ישיבה גבוהה ברסלבאור האורות

בס"ד.

 

חדשות טובות ומשמחות בפי היום..

 

בשנה הבאה תוקם ישיבה גבוהה למסיימי ישיבות תיכוניות ברוח ברסלב, לבחורים החפצים לדבוק במשנת רבינו הקדוש ובאורחותיו, בישיבה זו יוקדש חלק ניכר מהזמן ללימוד תורת רבינו, להתבודדות, לשמחה וריקודים, ועוד, כך שכל המהלך בישיבה יהיה רק על פי דברי רבינו, ישיבה בה תנשמו ברסלב בכל דקה

 

בעיקרון הישיבה מיועדת לתלמידים שהתקרבו לברסלב בשנות הנעורים, וזאת כדי לעזור להם להתקרב לרבינו בצורה מושלמת, ולמלאות את מה שהחסירו בכך שלא זכו להיות ברסלבים מלידה..

 

הישיבה לא מיועדת לחסידי ברסלב מבית.

 

אם אתם מכירים בחור שהתקרב לברסלב בשנות נעוריו, דווחו לי באישי. (ואם יש לכם את מספר הטלפון שלו, אז עוד יותר טוב...)

 

שנזכה לזכות בעזרת השם

 

ברוך

אפשר פרטים? איפה.. מי הראש ישיבה וכו'דורשת קרבתך
לא בשבילי כמובן
הישיבה עדיין בשלבי תכנון מוקדמים ביותר..אור האורות

 

הישיבה עדיין בשלבי תכנון וגיוס משאבים, עם זאת חסיד ברסלב בעל קשרים בישוב קרית טבעון שהואיל לסדר לנו בית מדרש להיות בו, כך שעכשיו נשאר "רק" למצוא מקום לפנימיה, אוכל, וכו'.

 

עם זאת הישיבה תיפתח רק בחודש אלול הבעל"ט, כך שעד אז בעזרתו יתברך נספיק לסדר הכל.

 

מערכת הלימודים בישיבה (חוץ מלימוד ספרי רבינו כמובן) תהיה מבוססת על לימוד ההלכה והפוסקים, כמו שריבינו הקדוש הרבה לזרז אותנו ללמוד כנאמר בשיחות הר"ן (סימן כט) "ועל למוד הפוסקים הזהיר מאד מאד ביותר מכל הלמודים", וגם בליקוטי מוהר"ן (חלק א' סימן רפ"ו, ועוד) הפליג במעלת לימוד הפוסקים,  וכן כתב רבי נתן (ליקוטי הלכות אורח חיים פסח הלכה ד סעיף ג): "פסקי הלכות הם עיקר תיקון חטא אדם הראשון, והם כלל כל התיקונים של כל החטאים, כמו ששמעתי מאדוננו מורנו ורבנו ז"ל". ו"על ידי לימוד הפוסקים ו'שולחן ערוך' זוכין להיות בעל הבית ומושל על הארץ [שעם ישראל זוכים לנחול את ארץ ישראל], ועל ידי זה זוכה להקים שערי גן עדן ולהשיג על ידי זה חכמה עילאה וחכמה תתאה, שהוא עיקר תענוג גן עדן [כלומר שזוכה לחוש טעם גן עדן כבר בעודו בחייו בגוף בשר ודם בעולם הזה] והוא תיקון גדול מאוד, לברר ולתקן כל הפגמים שפגם על ידי עוונותיו, כי על ידי לימוד פוסקים מבררין הטוב מהרע שהוא כלל כל התיקונים" ("קיצור ליקוטי מוהר"ן תורה רפו סעיף א). וכן כתב (ספר המידות ערך 'לימוד' סעיף י): "כל ידיעה במשפטי התורה (כלומר בלימוד ההלכה), הן במצוות שבין אדם לחברו, הן במצוות שבין אדם לקונו, הידיעה הזאת בעצמה היא הצלחת הנפש".

 

הבחורים היקרים בוודאי למדו בישיבה התיכונית את הגמרא הקדושה, וכעת הם "בנויים" להתחיל ללמוד את לימוד ההלכה והפוסקים.. אם כי על פי דברי רבינו הקדוש על לימוד גמרא בלילה (ליקוטי מוהר"ן, תורה ג'), יתקיימו מעט לימודי גמרא בלילה.

 

לכל הערה בנושא או רצון לסייע ניתן לפנות באימייל: unitedbreslev@gmail.com 

 

ראוי לציין כי היה לנו רצון לפתוח ישיבה כזו כבר בשנה שעברה ומפני מניעות נתאחר הדבר, כמו כן הגענו לתובנה שכדאי להשקיע דמים תרתי משמע, בשלב הזה, רק על בחורים שלא נולדו בבתים "ברסלבים", אלא התקרבו לרבינו בשנות נעוריהם, וזאת כדי לחזקם ולעודדם להמשיך בדרך ברסלב, וכן למלא להם את החסר בהווי הברסלבי, לאחר שהם לא ברסלבים מלידה, וזאת על ידי שיעורים אינטנסיביים בתורת ברסלב, ואוירה של החסידות מסביב לשעון בישיבה של רבינו. אם כי יתכן שנזמין כמה בחורים ברסלבים מלידה מצויינים, שיחזקו את הבחורים האלה.

 

מקווה שעזרתי לך.

 

 

טוב כשיהיו דברים ממשיים לפרסם תודיע כאן ונפיץדורשת קרבתך
אשרייכם איזה חשוב זה
למה?יש נחתאחרונה
למה אתה חושב שצריך להשלים את זה שהוא לא נולד ברסלב מלידה?
אם דעת ותורת רבינו מענינת אותך אז תדע שהוא העדיף "מקורב חדש" על פני התלמידים הישנים גם רבי נתן לא "זכה" להיוולד ברסלב...אני לא כ"כ מכיר את הזרם הישן בברסלב אולי vodki יספר לנו מהיכרותו הקרובה,אבל מהמעט שהכרתי שבודאי לא מעיד על הכלל ראיתי גם אנשים שהזכות להיות ברסלבים מלידה לא הפכה אותם להיות אנשים רוחניים יותר או אפי' בקיאים יותר בכתבי ברסלב אולי בקיאים יותר בנייעס ובפוליטיקה הפנים-ברסלבית.
בקיצור ברסלב זה תנועה רוחנית וזה לא משנה מי אבא שלך ואם שם המשפחה שלך כתוב בימי מוהרנ"ת,אלא האם אתה נע בכיוון הרוחני שרבינו הכווין.
ברוכים תהיו ותעלו מעלה ברוחניות וגשמיות כרצון רבינו ז"ל.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך