בעקבות הימים הנוראים... בקשה להמלצה לספרמטפחת4

שלום,

 

בעקבות הימים הנוראים, הרגשתי שאני צריכה לחזק את הקשר שלי עם הקב"ה, ואת האמונה שלי בו.

קצת רקע על עצמי- אני נשואה עם תינוק, עובדת במשרה מלאה ולא פשוטה.... בקיצור אין לי הרבה זמן פנוי.

אני מרגישה שכבר הרבה זמן (חודשים אם לא אפילו שנים) אני עסוקה בענייני יומיום חומריים...ואני חייבת למצוא דרך להתחזק ברוחניות.

אני מניחה שיש כמה דרכים, ביניהם- ללכת לשיעורים, את זה אני יכולה לנסות אבל מפחדת שלא אצליח להתמיד יותר מידי.

הדרך שהכי נראית מתאימה לי כרגע, שאוכל באמת ליישם אותה, היא למצוא ספר/כמה ספרים בסגנון שאני אוהבת ומתחברת.

ולצערי עבר הרבה זמן מאז שלמדתי לימודי קודש ואני גם לא כ"כ זוכרת איזה סגנונות יש, אז אנסה לפרט את מה שאני מחפשת ומרגישה צורך ללמוד עליו יותר.

אני מחפשת לקרוא וללמוד על משמעות החיים, מטרתנו בעולם,מוסר, על האור שהיהדות והתורה שופכים על חיינו. קשה לי לקרוא שפה ברמה גבוהה מידי (למשל יש לנו בבית את הספר "אדם וביתו" של הרב סולוביצ'יק, ניסיתי לקרוא קטע וזה אכן מקסים אולם זה שפה קצת קשה ויהיה לי קשה להתמיד עם זה)- אני מחפשת שפה קלה, של ימינו, בגובה העיניים. אני גם מאד אוהבת שילוב של סיפורים אמיתיים על החיים תוך כדי, זה נותן תחושת הזדהות.

אם יש למישהו רעיון, יותר מאשמח לשמוע.

 

תודה רבה!

ספרים בסגנון של חב"ד. על הרבי מלובביץ. "אל נשי ובנות ישראל".נפש חיה.


זה מיועד לילדות ונשים מחבד. יש ספרים שמתאימים לכולםעוזי ינוב


עד כמה שאני מבינה השואלת אישה....נפש חיה.
המלצההדסדס

ישר כח על הרצון האמיתי והכ"כ חשוב הזה.

 

יש את סדרת הספרים לפי פרשת שבוע-משלב לכל פרשה ענייני מוסר וסיפורים מחזקים.הסדרה נקראת "אור דניאל". אפשר לקנות אצל הרב פנחס ראובן- ליד מאפיית הצבי בב"ב ברחוב השומר.

עוד המלצה -הספר "בגן האמונה" של הרב שלום ארוש.

 

את יכולה להכנס לאתר "שמים" או לאתר "ערוץ מאיר"  או "הידברות" (הרב זמיר כהן, הרב פנגר) יש הרבה שיעורי וידאו /שמע- בסגנונות רבים ומגוונים-מוסר, חסידות, מידות, כלים לחיים ועוד-תצפי בכמה סגנונות ותראי למה את מתחברת.

ותבקשי מהקב"ה שיוביל אותך לכיוון ולשיעורים ולרבנים שמתאימים לך ולשורש נשמתך.

בהצלחה!

יש את הרב קלוגער מבית שמשתמים בחוקיך

העי"ן במקור...

 

הוא ברסלב, אבל מאוד מנסה להסביר לעומק על דרך השכל, עם דוגמאות.

לא כזה מסובך, אבל מכניס קצת מושגים בקבלה שהוא מסביר.

יש לו ספר נפלא שנקרא "ייחוד ההתבודדות", שעוסק במהות הקשר בינינו להשי"ת.

 

יותר פשוט זה הרב ארוש, "בשדי יער" עוסק בהתבודדות, הקשר הישיר שלנו להשי"ת.

 

בהצלחה!!

^^א-לדהיד
יש לרב קלוגער גם ספר שנקרא 'קרבה אל נפשי' שאני אישית מאד הרגשתי שעזר לי.
נתיבות שלום!okey
מומלץ ממש! מחזק ופותח את הלב.לדעתי רובו בשפה השווה לכל נפש
לב השמים, סדרת הספרים של הרב קרליבך לימי השנהונסי
יש לחודש תשרי
מומלץ
בגן האמונה של הרב ארוש!טאטע!!

נשמע ממש מתאים "בול" למה שאת מחפשת... ואם הולכים על זה יש בהמשך עוד המון ספרים שלו על מלא נושאים... שכוייח!

העצה הכי טובה שאני יכולה לתת:הייזל
מצאי לעצמך חברותא, חברה שגם כן בעניין (תופתעי לגלות איך אנשים רק מחכים שמישהו בעולם יציע להם). אם אתן יכולות להיפגש - הכי טוב; ואם לא - גם חברותא טלפונית נותנת כוח.
ומסרי על זה את נפשך, תחליטי שלא משנה מה, ימי רביעי בתשע בערב (...) הם קודש לעצמך, לנשמתך, לחברותא הזו.
בהצלחה! שנה טובה ומתוקה!
ממש תודה לכולם!מטפחת4

עזרתם לי מאד. חג שמח

הרב שטיינזלץ. יש כל מיני רמות אצלו. למשל ביאור על התניאריקו

את יכולה ללמוד כספר קריאה ולאו דווקא בעיון. 

 יש אלפי שיעורים אודיו/מצולמים במכון מאיר. 

 

כאן יש קטע שקיבלתי במייל: binyanhauma@gmail.com חוברת לחגים הרב אלחנן בן נון 20 ש"ח בדואר. 

 

אפשר שהתשובה אותה אנו מקבלים מהנבואה היא, שאם האדם מגלה רצון לחזור, גם אם אינו יכול להבטיח שזהו רצון שלם, די בזה בשביל לתת לו ארכת חיים. אפשר יצליח להתקדם צעד נוסף. הלוא זו אחת המחשבות המופיעות לא פעם אצלנו. הלוא אנחנו מכירים את עצמנו, ואת חולשותינו והבטחותינו. כלל לא בטוח שכל מה שאנחנו מבטיחים ביוהכ"פ אכן יחזיק מעמד. אם כן, אין תשובתנו אמתית, יש בה איזו שהיא אחיזת עינים, ומחשבה זו מחלישה אותנו מאד. באה נבואת יונה ומסבירה, שכל צעד שהאדם מצליח להתקדם, נותן לו כחות חיים חדשים, טווח התקדמות נוסף. כל עליה קלה מביאה בעקבותיה אופק חדש של יכולת להתרומם. כי החזרה של יונה אינה ברורה. האם שוב ירד או יברח? או הפעם יבצע את השליחות בשלמותה?

נחזור למהלכו של יונה על פי הנבואה. האם יברח יונה שוב אל ה'דג'? האם יטוש את הקשר הגלוי עם ד'? התברר שלא! הפעם הוא עמד מול ד' ודבר עמו. הוא לא חזר לחפש ספינה, גם לא אל הדג. יונה הגיע למצב של ברור עם הקב"ה. יונה מנסה לברר דברים שעדיין לא מצא להם פתרון. פי' הדבר שגם אם יונה מתקשה לעמוד בנסיון של השליחות הא-לקית, אין הוא חוזר להסתתר מן הקשר הגלוי. הועילה תפלתו, שעלה למצב של ודאות הקשר עם ד', המאפשרת לאדם להמשיך את הברור על מצבם הרוחני המסובך גם כשלא מצאו את הפתח ואת האור. פעמים אדם עושה תשובה ואינו מצליח, ואז יש המתיאשים וחוזרים ל'בטן הדג' או ל'ספינה'. ערוץ הקשר עם הקב"ה שוב נסתם מהם, והם חוזרים לריק וליאוש רוחניים. לעומתם יש כאלה שלעלות אינם יכולים, אך גם אינם חוזרים לרדת. היכן עמד אז יונה? יש לו ברור עם ד', כי הוא אינו יכול לעשות את השליחות בנפש חפצה, אבל הפעם לא ברח יונה, הקשר הגלוי עם ד' לא התנתק, אם כי לא השלים עם רצון ד'.  למדנו מכאן למוד חשוב. הברור עם ד' זו כבר מדרגה גדולה בתשובה גם אם אינה יודעת לתת לאדם פתרון שלם לסבלו.

 

ביאורי תניא מיועד לחבד. יש סיפורי תניא כמו סיפורי ברסלאב?עוזי ינוב


למה אתה פוסל את חבד אוטומטית?צריך עיון
נראה שכל הפורומים מלאים פרסומת לחב"ד דוקאעוזי ינוב

תשימו לב נפש חיה כתב המלצה על חבד דוקא. למה על חבד ולא משהו נניעח של ויז'ניץ, או גור, או שלום שבאזי התימני, או ספר של הרמב"ם או אלף ואחד דברים שנתצאימים לכל אחד לא פחות מחבד?

 ונפש חיה כתב את זה ממש מיד אחרי שמשהו בניק אחר הזמין את התשובה הזו .

 זה במקרה ? יכול להיות שלא במקרה, ויכול להיות שלא במקרה .

 עושה רושם שכל השרשור נפתח במיוחד בשביל התשובה למשהו מחבד. אומרים שיש בחבד כלל : שיויתי חבד לנגדי תמיד. כל שבוע מוצאים משה7ו מחבד  פעם יום זיכרון של החותנת של הרבי השלישי מחב"ד ופעים יום הולדת של הגיס של הרבי החמישי מחב"ד וככה ממש מלמטה לאדמה מוצאים משהו כל פעם.

 למה לא על חסידות ויז'ניץ או גור ?

יש כאן חסידי גור?צריך עיון
אנשים כותבים את מה שהם חושבים שיעזור, כנראה שהרבה חבר'ה כאן מתחברים לחב"ד, לא רואה בזה בעיה
^^^^^^ והיא ביקשה רעיונות. ומה שהוא ^אמר. חג שמייח!נפש חיה.
כמדומני שנפש חיה לא חבדניקית. אני צודקת?חיה רוז

נהנתה מספר, המליצה.

 

במקביל המליצו כאן ספרים נוספים שאינם של חב"ד

 

היו כאן בשרשור: מוסר, ערוץ מאיר, הדברות, קרליבך ועוד ועוד.

 

מסתבר שמיי שרואה פה רק את חב"ד הוא העושה "שיוויתי חב"ד לנגדי תמיד" 

נכון חיה. אינני כזו אבל נהנית מאד מהמגווןנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך ט"ז בתשרי תשע"ו 20:20
של ספרי יהדות. וכן. גם מספרי חבד המגוונים
באותה מידה יכלתי להמליץ על
ספרי ר צדוק
ר נחמן
הגרא
הרב מסאטמר
הבן איש חי
חרדים
ליטאים
ושאר רבנים.
אחר המרבה
ואחד הממעיט
ובלבד שיכוון לבו

ויעשו כולם אגודה אחת
לעשות רצונך בלבב שלם.
זה לא פורום לחסידים חבד,גור. יש רק חבדים בתפקיד למשוך לחבדעוזי ינוב

כך זה נראה

עלית עלינו. אגב, חברי המחתרת שעל המקלדות מקבלים משכורת טובהחיה רוז

כדאי לך לנסות להצטרף.

יש לרב שט' פירוש על 'סיפורי מעשיות' של מוהר"ן. תניא=לכולם.ריקו


טל חיים ימים נוראים. ממששששש ממליץ לכל אחד ואחתלשם שבו ואחלמה
מחזק מעורר ורלוונטי לכולם.
וגם מאוד מעשי
גם ממליץ בחוםפאי פקאן
למי שמתחבר/ת
מנסיון של שש שנים ברציפות
כל ההמלצות היו חסידיותקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אני חושב שהבסיס הוא חומש+רש"י, מדהים כמה תמיד אפשר למצוא שם, למרות שכאילו למדנו את זה כבר בבי"ס יסודי.

 

באופן כללי נראה לי שכדאי ללמוד את ספרי מחשבת הראשונים, הם גם (לרוב) מוסכמים על כולם, וגם כותבים בשפה פשוטה. אפשר עם החוברות של "הלימוד היומי באמונה" (למרות שהם הכניסו גם כמה ספרים של אחרונים).

מה לעשות...תמים בחוקיך

מי שעוסק הכי הרבה בעצם הקשר של האדם עם הקב"ה זה ר' נחמן...

 

אני ממש לא חסיד ברסלב, אפילו קצת חסיד של הרב (זצ"ל).

מימכבר שנים שלא היה לי זמן קבוע להתבודדות, אולי בעוונותיי.

אני מאוד מחזיק מהחוברות של לימוד יומי באמונה, חברים טובים שלי כותבים שם.

עברתי על לא מעט ספרי ראשונים באמונה, והיו לי תקופות בישיבה של חצי שעה ביום חומש רש"י.

זה נפלא, זה מתוק, ועד היום אני מוצא כמעט בכל פרשה נקודת אור מרש"י,

אם רק קוראים אותו בצורה קצת יותר מקשיבה (שלא כמו השבת...).

[לגבי כמה הם מוסכמים, לכאורה אחרי תורת האר"י הרבה משם לא מוסכם...]

 

ועדיין, כשאני רוצה לדבר על הקשר איתו,

כשיש לי משב ואני רוצה להרגיש קרוב,

לומדים קצת השתפכות הנפש ומשיבת נפש.

כשלומדים את ספרי הרב קלוגער, יש את השילוב העדין,

בין העמקות והשכל מחד, לבין הביתיות והקרבה שאדם מרגיש בברסלב.

 

הספר היחיד שיכול להיות תחליף לתחושה הזאת זה ללמוד תהלים [עם פירושים],

וזה כי דוד המלך עשה בתהלים  את מה שמדברים עליו הכי הרבה בברסלב - התבודדות.

אוליקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אני לא יודע כי לא למדתי בחיים שום דבר מהסגנון הזה, כך שיכול להיות שבאמת יש שם משהו שלא קיים במקומות אחרים.

 

אבל שים לב שהיו כאן גם ספרי חסידות שלא קשורים לברסלב (חב"ד, נתיבות שלום).

החסידות שופכת אור על ספרי הראשוניםפשושון


לגמרי לא. החסידות נועדה לכאלה שלא מסוגלים ללמודיעקב דדא

בשביל אלה שיודעים ללמוד תורה כראוי החסידות ממש מיותרת . את זה אמרו גדולי החסידות האמיתיים.

 

 וממש חבל שהחסידות לא הגיעה לבולגריה אל פשוטי העם שהיו שם.

חלילה.ד.

[וגם "אמירות"  מסוג זה, היו כדי לחזק את הבסיס של לימוד הגמרא בעמל. וגדולי עולם של החסידות, אמרו "חסידות" בפני תלמידי חכמים ענקיים.  אגב, יתכן שכבר כתבת את זה בעבר בניק אחר?..]

בדיחה טובהפשושון


יעקב. שה' יסלח לך.שפתותנו שבח

בתוך כתבי החסידות מצויים עומקים שלא שמעתם  אוזן. ולא ראתה עין.
כל הכותבים יונקים מעמקי תורת הסוד.
אלו ממש תורות מקיפות וגואלות.
צריך ללמוד איך לסדר את הדברים ולדלות מתוכם מרגליות.
שנה פורייה בעבודת ה' ולימוד עמוק.

 

דן,פשושון ושפתותינו,אתם מלגלגים על הרבי מקוצק, ועוד גדוליםיעקב דדא

 

כך ציטט הרבי האבני נזר  את חמיו הרבי מקוצק:

"זה שבא להאי עלמא רבינו הקדוש האלוקי  הבעש"ט הקדוש זי"ע והנהיג דרך חדש בעבודת ה' אין זה מחמת שדרך זה גבוהה יותר  אלא יען שבעוונותינו הרבים נעשה פגם בהתורה על ידי הפאלשע פשיטלאך ( דהיינו: טעויות ) שאמרו הרבנים בהתורה כמו שפרעה היה סובר כאביי או כרבא וכדומה, היה קטרוג גדול בשמים ולא היתה אז שום עצה אחרת אלא לשלוח להאי עלמא הבעש"ט הקדוש, להתחיל דרך חדש. אבל זולת זה דרך התורה לקרב עצמו להשי"ת על ידי התורה הוא גבוה יותר מאד נעלה" . 

 

 הדברים מובאים בספר "אביר הרועים" סעיך ק"י ( עמוד סח)

 דברים ברורים לחלוטין

 החסידות אינה דקרך גבוהה ממה שהיה בלי החסידות . ואם ילמדו תורה כראוי לא יהיה צורך בחסידות.

 

ודברים דומים כתבו גדולי חסידות אחרים . אז בבקשה  תהיו קצת מתונים לפני שמתחצפים כלפי הרבי מקוצק ואומרים לו "חלילנה" , "שה' יסלח לך" , "בדיחה טובה "  . עליכם להתנצל על דבריכם השגויים.

בלבלת וסילפת ר' יעקב. תתנצל.אנונימי לשעה
הוא אומר מפורש שהרבנים דהיינו המתנגדים טעו בתורה ולכן נאלץ הבעש"ט לסלול דרך
כלומר דרך התורה שהיא נעלה יותר טרם נמצאה
ללמוד תורה כראוי זה כולל 48 דברים שהיא נקנית בהם וזה פשט משנה
נו, די עם הדברים הללו...ד.

את אותה "התחכמות", שדי מזכירה פשקווילים מסויימים במאה שערים ("אתם מלגלגים על הרבי מקוצק".. "תהיו קצת מתונים לפני שמתחצפים לרבי מקוצק".. "עליכם להתנצל על דבריכם השגויים"... וכעת ראיתי "שיא חדש" - מעתיק - "התוקפים האלה הם כנראה תעמלני רשת שהוצבו לתפקיד זה כאן, כלומר כנראה אף אותו תעמלן בכמה ניקים"... ), כתבת בעבר, בכינוי אחר...

 

אף אחד פה כמובן לא "התחצף" לרבי מקוצק - דיברו על הצורה שאתה כתבת על החסידות - שאם כבר, היא "חוצפה" כלפי גדולי עולם, לכתוב שהחסידות נועדה "לכאלה שלא מסוגלים ללמוד"....

 

וכל מי שיש לו טיפה הבנת הנקרא, רואה שאין כל קשר בין המשפט הנ"ל שלך - לבין מה שאתה מביא מספר "אביר הרועים" בשם הרבי מקוצק. היה קטרוג, אז היה צריך דרך חדשה, שלפני כן היה אפשר להגיע לתוצאותיה ע"י לימוד התורה לשמה.

 

ומאז שיש את "הדרך החדשה" הזו - הרי היא לא ל"מי שאינו מסוגל ללמוד", אלא עסקו בה גם גדולי עולם ולמדנים גדולים, כמו הבעש"ט בעצמו, החידושי הרי"מ תלמידו של רבי מקוצק, השפת אמת נכדו, ה"שם משמואל" בנו של הסוכצ'ובר, ר' צדוק הכהן מלובלין, תלמיד האיז'ביצר, ועוד ועוד.

ואת דבריהם הם אמרו וכתבו לא רק בשביל מי ש"לא מסוגל ללמוד"... אלא אלו דברים שכך הם עצמם למדו וחיו.

 

לד. אתה מביא את השם משמואל , אבל הוא כתב ההפך ממך.יעקב דדא

והנה כ"ק זקיני זצללה"ה  מקאצק אמר כי יש לאדם הרבה דרכים לקרב עצמו להש"י אלא שכל הדרכים בחזקת סכנה מלבד דרך אחד שהוא התורה הוא דרך הבטוח, עכת"ד.

                                                                                    שם משמואל, במדבר, פר' נשא תרע"ג, קמו  ב' 

 

 כלומר הוא חוזר על דברי הרבי מקוצק , וקובע שהדרך הבטוחה היא דרך לימוד תורה

(ולא ענייני חסידות) .

 אני יודע שאתה יכול להתחכם ו"להסביר" את השם משמואל , אבל זה לא ישנה.

הדרכים שהוא מדבר עליהם,ד.

הם, בפשטות, דרכים של עליות נפשיות שונות.

 

והדרך הבטוחה היא התורה. כעין דברים אלו כותב גם הרב קוק באורות התורה, לגבי כל מיני התפעלויות, ואפילו גילויי רוח הקדש, שעדיין בלא אור התורה, הרע עלול לדבוק בהן. והלָעתם היא ע"י התורה - ואז הם מעצימים את כחה של תורה.

 

ומכל מקום, דברי תורה שנאמרו בספרי חסידות, הם חלק מהתורה. והם אכן מעלים ומרוממים ומזככים את האדם. לא סותר את הצורך לעסוק גם ובעיקר בחלקי התורה האחרים, התלמוד וההלכות.

 

אפשר לראות לדוגמה בספרי ר' צדוק הכהן מלובלין, איך הכל מלא בהסברות של עומק דברי תורה, מתוך מעיינות התורה הנסתרים.

סתרי תורה, גם הם חלק עיקרי בתורה. דברי תורה של החסידות, הם פעמים רבות הסברה ב"לבוש" של סתרי תורה שאינם ניתנים ללמידה ישירה ע"י כל אחד.

לא קראת ולא למדת אותו ואת כל הנזקרים ב"אביר הרועים" קייעקב דדא

ואתה  מנסה להמציא הסברים  במקום ללמוד ולקבל את האמת.

 הדרכים שכולם מדברים עליהם הם דרך התורה , שמי שיכול ללכ בה זה עדיף על דרך החסידות.

 בבקשה לקרוא מקורות.

נו, די...ד.

מאיפה אתה יודע מה אחרים קראו/למדו ומה לא.

 

"האמת" אינה מצויה כולה דווקא אצלך. כדאי להתרגל גם לכך.

יענק'לה. שתה מים תרגע..הכל בסדרפשושוןאחרונה


אנא דדא לך למקום אחר והפסק לקשקשלשם שבו ואחלמה
אנונימי לשעה. אתה מזייף בגסות את דברי הרבי מקוצק והופך דבריויעקב דדא

הרבי מקוצק מדגיש שלפנינו "דרך  חדש"  שארינה גבוהה יותר ממש שהיה קום.

 הוא לרגע לא מדבר על "מתנגדים" שלא היו כלל לפני הופעת החסידות.

 ההדגשה שלו "אין זה דרך חדש" היא שלילת  גישה של חסידים שחושבים שזו דרך חדשה.

 הוא מדגיש שלימוד התורה ( בלי חסידות) זו דרך גבוהה יותר .

 בבקשה לקרוא היטב את הדברים.

גם הרבי ממונקטש מוסר בשם הבעש"ט שהחסידות רק צורך דור ירודיעקב דדא

 

דבריו מופיעים כאן:

דברי תורה מונקץ' מהדורא תליתאי 

 

 ( אני מבקש מאוד לא למנוע מהקוראים לדעת את מה שגדולי החסידות אמרו .

כוונתי לתעמלנים המוצבים ברשת כדי למשוך את כולם אליהם ולמנוע דברי תורה של ממש שאינם רצויים לפי דעתם.)

"לשם שבו ואחלמה" להגיש על הרבי מקוצק, וגדולים אחרים, מקשקש ?יעקב דדא

 גסות רוח מאין כמוה !

 הנה שוב הדברים:

"

"זה שבא להאי עלמא רבינו הקדוש האלוקי  הבעש"ט הקדוש זי"ע והנהיג דרך חדש בעבודת ה' אין זה מחמת שדרך זה גבוהה יותר  אלא יען שבעוונותינו הרבים נעשה פגם בהתורה על ידי הפאלשע פשיטלאך ( דהיינו: טעויות ) שאמרו הרבנים בהתורה כמו שפרעה היה סובר כאביי או כרבא וכדומה, היה קטרוג גדול בשמים ולא היתה אז שום עצה אחרת אלא לשלוח להאי עלמא הבעש"ט הקדוש, להתחיל דרך חדש. אבל זולת זה דרך התורה לקרב עצמו להשי"ת על ידי התורה הוא גבוה יותר מאד נעלה" . 

 

 הדברים מובאים בספר "אביר הרועים" סעיך ק"י ( עמוד סח).

ציטוטים חוזרים. לא בטוח שלא מצדיק שמץנפש חיה.
זלזול הנשמע מדבריך.
כנראה שעל זה יצא הקצף.

מועדים לשמחה.
כדאי לדעת שהחסידות חוללה מהפכה בעולם היהודי; וזה בהחלט לטובה!

ויעשו כולם אגודה אחת
לעשות רצונך בלבב שלם.
חג שמייח!
גם הרבי ממונקטש מוסר בשם הבעש"ט שהחסידות רק צורך דור ירודיעקב דדא

 

דבריו מופיעים כאן:

דברי תורה מונקץ' מהדורא תליתאי 

 

 ( אני מבקש מאוד לא למנוע מהקוראים לדעת את מה שגדולי החסידות אמרו .

כוונתי לתעמלנים המוצבים ברשת כדי למשוך את כולם אליהם ולמנוע דברי תורה של ממש שאינם רצויים לפי דעתם.)

נורא שיש אנשים חסרי כבוד לאמת שמתחזים לצדיקים ומבזים הקוצקריעקב דדא

אלה שתוקפים אותו על שהבאתי את דברי הרבי מקוצק יודעים שכל מלנה שכתבתי מדוייקת לחלוטין . הם יודעים שהרבי מקוצק כמו גדולי חסידות אחרים לא ראו בחסידות משהו חדש נעלה על מה שהיה עד אז. אלא רק צורך לדור ירוד.

 

התוקפים האלה הם כנראה תעמלני רשת שהוצבו לתפקיד זה כאן ( עכלומר כנראה אף אותו תעמלן בכמה ניקים) .

 אז הוא מץתחזה לצדיק , מתחזה למי שמגן על כבוד החסידות. מקלל ומגדף ותוקף אישית כדי להרוס את דמות מי שמביא דברים נכוחים וישרים.

 

 הוא יחזור ויגיב ויחזור ויגיב, יכתוב כל מיני שטויות , יתן פרשנויות איומות לדברי הרבי מקוצק למשל יציג אותו כנבל מבזה תלמידי חכמים אמיתיים שהיו בזמנו , הוא יחזור שוב ושוב על הטעיותיו עד שלקורא יהיה נדמה כאילךו אולי יש משהו בדבריו.

סליחה, טרמפיסטית יקרהפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ה בכסלו תשפ"ו 20:34

נסעתי היום ברחבי ארצנו, בשטח שנמצא מחוץ לגבולותיה הרשמיים של מדינת ישראל (כלומר יו"ש).

 

באחת מתחנות האוטובוס שבהן לא עוברים אוטובוסים,

עמדה נערה צעירה והושיטה ידה לכיוון הכביש.

 

עצרתי לידה, פתחתי את החלון, ואחרי שהבנו שהיעדים שלנו קרובים זה לזה - היא חשה להיכנס לתוך המכונית.

 

אחרי מספר דקות במכונית, הטלפון התחיל לצלצל. על המסך הגדול של הרכב היה כתוב באותיות קידוש לבנה: מוחמד אל חטיב.

עניתי למוחמד, קולגה בעבודה, ביולוג גאון, בעל מבטא ערבי כבד. 

אתה לא יודע מה גיליתי, הוא אמר לי. אבל אני יכול לספר לך רק אם אתה לבד.

מצטער, מוחמד, יש לי טרמפיסטית במכונית. 

אה, אמר מוחמד, אז נהיה בקשר, הפטיר וניתק את הטלפון.

 

המשכתי לנסוע עוד כמה רגעים, עד שהבחנתי שהבחורה רועדת מפחד.

היא עלתה על טרמפ, ולא רק שהיא שמעה שיחה עם מוחמד במבטא ערבי כבד, אלא היא שמעה שמוחמד קיבל דיווח על זה שיש לי טרמפיסטית ברכב.

כנראה הראש שלה התחיל להריץ סרטים.

 

מיד כשקלטתי את המצב שלה, הסברתי לה שמוחמד עובד איתי, סיפרתי לה על מהות העבודה שלנו, ואפילו הקראתי לה בע"פ את שיר של יום. 

של יום רביעי כמובן, של הביוקר.

התנצלתי על הלחץ ועל החרדה שהיא חוותה.

 

בקיצור,

מסר לקהל הקדוש:

לא לענות למוחמד כשאתם עם טרמפיסטים. וגם אם כן, לא להגיד להם שיש לכם טרמפיסטים.

 

*שם המשפחה שלו כאן שונה כדי למנוע זיהוי. שאר הפרטים נכונים.

 

למנוע זיהוי? סיפרת סיפור ספציפי כל כך.די שרוט

כמו שאספר שהעלתי טרמפיסטית, לחצתי על הכפתור שהופך את האוטו לרובוטריק מעופף בשביל לדלג על הפקק במחסום חיזמא, טסנו מעל ירושלים רבתי ונחתנו בכותל ובירכנו הגומל בסידור אדום בנוסח רפורמי.

 

צבע הסידור שונה על מנת למנוע זיהוי. ככה אין מצב שהיא תזהה אותי.

😅פצל"פ

אני לא יודע אם אתה בכוונה צוחק🙈

אבל

הוא לא רוצה שיהיה זיהוי שלו או של המוחמד הזה

לא של הטרמפיסטית

אני מקווה שהיא לא כאן פשוט אני..

ובלי השם שלו - לא תוכלו לחפש אותו בגוגל...

ועכשיו אני מקווה שגם הוא לא כאןפשוט אני..אחרונה

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותooאחרונה

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
לאפצלשי"תאחרונה
זהו?זיויק
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"תאחרונה

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולדאחרונה

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך