מה לומדים על הנצרות בחינוך הממ"דeti.vacht

שלום לכולם,

 

במסגרת הסבה להוראה, אני כותבת עבודה על הוראת נצרות בחינוך הדתי-\מה מלמדים, באילו מסגרות, האם חומר הלימוד בנושא מועבר או שמתחמקים ממנו וכו'

 

אם יש כאן מורים להיסטוריה, אזרחות, מחשבת או כל תחום בו נוגעים בנצרות בבתי הספר-

אשמח לעזרתכם

 

תודה

אתי

בתור תלמידת תיכון ממ"ד, בכיתה ז עשינו סיכום על ישומשיח עכשיו!


כן, הזוי. בית ספר ממלכתי דתי- דתי לאומי! לא חב"דימשיח עכשיו!


מה כזה הזוי בזה? לא צריך לקדש בורות.moochkin
אוי לנו שקוראים לזה בורות...פשושון

אם הילד שלך לעולם לא ידע מה זה סמים זה בורות?

אם הילד שלך לעולם לא ידע איך רוצחים זה בורות?

למה זה כן בורות...?  

דמגוגיה במיטבה.. ממש לא קשור אחד לשניmoochkin
קשור מאד...פשושון

כשיש שמועה שלומדים את הספר "מיין קאמף"  או כל ספר אנטישמי אחר בחו"ל כולם קופצים ומגנים....

כל שכן אם ילמדו בארץ...

למה? איפה טענת הבורות? רק רוצים ללמוד עוד דעה... מה קרה

 

יודעים טוב מאד שדעה שהיא רעה ומסוכנת לא לומדים אותה ולא דנים בה

ומי שבכל זאת לומד כנראה שיש לו זיקה והערכה לרוח הדברים...

 

ככה גם פה... מי שלומד על דת אחרת כנראה שיש לו איזשהי הערכה אליהם...

 

זה בדיוק הענייןmoochkin
זה לא דעה זה ידע.
לשבת לעשות סיכום על אבי אבות הטומאה?חיה רוז

אני יודעת מי זה. ובחיים לא ישבתי לעשות סיכום עליו.

אם אני לא יודעת כל פרט ופרט בחייו הטמאים זו בורות?

סיימנו ללמוד על כל פרטי חייהם של כל גדולי ישראל?

אני רואה בזה חשיבות עליונה.אנונימי (3)

למה?

כי *סיפור אמיתי* תגמור הבת את האולפנה, ותלך לדירת שירות, ותתעניין מה החברה בדירה קוראת. הברית החדשה. מסתבר שהיא יהודיה משיחית. בטח שמעתם על התופעה.

ואז היא תגיד - אבל ישוע היה יהודי טוב, התפלל 3 תפילות ביום ואכל כשר וכו' - ואז הסכנה היא שהבת המסכנה תלך לברר, ותגלה שזה נכון. ומשם המדרון חלקלק בעיניי.

כי הוא היה יהודי לכל דבר ועניין, ורק התלמידים שלו ייסדו את הדת החדשה.

 

באותה מידה למדנו על המוסלמים, הקראים והשומרונים.

לעניות דעתי חבל שלא למדנו גם על הרפורמים והקונסרבטיבים.

את רואה דמיון בין שני הדברים?חיה רוז

אתה מדבר על ידע, שלא יהיו הפתעות... קצת ובמידה זה טוב. 

אבל יש הבדל בין לתת קצת ידע לבין לתת עבודת סיכום.

כשבן אדם כותב עבודה הוא מתחבר אליה!

כל אחד ברמה אחרת. אבל מתחברים.

 

וגם ברמת הידע אני חושבת שיש הבדל בין גילאים, שצריך לתת רק את המינימום הנדרש.

הראש לא צריך להיות עסוק בטומאה. אלא באור.

בטח ראש של ילדים.

 

מדובר פה על כיתה ז'. לא על יב'...

בגיל קטן לא תמיד קולטים את האידאולוגיה ההגיונית אלא את האווירה.

סיפורי הילדות על עלילות הדם, ילדים במנזרים וכדומה הספיקו להרבה חברות שלי כדי לקבל בחילה ורתיעה פיזית עד היום כשרואים באקראי כומר בירושלים.

 

הגיון תן להם קצת כשיגדלו. 

כמובן שאם הנושא עולה, מתייחסים ועונים תשובות אמיתיות.

אבל כל דבר במינון ובאמצעי ההוראה המתאימים. לא לנפח את זה מעבר לדרוש.

 

אם למשל הייתי נתקלת בספר לימוד כזה, כמורה הייתי מקדישה זמן כדי להסביר בכללי מעט סקירה היסטורית ובעיקר להסביר למה אנחנו לא נעבוד בדפים האלו. להסביר איזושהי בעיה בנושא בקצרה. אולי הייתי מראה לילדים כותרת או שניים ומראה זעזוע כדי שיבינו שאני לא מסתירה מהם. פשוט גם לי לא מתאים לעסוק בזה. ונותנת מענה לשאלות שיעלו. וזהו, עוברים לנושא הבא. לא יותר משיעור!

זה נכון ללמוד עליו כדי להשיב על טענות נגד היהדותדבש חריף
למדנו על זרמים שונים בנצרות. קתולים ופרוטסטנטים וכו'...איל אחר

גם כשלומדים "כוזרי" יש טעימה קטנה בהתחלה, אבל מהזווית הנכונה זה נראה אחרת. כפי שאמר דבש חריף, "דע את האויב" זה דבר חשוב. בזמן האחרון המיסיון בארץ עולה יותר על פני השטח. צריך לדעת על האופי השקרי של הדת הזו, ולהבין למה אנו מתפללים 3 פעמים ביום שיאבדו. 

נו, למה?שלהבת
זה נמצא בחומר הלימוד בהיסטוריה לכיתה ז'אנונימי (2)

אני לימדתי השנה ורק נגענו בזה קצת,

ללמוד את העקרונות והשוונו את זה לי"ג עיקרי האמונה לראות שהכל שקר.

אבל נראה לי שבכל בי"ס ואפילו כל מורה נוגע בזה בצורה שונה.

 

לי היה חשוב שהתלמידים יבינו למה הנצרות רודפת את היהדות (הסתירה שהעם היהודי נותן לנצרות בעצם קיומו)

 

זה כבר נשמע יותר טוב...חיה רוז

אם עושים את זה בהתמקדות בטוב. וההשוואה חדה וברורה יש לזה מקום במידה מסוימת בכיתות שאנחנו יודעים שיבינו את זה. לא הייתי מגזימה עם זה. אבל בנגיעה..

תראי, גם חשוב שהתלמידים יבינו מעט את הרצף ההסטוריאנונימי (2)אחרונה

אם לומדים על מסעות הצלב, הפרעות, הרדיפות, גירוש ספרד וכו'

חשוב לדעת מאיפה צצו פתאום הנוצרים ומה המניעים שלהם (זה מצריך 2-3 שיעורים)

בספר הסטוריה 'מדור לדור' חלק ב'- המיועד לממ"ד+mp8
מוקדש שער שלם על הנצרות, התיאןריות שלה, הסטוריה, ספרות ומנהגים.

עצוב ומזעזע.
אבל זה לא הכשל היחיד בסידרת הספרים הזו.

לא יודעת מי החליט שהיא לבתי ספר דתיים.
חשוב להכיר עובדות....רחלקה
לימדתי השנה כיתה י"בבת 30

מגמת לימודי א"י. החומר שנוגע לנצרות- (אין הבדל בין ממלכתי לממ"ד כאן) קשור גם בארכיאולוגיה- כנסיות עתיקות, המבנה שלהן וכד', ומהצד ההסטורי- תחילת הנצרות, המסורות הראשונות של הנצרות, היהדות הגלילית אל מול הנצרות והנצרות היום בגליל- אילו מקומות קדושים להם, מה קרה או לא בכל אתר וכד'. וגם על המדיניות של מדינת ישראל לגבי אתרי תיירות נוצריים.

כמו כן- מלמדים על הביזנטים והצלבנים, כמובן.

תכל'ס החומר היה בשליטתי, מכיוון שזו בגרות פנימית, כך שיכולתי לסנן.

אישית- לא נגעתי בכלל בנושא ארכיאולוגי של כנסיות. היה לי מספיק ארכיאולוגיה מרתקת גם בלי זה, ומכיוון שבכל מקרה לא שייך לבקר בכנסיות, אז זה ירד מהפרק. מה שכן- ביקרנו בשרידי מנזר ביזנטי, והיינו אמורות להגיע למבצר צלבני.

 

מהצד ההסטורי- היה לי חשוב שידעו מה קורה היום בשטח- שחלק מהערבים הם נוצרים, מהם האתרים הקדושים שלהם, מה המדיניות של המדינה. כמו כן היה לי חשוב בעיקר לעורר דיונים לגבי הנושאים האלה ולגבי עצם הדת האחרת.

הן גדולות, כיתה י"ב ובדיון עלו הרבה נקודות מעניינות של אמיתות היהדות, היחס שצריך להיות או לא כלפי הנצרות וכד'.

 

בנושא של מסורות מהברית החדשה וכד' לא נגעתי. לא היה לי זמן ולא הייתי בטוחה שזה נצרך כ"כ.

 

באופן כללי אני כן חושבת שצריך לדעת את הבסיס. שלא נהיה בורים לגבי הנוצרים. זה חשוב כדי לדעת לזהות אלמנטים נוצריים בתרבות שסביבנו ובעולם שסביבנו. זה חשוב כדי להבין מהלכים שקורים גם היום.

לא חשוב שכולם ידעו מה בדיוק ישו עשה או לא. אבל חשוב שידעו מהם יסודות הנצרות, מהם עקרונותיה, מה בה בעייתי מבחינתינו, וכד'.

גם אני חושבת שצריך לדעת מה המקור ומה העקרונות הבסיסיים+mp8
אבל מכאן ועד תיאןרים של אגדות המופיעות בברית החדשה, ציורים, מנהגים ועוד פירוט מיותר-
הדרך רחוקה.

בטח לא בבתי"ס יסודיים.
באולפנה למדתיאנונימי (3)

ב'מדור לדור' על הנצרות.

במגמת לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה למדנו על ראשית הנצרות, כולל מבנה של כנסיית הקבר וכאלה.

אצלנו הייתה תכנית שונה בכיתה ז',נפתלי הדג

אני לא חושב שלמדנו בכלל על הנצרות, לצערי.

במחילה.אתם כותבים ללא עיון במקורות. חז"ל קובעים: שאני מינותירושליםםםםם

דמשכא.  = מינות שזו נצרות יכולה למשוך את האדם . לכן אם לומדים צריך ללמוד רק את השלילי שבהם . 

המושך בנצרות שהיא אומרת שאפשר להיות טוב ומאמין בלי לקיים מצוות . מה שנקרא , דתי בלב . בעיני חז"ל הקדושים ה אסון . כי תיקון עצמנו והעולם תלוי בקיום מצוות , ולא רק בהצהרה ריקה על אמונה . 

בהצלחה

התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך