מתוסכלת !!!!!!!אנונימי (פותח)
אני מתוסכלת ! לא יודעת איך אפשר לכסות את השיער לאחר החתונה!אני רק חושבת על זה נהיה לי רע!
אוף אוף אוף!!!! גם לא יודעת במה לכסות !
במה אתן מכסות את הראש? מטפחת מלאה?חצי מטפחת?
פאה?
כל אלה שלובשות חצי כיסוי האם יש התר לכך?
ופאה?? זה הכי יותר יפה מהשיער הטבעי שלנו וכל כך הרבה רבנים אוסרים ללבוש את זה ואני מבינה את אלה שלובושות אבל האם יש לכן התר?

מצטערת על הבלגן ההיתי חייבת לפרוק
תודה מראש
בעיני מטפחת מלאה זה מושלם!! במיוחד עם כל האביזריםאנונימי (3)
שנלווים אליה..כל מיני סיכות יפות ופרחים...

גם צנוע וגם יפה..פשוט תלוי איך שמים את זה...
בהצלחה ומקווה שיהיה לך יותר קל
ככל הידוע לי-מירי ט.
פאה לא רק 'היתר', אלא מהודרת יותר ממטפחת.
מכסה יותר את שיער הראש הטבעי.
גם באזורי האוזניים, העורף, איפה שהמטפחת לא מכסה,
יש גם מטפחות שלא מכסות מקדימה...
אין איסור להיראות יפה, יש בעיה שיראו את שיער הראש.
זה שמחובר לך לקרקפת.
אישית- אני מחכה כבר להתפטר מהשיער שלי ולעבור לאיזה פאה יפה.
ככה הרבי מלובביץ' פסקשוקולד לבן

אבל רוב הרבנים פוסקים אחרת

שפאה היום נראית כמו שיער ולכן לא נקראת כיסוי ראש

והרבה פוסקים שמותר לראות את השיער שאין אפשרות לכסות (העורף, בצדדים)

פאה זה הכיסוי ראש הכי מהודר שישמשיח עכשיו!
אם את מתעניינת, אוכל להפנות אותך לשיחות של הרבי בנושא.

אין ספק שבציבור הדתי לאומי נושא הכיסוי ראש יותר קשה להתמודדות, אבל תזכרי שכגודל הניסיון , כך גודל השכר.
פאה זה הכיסוי הכי מהודר שיש??!!!אנונימי (פותח)
עדיף להזים כיסוי ראש ואולי קצת יראו שערות שאי אפשר לכסות,מאשר פאה שהיא איסור חמור כי היא הרי יותר יפה משערך אפילו אחת הבנות אמרה פה שהיא מחכה כבר להחליף לפאה. למה? כי זה יותר יפה מהשיער שלה ..התורה מצווה לכסות(!) את הראש במיטפחת!! לא בשיער של מישהי אחרת!
ופעם היה התר איכשהו ללבוש פאה אבל פאה מצמר של בהמות בגלל האנטישמיות אבל זה היה מובהק שזה פאה ולא שיער!
היום הולכים ברחוב ואי אפשר לזהות אם האישה שמה פאה או לא מרוב שכל אחת דואגת שזה יראה טבעי!
שורה תחתונה- למה ( לובשות הפאה הנוכחית) שמות בכלל פאה? תזכרו עם השיער שלכם וניגמר הסיפור..אין קטע לנשים שיער של מישהי אחרת! אי אפשר לעבוד על אלוהים..
אותי לימדו שפאה זה הכיסוי הכי מהודרמשיח עכשיו!
יש מצווה להיות מכוערת? נשים עם מטפחות ושיער בחוץ הן מכוערות?
מילא היית אומרת שהכיסוי צריך לכער, אבל את בעצמך אומרת שהשיער יכול לגלוש מהמטפחת, שזה מייפה מאז, אז הטיעון שלך פשוט לא רלוונטי.
בכל מקרה, אין לי עניין לדון על זה. הרבי מלובבאביץ אמר שזה הכי מהודר ומבחינתי אין מה להוסיף.
שוב, את חבדניקית, לכן לימדו אותך ככהשוקולד לבן

הרבי מלובביץ' הוא היחיד שאומר שפאה היא הכיסוי ראש הכי מהודר שיש

אז את לא יכולה לפסוק בזה לבנות אחרות, שהרבנים שהם הולכים לפיהם אומרים ההיפך

הרב שלי למשל אומר שפאה היא איסור גמור, ועדיף שיראו מעט שיער למעלה מאשר לשים פאה

(ועוד שאלתי אותו על לשים פאה בחתונה! לא אחר כך)

איפה ראית שפסקתי?משיח עכשיו!
ואגב, הרבי ממש לא היחידמשיח עכשיו!
פאה צנועה ללא קרקפת של שביל מזוייף ולא ארוכה8668
ולא משיער טבעי...ולא עם תלתלים ולא עם אלף גוונים. אלא פאה פשוטה קצרה סינטטית...
העולם הפוך...על הפרוץ אומרים צנוע!
בהנחה שמהודר = מושךמוריה.ר =)
אז כן. בהחלט. זה הכי מהודר שיש.
ב-דיוק!!סיוון
אחח - לא יפה לכן. כל אחת תלך על פי פסיקת רבותיה.אנונימי (4)

הרבי מלובביטש היה ענק שבענקים. הרב מרדכי אליהו זצוק"ל אמר עליו שאם הדור היה מסוגל, הוא היה המשיח.

 

והאמת והשלום אהבו.

מה הקשר?סיוון
אסור לנו לדבר?
הן אמרו דעתן, אנו השבנו...
מה הבעיה בזה בדיוק?...

(אף אחד לא אמר על הרבי מלובביץ׳ מילה לא טובה... מה בדיוק הבעיה...?)

לא מסכימה עם ההערה. מותר לנו להגיד מה שיש לנו לומר.

הנימה שבה זה נאמר קצת היתה נשמעת לא סימפטית..מקום בעולם
בתור אחת שלא פוסקת לפי הרבי, ובכל זאת הרגשתי עוקצנות ולא נעים..
אסביר למה התכוונתיאנונימי (4)

אומרת משיח עכשיו שעל פי הרבי פיאה זה הכיסוי המהודר. היא לא אמרה את דעתה. היא הביאה את מה שפסק  הרבי.

 

משתמע מן התגובה שלכן שאתן חולקות ישירות על  דברי הרבי עצמו.

בסגנון, מבחינת  הבחירה של המילים, שאי אפשר להשתמש בו כשמדובר באישיות בסדר גודל כזה (התלבטתי אם לכתוב פוסק/גאון/תלמיד חכם עצום/ או שוב - ענק שבענקים).

 

לכן כתבתי מה שכתבתי.

 

אי אפשר להשתמש במילים של הרבי על כיסוי ראש המהודר ביותר ובאותה נשימה להשוות בין מהודר למושך.

מותר להגיד מה שיש לומר באופן שמכבד גם את מי שפוסק אחרת חיוך.

 

 

 

אף אחד לא הוריד מכבודו של הרבי מלובביץ׳סיוון
עבר עריכה על ידי סיוון בתאריך י"ז בסיון תשע"ה 17:14
ולא זילזל בו. ממש לא.
ואני לא הבאתי את דעתי שלי...
הבאתי והתבססתי על דעת גדולים ורבים אחרים, שפוסקים אחרת לחלוטין ושוללים זאת מכל וכל, ותמיד (!) גם ציינתי את דעת המתירים והתקנון שנקבע על פיהם...
ולפי דברים ופסקים אלו דיברתי מה שדיברתי.

זה פשוט נחמד לקחת את הדברים שלי, להוציאם מהקשרם, ולהפוך אותי לאחת שמדברת בצורה לא סימפטית.

ו-״מקום בעולם״-שימי לב שבמשך כל הויכוח הזה לא ירדתי אף לא פעם אחת לפסים אישיים, ולא דיברתי אישית כנגד אדם כולשהו, דיברתי בצורה מכובדת וראויה....
אני חושבת שלפני שמדביקים תווית לאופי הדיבור שלי/ הדברים שאמרתי, כדאי לחשוב פעמיים, כי אז זה באמת לא נחמד ולא נעים...
אם מישהו בכל זאת רוצה לחשוב עליי או על צורת דיבורי שהיא לא סימפטית ועוקצנית - בבקשה, שיערב לו... אני לא מתכוונת ליפול לאנשים לרגליים בשביל שהתגובות שלי ימצאו חן בעינהם...
ומבחינתי, בזה נסגר הדיון.

אני יודעת שהתגובה הזו חריפה, אבל לפני שמקטלגים תגובה של בנאדם בצורה כזו, מומלץ לחשוב איך הצד השני ירגיש.
תודה ובהצלחה.
מדובר רק על השימוש במילים מהודר=מושך.אנונימי (4)


הכוונה אולי לנימה בתגובה שלימוריה.ר =)

בכל אופן

 לא חלקתי על הרבי, רק רציתי להסביר את דעתי שלפי מה שמשיח עכשיו אמרה שזה הכיסוי הכי מהודר יש בו גם הכי הרבה משיכה. אין לי מושג באלו מילים הגדיר הרבי את הפאה, כאיזה כיסוי. 

ואפשר לומר שמי שמייחצנת את הפאות ככיסוי הכי מהודר חולקת (אולי מזלזלת?) בפסיקות של רבנים גדולים אחרים.
 

מוריה, את אחלהסיוון
ומי שרוצה לקחת את הדברים שלנו למקומות לא נכונים, זו בעיה שלו
לא אמרתי שירדת לפסים אישיים..מקום בעולם
וחלילה, לא שפטתי לפי התגובות שלך כלום עלייך. לא יודעת מי את ועד כמה את אישה טובה ומדהימה.
ואכן, התכוונתי למה שמוריה אמרה כהסבר לתהייה שלך לאנונימי..
ומטפחת עם בלורית בחוץ זה לא מושך?משיח עכשיו!
לא אמרנו שזה מותרסיוון
זה גם אסור. אבל זה לא סותר את זה שפאה גם מושכת ואסורה
מי שרואה מישי עם מטפחת ובלוריתמוריה.ר =)
רואה דבר ראשון שהיא נשואה.
לעומת רוב ענק של הפאות שקודם רואים נערה ורק אז מתחילים לברר במבט אם היא נשואה או לא.
והרבי עצום. רק שאני חושבת שהוא התכון יותר לפאות בכיוון של הפאות של המורות בסמינר. הפאות הסינטטיות קש האלה.
מזמינה גם לצפות ברב שבדרון. ( אם זה השם.. )
פאה זה יפה, יפה מדי. לכן מדובר בניסיון כלפי שני הצדדים שעדיף להימנע ממנו.

( אגב, בתשעים אחוזים מהמקרים הפאה הרבה יותר יפה משערות הראש. איפה ההגיון בזה? )
נכון. ניתן לצפות ברב שבדרון(צדקת בשם) ובעוד הרבה רבניםסיוון
כמו הרב עובדיה, הרב דן סגל, הרב וואזנר, הרב אלישיב.... ועוד ועוד...
(נראה לי שכל קטעים אלו ניתן למצוא ביוטיוב וכן קטעים נוספים).
ויש עוד הרבה נוספים שגם ניתן לקרוא את פסקיהם, מכתביהם ופסיקתם בעניין.
כמו שהזכרתי, מי שזה חשוב לה באמת, מוזמנת לאישי
מקצת מהרבנים שסוברים שפאה כיסוי ראש טובמשיח עכשיו!
 הפאה היא פתרון הלכתי טוב לכיסוי ראש האישה, ומותר לנשים לחבוש פאה. כשיטה זו סוברים הרמ"א‏[7], המשנה ברורה‏[8], הרב משה פיינשטיין‏[9],החזון איש (שסבר שלפעמים יש בפאה יתרון)‏[10]. הרבי מליובאוויטש (שהעדיף באופן מוחלט את הפאה הנכרית על המטפחת), ועוד רבנים ספרדיים, כמו הרב בן ציון אבא שאול‏[11], הרב שלום משאש, רבה של יהדות מרוקו‏[12] והרב יוסף קאפח‏[13].

לדעה זו נמצאו סימוכין בדברי המשנה במסכת שבת: "יוצאה אשה בכבול ובפאה נכרית לחצר" (אך לא לרשות הרבים (שבת), עקב גזירה כללית על הוצאת תכשיטי נשים לרשות הרבים). השלטי הגיבורים דייק מכאן כי דווקא בשבת אסורה האשה לצאת בפאה נכרית לרשות הרבים, אך ביום חול הייתה מותרת.

מדברי ראשונים רבים עולה כי הפאה הנוכרית המוזכרת במשנה לא שימשה רק ככי מסוי אלא גם כתכשיט, ועל כן אין מניעה לשיטה זו שהפאה תהיה הדורה ויפה‏[14]‏[15].


וכמעט ב99 אחוז מהמקרים אפשר לזהות שזה פאה.מירי ט.
ולא משנה כמה היא יפה.
ואולי דווקא בגלל זה,
כי שיער רגיל בחיים לא יהיה כ''כ מלא, מושלם, מבריק.
קולטים שזה פאה ממבט ראשון.
חוץ מבודדות שבאמת קשה לזהות, וגם אז- אין בעיה הלכתית.
מותר אפילו לעשות פאה משיעור הראש המקורי שלך.
כל עוד לא רואים שיער טבעי מחובר לך לקרקפת-
מה שאי אפשר לומר על מטפחת.
אחת מהמטרות העיקריות של כיסוי הראשסיוון
עבר עריכה על ידי סיוון בתאריך ט"ז בסיון תשע"ה 14:19
זה כדי להצניע את היופי של שיער האשה כי זה מושך. שהרי ״שיער באשה ערווה״. ואת היופי הזה היא צריכה לשמור לבעלה בלבד.
אז אין שום היגיון בלשים שיער אחר פי כמה מושך ויפה שבטוח מכשיל...
כמו שאין היגיון בלשים חולצה בצבע גוף שנראית כגוף עצמו, כך אין שום היגיון והיתר לשים פאה. זה בדיוק אותו הדבר. אז למה חולצה בצבע גוף אסור, ופאה מותר...?
זה לכאורה ״לכסות״ את הראש ולעשות את כל ההשתדלות כדי שהוא יראה לא מכוסה.
ולא, הרבה פעמים לא מזהים. ואני מוקפת בהרבה נשים כאלו (זה לא שראיתי אחת בחיים שלי ועפ״י זה אני מכלילה...) וגם אם כן - זה לא סותר את זה שזה שיער וזה יפה ומושך.
את הגבר לא מעניין אם זה שיער אותנטי או לא. זה יפה וזה מושך.
אם אני כתור בת הרבה פעמים לא מבחינה בהבדל בין רווקה לנשואה - קל וחומר גברים שפחות שמים לב לפרטים הקטנים האלו.
ואם המטפחת ״כל כך נוראית״ בגלל שרואים קצוות שיער מבחוץ, אז מה הבעיה לשים פאה ומעל מטפחת מלאה......? כך נפתר העניין הזה של הקצוות של השערות שיוצאות מהמטפחת...
ובטוח שמעט שערות שרואים שזה לא תמיד מן הנמנע, ברור שזה פי אלף צנוע מפאה שכל כולה שיער...
(ואגב גם הפאות שהמעט התירו, זה ממש לא פאות משיער אמיתי...! לא עם פס לבן שנראה כמו הקרקפת, לא עוקפות את החוליה הראשונה של הצוואר, כל שכן לא את הכתף, וכו וכו..מה שבטוח שכמעט אף פאה של היום לא עומדת בתקנון הזה.
חקרתי את הנושא הזה שתי וערב)
כל מילה זהבמוריה.ר =)
אז אם נשואה צריכה להצניע את יופיהמשיח עכשיו!
אז עדיף ללכת עד הסוף, וללבוש רעלה, ו לקנות בגדים בשוק של שכם.
וגם לא להתאפר בכלל.
וגם לא להתרחץ כשיוצאים מהבית.

( אני רצינית) לא בקטע של ללעוג אלא שואלת מה ההבדל
פשוט מאוד. כי יש דברים שהם מותרים עפ״י ההלכהסיוון
כי הם ברמת הסביר, ויש דברים שהם אסורים כי זה כבר יופי שלא שייך לרחוב. ובפרט שיופי השיער שמור לבעלה בלבד.
אף אחד לא אמר לאשה לצאת מוזנחת. חלילה.
אבל יש דברים שהם כבר מחוץ לתחום.
פאה זה כבר ״over״ מושך.
נראה לי שהבנתי אותךמשיח עכשיו!
הפרות המושכות ממש- אני לא בטוחה שהן עומדות בתקנון הפאות. ואני מסכימה איתך בזנ.
אבל-
הפאה שלי למשל, היא עד הכתפיים ועומדת בתקנון. אבל היא עדיין יותר יפה מהשיער שלי. והיא כיסוי ראש מהודר מאד, כי היא מכסה כל שערה ושערה.
אני לא מדברת רק על הפאות המיליון דולרסיוון
גם אלו שנראות כשיער זה מספיק חמור. הפאות שהתירו המעטים שהתירו, אלו פאות שלא נראות כשיער אמיתי בנוסף להרבה הסתייגויות בצורתן ואורכן וכו, וחלקן כבר ציינתי למעלה.
ושוב, לגבי כיסוי כל השערות, אם זה ככ מטריד השערות המעטות שיוצאות מבחוץ - אפשר לשים מעל הפאה כובע או מטפחת שמכסים את כולה וגם אז לא רואים שום שערה...
ואז גם מכסים את כללל השערות כמו שצריך, וגם לא רואים שיער אף לא של פאה שהרי שיער באשה ערווה
את טועה ומטעהמשיח עכשיו!
זה לא נכון ומציעה לך לשאול רב, שבעד פאות, כדי לראות מה הן הדעות בעניין.
כבר פעמיים נתתי קישור לרשימה של חלק מהרבנים לפאות, רבנים שחיו בתקופה בה הפאות היו נראות כשיער אמיתי.
לא טועה ולא מטעה.סיוון
לא הייתי מדברת בכזו החלטיות, אם לא הייתי חוקרת ובודקת זאת לעומק. וזה נושא שחקרתי שנים. שמעתי את דעת המתירים ואת דעת האוסרים. מה שבטוח שפאות כמו של היום אף אחד לא התיר.
ואגב אפילו בתנך כתוב שאחד מחטאי בנות ישראל היה שהן הלכו עם פאה נוכרית (ופירוש רש״י שם). אם לפני אלפי שנים הפאות היו אסורות, קל וחומר שהפאות של היום. (ויש לי את המקור המדוייק רק כרגע לא מול העיניים)
ואני יכולה להאריך בזה שעות, ולהביא המון חומר הלכתי, פסקים ורבנים, כולל דעת המתירים והסתייגותם.
רק שאני לא הולכת לעשות את זה כי זה לטחון מים. גם ככה את תשארי בדעתך ואני בשלי וזהו. אז לכן מי שבאמת מעניין אותה ובאמת זה חשוב לה ורוצה לשמוע בהרחבה בעניין, מוזמנת בשמחה באישי, כמו שכבר ציינתי.
בהצלחה לכולן
זה לא שאני נשארת בשלימשיח עכשיו!
הרבי אמר שעדיף פאה ולכן אני חובשת פאה. ככה שגם אם אאמין לך, ואני לא, לא הייתי עוברת למטפחת.

אני חושבת שבאמת אין מה להמשיך לדון רק רוצה לבקש מבנות, שלפני שיוצאים בסיסמאות "פאה זה אסור כי זה יותר יפה". וכו' שווה ללמוד את הסוגיה ביסודיות. אולי גם לשמוע דעה של שני רבנים אחד בעד הפאה ואחד נגד.
הרבי אומר שצריך ללכת עם פאה אבל השאלה היא איזה פאה!!!!LIEL 310

רק פאת קש!!!!!!! ולא שום פאה אחרת !!! ואם את מעדיפה ללכת עם פאת קש, במקום ללכת עם מטפחות יפות שיש היום - אז תהני!!!!

וחוץ מזה שדנתי בנושא הזה הרבה - ומי שתלך עם פאה לא צנועה ( פאת קש) תלך גם עם כיסוי ראש שלא בדיוק מכסה...

ומי שתלך עם פאה צנועה תלך גם עם מטפחת צנועה שלא רואים לה כלום!!!!

ולכן עדיף ללכת עם מטפחת..... כי עם זה האמהות שלנו היו הולכות !!

וסתם שתדעי שאח שלי שהתחתן, ספר לי שיש בחורים בישיבות שרואים והם הולכים אחריה ונהנים ממנה!! אז אני בטוחה שאת לא רוצה להכשיל אף בחור... אז או שתלכי עם מטפחת או עם פאת קש....

חמודה לא נעים לקרא אותךמשיח עכשיו!
וגם בזמן שהרבי אמר שחייבים ללכת רק בפאב , הפאות היו מהממות ונראו טבעיות.
אני לא חושבת שזה עושה נחת רוח לה'מוריה.ר =)
השיער המבריק והמושלם הזה אצל נשים נשואות.
כשיש עניין דווקא להצניע שיער.
זה שולל כל הגיון.
אז יש כאלה שכבר מזהות?
ובנים?! למה הם צריכים להיות בקיאים בזיהוי רווקה/נשואה?
אותי לימדו שלאישה נשואה יש קדושה בשיערמשיח עכשיו!
בגלל זה צריך להסתיר אותו, ולאו דווקא בגלל צניעות.
אם זה היה בגלל צניעות אז הגיוני שגם לא נשואה היתה צריכה לכסות.

באמת יש תקנון לפאות. הן אמורות להיות בעלות אורך ומראה מסוים, ואני מסכימה שיש נשים שהולכות בפאות לא צנועות וזה לא מותר.

אגב, גם פעם הפאות היו נראות טבעיות. מוזמנת להסתכל בתמונות של הרבנית חנה והרבנית חיה מושקה , זה נראה ממש שיער אמיתי.
בנוסף לטעם זה, הטעם העיקרי זה להצניע את יופי השיערסיוון
ופאה זה בעצמה שיער!
ולא משנה של מי השיער...
צודקת נשים רעלה וזהו...8668אחרונה
אולי זה מושך אבל ברור שהיא נשואה מה שלא ברור כששמים פאה שנראת כאילו היא צמחה מהראש..
יש מטפחות שמכסות הכל!!!!LIEL 310

ולגבי להיות יפה - מותר אך אסור למשוך תשומת לב והפאות של היום מושכות תשומת לב חוץ מהפאות קש שיש למורות...

אויש. פשוט אויש. מילא להגיד שפאה זה מותרט!הר

(לא משנה שזה לא.) אבל להפוך את זה למהודר? מצחיק על גבול העלוב.

לדעתך.מירי ט.
בכל מקרה,
לדעתי הדיון מוצה כבר.
מוזמנת לקרוא אותו לפני הגבת תגובה מיותרת.
אני ממשיכה ללכת לפי הוראות הרב שלי, וכל אחת לפי הרב שלה.
שלום.
קראתי אותו. ועדיין הרגשתי צורך להגיב כך. כל טוב.ט!הר


צורך? לדעתי התגובה שלך מזלזלת מאוד.מירי ט.
אם את מרגישה צורך להביע זלזול אז בכיף..

יש דעות שונות בהלכה, ואת מבטלת בהינף יד דעות של הרבה רבנים גדולים וחשובים,
שלהערכתי מבינים בהלכה קצת יותר ממני וממך.
אבל הדעות של הרבנים האלה אומרות שצריך ללכת עם פאת קשLIEL 310

את מוכנה ללכת עם פאה כזו?? הקצרות כמו של הסבתות היכניות???? 

ואל תשלי את עצמך שאם את הולכת עם פאה ששונה מפאת קש אז הרבנים מתירים לך את זה, כי הם לא!!!

כן. צורך למחות על דברים שאמרת שאפילו הרבי לא התכוון אליהםט!הר
פאה (בייחוד כמו הפאות של היום) לא עדיף על כיסוי מלא בשום מצב. תביאי הוכחה שהרבי אמר את זה.
אחהם. ליאל וטוהר היקרות-מירי ט.
הבנתי את העמדה שלכן. תודה.
יהיה נחמד להפסיק עם ההתקפות המאוד לא חביבות האלה.
(ע''ע: "תביאי הוכחה", "היית מוכנה ללכת עם פאה כמו של הסבתות היאכניות??")
עכשיו לענייננו,
אני אעשה פאה כזו שהרב שלי יתיר לי, לא אתן.
ולאף אחת מכן זה לא צריך להפריע.

לא חסרים אלף ואחת דברים שאני אגיד שזה פשוט הקלה מטורפת בהלכה עד לחשש עבירה בדברים שאחרים עושים,
אם זה ללכת בלי גרבים או גרבים קצרים,
לגלח זקן,
שרוול קצר לבנות בחולצה,
חצאיות מעל הברכיים,
הקלות מסויימות בשבת ובפסח,
וכו וכו.
(בואו לא ניכנס לדיונים גם על הרשימה הזו, סבבה?)

אתן רוצות לברר ולדעת באמת או סתם לחנך אותי ואת האחרות שחושבות כמוני לשים מטפחת במקום פאה כזו או אחרת?

כי אם זה האפשרות השניה נראה לי כדאי שתפסיקו כי זה פשוט חסר תועלת ולא נעים.
וגם לא תפקידכן, במחילה.

אם זה האפשרות הראשונה,
יכול להיות שלא אני הכתובת לענות על כל שאלותיכן,
אני עושה מה שחינכו אותי שנכון ולא מבינה באמת לפרטי פרטים,
אבל אם תרצו- אני אתן לכן מספרי טלפון של כמה רבנים שיענו לכן בשמחה על כל שאלה.


בכל מקרה, טוהר,
ה''מחאה'' שלך היתה מזלזלת בצורה נוראית בעיני,
נפגעתי, בשם ציבור שלם.
פשוט לא עולה לי שום הסבר הגיוני בראש למה לך להעלות באוב שרשור שהסתיים יפה בגדול,
רק בשביל לכתוב את ה''אויש'' הזה ואת כל השאר.
וגם אם יש לגיטימציה לדברים וגם אם העניין בנפשך-
יש דרך.
לילה טוב שיהיה.

מסכימה איתך מאד. שלוםמשיח עכשיו!
תודה לך..מירי ט.
מכתב מהרבי לאישה שלא רצתה לחבוש פאהמשיח עכשיו!

במענה למכתבה מסוף חדש מנחם אב, בו כותבת אודות פאה נכרית, ואשר בסביבתה דתית בה נמצאת אין נוהגות כזה ומתביישת אפשר יצחקו לה באם תלבש פאה נכרית.

בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש, אשר לבישת כובע ואפילו מטפחת, משאירה חלק השער בלתי מכוסה על כל פנים במשך זמן קצר, ז.א. שעוברים על האיסור הגדול וכהפסק דין בשולחן ערוך אורח חיים סימן ע"ה, וגודל הענין מובן גם כן מגודל השכר בעד קיום הציווי כפי שנצטוינו, וכלשון הזהר הקדוש, מתברך בכלא בברכאן דלעילא בברכאן דלתתא בעותרא בבנין בבני בנין.

ולכתבה שאפשר יצחקו עלי' ותתבייש וכו'.

אפילו בתוככי הנוער דארצות הברית, נרגש לאחרונה רגש של כבוד, דוקא לאלו שעומדים חזק בדעתם, ואין מתביישים ממי שלועג עליהם ולהשקפת עולמם, ומתיחסים בלעג ובוז לאלו הנמשכים אחרי הרוב ללא יציבות נפשית כלל, ובודאי יודעת אשר התחלת כל ארבעה חלקי השולחן ערוך היא: ולא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת השם יתברך.

ועוד וגם זה מובן ופשוט: השם יתברך, "את השמים ואת הארץ אני מלא", ונמצא עם האדם בכל מקוםובכל זמן, מה שאין כן בני אדם אפילו מסביבה הכי קרובה, שלא תמיד נמצא בקרוב מקום אליו, ולכן, היתכן, אשר לא יתבייש ח"ו מפני הקב"ה ויתבייש מפני בן אדם בשר ודם?!

(יו"ד אלול, תש"כ מאגרת ז'תכה)

 

סליחה, התכוונתי לשרשרת לפותחת.מירי ט.
מטפחת מלאה יכולה להיות מהממת אם שמים יפהשוקולד לבן

ובצורה שמתאימה לראש

תחפשי מישהי שיודעת לקשור שתלמד אותך איך לקשור סוגים שונים, ותראי מה הכי יפה עליך (עדיף אחרי החתונה)

זה אמנם השקעה, אבל שווה את זה ממש

 

כמעט תמיד יש משבר כיסוי ראש אחרי החתונה, אבל אחרי כמה זמן ששמים מטפחת הוא עובר ומתרגלים. פשוט צריך להתרגל לזה

מזל טוב!

מטפחת זה יפה!!shir shir

בובו מתאים, סרט ואביזרים מושקעים...זה יכול רק להחמיא לך לגרם לך להראות צעירה ורעננה [לדעתי- הרבה יותר יפה מפאה!!]

פאה נוכרית זה איסור תורה חמורסיוון
יש אינסוף של מקורות בתחום זה מההלכה, מהתנ״ך עצמו ופירוש רש״י שם, מרבנים שלא בני זמננו, ומרבנים בני זמננו ועוד ועוד. לא חסר...
שיעורים, מכתבים, פסקים ופסיקות על גודל החומרה והאיסור של פיאות נוכריות.
(וגם המעט שהתירו, מעולם לא התירו פאות כמו שיש היום...)

מזמן עברתי את השלב של להתכסח ולהתנגח, ואני ממש (!) לא מתכוונת לפתוח פה חזית או ויכוח, ולכן, מי שבאמת חשובה לה האמת וחשוב לה ללכת עפ״י התורה וההלכה, מוזמנת בשמחה לפנות אליי באישי ואשלח לה בעז״ה את המקורות בעניין.

בהצלחה לכולן!
לפי הקישור שהבאתי, רק העדה החרדית, והרב עובדיה יוסף נגדמשיח עכשיו!
יש עוד מלא שאוסרים. בעצם הרוב.סיוון
חקרתי את הנושא הרבה
ואגב הרב עובדיה מתבסס על מספר גדולים אחרים באיסור זה.
ושוב, פאות כמו של היום אין אחד שהתיר.
העניין בנושא הפאות בעבר, זה היה על הפאות של פעם (שגם ככה לא היו אסטטיות ולא יפות, וברור שלא היו נראות כמו הפאות של היום).
על הפאות של היום אין בכלל דיון. ואם הרבנים המעטים שהתירו את הפאות של פעם, היו רואים את הפאות של היום, בודאי ובודאי היו אוסרים ופוסלים אותן מכל וכל.
אני חושבת שאת אומרת את זה באופן גורף מידי,עיניים תכולות
כי לפי מה שאת אומרת , הנשים ששמות פאה כיום אין להן היתר.. ולכן לדעתי עדיף לא להגיד דברים כאלו במיוחד שאנחנו לא רבנים שפוסקים כיום..

ואני מדברת בתור אחת שתשים בעז"ה מטפחת (דת"ל)
אני לא יודעת אם קראת את כל מה שכתבתי, ממליצה לךסיוון
עבר עריכה על ידי סיוון בתאריך י"ז בסיון תשע"ה 14:49
בכל אופן, חזרתי שוב ושוב והזכרתי כמעט בכל פעם שכתבתי, שגם המעט שהתירו פאות לא התירו פאות כמו שיש היום. ואחד מהחלקים בתקנון של אלו שכן התירו (וגם הם אומרים שמטפחת עדיפה), זה שלא יהיה לפאה מראה טבעי, שלא יהיה פס לבן באמצע שנראה כקרקפת, שלא יעקוף את החוליה הראשונה של הצוואר, וכו וכו... לא מצוי היום לראות פאות כאלו, ולכן אמרתי מה שאמרתי. לא אמרתי שאין היום בכלל פאות כאלו, יש אולי מאוד מעט וזה רק המבוגרות ממש, אולי, במקרה הטוב...
אז כן, יש כאלו מעט שמתירים, אבל הם לא התירו פאות כמו שמקובלות היום.
(ומעניין למה אשה חובשת פאה אם לא בשביל היופי הזה [ששמור לבעלה בלבד]. ואם זה סוג של תכשיט כמו שציינו פה, זה לא אומר שזה מותר... לא כל ה״תכשיטים״ מותר לצאת איתם לרחוב. לא כל תכשיט צנוע...)
ושוב, אילולי הייתי חוקרת זאת היטב, לא הייתי מדברת בכזה ביטחון ונחרצות.
וזה לא ש״אני פסקתי״, מי אני שאפסוק, אני מתבססת על גדולי ישראל, הלכות, פסקים ועוד.
בכל אופן, אם ראית - נראה לי דיי מיצינו את הדיבור עם החברות כאן (יש לי המון להוסיף בנושא, מקורות וכו, ומה שכתבתי עד כאן היה טיפה בים, אבל כאן-זה פשוט לטחון מים), וכמו שכתבתי כבר מלא פעמים - אם את רוצה בשמחה בפרטי.
סיוון צודקתתת!!אנונימי (פותח)
ישר כח
נתקלתי בזה עכשיו..מקום בעולם
... לא אסרו חכמים לאשה שתתייפה כל מה שתוכל, רק שיהיה בהיתר, ועל האנשים
לשמור עצמם שלא יביטו בהם. ואם באנו לזה, הלא כמה נשים יפיפיות שאפילו
יכסו ראשן במטפחת ובצעיף, הלא רק מחמת רוב יופיין יש גירוי יצר הרע, האם
ה
נאסור עליהם לצאת לשוק, או נאמר להם לכסות פניהם כגויים כדי שלא יביטו 
בהם אנשים? וגם ישנם היום הלובשים איזה כובעים או מטפחות על ראשן יוצאים
מן הכלל ובוחרים בזה יותר משערותיהן, ויש בזה גירוי יותר מהשׂער, האם נאסור
להם? גם צורת המלבושים של היום נשתנו, ואעל פי שמותרים על פי הדין, יש בהם
גירוי יצר שמייפים האשה מאד, האם נאסור להם? אלא ודאי כל מה שהוא מותר
על פי הדין, בין אם תכסה בבגד, או בשׂער, העיקר הוא שלא יהיה מגופה, הוי ליה
מלבוש על ראשה, ואין לנו להיכנס אם הוא מייפה אותה או לא, דזהו ענין הגברים

שחובתם שלא להביט, ואפילו תהיה מכוסה בכובע אין ראוי להביט

 

(הרב משאש)

 

@משיח עכשיו!

 

@מוריה.ר =)

@סיוון

לשונו הזהב. הרב משאש זצוק"ל - צדיק יסוד עולם.אנונימי (4)

תודה לך מקום בעולם.

אני לא יודעת מי זה הרב משאש, אבל אני כן יודעת את כל מהLIEL 310

שהרבנים אומרים : הרב קניבסקי, הרב עובדיה ובקיצר כל הרבנים האשכנזים והספרדים...

שאישה צריכה להתלבש בצורה יפה ולא מושכת והיא לא יכולה להגיד: אני אתלבש איך שאני רוצה, ושהגברים יעצמו את העיינים!! כי בסופו של דבר את הכשלת אותם!!!!!!! והעבירה היא עלייך.....

והענין של גירוי היצר זה שלא תתלבשי בצורה מושכת אלא רק בצורה רגילה כמו כולם... ולא יוצא דופן.... ודרך אגב זה גם למה אסור ללבוש אדום - כי זה מושך את העין...

זה אחד הניסיונות הקשייםאנונימי (5)

 

 

אני מכסה במטפחת מלאה (לא מוציאה שיער לא מקדימה ולא מאחור) יש לי שיער ארוך מהמם מתחת וזה אכן ניסיון קשה.

ממש ממש קשה לי והיה לי משבר בעניין אבל כאילו יש איזה כח שמונע ממני אפילו להוציא קצת זה מעבר לרוצה/ לא רוצה.

 

תמצאי את מה שהכי הולם אותך. יש היום מגוון ממש רחב מטפחות מעוצבות, פאשמינות, צעיפים, כובעים ואם את פוסקת שפאה מותרת אז גם פאה (יש מתירים - פניני הלכה-  http://ph.yhb.org.il/09-06-19/ )

 

 

זו מצווה קשה אבל יש בה המון המון ברכה לבית של קדושה!!

 

 

יודעות מה, בבקשה, בכל זאת:סיוון
עבר עריכה על ידי סיוון בתאריך ל' בסיון תשע"ה 23:07
חבדניקיות יקרות. נא לא לקפוץ... הדברים האלו מופנים לשאר הבנות שזה מעניין אותן. תודה.
 
מי שבאמת אכפת לה מה אלוקים רוצה ממנה, בבקשה:
 
העלתי לכאן אחד מהקטעים שבקישור בו מובאים חלק מהרבנים שאוסרים + מקורות וספרים:
כדאי להכנס לקישור ולראות גם את שאר הדברים בעניין זה.
 
כז - דעת תורה בנושא פאה נוכרית
 
הרי אני מאמין באמונה שלמה בשלושה עשר עיקרים של התורה הקדושה... ושהתורה נתונה מן השמים. ושלא תשתנה בשום זמן חס ושלום. ושהקב"ה מעניש לרשעים ומשלם שכר לצדיקים" (13 עיקרים לרמב"ם) 

הרה"ג ר' שלמה זלמן אויערבך שליט"א: אמר "כשיבוא המשיח, הדבר הראשון שיעשה, זה לבטל את הפיאה הנכרית" [מפי חתנו הגאון שליט"א]

הרה"ג שמואל הלוי וואזנר שליט"א: עצם ההליכה בשערות מסותרות הוא פריצותא שאין כמוהו וניקח מהירודים באנושות, גם כשהולכות בפיאה נכרית. דאין הנדון גלוי השערות, אלא צורת השערות באופן שמהרס דרכי הצניעות. ומה נואלו אלו שמבקשים להם קולות על זה תחת מסווה של כיסוי ראש מדומה. [שו"ת שבט הלוי] 

מרן החזון איש זצ"ל: "...פיאה נכרית יש בה ריח של איסור תורה" (בלשונו ס' שמעקט מיט א דאורייתא") ["דת משה וישראל" עמוד י"ז] 

הגרי"ז מבריסק זצ"ל: "היתר הפאה נכרית הוא היתר חלוש מאד..." (בלשונו: "דער היתר פון שייטלען איז זייער א שוואכער היתר") [מפי בנו הגאון שליט"א] 

רבינו החפץ חיים זצ"ל: הזהיר לבני ביתו בפירוש שלא לצאת לחוץ בפיאה נכרית מגולה [אוצרות ירושלים חלק קמ"ז] 

הרה"ג יעקב קנייבסקי - הסטייפלר זצ"ל: כאשר בא לפניו אברך וביקש להוציא גילוי דעת להיתר לפאה נכרית, סירב בתוקף להורות היתר בדבר. וכששאל אותו, ומה עם נכדותיו של הרב היוצאות בפאה נכרית ענה הגר"י קנייבסקי - "אל תקח מהן ראיה כל עיקר, כי הן לא שאלו אותי בזה ואין כאן מעשה רב ולא כלום". [דת משה וישראל עמ' י"ח] 

האדמו"ר הרה"ג ישראל אבוחצירא - הבבא סאלי זצ"ל: בצוואה לבנות משפחתו "אם אתן חושבות לרמות את הקב"ה בלובשכן פיאה נכרית וכאילו בזה אתן יוצאות חובת כיסוי הראש, אם כן דעו לכן: כל אשה הלובשת פיאה נכרית ואפילו רק חצי פיאה, מכינה לעצמה חומר הסקה שבו ישרפו אותה בגיהנם" [סדנא בבא סאלי עמ' ע'] 

הרה"ג החת"ם סופר זצ"ל: "שתזהרו מרעת נשים רעות... אפילו בפיאה נכרית אני אוסר עליכם באיסור גמור" [בצוואתו לבני ביתו] 

הרה"ג חיים זוננפלד זצ"ל והרה"ג ישראל מסלאנט זצ"ל: החרימו את כל מי שאשתו העזה לחבוש פיאה נכרית 

הרה"ג יהודה צדקה זצ"ל: "אשה שהולכת עם פיאה נכרית זה שחצנות, והיא פוגמת בולדות". 

הרה"ג שלום שבדרון שליט"א: "ומדוע הן חובשות פיאה, לא מפני שרוצות לכסות את ראשן, אלא שכך יפה יותר. ומר זקני הגאון מהרש"ם אסר לקרוא קריאת שמע וכל דבר שבקדושה מול פיאה נכרית, ואמר, שאשה כזאת עוברת על איסור גדול ועושה נגד רצון ה' ויראיו ותפילתה תועבה". 

הרה"ג יצחק אייזיק ראזנבוים - האדמו"ר מזוטשקא (נדבורנה) שליט"א: "שהפיאה הנכרית היא לשם יופי ופריצות, לגרות יצר הרע, שיסתכלו בהן ויחטאו בהרהורים רעים רחמנא ליצלן. ונענשו על זה הרבה רחמנא ליצלן. 

ועוד עשרות רבות של פוסקים גדולי הדורות בכל הזמנים שאוסרים את הפיאה לחלוטין 

 
ספר ישעיה:
פרק ג פסוק כד:


״וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי תַחַת יֹפִי.״

רש״י:
וַיּאמֶר ה' יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן... הָלוֹךְ וְטָפוף תֵּלַכְנָה... וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה..."

הלוך וטפוף תלכנה - לשון דבר צף על גבי חבירו... ויונתן תירגם ובפתהן מקפן, היו קושרות פיאות נכריות קליעת שערות תלושין כורכות עם קליעותיהן שיראו גסות וטפופות. ותחת מעשה מקשה - מקום שהיו עושות בו המעשה האמור למעלה הלוך וטפוף תלכנה והוא בגובה הראש שם תהיה מקשה קרחה מכה המקרחת את הראש...


וזה טיפה בים...(כותבת מהטלפון ואין לי עליו הרבה דברים בנושא.)



בהצלחה.
היי אשמח להמלצות לחנויותאנונימי (פותח)

בגדים צנועים (סגנון קמיליון כזה) באיזור המרכז או עם הזמנות

//אני:)))))

ברצ'ה,רני,זוהר אריאל,

ברחוב ההסתדרות בפתח תקוה יש חנויות בסגנון.

+ שדה ברהרמוניה
שדה בר די פתוחאנונימי (פותח)
סליחה אין לי מושג בחיים לא קניתי משםהרמוניהאחרונה

רק ידעתי שזה של אולפניסטיות...

יש לך רעיונות לחנויות דומות רק במחירים יותר שפוייםאנונימי (פותח)

??
השמלות שם עולות 500 שקל

איפור לבעיות עורElki

שלום

מבקש להעזר בכן עבור אשתי היקרה (ועבורי..)

סובלת שנים רבות מבעיות עור כגון סבוריאה וגירויים שונים בעור

כמובן היא בטיפול רופאת עור - בעיקר משחות .

מתאפרת מעט מכיוון שהאיפור אוטם לה את הפנים ומגביר את הגירוי.

אשמח לשמוע ממי שיש לה נסיון דומה בעור הפנים, אילו חברות או סוגי איפור יכולים להיות יותר ידידותיים/בריאים/קלילים לפנים.

אשמח לשמוע כמה שיותר רעיונות גם אם מדובר במוצרים יקרים.

הרבה תודה. 

קליניק בלבדפיטוניהאחרונה

מכירה את התופעה- והם היחידים שלא גרמו לי לפריחה/ אדמומית וכו'

מחפשת את הלוק "הגבעוניסטי" המושלםאנונימי (פותח)

 היי בנות 💛


אני בתקופה שאני מנסה להתחבר יותר לעצמי גם מבחינה חיצונית – לבטא מי שאני דרך הלבוש, המטפחת והתכשיטים.

מתחברת לסגנון של מתנחלות גבעוניסטיות 😉 – בגדים פשוטים אבל עם נוכחות, מטפחות גבוהות אבל טבעיות, תכשיטים עדינים עם אופי.


האמת שזה לא סגנון שגדלתי עליו, אז אני טיפה הולכת לאיבוד ורוצה עזרה 💫

אם יש לכן המלצות על חנויות, מעצבות, לוקים או כל השראה – ממש אשמח שתשלחו לי! אפילו אם זה רק רעיון קטן או מישהי ששווה לעקוב אחריה.


תודה מראש על כל טיפ 🤎

גם בתוך הלוק הזה יש כל מיני ניואנסיםרק כיף

אבל מבינה אותך כי אני גם חולה עליו.

יש את אלה שהולכות עם שכבות שזה יותר סרפנים וחצאיות בסיס או טוניקות שזה הצנועות יותר

ויש כאלה שפחות מפריע להם שרוולים ארוכים, כיסוי מלא או חלקי ומכנסים גינס מתחת לחצאית או שרוואל רחב.

אז תראי מה מתאים לך ומאיזה אזור את ואז תוכלי לראות מה החנויות שקרובות אלייך ומומלצות. גם מלא מיד שניה.

אני שמתי לב שצריך הבנה בסיסית  בסטייל בשביל להרכיב את הלוק כי זה באמת מורכב מכל מיני... אפשר ללבוש את אותו בגד ולהיראות בסגנון שונה, מבינה?

נזם זה מהמם בעיני ויכול להיות עדין וגם פחות למי שרוצה את הסגנון הלא עדין למשל.

כל מיני תכשיטים פשוטים מחנויות כמו סיאם ואותנטי או סתם מהשוק וחנויות מוזרות כאלה

חוץ מזה אפשר לעכוב אחרי מישהי באינסטגרם שאת מתחברת לסגנון ואז לשאול או שהיא שמה המלצות וקודים להנחות

תודה רבה!אנונימי (פותח)
ומאיפה הן קונות את הבגדים שלהן בד"כ? 
גם בתוך הלוק הזה יש כל מיני ניואנסיםאנונימי (3)

אבל מבינה אותך כי אני גם חולה עליו.

יש את אלה שהולכות עם שכבות שזה יותר סרפנים וחצאיות בסיס או טוניקות שזה הצנועות יותר

ויש כאלה שפחות מפריע להם שרוולים ארוכים, כיסוי מלא או חלקי ומכנסים גינס מתחת לחצאית או שרוואל רחב.

אז תראי מה מתאים לך ומאיזה אזור את ואז תוכלי לראות מה החנויות שקרובות אלייך ומומלצות. גם מלא מיד שניה.

אני שמתי לב שצריך הבנה בסיסית  בסטייל בשביל להרכיב את הלוק כי זה באמת מורכב מכל מיני... אפשר ללבוש את אותו בגד ולהיראות בסגנון שונה, מבינה?

נזם זה מהמם בעיני ויכול להיות עדין וגם פחות למי שרוצה את הסגנון הלא עדין למשל.

כל מיני תכשיטים פשוטים מחנויות כמו סיאם ואותנטי או סתם מהשוק וחנויות מוזרות כאלה

חוץ מזה אפשר לעכוב אחרי מישהי באינסטגרם שאת מתחברת לסגנון ואז לשאול או שהיא שמה המלצות וקודים להנחות

למה את נעזרת בצאט גיפיטי כדי לכתוב הודעה?ּבנות רבות עלי
שקופה כזאת
מה עם ללכת לסטייליסטית מהמגזר?שדמות בחולותאחרונה
בנות מלכים ביקרותיייךךךממש ממש ממש לא קפיץ 🦋

נשמות הלכה לי הלייקרה.. צריכה גם פודרה.

קרם הגנה מומלץאנונימי (פותח)

מחפשת קרם הגנה לא שומני, מעל 50 אחוזים של הגנה

גם סבון פנים אשמח

שיהיה זול יחסית,

לא אכפת לי להזמין מחול כמובן

תודה!

לגוד פארםשדמות בחולות

יש אחלה קרם הגנה לא שומני וכמעט ללא ריח .

סבון פנים של דוקטור פישר משמש אותי בשנתיים האחרונות (יש לי עור שומני) והוא נהדר

תודה! לצערי אין בכלל באיזור ירושליםאנונימי (פותח)אחרונה

סניפים שלהם..

את יודעת אם אפשר להזמין מהם?

שיער דליל ומתולתלאנונימי (פותח)
שמתחלק לקבוצות של שערות. נראה מצחיק, מפורד, וחסר..


יש דרך לגרום לשיער להחליק בצורה אחידה ולהיראות יותר שופע ולא מפורד למרות שהוא דליל? 

ומשהו קצת יותר טבעי? 🤭אנונימי (פותח)
אני מאמינה שיש היום כל מיני שיטותהרמוניה

אני לא מתמצאת תשאלי AI😅 יודעת יש ספריי כזה שנותן נפח.. או שאת יכולה לסרק את השיער בצורה כזאת שתכסי עם שיער איפה שחסר... 

לגרום לשיער להיות מלא יותר באופן טבעי מדבר אלייך? אם כן אז יש את כל השיטות של לעסות את הקרקפת בשמנים מסויימים. קיק, קוקוס, רוזמרין... ויש עוד מלא טיפים ברשת.

תודה רבה!אנונימי (פותח)אחרונה
בלהבלהאנונימי (פותח)

סליחה על השאלה... אני רוצה להוריד שיערות בידיים ואמא שלי מתנגדת... אני רוצה לכבד אותה, מצד שני אני יודעת שאם אשכנע ואלחץ היא תסכים בסוף. אבל לפני זה אני רוצה לשאול עד כמה זה חריג באמת ועד כמה זה נראה לא מטופח? (אני לא שעירה במיוחד, רגיל. אבל עדיין מרגישה לא נעים כי יש הרגשה שבשנים האחרונות כולן מורידות בידיים) מה אתן אומרות? אולי אני פשוט אחכה שאתחתן ואם זה יפריע לבעלי אני אוריד ואם לא לא?

עד כמה זה מציק ומפריע לך מבחינת מקובלות חברתית?אנונימי (3)
ובת כמה את?
אני שואלת בשביל לברר מה המקובלות החברתיתאנונימי (פותח)

בינתיים זה מציק לי בהרבה סיטואציות אני מעדיפה ללבוש שרוול ארוך

עברתי 18 אם זו השאלה...

תשכנעי את אמא שלך שזה בסדר להורידשואלת12
זה אזור שרואים וחבל שתלבשי ארוך או שתתביישי.
תודה...אנונימי (פותח)

אשמח לעוד תגובות

יודעת שמקובל מאוד כיום בקהילות רבותאנונימי (3)

שיעור עצום של בנות עושות טיפולי לייזר מלאים ואז זה גם כולל ידיים

ברור שיהיו הבדלי נורמות של טיפוח בין הדור של ההורים לבין הדור הדור הצעיר

גם הורדת שיער מלאה בלייזר הפכה לנורמה גורפת אצל צעירות רווקות, לעומת הדור של האמהות שלנו, כשהן היו רווקות

מסכימה...:/ (הפותחת)אנונימי (פותח)
ממש לא חריג ולא נראה לא מטופחיעל מהדרום

לק"י

 

בעיני זה סתם מיותר להוריד בידיים. ובטח שלא אלבש ארוך רק כי יש כאלה שכן מורידות (ובטח אם את לא שעירה במיוחד).

אבל אם זה ממש מפריע לך, בגיל שלך לא חושבת שצריך לשאול את ההורים.

וגם לגבי הבעל העתידי- לא הייתי עושה או לא עושה את זה  רק בשבילו.

מסכימהפצלושון
זה לגמרי רגיל ומקובל
תודה!אנונימי (פותח)
מסכימה לגמריכי כל פה
ממש נראה סבבה לדעתי..
למה היא מתנגדת?רקאני

מה הטענה?

אם את מעל 18 זה הגיוני ולגיטימי שאת תבחרי איפה לטפח את הגוף שלך ואיך....

סתם שלא צריךאנונימי (פותח)

שזה שטויות וגם ככה יורד לבד עם השנים

שאין עם זה בעיה ולא צריך

אם ככהרקאני

אני מאמינה שאם זה חשוב לך ותסבירי לּה שזה חשוב

לא תהיה לה בעיה

זה לא עקרוני

זה סתם מוזר לה כי בדור שלה זה לא היה נפוץ...

אני התחלתי לייזר בגיל 17 ולאמא שלי זה היה מוזר

הסברתי לה שכולן עושות את זה היום וזה חריג חברתית לשאר עם שערות והיא הסכימה (אצלנו זה היה חריג... זה תלוי חברה)

לא יודעת מאיפה האמירה שזה יורד עם השנים🤷‍♀️יעל מהדרום
לק"י


אולי לחלק מהנשים.

אולי בגיל מבוגר מאוד לא?תפוחית 1

סתם מנחשת

לא יודעת איךאנונימי (פותח)

נעלמות לה כשהיא מבשלת מהחום חחח

יש גיל שהצמיחה באמת נתקעתיעל מהדרום

לק"י


אבל לא יודעת אם מה שיש נושר.

וזה באמת בגיל מבוגר יותר.

אם לא שעיר מידי, זה בסדר גמור!אנונימי (4)

אני בת 20, מורידה מידי פעם, ומיד פעם לא, תלוי כמה זמן יש לי להתמסר לזה. אוהבת להוריד בשביל התחושה החלקה,

אבל מכירה הרבה מאוד בנות מסביבי, בנות מטופחות לגמרי (בגילאי 20+) שלא מורידות.


גם אם לא ברור למה, רוצה לחזק אותך שכיבוד ההורים חשוב מאוד, בכל גיל. ואשרייך שאת רוצה לכבד את דעתה! 

רק אומרתרקאני

שנכון שכיבוד הורים חשוב מאוד

אבל זה לא באמת נכלל בחיוב הזה

זה הבעלות שלה על הגוף שלה..

לא חושבת שאמא אמורה להחליט על הבת שלה מה לעשות עם הגוף שלה

אבל בסוף זה עניין של דינמיקות ומשתנה בין מערכות יחסים

רק לשים לב כי לפעמים אנשים מוחקים את עצמם כדי לכבד הורים..  ויש הגדרות ברורות בהלכה מה בגדר כיבוד הורים ומה לא

עד לפני חודש טענתי לגמרי כמוךאנונימי (4)
(אני אותה אנונימית)


זה לא עניין של להחליט, אנחנו לא במלחמת כוחות והפגנת שליטה. אם היא רוצה היא תעשה מה שהיא תבחר לעשות.


זה הבחירה *לכבד*,


כמובן שאפשר לשבת לשיחה עם אמא, להסביר לה בכנות את הקושי ואולי בעקבות זה הרצון שלה ישתנה.


אבל גם אם לא תשנה את דעתה, אנחנו עדיין מחוייבים *לכבד*, שזה אומר לבחור לעשות את רצונה. 

לכבד זה לא לבחור לעשות את רצונה.אונמר

הגבול בין 'לרצות' מלשון ריצוי,

ללכבד ולעשות את רצונה הוא קל ודק עד אימה.

ואם הפותחת נמצאת במקום כזה, אז כדאי לשים לב לזה.

 

קשה מאד מול הורים להיות ככה, ואם זה נשאר בראש עמוק ,

זה נששאר לפעמים גם מול הבעל.

וזה משתק. ומטריף את הדעת.

להיות במקום מרצה עלול להגיע עד מחיקה עצמית ומקומות לא טובים בכלל.

 

שימו לב פשוט שלכבד זה הגדרות מאד ברורות בהלכה.

ולדעתי אמא שאומרת לילדה מעל 18 לא להוריד שערות זה לא מכבד מצד האמא.

נכון. אין לה כיבוד ילדים. היא האמא.

אבל יש כבוד האדם.

וזה גופה שלה.

 

קצת דרמטי יצא לי,

אבל כדאי לשים לב לא להגיע לריצוי בקיצור...

 

בהצלחה לך!!

תודה!אנונימי (פותח)
חברות...אנונימי (פותח)

אמא שלי היא לא הנושא כתבתי שאם אשכנע היא תסכים בסוף, היא יודעת שהבחירה שלי

אבל עדיין תמיד רוצה "לקבל את ברכתה" לדברים שאני עושה

והמטרה של השרשור הזה היתה עבורי להבין האם ההרגשה שלי צודקת או שאני מתביישת לחינם

האם זה בראש שלי או שבאמת הזמנים השתנו והיום זה כבר ממש נראה לא מטופח

אם ברמה שזה יבלוט אפילו לגברים ויפריע להם מרוב שזה לא מקובל

אז זה כל מה שניסיתי להבין... תודה נסיכות שלי

 

 

❤️רקאני

התשובה של זה לדעתי תלוית חברה

אצלנו כולן מורידות

ואני הייתי מתביישת כשהיה לי

אבל יש מקומות שלגמרי לגיטימי לא להוריד...

אז זה תלוי מה את מרגישה

לגברים זה לא יפריע - זה רק משהו בין נשיםאנונימי (3)
איך הגעת למסקנה הזאת?אנונימי (5)
ברור שיש גברים שזה מפריע להם
זה ענין שלךלעכשיוו

זה מפריע לך? (נשמע שכן...)
לכי על זה!!!!!!
למה לא בבעצם?

רק אם את לא מתכננת לייזר ואת בהירה, קחי בחשבון שהשיערות מתכהות עם הזמן ואז תהיי חייבת להתמיד....

למה זה שאלה של נורמה?
אם זה מפריע לך....

בעיניי זה לגמרי בסדר ומקובל, ולא מוזנח בכללפצלושון
לגברים זה לא יפריע לדעתי....
תודה תודה לכולםאנונימי (פותח)
לא צנוע לשים את השרשור בראשי!😡אנונימי (פותח)
נכון..אנונימי (6)
באמת לא הבנתי איך הגעתי לכאןפשוט אני..
תודה שהזכרת לי 😂
מסכימה איתךאנונימי (7)אחרונה
הייתי מדברת ומשכנעת אותה כי זה מפריע לך ומאוד נפוץ וגם יותר מטופח ויפה בעיני
מכשיר לייזר ביתי- יש המלצות?אנונימי (פותח)
גיסתי ואחיות שלי ממליצות ממש עלרננ.
בראון החדשה. לא ניסיתי אבל הן התחילו ומרוצות  
וואי תודה!אנונימי (פותח)אחרונה

אולי יעניין אותך