האיש שנותר בשדהאגוז מוסקט

בס"ד

 

 

איש אחד נסע ליום כיפור אל הבעש"ט.

ונסע יום ולילה תמימים בכדי למהר נסיעתו.

ובא לאור הבוקר,

של ערב יום כיפור

עד סמוך לעיר מזעבוש.

 

אז אמר בנפשו:

הנה אני סמוך לעיר,

והסוס נתייגע מאד ,

אעמוד כאן להתפלל

ובתוך כך ירעה הסוס.

 

אחר התפילה גברה עליו השינה.

אמר בליבו:

מה בכך אם אישן כאן עוד שתי שעות?

הנה הסוס ינוח מיגיעו,

ואחר כך אסע במהירות,

ואיך שיהיה בודאי אבוא לפני חצות היום לעיר .

ושכב על העגלה ונרדם בשנתו מאד .

 

וכשניעור ראה שהוא בין השמשות של יום כיפור.

 

ונצטער הרבה מאד,

כי אחרי כל היגיעות שיגע לנסוע אל הבעש"ט ליום כיפור

מוכרח הוא להיות ביום כיפור,

לבדו,

 בשדה,

  סמוך לעיר,

    ובאשמתו.

 

וצעק ובכה במר ליבו

כל הלילה וכל היום .

 

ובמוצאי יום כיפור נסע במהירות

ובמרירות הנפש אל הבעש"ט.

וכשבא אליו עשה הבעש"ט צחוק ממנו

 

והענין היה ,

שצריך היה אותו איש להעלות בתפילתו תפילת עם שבשדות ,

ומן השמיים הכריחו אותו לכך .

 

(מתוך: שבחי הבעש"ט, דב בער בן שמואל מלינץ)

 

 

 

 

כאן מצאתי את הסיפור:

http://levladaat.org/lesson/568

תודה.אשריך!אגוז מוסקט


אבל כך כתוב בשבחי הבעש"טשער הרחמים

ורבנו אמר ששבחי הבעש"ט כולו אמת מראשו ועד סופו, מלבד קצת דקצת מהם שלא נכתבו היטב

 

ויכול להיות שעשה צחוק ממנו כדי להמתיק מעליו איזה גזירה

 

 

רבי נחמן היה מזלזל באנשים באופן קבועקלוד

כמו לדוגמא, מה שכתוב באבני"ה ברזל סימן ט"ו

רַּבֵּנו זְצוּקַ"ל אָמַר לִׂפְנֵּי מוֹהֲרַנ"ת "וְהָיִׂיתִׂי רָגִׂיל בִּׂנְדָרִׂים",
שָאַל אוֹתוֹ מוֹהֲרַנ"ת הֲלֹא עַל־פִּׂי הַגְּמָרָא אֵּין נָכוֹן לִׂנְדֹּר,
וְהֵּשיב: שם מִׂתְכַּוְנִׂים לִׂ שלוּמִׂיאֵּלִׂים כְּמוֹכֶם

רבי נחמן זלזל בהם ולעג להם כדי לחנך אותםקלוד

שהרי בפשטות, שאם אדם סבור כמוהם (או כמוך) שהוא צודק , אזי הוא טועה טעות גדולה והמרחק שלו מהאמת רק מתעצם.

 

לכן הלעג של רבי נחמן חשוב מאוד וגם חיוני, כיוון שזה הכלי שלו לעזור להם להתרחק מאורח חיהם המטעה ומצורת חשיבתם הלקויה.

 

ועניין לה"ר לא שיך כאן בכלל, כיוון שהוא מוכיח אותם בפניהם ולא מדבר עליהם מאחורי הגב, שספק אם היה עוזר להם במשהו.

 

ווהסבר שלך, כמו יתר הדברים שאמרת הוא לא רלוונטי ולא נכון, כיון שהלעג של רבי נחמן היה על עצם מהותם של האנשים ולא על סיטואציה טכנית שקורת לאדם, שנמנע ממנו לעמוד בנידרו, שכן סיטואציה כזו מבוררת היטב בהלכה.

רבי נחמן רצה את טובתו של כל אדםקלוד

זה כתוב במפורש ואנחנו יודעים את זה בודאות.

 

אבל ישנם אנשים, שהטובה האמיתית שעושים להם, זה להגיד להם שהדרך שלהם שגויה.

לכן החשיבות של מה שאמר להם רבי נחמן, לא בגלל שהוא מסביר להם איזו תיאוריה, אלא בגלל שהוא מנסה להעביר להם מסר שהם טועים ועושים שטויות וצריכים להפסיק.

רבי נחמן רצה את טובתו של כל אדםקלודאחרונה

זה כתוב במפורש ואנחנו יודעים את זה בודאות.

 

אבל ישנם אנשים, שהטובה האמיתית שעושים להם, זה להגיד להם שהדרך שלהם שגויה.

לכן החשיבות של מה שאמר להם רבי נחמן, לא בגלל שהוא מסביר להם איזו תיאוריה, אלא בגלל שהוא מנסה להעביר להם מסר שהם טועים ועושים שטויות וצריכים להפסיק.

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך