטב לך ...........לא שיש לי נסיון בזה רק רמת התאריה........
למשל זה? לא בדקתי רק בערך https://chrome.google.com/webstore/search/convent?utm_source=chrome-app-launcher
מבחינת פרטיות וכו',אני מניח שאפשר ולכן שאלת
נדמה לי שזה לא יעבוד בכל מסמך,וזה תלוי כיצד הכינו את הקובץ הזה
כאשר זה יהיה בword יכול להיות שתוכלי להעתיק את זה לגוגל טרנסלייט (יתכן שזה גם תלוי,לא השתמשתי בזה בפועל,אבל אין מה להפסיד)
בס"ד
מבוא
הוראת סטודנטים הצלילים השכיחים ביותר של אותיות אלף-בית הוא הצעד החיוני הראשון בתורת קול טובה
הוראות. אבל מתחיל שיעורי מכתב וקול, במיוחד אם לימד או מהר מדי בקצב גרוע, יכול להיות
מכריע ומבלבל ל. חלק מילדים צעירים וקוראים נאבקים. איך אנחנו יכולים לפשט
משימה קוגניטיבית לתלמידים כאלה? מאמר זה מציג חמש אסטרטגיות שיכולים להפוך את השליטה צלילי מכתב
קל יותר לגיל רך, ילדי גן, וקוראים נאבקים (כוללים סטודנטים עם עיכובים התפתחותיים
ולקויות למידה מסוימות). לומדי שפה שאינה קריאה שנייה יכולים גם ליהנות מזה ישיר ו
שיטת ליבה מובנת מאוד. למרות שתלמידים רבים אינם דורשים הגישה יעילה מוצעת
כאן, מורים המבקשים להגביר את יעילות הדרכה, למי שרוצה להאיץ את הקריאה מוקדמת ל
ילדים צעירים, ואלה שעובדים עם סטודנטים שמפגינים גירעונות זיכרון, יכול להעסיק אלה
אסטרטגיות להפחתה מה יכול להיות נטל קוגניטיביים משמעותי הקשורים מסורתי ומקיף
מתחיל הוראת פונטיקה.
האם אותיות וצלילים מהווים נטל משמעותי קוגניטיבי? מנסה "ללמוד (וללמד) אותיות וצלילים
ניתן ריסוק, איטיים, ו / או מפותל, בהתאם לתלמיד. למרות שיש רק עשרים ושש אותיות ב
האלפבית האנגלי, מורי CF קריאה בעצם מצפים לומדים להתחייב לזיכרון הרבה יותר מאשר רק
עשרים ושש פיסות מידע; רוב התלמידים when'first לימדו על אותיות וצלילים מוצגים עם 104 5
עמותות או דברים בסיסיים לזכור. האם נתון הספציפי הזה נשמע מופרך? תן לנו לזכור כי ב
אנגלית יש 26 אותיות ו -26 אותיות קטנות. אז רוב המורים בחריצות שואפים ללמד 26
הון שמות אותיות, 26 שמות אותיות קטנות, 26 הון מכתב נשמע, ו- 26 אות קטנה נשמע:
איור 1. V
הנטל קוגניטיבית של מכתב והוראת סאונד
26 26 26 26 104 _
הון + קטנות + "הון + אותיות קטנות: דברים
מכתב מכתב מכתב מכתב ל
שמות שמות צלילים נשמע זוכרים ש
כדי להקל את נטל הזיכרון על תלמידים צעירים ו / או נאבקים או אוכלוסיות מיוחדות, וכדי לסייע ללומדים לקבל
בדרך לקריאה מוקדם, אנו ממליצים 1 תכנון) אסטרטגי שמקטין באופן משמעותי את הכמות הכוללת של
חומר יחסית פחות-חשוב שצריך ללמוד (ותחילה לימד) ו- 2) מלמד שנותר
גרעין של חומר ghly-חשוב היי באופנה החי ביותר, משמעותית, העוסק אפשרי.
כדי להקל את נטל הזיכרון על תלמידים צעירים ו / או נאבקים או אוכלוסיות מיוחדות, וכדי לסייע ללומדים לקבל
בדרך לקריאה מוקדם, אנו ממליצים 1 תכנון) אסטרטגי שמקטין באופן משמעותי את הכמות הכוללת של
חומר יחסית פחות-חשוב שצריך ללמוד (ותחילה לימד) ו- 2) מלמד שנותר
גרעין של חומר ghly-חשוב היי באופנה החי ביותר, משמעותית, העוסק אפשרי.
1) למד את מכתב הצלילים (לא שמות אותיות)
בבתי ספר רבים, תלמידי prekindergarten וגן הילדים לומדים בזהירות את שמותיהם של אלף-הבית
אותיות א'לכן הצעה זו כדי לא ללמד את שמות אותיות יהיו הגיונית קצת לכמה מורים. אבל אולי
אתה מכיר את תלמידים שיכולים רק זוכרים שמות אותיות ושמאבק נורא ללמוד צלילי מכתב?
התוצאה המצערת של למידה על השמות של האותיות האלפבית היא ש, בחלק מהמקרים הפסיכולוגיים
תהליך של העברה שלילית למעשה מעכב תלמידים מלמידת צלילי האותיות בהמשך. ל
למשל, סטודנט ששנן מוצק שהסמל, לא, (לא מכתב) נקרא "טי," יהיה באופן עקבי
לאחזר "טי" מזיכרון כל פעם שהוא או היא רואה את הצורה של המכתב. השנה הבאה, של התלמיד
מורה פונטיקה מתמצא יכול להיאבק בעוז מנסה להשיג את התלמיד בעצם לunleam או בדרך לשכוח
"טי" ובמקום להיזכר / חושב / קריאה / אומר קול / לא עולה בקנה אחד / כאשר הוא או היא מוצגת המכתב. זה יכול להיות
קרב קשה כואב כדי לעזור כמה תלמידים לומדים מכתב נשמע כאשר יש להם מקרה חמור של ABC-כותב מכתבים
שמות-על--המוח. (זוכר את השמות של האותיות האלפבית יאפשר לתלמידים לשיר את
תלמידי איות של מילות בהמשך דבורי כתיב, אבל שליטה בשמות האותיות אינה ישירות לעזור
נשמע את מילות ולקרוא. ידיעת הצלילים של האותיות, וסופו של דבר את הצלילים של דפוסי איות
אין אף יאפשר ישירות סטודנטים להישמע מתוך מילים ולקרוא.)
לכן, כדי למזער את הבלבול ולסייע זוכרים פשוט של צלילי המכתב החשובים כל, מומלץ ש
מורים לשקול דילוג מכתב שמות שיעורים לגמרי ולעבור ישירות להוראת צלילי המכתב. ל
למשל, מורה יכול להצביע על לא המכתב ולהסביר "זה הופך את / t /, / t /, / לא / נשמע כמו שאנחנו שומעים ב
החל מ/ לא /, / לא / נמר, "במקום" שמו של המכתב הוא "טי", והקול הוא / לא / "(הערה:. זה חייב להיות
הדגיש כי מאוד העוסקים באסטרטגיות הוראה רבות חושיות חייב ללוות צליל מכתב כזה
הסברים. ראה אסטרטגיות הבאות המתוארות במסמך זה). כמובן, אין זה מציאותי למורים
אנסה לא להשתמש שמות אותיות, אבל כלל אחד אצבע הוא שהמורים ניצול אסטרטגיה זו צריכים לשאוף ל
מתייחס לאותיות על ידי קולותיהם, ולא את השמות שלהם, אולי 90% מהזמן. אני
2) דגש על האותיות קטנות (וצלילים שלהם) לא באותיות גדולות
כאשר קוראים נתקלים מילות בטקסט, הם רוב המכתבים נתקלו אותיות או אותיות קטנות?
רוב המשפטים רק מכתב אחד הון, the'first מכתב של המילה הראשונה בתחילת המשפט, ו
שאר המילים במשפט הם בדרך כלל מורכבים מכל האותיות קטנות. אז האותיות קטנות הן
הרבה, הרבה יותר חשוב לקריאה ולהוראה. למרבה הצער, רבים מורי prekindergarten להתמקד
באותיות גדולות וללמד את הילדים לכתוב באותיות גדולות באופן בלעדי, בפועל מצער. ל
מתחיל לקרוא ומיזוג של מילות עיצור-תנועה-עיצור שלושה מכתב כמו מיטה, אדום, לשבת, לסתום, וכיף,
זה קריטי לתלמידים להיות מסוגלים לזהות צורות אות קטנות ולהיזכר במהירות ובאופן מדויק
קשור (השכיח ביותר) נשמע. אני
lgiobcdefghIJkImnopctrs'ruvwxyz
על ידי שימוש בשתי האסטרטגיות הראשונות ושנייה שצוינו לעיל, אנו יכולים לצמצם את מספר העמותות
תלמידים צריכים לזכור מ104 ל26. לניהול אנחנו יכולים להפחית את הנטל קוגניטיבית על ידי 75%.
אני, 26. 26 עמ '
'R + - »t + + אותיות קטנות: דברים
אני '' 6 '' '-' 'מכתב ל
לא צלילי מכתב הוראה (26 אפריל 2010) כל הזכויות שמורות 1 2 © 2010 על ידי לין גורדון 'Lynn.Gordon@csun.edu
3) ספק מופת מיקום ראשונית לתנועות קצרות
שתמונה יהיה מועיל יותר לסיוע לילד לזכור קצר קול, תמונה של תפוח או
תמונה של טלה? מורים רבים ומומחי פונטיקה מגלים תמונה של תפוח תעבוד טוב יותר כ
עוגן קוגניטיבי כי הוא באופן ברור יותר שמע / הקול / הקצר והדגיש בתחילת המילה.
כמו כן, מאחר שאנו נוטים להציג לתלמידים מופת-לעמדה ראשונית כל האותיות האחרות באלף-הבית,
סטודנטים הם בדרך כלל טובים יותר בשמיעה ולזכור צלילי יעד המתרחשים בתחילת הדוגמא
מילות. היזהר שלפחות שתי תוכניות קריאה לאימוץ נרחב בארצות הברית להשתמש בפוטנציאל
המדיאלי מביך, או באמצע, מופת תנועת עמדה, ולא מופת עמדה ראשונית ברורה יותר.
לדוגמא, בבית המשפט SRA להרחיב קריאה, ילדים מוצגים כרטיס תמונת מכתב-קול חזיר ולימדו,
"חמוצים החזיר אומר / i / / i / / i /." למרבה הצער, תנועה-in-the-מייל כזה, דוגמאות ddle-of-the-המילה לפעמים להיכשל
הגיוני לתלמידים, במיוחד ללומדים צעירים מאוד, לומדי שפה שני, נאבקים סטודנטים, ו
תלמידים עם לקויות למידה.
הפתרון הוא להקנות לתלמידי מופת תנועה קצרה עמדה ראשונית. תלמידים שיודעים שלפחות אחד
צליל תנועה קצר וכמה צלילי עיצורים יהיו מוכנים להתחיל ללמוד איך לשלב את הצלילים לקטנים
מילות. כישלון להשתלט על התנועה קצרה כל-חשובה נשמע קשור לכישלון ללמוד כיצד למזג
מילות קטנות נשמעות-ידי קול, צעד ראשון חשוב מאוד בלימוד הקריאה. כאשר התלמידים ראשון
תתחיל להתאמן צלילי מיזוג, הם צריכים להיות מוצגים עם עיצור-vowel- שלוש אותיות קצרות רב
מילות עיצור, כגון חתול, תרנגולת, נצחון, ערפל, ושמש. זכור, כאשר תנועה היא בין שני עיצורים, זה
כמעט תמיד עושה מה שאנחנו קוראים קול התנועה הקצר שלה. תלמידים צריכים ללמוד כל צליל תנועה קצרה מציקים ל
הנקודה של שליטה כדי לאפשר תרגול מיזוג מוקדם מיומן עם מילות CVC.
דף תרגול צליל זה חדש תנועה קצרה, להלן, נועד לקריאת הד מורה-תלמיד. מורים רשאי
לשכפל אותו לשימוש בכיתה בלבד. מזמין את התלמידים "לקרוא תנועות קצרות נשמע" בתגובות כמו שאתה לאט
ולהפגין להשמיע צלילי קו אחר קו.
4) כתוב הצלילים 4
תלמידים לומדים כצלילים מכתב, הם צריכים הרבה הזדמנות גם "לכתוב את הצלילים." באופן אידיאלי, תלמידים
יש ללמד להשמיע את הצליל של כל אות כפי שהם להדפיס את צורות המכתב. כתיבה מודרכת, העתקה, ו
מעקב אחר המכתבים בעוד אומר המכתב נשמע עבודות גם להתכתבויות קול-סמל מלט ב
זכרונות לטווח ארוך של הלומדים. מאז קוראים צריכים להיות מוכר ביותר עם אותיות קטנות, מורים מבקשים
התלמידים שלהם מוכנים להצלחת קריאה יהיה לתכנן שיעורים תכופים המסייעים לתלמידים לתרגל "כתיבה
נשמע "עם אותיות קטנות.
אחד מהסוגים הטובים ביותר של כתיבה מודרכת הוא הכתבה פונטיקה, שתלמידים בדרך כלל נהנים ככיף,
משחק כתיבה מרתק. תלמידים להשתתף בכתבת פונטיקה על ידי כתיבה מה שהמורה מכתיבה בקול רם.
לספק לתלמידים עם נייר / עפרונות, chalkboards / גיר, לוחות לבנים / סמנים, או, לוחות למחוק קסם. אומר:
0 "תתכונן לכתוב מה שאתה שומע. אל תדאגו מטעויות, פשוט לעשות את הכי טוב שאתה יכול.
זוהי פעילות בפועל, לא מבחן. "
0 "כתוב את המכתב שאומר / / s," (לדוגמא).
0 "זכור, זה טוב לומר את הצליל כמו שאתה כותב את זה."
אני '0 "עכשיו אסתכל כאן ולבדוק את העבודה שלך." (הצג המכתב נוצר כראוי. זה חשוב לספק
משוב מיידי חזותי ושמיעתי לאחר כל אות.)
"תקן את זה אם אתה עושה טעות."
5) דגש רב חושי, על ידיים, עיסוק אסטרטגיות הוראה
להשתמש בתיבות אובייקט ללמד צלילי מכתב
מכתב / שיעורי תיבת קול מושלמים לגן טרום, גן ילדים, ונאבקים קוראים שלא מצליחים
להפגין שליטה על הערכות מכתב / צליל. אתה צריך לאסוף מגוון של צעצועים קטנים, חפצים בעולם אמיתי,
ותמונות ומעניינות אלה למיין לתוך 26 תיבות, כל תיבה שכותרתו עם מכתב האלפבית. זול
קופסות נעליים מפלסטיק הם מושלמים למטרה זו והם זמינים בחנויות מציאה מקומיות. אתה תשתמש באובייקט אלה
תיבות ללמד במפורש תלמידי הקולות העיקריים של אותיות אלף-בית. סטודנטים יקבלו הזדמנות לראות,
אני שומע, למשל, ולהחזיק חפצי מופת שמתחילים בצלילים השכיחים ביותר של אותיות אלף-בית.
כשאתה מלמד מכתב / התכתבות עם צליל מכתב / סאונד Box, לתת לכל לומד מדגם קטנה
מכתב להחזיק] לדוגמא, כאשר מלמד את מכתב מ"מ, כל תלמיד יחזיק כרטיס עם מטר עליו :,
u u u u אני
להציג את הפריטים בתיבה שלך ויש לי התלמידים לחזור על המילים לאחר שאתה אומר להם. ואז אומרים,
1) מה אתה שומע צליל לעשות בתחילת "קוף?"
2) תראה לי את המכתב שעושה / m / הצליל.
כל תלמיד צריך גם לקבל הזדמנות לבחור משהו מחוץ לקופסא, להחזיק אותו, ולענות לי
שתי שאלות שפורטו לעיל.
פריטים מוצעים למכתב / תיבות הקול שלך: אני
תיבה: אסטרונאוט, אמבולנס, תנין, תפוח, נמלה, אבקוס, אנטילופה, אקרובט
1 ב תיבה: בייסבול, ספר, שקית, סירה, בקבוק, פרפר, חגורה, סינר, בועות, תיבה, פלסטר, קערה, עצמות, חרוזים,
תיבת ג: עוגיות, עגל, שעון, כותנה, עפרון, חימר, מכונית, פרה, קונוס, נר, חתול, ממתקים, מצלמה, כוס
תיבת Ci: דינוזאור, דיסק, כלב, למות / קוביות, ברווז, מילון, חיתול, צלחת, דולר, ידית דלת, אגורה, תוף
תיבה: דון, פיל, יציאת סימן, מעטפה, מרפק, פינגווין קיסרי, מעלית, ביצה
תיבת f: נוצה, בד, פרווה מזויפת, פרחים, פלמינגו, צפרדע, דגים, נייר כסף, דגל, פיות, פנס, מאוורר
צלילי מכתב מלמדים (26 אפריל 2010) "4 Copyright © 2010 על ידי לין גורדון Lynn.Gordon@csun.edu
9 תיבה: גורילה, זהב, מסטיק, פומפייה, מתנה, גלובוס, עז, כפפה, דבק, זכוכית, כוסות, סוכריות גומי, רוח רפאים
תיבת שעות: פטיש, וו, קולב, לב, מסוק, קסדה, תרנגולת, היפופוטם, צופר, סוס, כובע, דבש
אני תיבה: חרקים, איגלו, ראשי תיבות, הזמנה, inchworm, תינוק, איגואנה, איורים
תיבת J: ריבה, צנצנת, ג'ינס, סוכריות, תכשיטים, כד, כתב עת, ג'ק-ב- the-box, שקע-O-פנס, מיץ
תיבת k 1: מלך, גרעינים, קימונו, ילד, מפתח, קליידוסקופ, קנגורו, עפיפון, חצאית, חתלתול, קיווי
תיבת l: אריה, שוש, תחרה, תיבת הצהריים, סוכרייה על מקל, מנעול, פרת משה רבנו, שפתון, לימון, ליים, עלים
תיבת VM: מגנט, עכבר, שיש, תערובת, כסף, קוף, מדליה, פה, שיש, חרדל, מיט, מפה
תיבת n: ציפורן, מפיות, מספר 9, מטבעות, נטו, פתק, עיתון, קן, אטריות, עניבה, האף
0 תיבה: יען, אוטר, זיתים, מתומן, תמנון, שור, קצין, פעולה, הפכים (דוגמאות)
תיבת LP: חזיר, ארנק, צבע, עט, עיפרון, אגס, תוכי, פלפל, פופקורן, מוצץ, פנדה, נייר
תיבה אני ש: מלכה, רבעון, חמישייה, שמיכה,
תיבת r: ארנב, רעשן, צנון, טבעת, קשת, ורד, שליט, צימוקים, קרנף, סרט, רובוט, אורז, רוק
1 3 תיבה: מלח, מהדק, כף, מרק, כוכב, שמש, גרביים, ספגטי, נחש, מספריים, סבון, חותמת
תיבת t: כרטיס, צב, טורקיה, טלפון, נמר, מגבת, תאומים, מברשת שיניים, משולש, סרט, עץ, טיימר
E u תיבה: מטרייה, שופט, גופייה, ריפוד, עד (חץ / אצבע כלפי מעלה), מתחת למים
(סצנה), אומללים (פנים)
תיבת v: אגרטל, אפוד, ולנטיין (כרטיס), ואן, וידאו (קלטת), צעיף, ויטמינים, הר געש, כינור, קטיפה
חלון, עגלה, ארנק, זאב, עץ, סוס ים, טחנת רוח, להקציף, פאה, מים, שעון, נ 'לווייתן: תיבת w
ז. תיבת x: שור, תיבה, שועל, שש, לערבב, גרזן, פקס, סקסופון, מס, שעווה, טריקס, אייאקס,. n L
תיבת 3 y: בטטות, יוגורט, בטטת יו-היו-, עפרון הצהוב, אבן בוחן, דפי זהב, יאק, פויה / טעים
2 תיבה: זברה, זיג זג, אפס, רוכסן, גן חיות, קישואים,
1 תעשה את בובות אלפבית
מורי prekindergarten וגן ילדים יכולים ללכוד את תשומת לב תלמיד מייד על ידי usingpuppets ל
3 להציג את כל צליל מכתב חדש. אבל לא לשמור את הבובות לעצמך! מתכנן לאפשר לכל תלמיד לעשות
בובה לקחת הביתה ולשמור. (בובות שקית נייר הן טובות יותר מאשר בובות מקל כי וmouthsmove
נראה שהם באמת לדבר.) יש מגוון רחב של דפוסי בובות שחזור ABC זמינים במורה
3 חנויות אספקה או באינטרנט. ודא שכל בובה יש האות קטנה הקשורים אליו מסומנת בהבלטה
אי שם על זה. אתה (או את התלמידים שלך) רוצה שם הבובות כראוי. בובות האלפבית שלי
בשם:
אנה תנין ג'יל המדוזה - טינה הנמר
בוב הדוב - קווין תחתוני Undie המלך
קוני פרה לולי הנמר ויק הנשר
דני הדינוזאור מאק העכבר 'הזאב הרע
5 'אדי הפיל אוזי X-אדם התמנון (אומר KS / /)
פרד הצפרדע פט חזיר יולנדה המעיל הצהוב
3 גאס גופר קווין המלכה Zip הזברה
אני חנה הסוס 'ריקי הארנב
איכס החרקים סמי הנחש
כל תלמידי זמן לעשות בובה חדשה, שתהיה להם כיף להמציא ושיתוף משפטים מטופשים ש
'5' כוללים הרבה מילות שמתחילות בצליל המוקד. בובות אלפבית לשמש רמזי זיכרון תוססים כמו ל
1 של תלמידים ויכולים להיות מוצג ברחבי החדר או על לוח מודעות. בתחילת השנה, לשלוח
אני פתק הביתה להורים ולבקש מהם לייעד תיבה, תיק, מגירה, קיר, או מדף לבובות, כ
סטודנטים רוצים לשמור ולאסוף אותם לאורך זמן.
1 צלילי מכתב הוראה (26 אפריל 2010) "> - 5 Copyright © 2010 על ידי לין גורדון Lynn.Gordon@csun.edu
ללמד רמזי זיכרון Kinesthetic לצלילי מכתב
אל תלמד את תנועות סטודנטים או תנועות יד כדי להנחות את הזיכרון של צלילים מסוימים. לדוגמא, SRA
פתוחה בית המשפט קריאה מרמזת הוראה, "/ f /, / f /, / f / אוהד," תוך יד מעגלית רציפה
תנועה כמו מאוורר חשמלי. אתר Jolly פונטיקה, wwwjollylearningcouk, מציע הבא
תנועות ידיים הציעו ':
היד שלי לארוג בצורה של, כמו נחש, ואומר ssssss נ '
אצבעות לכשכש מעל המרפק כאילו נמלים זוחלות עליך ואומרות,,.
לא הפעל את הראש מצד לצד, כאילו צופה טניס ואומרים לא, לא, לא.
אני. מתיימר להיות עכבר על ידי התפתלות אצבעות בסוף האף והחריקה אני, אני, אני.
אני p העמד פנים ללנפח את נרות ואומרים עמ ', עמ', עמ '.
11 הפוך רעש, כאילו אתה מטוס - להחזיק ידיים ואומר nnnnnn.
ג וk _ תרים את הידיים ולהצמיד את אצבעות כאילו קסטנייטות משחק ואומר ck, ck, CK.
דואר העמד פנים להקיש ביצה בצד של מחבת ולפצח אותו ל. המחבת, אומר אה, אה, אה.
יד h חזקה מול הפה מתנשפת כאילו אתה נמצא מחוץ לנשימה ואומר ח, ח, ח.
r מתיימר להיות גור מחזיק חתיכת הסמרטוט, נד בראש מצד לצד, ואומר rrrrrr.
מ 'רוב הבטן כאילו רואה אוכל טעים ואומר mmmmmm.
d מקציפים את הידיים למעלה ולמטה כאילו שיחק תוף ואומר ד, ד, ד.
ז ספירלה למסור למטה, כאילו מים יורדים לטמיון, ואומרת ז, ז, ז. אני
PPO העמד פנים להפוך מתג אור לסירוגין ואומר 0, 0; 0,0
3 u מתיימר להיות לשים את מטרייה ואומר u, u, u.
fl "העמד פנים ללקק סוכרייה על מקל ואומר llll 1 1.
5 ו, תן את הידיים בעדינות לבוא יחד כאילו דגי צעצוע בלי אוויר, ואומרות F fffff.
י אני ב העמד פנים לחבוט בכדור עם מחבט ואומר ב, ב, ב. עמ '
j העמד פנים להתנודד על צלחת (כמו ג'לי) ואומר י, י, י.
2 שימו את הידיים החוצה בצדדים ומתיימרים להיות דבורה, אומרים זזזזזזז;
w לפוצץ על כדי לפתוח את יד, כאילו youare הרוח, ואומר ש"ש, WH, ש"ש.
אני "V מתיימר להיות אוחז בהגה של מכונית ואומר vvvvvv.
ly "מתיימר להיות אכילת יוגורט ואומר y, y, y.
ix העמד פנים לקחת רנטגן של מישהו עם אקדח רנטגן ואומר KS, KS, KS. r
הפוך שרשראות מכתב, סימנים, או כובעים
3 הפוך שרשרות מכתב, סימנים, או כובעים גדולים לאפשר לתלמידים להתחזות מכתב. יש תלמידים באים
אני עד קדמת החדר ולעשות קולות שלהם. טכניקה מאוד להתאמה זו יכולה לשמש ל
3, משלים במגוון רחב של. שיעורי תורת קול.
גדול קיץ הקריאה (ברצינות) V
חמישה ספרים טובים לקרוא המתחילה ועד שאני
למה ג'וני לא יכול לקרוא על ידי רודולף פלש (חובה לקרוא קלאסי פולמוס מ -1955)
עמ '* הוויכוח הגדול על ידי ז'אן ס Chall (דו"ח מחקר זרע מדהים משנת 1967,
אבל מחוץ להדפסה. זמין בספרייה.)
מתחיל לקרוא: חשיבה ולמידה על ידי הדפסת מרילין אדמס (מתנות
נתונים l מרתקים אמפיריים בצורה קלה לעיכול. ספר עב מדהים וגבורה.)
הוראה והערכה על ידי ז'אן פונטיקה ס Chall והלן מ 'פופ (מעשית)
j * פונטיקה מא 'עד ת .by יילי Blevins (מעשי וארוז מידע)
© 2010 על ידי לין גורדון - 3 צלילי מכתב הוראה (26 אפריל 2010) "6
תודה ענקית!
התרגום הזה של גוגל לא מאה אבל ממש עזרת!
איך אתה מספיק להיות בעוד פורומים?
ולנשום לישון ולאכול ביניהם![]()
מישו טישו?!שלחתי לך את המייל שלי במסר
כי אם זה טקסט אפשר להעביר לגוגל טרנסלייט, רק צריך לדאוג לבטל את כל האנטרים שנוצרים כל שורה.
אם זה תמונה - חפשי בגוגל תוכנות OCR.
אני יכול בשמחה
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
שלך באופן שוטף
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
פ.א.מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
וככה גם מספר טוב.
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים