אני רוצה לטוס לאומן אביגיל.
~סופריקה~
יאללה טוסי.קלוד

 

קייב הלוך חזור ב208$

^^^די"מ
היום אפשר להשיג כרטיסים ממש בזול
נו, ו?בת 30

היום יותר קל מתמיד.

מרימים טלפון, סוגרים כרטיס, אורזים מזוודה ונוסעים לשדה התעופה.

יותר פשוט ממה שנראה לך.

וכרטיסים עכשיו מאוד זולים, וגם לא קר באומן..

זולים..אביגיל.
אבל אני עדיין ילדה קטנה ומרוששת.
1,000$ זה גדול עלי (עוד לא נתקלתי בפחות מזה)
1000 דולר?בת 30

זה כרטיס לראש השנה....לא כרטיס לעונה עכשיו.

אלא אם כן ראית פרסומים לנסיעה של קבוצה מאורגנת לשבוע עם מדריכה צמודה וכו' וכו'.

נכון שיש משהו חוויתי וטוב לנסוע עם כזו קבוצה, אבל אם ממש את רוצה לטוס- אז יש לחברות התעופה קבוצות מאורגנות, בלי הדרכה מטורפת של איזו "סלב" ברסלב זה או אחר.

סתם מדריך או מדריכה שאחראי להסביר, לטל בענינים הטכניים וכד'.

יש גם הבדל גדול בין לנסוע לעוד מקומות- ברדיצ'ב וכד לבין לטוס רק לאומן.

 

אז זה ענין של החלטה שלך.

אישית- אני טסתי לפני 3 שנים, ליומיים, רק לאומן, בלי הדרכה וזה לא התקרב אפילו ל1000 דולר.

1,000 דולר?! בר"ה זה לא צריך לעלות ככהדי"מ
כנסי לאתר של flyup- http://www.flyup.com/he/israel/Pages/HomePage.aspx
תמצאי לעצמך תאקיכים שנוחים לך ובמחיר טוב וטוסי.
אם את רוצה אפשר לקחת תחבורב צעבורית זה ממש מוזיל את העניין.אבל גם מונית זה לא יותר מדי יקר
בפעם הראשונה לא כדאי תחבורה ציבוריתבת 30

במיוחד לבחורה  צעירה.

עדיף לדעת שיש הסעה שמחכה לך בשדה התעופה באוקראינה.

ילדה קטנה ומרוששת יכולה לסגור חבילה טובה ב400$קלוד


ואפשר לשלם ב12 תשלומיםבת 30

כך שזה ממש אפשרי, 100, 150 ש"ח לחודש נשמע יותר סביר מ1000 דולר, לא?

האמת... שגם אני.. מאוד..אנונימי (2)

אבל לפי הרבה והמשפחה וכו אסור לנו לצאת מא"י...

הממ...בת 30

מי שבאמת רוצה בסוף מצליח להתגבר על המכשולים הללו....מנסיון.

וכל הענין הזה של לא לצאת מא"י הוא בכלל חד וחלק לגבי אומן.

אפילו הילדה בת ה6 שלי הסבירה לי בטוב טעם ודעת למה לצאת לאומן זה לא כמו לצאת למקום אחר בחו"ל.

אני לא חושב שזה חד משמעימבקש אמת

יהודים גדולים כמו ר' שלמה וקסלר סברו שלא לצאת מהארץ לאומן וגם ר' אברהם ברבי נחמן התלבט בעניין. ר' שלמה וקסלר כותב שאם רבנו כותב שקברי הצדיקים הם בחינת ארץ ישראל הרי שארץ ישראל ממש, עדיפה. זה שהדעה הזו נמחקה זה בגלל שאומן מספק צורך סוציולוגי לחברה הברסלבית שהומצאה בארץ וגם הרבה מסחרה. המפלגה החליטה שהנסיעה היא חדה וחלקה.

התבלבלתי...בת 30

התכוונתי לכתוב שזה לא חד וחלק לגבי אומן.

ואני לא חושבת שמי שטס לאומן טס רק כדי לספק צורך סוציולוגי או מסחרה.  יש מי שכן, יש הרבה שלא.

אתה יודע, יש הרבה מאוד שטסים, שנה אחרי שנה, גם כשלא קל מבחינה כלכלית ומעוד בחינות.

ואני לא יודעת מי זו המפלגה.

ובכלל- לא אוהבת את ההכללות האלה ששמות מאות אלפי אנשים בסל אחד עם תוית.

ודאי שלא. אני עצמי טס. הכל בגלל הטעות של ה"לא".מבקש אמת


"מפלגה" אני מתכוון לחסידות ברסלב הממוסדתמבקש אמת

סביב רבנים ומוסדות בניגוד לאופי החסידות שר' נתן עיצב במסירות נפש.

ברוך השם בימינו הממסד הברסלבי על כל שלוחותיו נחלש מאוד והעניין של רבנו מתחזק מיום ליום. את צודקת שיש ברוך השם היום הרבה מאוד אנשים שאינם משתייכים לשום קבוצה בתוך ברסלב והם עובדים את ה' על פי דעת רבנו ויש ברוך השם באומן הרבה מאד כאלה. מה לעשות? כל הוויכוחים האלה עם קלוד / ליטל הופכים אותי לקרבי חיוך.

החידושי הרי"ם הסביר מדוע נכשלה החסידות על פי משלמבקש אמת

שמדברים שני יהודים בעבודת ה' ואז בא אליהם היצר ואומר: הכל טוב ויפה, אבל אתם צריכים מניין משלם. אומרים לו: אבל אנחנו שניים. הוא עונה: אלך להביא עוד שמונה. כך ששמונה הם משלו.

כשדעה מסוימת בעבודת ה' הופכת להיות זהות סוציולוגית יש סכנה גדולה שהסוציולוגיה תהפוך עיקר ועבודת ה' טפל וזה נכון לא רק לברסלב.

לא חושבת שר' נחמן היה מבסוט מזה שהיה יודע שבשבילו יוצאיםלפיד בוער!

מהארץ ועוד בר"ה ומשאירים ת'משפחה לבד...

רוב מוחלט ומוחץ של החסידים שלו סברו אחרת ממך.די"מ


אבל הטיסה לאומן לא נקבעת לפי מה שאת חושבת...בת 30

ובכלל, הייתי נזהרת מלדבר בשם גדולי עולם וצדיקים שרובנו לא באמת יורדים לסוף דעתם וגדולתם.

אם זה מה שאת חושבת, אז תכתבי בצורה ברורה: "לדעתי זה מאוד מוזר ולא שייך שבעלי משפחות משאירים את אשתם והילדים לבד בראש השנה."

עם טענה כזו אפשר להתמודד בצורה ריאלית והגיונית. עם מחשבות לגבי ר' נחמן מבסוט או לא אי אפשר באמת להתמודד...

(אגב, גם אני חושבת שזה מאוד מוזר. וגם אני שולחת את בעלי בשמחה ברוב ראשי השנה. וממש לא מרגישה אומללה ומסכנה. היו לי חגים טובים וכיפים כשהוא היה באומן.)

גם בחייו השאירו את המשפחה לבד ונסעו אליומבקש אמת


כך נהגו ונוהגים עד היום בכל החסידויותvodki

גם בחסידות ויז'ניץ נוסעים לרבי לימים הנוראים, גם בחסידות בעלז, גם בחב"ד.

 

אממה, מדובר בחסידים ולא בעארסים.

 

לחסידי ברסלב זה בסדר, גם אבותיהם וגם סביהם כולם נסעו לראש השנה וגם לנשים החסידות זה בסדר , כי כך גודלו בבית.

 

החידוש בברסלב , זה שלא רק החסידים נוסעים אלא גם הרבה עארסים ואצל עארסים נכון שאין מנהג כזה לנסוע ולהשאיר את המשפחה.

 

מה לעשות?

אפשר לשמוע את ההסבר שלה? סתם אחת
זה מלווה בתנועות ידיים והבעות שא"א להעתיק...בת 30

אבל בגדול זה היה ככה:

" אמא, א"י היא קדושה ואנחנו לא יוצאים ממנה לשום מקום. טוב, מי שנוסע לאומן זה לא נחשב שהוא טס לחוץ לארץ, כי אצל ר' נחמן זה כמו א"י..."

 

יש מה ללמוד מבת דודה שלך, הא?...חיוך

בטח! מתוקה!!סתם אחתאחרונה
לכי להתפלל אצל הרשב"ינפשי תערוג
בין השאר תתפללי על זה.

כידוע שהרשב"י אחד המקומות הכי קדושים בארץ
לא לצאת מארץ ישראל!!!שונאת ערבים


טוב. אם אמרת אז לא נצא. תודה לך.בת 30


הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך