ביטחון עצמי וביטחון בה' אותו דבר?פשושון

בישיבה שלי יש דיון רציני בין החברים לגבי זה...

מצד אחד וודאי שצריך ביטחון בה' ומי שיש לו לא מפחד מאף אחד כידוע...

אבל מצד שני יש משקל גדול לאיך שאדם גדל וכמה ההורים האמינו בו... וזה מאד משפיע על הביטחון העצמי

 

אפשר לראות הרי אנשים לא מאמינים שופעים ביטחון עצמי שאומרים את דעתם בכל מקום...פותחים עסק..וכו'

כי ההורים האמינו בהם ממילא הם מאמינים בעצמם!

 

השאלה האם אדם חסר ביטחון עצמי צריך להשקיע רק בביטחון בה'?

או שזו לא השיטה וצריך מעשים, כמו להכריח את עצמך לעשות דבר שאתה מתבייש כדי לעבוד על הביטחון הבסיסי של אדם רגיל

ונוסף על זה ביטחון בה?

 

 

הכל מאיתו ית'ariko

צ"ל שלי מצד עצמי אין כלום, שום כשרון ושום ידע, אלא הכל מתנה גמורה מחי עולמים יתב"ש...

כשאדם מפנים את זה אזי בטחון עצמי הוא הוא בטחון בה' ית'

חוסר בטחון עצמי הוא כפירה במתנות שאנחנו מקבלים מאבא רח"ל

רבנו אומר שיש מושג גם של ביטחון דסטרא אחראמבקש אמת


הבעיה היא שמנצלים את הביטחון לחוסר מעשפשושון

מניסיון אני יודע שאדם פחדן שמדברים איתו על ביטחון בה' ואמונה...

רוב הסיכויים שהוא יקח את זה למקום לא נכון... לא רק שהוא ישאר פחדן...

עכשיו הוא  גם ישכנע את עצמו שהוא צדיק וותרן...

 

אז אולי חייבים קודם ביטחון עצמי בסיסי ואח"כ ביטחון בה' בנוסף?

עזות דקדושה הכרחיתמבקש אמת


אולי...בת 30

יש קשר בין הדברים. כי בטחון עצמי עמוק נובע מהכרה בערך האמיתי שלי כאדם. והערך האמיתי שלי כאדם נובע מהעובדה שנבראתי בצלם א-לקים ויש לי נשמה שהיא חלק א-לוה ממעל.

יחד עם זה, בוודאי שיש חשיבות גם למה שאנחנו עושים בענין. הורים שח"ו מדכאים את הבטחון העצמי של הילד שלהם- פוגעים בו בצורה נוראית ולכן יש חשיבות גדולה לחינוך גם בענין הזה- שהילד ישמע כמה שהוא טוב ומוצלח ויכול ומצליח ומאמינים בו- לא כדי לחזק בטחון עצמי סתם אלא כי זה באמת ככה. כי לכל ילד יש ערך עצמי אמיתי.

 

אם יש אדם שנפגע בענין הזה בוודאי שהוא צריך איזה טיפול או שיקום שיעמיד אותו על הרגליים, וזה לא סותר בכלל את העובדה שהוא צריך לבטוח בה'. כי תהליך של רכישת בטחון עצמי מחדש הוא תהליך לא פשוט שבו הנפש צריכה להתרומם ולהתיישר, ואת זה היא יכולה לעשות בעיקר בעזרת אמונה ובטחון בה'.

השאלה היא האם ביטחון עצמי הוא ביטחון בכוח שלימבקש אמת

או ביטחון בערך של המעשים שלי שה' רוצה אותם כמות שאני.

רק ביטחון בערך של המעשים שלי נובע מהערך שלי כאדם. כוח יש יותר לשור. ורב תבואות בכוח שור.

ביטחון עצמי אני מתכוון לידיעת המעלות של עצמך...פשושון


נו... רפ"במבקש אמת


מממ... אבל מה עם המעלות בגשמיות?פשושון

נקודות טובות זה באמת עצה מצוינת...להזכיר לעצמך שבתוך תוכך אתה רוצה להיות טוב...והיצר הוא שמפריע

אבל לא מצאתי איזכור למעלות בגשמיות...

איך אדם יכניס לעצמו שהוא לא פחות שווה מאחרים...שגם לו יש חכמה שיכולה לעזור לאחרים...וכו'

זה הכל מה'. לדעתי זו גאווה ולא שמחהמבקש אמת

אל יתהלל חכם בחכמתו אל יתהלל גבור בגבורתו אל יתהלל עשיר בעשרו כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידע אותי כי אני ה' עשה חסד משפט צדקה בארץ כי באלה חפצתי נאם ה'

פעם רב אמר לחבר שלי שהעצה של הרב ארוש לא להעיר לא בשבילופשושון

חבר שלי ניסה ללכת לפי הספר "גן השלום" והיה לו ביטחון עצמי ברצפה.. ואפילו מתחת..

הוא אומר שהוא יצא מזה סמרטוט כי בעצם הוא גם ככה פחד להעיר..וזה רק חיזק לו את זה..

היום לצערי הוא בהליכי גירושים כי אשתו אומרת שהוא סמרטוט...

 

הוא הלך לרב חפוטא מי שמכיר...והוא אמר לו שהעצה הזאת לא בשבילו ואנשים כיוצא בו...

 

 

 

השירשור הזה קיים בצעירים מעל 20..אשמח אם תעברו לשם שיהיה סדרפשושון
עבר עריכה על ידי פשושון בתאריך ט"ו בתמוז תשע"ה 01:06

בטעות פתחתי עוד אחד כי ראיתי שפה לא עונים בהתחלה... עמכם הסליחה..חושף שיניים

 

חשוב לציין שקראתי את כל מה שהגבתם...חומר למחשבה

זו עוד דוגמה לבעיית הרבנים. אם מראש הוא היה מציג את עצמומבקש אמת

כחבר ולא כרב הבעיות מסוג זה היו נמנעות.

זו אכן טעות לקחת עצות בלי לבחון האם הן מתאימותבת 30

אין עצה אחת בשלום בית שנכונה לכולם, ולא יכולה להיות כזו.

מדברי רבנו זיע"א.מובא ב'שיחות הר"ן':הדסדסאחרונה
  • משיחות הר"ן ק"מ: (רבי נתן כותב בלשון מדבר)"כשאמר לי עניו הנדפס בליקוטי תנינא סימן פ"ו על פסוק 'מקצר רוח ומעבודה קשה' ,שעל ידי קטנות אמונה צריכין לעבודות קשות וכו', עין שם, עמדתי לפניו כמשתומם ומחשבותי היו תמהים בענין זה, כי נדמה לי שיש לי אמונה קצת. ענה ואמר בלשון גערה קצת, כאומר ואם יש לך אמונה ,אין לך אמונה בעצמך, והזכיר מיד מאמר רבותינו זכרונם לברכה 'כי מי בז ליום קטנות' מי גרם לצדיקים שיתבזבז שלחנם לעתיד לבוא, קטנות שהיה בהם בעצמן',שלא האמינו בהם בעצמן. ורש"י זכרונו לברכה פרש שם כפשוטו קטנות אמונה. אבל מדקדוק לשון הגמרא שאמרו שם קטנות שהיה בהם נראה מבואר דברי רבנו זכרונו לברכה שעיקר קטנות האמונה שלהן היה בהן בעצמן. ויש לפרש לפי זה שלא האמינו בהקב"ה שהוא טוב לכל והם חשובים בעיניו יתברך. ומחמת זה היה בהם קטנות. וזה היה עיקר קטנות האמונה שלהם מה שלא האמינו בהם בעצמן. ויש לכון גם פירוש רש"י לזה.

והכלל המובן מדבריו צריך שיהיה לו אמונה בעצמו שגם הוא חביב בעיני השם יתברך, כי לפי גדלת טובתו של השם יתברך גם הוא גדול וחשוב בעיניו יתברך. וכבר מבואר עניין זה כמה פעמים שאין זה ענוה להיות במוחין דקטנות חס ושלום וצקיכין לבקש הרבה מהשם יתברך לזכות לדרכי ענוה באמת וכו' (עיין בליקוטי תנינא סימן כ"ב ובסימן ע"ב ועוד בכמה מקומות- ליקוטי מוהרן ח"א, סימן קמ"ז וסימן קצ"ז)... ויש שיש עליהם מחלוקת מחמת שאין להם אמונה בעצמן וכו'.

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך