מהתיאור שלך זה נשמע שאיך שאת תופסת את זה זה שיש לך פרוייקט לגמול אותו, ואת אמורה להצליח בו.
אבל בעצם הילד הוא זה שאמור להגמל. האחריות לא עלייך! לך יש תפקיד ללוות אותו, להדריך אותו (למשל איך מורידים תחתונים, איך יושבים על סיר/ישבנון וכו'), להיות איתו, וגם לנקות... אבל הכיווץ והמאמץ שנדמה שאת לוקחת על עצמך הם מיותרים. את אמורה להשאר נינוחה לגמרי. את לא אמורה להצליח בכלום. הוא זה שאמור ללמוד כאן משהו ואת רק עוזרת ומאפשרת.
מאחורי מה שאני מתארת נמצא הרבה אמון בילד. גמילה היא לא "להמציא את הגלגל" וליצור יש מאין. בילד יש את היכולת להיות גמול. לא צריך להתאמץ כדי ליצור את זה. אלא רק להאמין בו ולהפתח ליכולת שלו ללמוד.
כמובן שאני לא מתכוונת לומר שאין לך מה לעשות בפועל. יש מה לעשות אבל חשוב שהעשיה תהיה מהמקום הנינוח והבטוח ולא מתוך לחץ-לקדם-אותו-כי-רק-ככה-זה-יקרה.
וטכנית- קצת תיקון למה שהבנת ממה שכתבו לך:
יש שלושה שלבים (בסדר הזה) בלימוד הגמילה:
1. הילד מזהה אחרי שהוא הרטיב
2. הילד מזהה תוך כדי שהוא מרטיב
3. הילד שם לב לפני שהוא מרטיב
ובשביל זה כן נכון לתת לו להסתובב עם תחתונים גם אם עוד לא למד מה עושים. כך הוא מתחיל את השלבים הראשונים של הלימוד כשהוא מפספס.
בכל שלב את יכולה להסביר לו מה קורה לו ולעזור לו להגדיר דברים בשם, ולהראות לו ברוגע איך אפשר לעשות בתוך הסיר/ישבנון. ולהשאיר את זה באחריות שלו. הוא מספיק רוצה את זה בעצמו. תראי איך יתמלא שמחה כשיצליח.
זה מובן שקשה לך לראות שזה יקרה כי עוד לא חווית את זה, אבל הוא ירגיש בעצמו וילך. גם אם בהתחלה יפספס.
לילדים יש לפעמים פחדים מהאסלה. אז אולי סיר יכול להיות ידידותי יותר. ואפשר לא לחשוש שלא ירצה לשבת על סיר אם תבואי בגישה הפוכה. הוא לא צריך "לשמוע בקולך" כדי לשבת על הסיר. אלא את "מוכנה להרשות לו לשבת על הסיר הכיפי הזה..."
בעיני ההרפיה הנפשית הזו חשובה לא רק לגמילה אלא לעוד הרבה הרבה מצבים בחינוך ילדים.
מוזמנת לשאול עוד אם יש צורך.
בהצלחה!!!