שאלה על חומרת ההליכה בבגדים מלוכלכים...פשושון

מובא בליקוטי עצות  (בגדים ב')

"על ידי שאינו שומר את הבגדים מכתמים,

על ידי זה עושה פירוד בין קודשא בריך הוא ושכינתיה,

ואז שולטת שפחה בישא, שהיא מלכות הרשעה,

והוא כמורד במלכות, ועל ידי זה פרנסתו בטורח ובכבדות"

 

ואני שואל... מה קרה? למה זה כל כך חמור? המום 

 

אם מישהו יכול לענות תשובה או אפילו סברא שתניח את דעתי... אני אודה לו מאד מאד

שאלה מצויינת . אני אעביר אותה לאתר השו"תvodki


התקבלה תשובה לעניין הבגדיםvodki

שאלה חשובה מאוד.
ראשית המקור לעניין הזה הוא בליקו"מ ח"א כ"ט

כִּי צָרִיךְ לִשְׁמר מְאד אֶת הַבְּגָדִים
שֶׁלּא יְבַזֶּה אֶת הַבְּגָדִים
רַק לְשָׁמְרָן כָּרָאוּי
שֶׁלּא יָבוֹא עֲלֵןכִּי הַבְּגָדִים הֵם בְּחִינַת מַלְכוּת
כִּי רַבִּי יוֹחָנָן קָרָא לְמָאנֵהּ מְכַבְּדוּתָא
שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת מַלְכוּת

כדי להבין את העניין של בגדים נקיים, צריך להבין בקבלת האר"י וזה דבר שמעטים מסוגלים לו, לכן ניתן הסבר כללי, שלדעתנו הוא גם מספק.
האדם מוגדר, לפי בחינת המלכות שלו, כלומר לפי הדברים שהוא שולט עליהם.
זה דבר מאוד מהפכני, שהאר"י קבע, זה בניגוד לכל תורת הקבלה שהייתה לפני האר"י, אבל זו המציאות , אדם לא מוגדר לפי מה שמעליו אלא לפי מה שמתחתיו.
אפשר למשול כאן משל, יש שני אנשים , אחד מהם הוא בן אהוב של מלך, השני הוא עבד מאלף כלבים.
אומר האר"י שלא משנה בכלל מה האנשים חושבים.
מבחינה רוחנית בן המלך שלא שולט על אף אחד, הוא במדרגה נמוכה יותר מאשר אותו העבד שישנם עשרה כלבים שמצייתים לו ונאמנים לו.
זה עניין בחינת מלכות.
רבינו היה זה שהפך את קבלת האר"י לתורה רוחנית מעשית. הוא מדבר הרבה על הנושא של בחינת מלכות, לדוגמא בתורה נ"ו – "וביום הביכורים".
עכשיו לעניין הבגדים.
הבגדים הם בחינת מלכות של האדם, כי הם הולכים לאן שהוא הולך, וזזים לפי התנועות שלו, זאת אומרת, שלפי קבלת האר"י, יש להם השפעה מאוד חזקה על האדם.
לכן כל פגם בבגדים יוצר פגיעה גדולה במי שלובש אותם, כי הם בחינת המלכות שלו וצריך להקפיד מאוד על שלמותם של הבגדים וגם על איכותם וגם על התאמה של הבגדים לנסיבות, כלומר בגדים לעבודה, בגדים חגיגיים , בגדים לטיול, בגדים לשינה וכן הלאה.

לכן בברסלב תמיד היה עניין, שלא יהיה "ביגוד אופייני" לחסידי ברסלב, שלא יהיוו מדים כמו בחסידויות אחרות, כי בגדים שהם מוכתבים  , הם גם פוגמים בבחינת המלכות, ואנחנו רואים באמת של חסידי ברסלב בעבר, שלעולם לא הלכו בבגדים בסגנון מסויים, אלא כ"א התלבש באופן אחר.

 

 

כל עניין על פי הקבלה הוא חמור מאודלשם שבו ואחלמה
אתה יודע איזה עונשים יש למי שלא ק םתיקון חצות?
בקבלה כל מידת חסידות הופכת לחובה גמורה.
ואני לא מזלזל ח"ו בקבלה הקדושה

רק צריך לדעת שכדי להבין בפועל את הקבלה (ועניין הבגדים הנקיים, אם אתה לא תלמיד חכם, הוא על פי הקבלה) צריך בסיס חזק של ידיעה בתורת הנגלה, הרבה בגרות ויראת שמיים, והדרכה אישית של תלמיד חכם.

אחרץ אפשר ממש להשתגע...
כדי להבין את חשיבות העניין צריך לדעת שישנן שלוש דרגותvodki

יש את המקורות הקבליים, שאותם קשה להבין והרבה פעמים סותרים זה את זה, לכן מהם ניתן להתעלם.

אחר כך יש את קבלת האר"י, שהוא יודע לעשות סדר במקורות הקבליים, אבל הוא לא מעשי, אלא מדבר בכללות על תהליכים ותופעות, וגם כשהוא ספציפי , הוא לא קובע כללים אלא נותן דוגמאות. 

הדרגה החשובה זה רבי נחמן,

רבי נחמן, הוא יודע לקחת מהאר"י וליצור כלל מעשי . זה המדרגה שלנו וממה שרבי נחמן קובע , לא כדאי להתעלם.

אז אם רבי נחמן כבר כתב על הבגדים באופו נקודתי, מדובר על כלל מעשי וזה לא "קבלה" ולא "תאוריה" , זו כבר פרקטיקה , זו הלכה למעשה.

 

דברים אחרים בקבלה, אם רבי נחמן התעלם, אין באמת מה לעשות עניין.

כן אבל הוא ניסה להבין את הטעם של ההנהגה, וזה נעוץ בתורת הסודלשם שבו ואחלמה


זה כבר לא קשור לתורת הסודvodki

זה כבר הסבר שרבי נחמן נתן.

לכן ההסבר הוא נכון ומעשי, והוא לא דומה לנושאים אחרים בקבלה.

כל יהודי הוא בבחינת בן מלךBAA
ומשמש כשגריר של ה' יתברך
קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלוקיכם
וכל ביזיון שמבזה עצמו במעשה ובחטא הבריות מסתכלות ואומרות יהודי זה, בנו של מלך? איזה מלך זה
שבנו מבייש ומזלזל בגופו (בלי ניקיון ומראה מסודר)
שבנו מתנהג ככפרי הכי עלוב ופשוט ומדבר בשפה גסה וזולל וסובא ומשתכר
שבנו לא מקשיב לחוקיו אביו ולא שם אליהם את ליבו (מצוות)
איזה מלך זה?
התפקיד שלנו זה לעבוד את ה' ובסרטים תמיד המשרתים שמשרתים את המלך לבושים נקי ועם בגדים יפים ונאים שמכבדים את המלך
אנחנו המשרתים הכי קרובים של ה' אלה שהמלך נותן להם את הכבוד לשרת אותו ואת משפחתו ואורחיו ולהעניק לו כבוד בכך שהם מייצגים אותו בלבושיהם הנאים ובנימוסיהם הטובים
הכהן הגדול והכהן האדיוט לבושים בגדים נאים והם מפורטים וביום כיפור יש לכהן הגדול תלבושת אחרת לחלוטין
למה? כי עכשיו הם באים לפני ה' והלבוש הנאה שלהם זה הכבוד שהם מביעים כלפי מלך מלכי המלכים
ונאמר כבודו של אדם לבושו, כך גם הכבוד למי שהוא מייצג
ויהודי מייצג אם הוא רוצה או לא רוצה את הקב"ה

אהבתי את התשובה שלך... תודה רבהמבקש אמונה


* כהן הדיוט ולא כפי שנכתב הדיוט= פשוט.נפש חיה.אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך