הקשר המפתיע בין תפילין לנקודות לחיצהכתום כואב

כל ילד יהודי שמגיע לגיל מצוות מקבל על עצמו את המצווה להניח תפילין בכל יום, ואפילו מי שאינו יהודי מכיר את התפילין ואת המנהג. ד"ר סטיבן שרם, כירופרקט ומדקר סיני שאינו יהודי, הבחין יום אחד בכך שהנקודות בהן מניחים את התפילין על הראש הן נקודות המשפרות את הריכוז. לאחר שחקר קצת יותר, גילה כי שילוב נקודות הלחיצה שהתפילין מפעילים על הראש עם נקודות הלחיצה שהתפילין מפעילים על היד, עוזר למנוע את רוב המחלות והתחלואות. המשיכו לקרוא וגלו את הקשר המפתיע שבין התפילין לנקודות הלחיצה ולבריאות הגוף והנפש.

[נקודות לחיצה ותפילין]
מקור

תפילין של ראש

את התפילין של הראש מניחים על קו השיער שעל המצח בין העיניים. רבים עושים את הטעות של להניח אותן על המצח ישירות, ובכך לא יוצאים מידי חובת המצווה, וכן לא מניחים את הקופסה בנקודת הלחיצה הנכונה, DU-24, אשר נקראת גם "הארמון האלוהי". נקודת הלחיצה הזו אחראית על הרגעת הנפש ומיקוד המחשבה במטרות ובשאיפות.

הקופסא לוחצת גם על נקודת DU-23, או בשמה האחר "כוכב עליון", אשר בתרבות הסינית מייחסים לה את הכוח לספק לגוף אנרגיה.

הקשר שבין הרצועות מאחורי הראש בבסיס הגולגולת, לוחץ על נקודה DU-16, הנקראת גם "כרית הרוח" ומזוהה עם שיפור הזיכרון והריכוז.

[נקודות לחיצה ותפילין]

תפילין של יד

את התפילין של היד מניחים על היד החלשה ולכל עדה הנוהג שלה בנוגע למיקום המדויק של רצועות התפילין לאורך האמה וכף היד. לכן בחלק מן המנהגים תמצאו פחות נקודות לחיצה מאשר באחרות, אך כולן כוללות את הנקודות המרכזיות והחשובות לשיפור הבריאות הכללית על פי ד"ר שרם.

את הקופסה מניחים על שריר הזרוע הדו ראשי במרחק 2 אצבעות מהמרפק, על נקודת הלחיצה LU-3, "חלון לשמים", אשר עוזרת למנוע ולטפל בדיכאון, אסתמה ובעיות בזיכרון.

[נקודות לחיצה ותפילין]

את הרצועה מלפפים סביב האמה 7 פעמים. במסורת הספרדית והחסידית מהפנים אל החוץ, ובמסורת האשכנזית מהחוץ אל הפנים. הרצועה לוחצת על הנקודות הבאות לאורך האמה וכף היד:

HE-7 – נקודה זו עוזרת להתגבר על צרות רגשיות ומחשבות יתר עליהן, ובכך גם מסייעת לשפר את איכות השינה ועוזרת לפתור בעיות של נדודי שינה. היא גם מונעת בחילות ופחדים, ומאזנת את פעילות הלב.

SI-3 – נקודה זו עוזרת להיפטר מכאבים באמה, ביד, בגרון, באוזניים ובגב, מונעת צוואר תפוס, מפיגה עודף חום מהראש, מהאוזניים ומהעיניים (מפיגה גם אדמומיות). בנוסף לכל היא עוזרת למי שסובל מהזעת לילה.

LU-7 – נקודה זו עוזרת להתגבר על תסמיני השפעת, כולל כאבים בכלל הגוף, אף מנוזל, גרון דואב ועיטושים מרובים.

LI-4 – נקודה זו משפרת את פעילות המערכת החיסונית, מווסתת את פעולת בלוטות הזיעה, עוזרת לפתור בעיות שקשורות לאיברי הפנים (כאבי שיניים, אלרגיות, פצעונים, בעיות עיניים וכו'...) וביחוד עוזרת למנוע כאבי ראש הקשורים לסינוסים וכאבים כרוניים באופן כללי.

LU-9 (ספרדים וחסידים בלבד) – נקודה זו עוזרת למנוע שיעול, אסתמה, צפצופים בנשימה ואף מנוזל כרוני, ועוזרת להפיג כאבים במפרק כף היד ולאורך האמה.

[נקודות לחיצה ותפילין]

בנוסף לנקודות הלחיצה האלה, התפילין מפעילים לחץ על כ-50 נקודות לחיצה שונות לאורך הזרוע, ומסתבר כי גם לסדר הנחת התפילין יש חשיבות בריאותית הקשורה אליהן. נקודות כמו SI-3 ו-LI-4 שבכף היד מגורות רק לאחר הפעלת הנקודות DU-24, DU-23 ו-DU-16 שעל הראש, ואכן סדר הנחת התפילין מתחיל בראש ונגמר בכף היד.

אז מסתבר שלא סתם כבר אלפי שנים יהודים בכל העולם מתחילים את היום עם הנחת תפילין. אם זנחתם את המנהג הזה עם השנים, יתכן שתרצו להחזיר אותו לחייכם וגם אם לא, לפחות תוכלו לנצל את המידע הזה כדי ליהנות מהבריאות והצלילות שנקודות הלחיצה האלה יכולות לספק לגופכם ולנפשכם.

לקישור http://www.baba-mail.co.il/content.aspx?emailid=33818&memberid=632093

 

כל ילד יהודי שמגיע לגיל מצוות מקבל על עצמו את המצווה להניח תפילין בכל יום, ואפילו מי שאינו יהודי מכיר את התפילין ואת המנהג. ד"ר סטיבן שרם, כירופרקט ומדקר סיני שאינו יהודי, הבחין יום אחד בכך שהנקודות בהן מניחים את התפילין על הראש הן נקודות המשפרות את הריכוז. לאחר שחקר קצת יותר, גילה כי שילוב נקודות הלחיצה שהתפילין מפעילים על הראש עם נקודות הלחיצה שהתפילין מפעילים על היד, עוזר למנוע את רוב המחלות והתחלואות. המשיכו לקרוא וגלו את הקשר המפתיע שבין התפילין לנקודות הלחיצה ולבריאות הגוף והנפש.

נקודות לחיצה ותפילין
מקור

תפילין של ראש

את התפילין של הראש מניחים על קו השיער שעל המצח בין העיניים. רבים עושים את הטעות של להניח אותן על המצח ישירות, ובכך לא יוצאים מידי חובת המצווה, וכן לא מניחים את הקופסה בנקודת הלחיצה הנכונה, DU-24, אשר נקראת גם "הארמון האלוהי". נקודת הלחיצה הזו אחראית על הרגעת הנפש ומיקוד המחשבה במטרות ובשאיפות.

הקופסא לוחצת גם על נקודת DU-23, או בשמה האחר "כוכב עליון", אשר בתרבות הסינית מייחסים לה את הכוח לספק לגוף אנרגיה.

הקשר שבין הרצועות מאחורי הראש בבסיס הגולגולת, לוחץ על נקודה DU-16, הנקראת גם "כרית הרוח" ומזוהה עם שיפור הזיכרון והריכוז

נקודות לחיצה ותפילין
 

תפילין של יד

את התפילין של היד מניחים על היד החלשה ולכל עדה הנוהג שלה בנוגע למיקום המדויק של רצועות התפילין לאורך האמה וכף היד. לכן בחלק מן המנהגים תמצאו פחות נקודות לחיצה מאשר באחרות, אך כולן כוללות את הנקודות המרכזיות והחשובות לשיפור הבריאות הכללית על פי ד"ר שרם.

את הקופסה מניחים על שריר הזרוע הדו ראשי במרחק 2 אצבעות מהמרפק, על נקודת הלחיצה LU-3, "חלון לשמים", אשר עוזרת למנוע ולטפל בדיכאון, אסתמה ובעיות בזיכרון

נקודות לחיצה ותפילין
 

את הרצועה מלפפים סביב האמה 7 פעמים. במסורת הספרדית והחסידית מהפנים אל החוץ, ובמסורת האשכנזית מהחוץ אל הפנים. הרצועה לוחצת על הנקודות הבאות לאורך האמה וכף היד:

HE-7 – נקודה זו עוזרת להתגבר על צרות רגשיות ומחשבות יתר עליהן, ובכך גם מסייעת לשפר את איכות השינה ועוזרת לפתור בעיות של נדודי שינה. היא גם מונעת בחילות ופחדים, ומאזנת את פעילות הלב.

SI-3 – נקודה זו עוזרת להיפטר מכאבים באמה, ביד, בגרון, באוזניים ובגב, מונעת צוואר תפוס, מפיגה עודף חום מהראש, מהאוזניים ומהעיניים (מפיגה גם אדמומיות). בנוסף לכל היא עוזרת למי שסובל מהזעת לילה.

LU-7 – נקודה זו עוזרת להתגבר על תסמיני השפעת, כולל כאבים בכלל הגוף, אף מנוזל, גרון דואב ועיטושים מרובים.

LI-4 – נקודה זו משפרת את פעילות המערכת החיסונית, מווסתת את פעולת בלוטות הזיעה, עוזרת לפתור בעיות שקשורות לאיברי הפנים (כאבי שיניים, אלרגיות, פצעונים, בעיות עיניים וכו'...) וביחוד עוזרת למנוע כאבי ראש הקשורים לסינוסים וכאבים כרוניים באופן כללי. 

LU-9 (ספרדים וחסידים בלבד) – נקודה זו עוזרת למנוע שיעול, אסתמה, צפצופים בנשימה ואף מנוזל כרוני, ועוזרת להפיג כאבים במפרק כף היד ולאורך האמה. 

נקודות לחיצה ותפילין

 

יעניין אותך גם:

 

בנוסף לנקודות הלחיצה האלה, התפילין מפעילים לחץ על כ-50 נקודות לחיצה שונות לאורך הזרוע, ומסתבר כי גם לסדר הנחת התפילין יש חשיבות בריאותית הקשורה אליהן. נקודות כמו SI-3 ו-LI-4 שבכף היד מגורות רק לאחר הפעלת הנקודות DU-24, DU-23 ו-DU-16 שעל הראש, ואכן סדר הנחת התפילין מתחיל בראש ונגמר בכף היד.

אז מסתבר שלא סתם כבר אלפי שנים יהודים בכל העולם מתחילים את היום עם הנחת תפילין. אם זנחתם את המנהג הזה עם השנים, יתכן שתרצו להחזיר אותו לחייכם וגם אם לא, לפחות תוכלו לנצל את המידע הזה כדי ליהנות מהבריאות והצלילות שנקודות הלחיצה האלה יכולות לספק לגופכם ולנפשכם.  

ומה איתנו הבנות?אור וטוב
על זה נתקנה ברכה "ברוך..."חכחעחילםכ

 

 

צ

אנחנו מאריכות ימים גם ככה נקודה


אתן מקיימות "וקשרתם לאות על ידך ולטוטפות בין עינך"חסדי הים
בצורה רוחנית, וזה מספיק להשפיע עליכן. אנחנו הבנים צריכים מעשה קונקרטי שישפיע עלינו!
תשימו טוטפת.די"מ

זה תכשיט של נשים.

אתה מאמין בזה ?.............סביר שכל הדיקור הסיני חרטא ברטאחנטרישש


עשית מחקר על זה?כתום כואב


לא אני אבל אנשים רצינייםחנטרישש


מנסיון זה לא נכוןטוביה2
יש הרבה שרלטנים. אבל לי זה עזר במקרה שהיה לי לפני שנים שבו הרפואה הקובנציונלית לא הועילה. (מקרה של הזרמת הדם לאיזור מסטים בפנים. הרופאים פשוט נתנו לי תרופות ממריצות 100 מ''ג סטוריאדים ביום - זה לא עזר, והדיקור כן)
ניסיון אישי לא תמיד תופס נגיד אפקט פלצבוחנטרישש

שהאדם חושב שזה עוזר לכן מרגיש הקלה

א. רואים שאתה לא מכיר אותיטוביה2
אני מאוד ספקן מטבעי בדברים כאלו.
ב. זה לא ממש משנה כי גם אם זה הפלצבו - למעשה בסוף זה מועיל (דרך אגב גם בתרופות קובנציליות חלק גדול מהתועלת היא פלצבו)
מועיל לכיסים של הרמאים ואני מכיר אותך מצוייןחנטרישש

אולי

אני לא אריב על זה - למרות שההתעקשות שלך משעשעת אותי.טוביה2
בכול מקרה הטענה האמיתי על הכתה היא שהיות ויש כל כך כרבה נקודות לחיצה - הרי שסטטיסטית כל מקום שאני אלפף עליו חבל בגוף אני אמור לקבל תוצאות לא מאוד שונות ולכן זה הרבה פחות מרגש
לי גם עזר הדיקור (קצת)פאי פקאן
שונא את הדברים האלה.די"מ

אנחנו מניחים תפילין כדי להראות על הקשר שלנו לקב"ה.

של ראש להראות לכולם ושל יד להזכיר לעצמנו.

 

 

לא בגלל חפירות על דיקור סיני.

 

^^^^^^הלליש

כל ההוכחות האלו שהמצוות מועילות לאדם ומשפרות את איכות חייו 

 

מעלות בי גיחוך ודחייה

 

למה? הרי זו אמת לאמיתה שהמצוות מועילות לאדם.שמן פשתן

זה מה שאנחנו מאמינים בו. לא?

 

לא קראתי את כל הכתבה ולא את התגובות, כי הבנתי את הרעיון הכללי.

אבל אני ממש מופתעת ממה שרשמת!

 

לא.די"מ

הם מועילות לאדם כי זה מה שאלהים ציווה לא בגלל חפירות כמו מה שהובא כאן.

 

לא יודעת חפירות או לא חפירות.שמן פשתן

אבל זה דבר מדהים ומחזק לגלות הוכחות.

מה מדהים בזה? מה מחזק בזה?די"מ
הרבה יותר מחזק אותי האמירה שיש בתפילין מאיזה שטות על דיקור סיני
הרב אייבשיץ לא נמנע מלתת הוכחות רופאים לדברים שבתורה אזס אםחנטרישש
אותה זה מחזק.....
יותר. אבל גם.שמן פשתן


לא מבין מה מחזק בזהדי"מ
אנחנו לא מקיימים אותם בגלל זה.הלליש

אלא בגלל שכך ציווה הבורא.

 

כל הנסיונות להסביר שהמצוות משפרות את איכות החיים שלנו והתורה גילתה הרבה לפני המדע,

 

פשוט מגמדות את המניע העיקרי לקיום מצוות.

 

ולכן זה גם לא מוכיח לי כלום.

 

לא מקיימת מצוות בשביל שיפור איכות חיי. לא זה המניע ולא זו המטרה..

 

(להסבר רחב יותר- תראי באיש האמונה של הרב סולובייציק, אני יכולה לבדוק עמודים ספציפיים...)

כמו שכתבתי. ברור שאנחנו לא מקיימיםשמן פשתן

בגלל התועלת שאנחנו רואים במצוות.

והיינו מקיימים אותם גם לו היו אומרים שהן מזיקות לנו ח''ו.

אבל אותי, אישית, זה ממש מרומם ההוכחות המדעיות האלו

שמוכיחות את מה שאנו יודעים כבר אלפי שנים.

לא מרומם אותי ולא מרגש ולא כלום.הלליש

אם הייתי באה לומר שהתורה הגיע עם בשורת המדע לעולם,

 

ולכן אני מקיימת אותה-

 

יוםי, יש לי הוכחות.

 

אם הייתי מקיימת אותה כי היא מתגמלת- כנ"ל.

 

יש לי הוכחות, יופי.

 

אבל זה בכלל לא העניין של התורה ושל קיום המצוות.

 

אז מצאו שמדעית התורה מועילה? שיבושם להם.

 

בתור אדם מאמין ודתי, זה לא מזיז לי כמלוא הנימה.

 

|רק מפריע לי שיש כאלו שמציגים את זה בתור הוכחה לאנשים שמתקרבים לדת, ואז יש חשש שאנשים יקחו את החלק הכל כך טפל הזה כעיקר בבניין הרוחני שלהם, וחבל מאוד.|

זה עוד דרך חיובית להראות לאנשים את האלוקיות שבתורהשואף לאור

לא אבן פינה בלעדית,ואף אחד לא טוען ולא משתמש בזה בצורה כזו

 

למה לא כדאי להתרשם מרוממותה האלוקית של התורה שמקיפה את כל תחומי החיים ומכילה בתוכה אינפורמציה בלתי אנושית ?

 

דווקא בדור שלנו לא כדאי להשתמש בכל הכלים הלגיטמיים והנכונים הללו כדי לפתוח לב אנשים להסתקרן ולברר מהי התורה ?

 

לא.הלליש

כי מה שמראים להם זה את הפועל היוצא של קיום מצוות.

 

ו לא האלוקיות שיש בתורה.

 

הקשר של האדם עם הבורא הוא לא על ידי זה שיש יום בשבוע שבו יש הוואי משפחתי, ושהתפילין לוחצות על כל מיני נקודות וכל זה. הקשר הוא קשר של קיום מצוות כי ככה הבורא ציווה.

 

כי אדם מצווה לאהוב את הבורא, והאהבה הזו מתבטאת בהתמסרות של האדם לבוראו.

 

כפועל יוצא מההתמסרות הזו הוא מתוגמל בוספו של דבר. אבל אם המניע שלו, או מה שמעניין אותו זה התגמול- זו בעיה.

 

א. לא בטוח שהוא יתוגמל כבר כי כל הקונספט השתנה, ואז האמונה שלו בבעיה.

 

ב. הוא לא מתמסר לבורא אלא לעצמו. הוא מקיים מצוות לא מתוך אהבתו לבורא, אלא מתוך מניעים של טובת הנאה עצמית. יוצא שהוא עובד אדם ולא עובד אל.

 

ג. הוא הופך את הטפל לעיקר ואת העיקר לטפל, במידה והוא קיים שם.

 

ד. מהשיטה הזו נוצרות הרבה מאוד בעיות באמונה כשהאדם ניצב מול מצבים קשים בחייו.

 

לכן, לא רואה שום סיבה להתייחס לזה בכלל, וזה די מעורר רחמים לראות אנשים שמשקיעים בשביל למצוא את ההוכחות הללו שלא מובילות לשומקום.

את מפריזה, זה מעורר רחמים ?שואף לאור

הדברים הללו משמשים להראות את הפאר וגבהות התורה מבחינת היותה בלתי אנושית ומקיפה.

הרבה אנשים התקרבו בזכות חוסר הסטנדרטיות והבליטה של דברים כאלו על גבי האוסף ההיסטורי של הדתות שבהן אין שום יחוד בלתי סטנדרטי.להגיד על דבר כזה שהועיל לאנשים להתקרב ליהדות מעורר רחמים ?

 

זה עוד חלק מהופעתה של התורה וחבל להתווכח על כך כאשר מדובר בבחינה מציאותית.

 

כמו שאמרתי בניין האמונה לא נועד להבנות על גבי דברים אלו בלבד,אלא לקרב את האדם לעולמה של האמונה.

אלו אחד מן הכלים שיכולים לעזור לאדם להתמקד בחיפושו דווקא באמונה היהודית,לכן מרב התגובה שלך כלל לא מתייחס לאספקטים שבהם הדברים הללו נועדו להשפיע

מסכים עם הללישצריך עיון
דיקור סיני זו אינפורמציה בלתי אנושית? אז איך הסינים הגיעו אליה?
קודם כל אני מדבר על התחום בפני עצמושואף לאור

ועל זאת היא הגיבה למיטב זכרוני,לאו דווקא על דיקור סיני.מהבחינה הזו ישנם אף דברים מפורשים הרבה יותר

 

ב.שנית כאשר מטרת התפילין אינה דיקור סיני אך היא מנצלת כד"א ידע מקיף גם בתחומים אלו דווקא כדרך אגב ולא בנסיון התמחות ארוך שנים שעשו הסינים (משל לדבר שהתגלה במשך ניסויים ארוכים ומאומצים ולאדם שנכנס בפתח הדלת עם תשובה מוכנה מראש ללא כל ניסוי), יש בכח ההכרה הזו כדי לגרום לאדם לחקור ולשים לב לחוסר הסטנדרטיות של התורה.

צודק, לא הסברתי את עצמיצריך עיון
אני מסכים עם הלליש באופן כללי, וגם התייחסתי לדוג' שהבאת
קשה להבין את הבעיה בזהשואף לאור

זה היקף שמתווסף לפארם של התפילין

 

יהודה ועוד לקרא.יזהר


המשכילים (והמבריקים...) יזהירו כזוהר הרקיע.קופיקס
זה מהתלמוד הבבלי...ד.


מהחוברת 'חיל אל חיל'טוביה2
@די''מ
(אני מהפלפון אם מישהו יכול לתייג)
אוקיי- למה לא לתייג מפון ?חנטרישש
לא יצא לי לראות עדייןדי"מ
ההודעת הבהרה בעמוד הראשוןטוביה2
|מרגיש טיפש|די"מ
ראיתי אבל לא הבנתי מה הקשר לפה
מה זה יהודה ועוד לקראטוביה2
בהודעת המערכת וכו'
ציפיתי ממך ליותר...צריך עיון
קידושין ו.צריך עיון
הביאו ראיה לפסוק מהמנהג ביהודה, זה די מיותר...
'''^^^^^ammyy admin


אם כבר בתפילין אנו עוסקים.ammyy admin
האמת היא שמצד אחד דברים כאלו מעצבנים אותינקודה

בס"ד

 

זאת אומרת למה אנחנו צריכים להתפעל ולהתלהב מכך,
שיש אישור מאיזה גוי שמצוות התפילין מועילה לאדם? 
מה שכתוב בתורת אמת שקיבלנו מאת ה', צריך חיזוקים מאיזה שהם "מדעים",
שהגיעו אליהם גויים בשכלם האנושי? לעד כמה דיקור סיני שקול כ"מדע מדויק" אני בכלל לא נכנסת.

מבחינתי גם אם זו הייתה תגלית של אוניברסיטת הוורד,
זה שבני אדם בשכלם המוגבל מצליחים לזהות רווחים שיש במצוות, לא מחזק, ולהפך,
עצם זה שמשהו שהוא נמוך במהותו נותן חיזוק למשהו נעלה באין ערוך לא ראוי.
(קצת על דרך זה שמדין כיבוד הורים לא נכון לומר לאבא "אתה צודק".
הוא לא צריך את האישור של הילד, וזה לא מכובד)

 

ומצד שני לערבב תועלות כאלו ואחרות בעבודת ה',
כאשר המניע צריך להיות לשם שמיים, גם נראה לי מזיק יותר מאשר מועיל.

אנחנו עושים כל מיני מאמצים שעבודת ה' תהייה לשם שמיים, ולא לשם הסיפוק הפנימי שבמצוות,
נותנים צדקה יותר ממה שמרגישים שצריך, לומדים תורה לא עד הרגע של הסיפוק, אלא משתדלים מעבר, המאה ואחת
(מי שמכיר את ההבדל בין עובד ה' למי שלא עבדו, ההבדל בין מי ששונה פרקו מאה פעמים , לבין מי ששונה מאה ואחת, שהאחרון נעלה באין ערוך, כי מאה זו הייתה הרגילות, האחד הנוסף שמעבר לרגילות משנה את כל המשמעות של המאה הפעמים הקודמות)    ואז פתאום באים דברים חיצוניים שכאילו אמורים לחזק, אבל תכלס מכניסים מחשבות לא קשורות...
 

מתי כן יכול להיות לזה מקום? אולי, אולי כאשר יש אנשים שהם רחוקים מתורה ומצוות,
ורוצים לקרב אותם, ובמקרה הנ"ל יודעים מראש שאותו אחד מאד מחזיק מרפואה סינית,
אז כדי למשוך אותו אולי אפשר לעשות שימוש בדבר כזה. 

וכן בתחומים אחרים. נניח אבא שלי בא מרקע קולינרי, 
אני עד עכשיו זוכרת איך כאשר החל לחזור בתשובה הוא היה מתלהב מחוקי כשרות שהוא גילה, עד כמה הם נכונים מבחינת המטבח.  בדיקת ביצים- באמת עלולה להיות ביצה מקולקלת, הכשרת ירק במי מלח (בריכוז מסוים)- זו דרך לרענן ירק נבול,
שרוול ארוך לנשים- שמסתמא נמצאות רוב היום במטבח, שלא ישפריץ עליהן השמן... אותי זה היה מאד מצחיק, 

אבל לא הייתי מתווכחת איתו, כי אם כרגע זה עושה לו התלהבות מתהליך החזרה בתשובה- מצוין.  מה אכפת לי?

  ב"ה לא רק על זה החזרה בתשובה התבססה, אלו היו הארות, שהיו נותנות לו סיפוק ושמחה. 

לשלב את זה בהרצאות של חזרה בתשובה כהוכחה לעומקם של חוקי הכשרות? ממש ממש לא.

אבל גם לא לצנן מישהו מתחיל בעבודת ה', שזה עושה לו טוב בלב. 

אבל לאנשים מאמינים, שיודעים שהתורה אמת מוחלטת, אני לא מבינה מה זה תורם.

"טעמי המצוות לא גורמים למצוות, אלא המצוות גורמות לטעמים"חסדי הים
[א"מ בשם ר' חיים סולובייצ'יק]

ה' ציווה לנו מעשים רוחניים עליוניים, שמעשים אלו משפיעים בכל העולמות גם בחומריות, בגלל החיבור המדוייק בין רוח לחומר. אבל ההתחלה היא עצם המצווה.

{כל הטעמים שכתובים בכתבה, (שלא בטוח שכולם נכונים, על אף שאני נוטה שיש בזה מן האמת) הם רק מראים איך הרוחניות מתחברת ומשתלבת יפה עם העולם הזה, ולא באים להגיד שבגלל זה אנחנו מקיימים את המצווה.}
^^^^^^^^^נקודה


^^^ מדויק!אלעזר300אחרונה


חבל שאנשים מתלהמים ישרכתום כואב
לא העליתי את זה כדי להוכיח משהו ואני לא צריך להוכיח משהו לאף אחד ולא לעצמי לגבי קיום המצוות העליתי את זה כי זה נחמד וזהו
חבל שאצל הדתיים אין קלילות וכל דבר הופך לדיון ונפקא מינות על לא כלום.
בפעם הבאה אני ידע לא להעלות לפה דברים
תודה לכם!
סליחה.הלליש

לא אמרתי שאתה עושה את זה כדי להוכיח הוכחות,

 

אמרתי את דעתי בכללי על אנשים שעושים בזה שימוש לדת.

 

ממש לא התכוונתי לומר שומדבר אישי עליך...

 

סליחה אם הובנתי ככה...

כנ"ל.קופיקס
אבל זה חלק מהפורוםנקודה

בס"ד

 

העלית נושא, והתברר שלאנשים כאן יש דעות לגבי העניין...

כמו שאתה יכול לעלות דברים, כי לדעתך זה נחמד, כך אחרים יכולים להביע את דעתם.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך