חתונה בגיל צעיר?זמרת מיוחדת

מה אומרים על להתחיל לצאת בגיל 17??

מעולה..זה מקרב את החתונה כבשה


הגיוני שזה מקרב, יש קשר די ישיר בין הדברים.מגדלור באפלה
אבל למה את בטוחה שזה דבר טוב?
כי חתונה זה האידיאלכבשה
מי אמר אתזה?שטות
אלוקיםיוני
בדיוקשטות
אבל למה דווקא בגיל הזה?מגדלור באפלה

נכון, לא צריך לחכות עד גיל 30-40, אבל 17 זה ברוב המקרים הרבה יותר מדי מוקדם.

ההלכה קובעת, החובה היא מגיל 17, יתרון מ14המצב חסה
אפשר מקור לזה?מגדלור באפלה
שולחן ערוך, רמב''ם- מהגמרא.המצב חסה
ההלכות בדיוק- אני מהטלפון אז זה מסובך לעשות חיפוש, אולי יותר מאוחר.
קידושין פרק ראשון.מישי' מאפושו'

אבל זה בעצם תלויי בלימוד תורה של הבחור. ולימוד אומנות [מקצוע]

או בעברית מודרנית - בסיס רוחני וכלכלי לבניית בית..

את הוספת את זה בלי שזה כתוב שם.ירא ורך לבב


אני הוספתי את זה כי זה נלמד באותו שיעורמישי' מאפושו'

זאת שאלה של איך אתה מגדיר "כתוב".. גם אם זה לא במפורש, בניסוח שלי, זה כן עולה מההבדל בין ארץ ישראל לבבל.

 

ואכן, לצערי, אני לא זוכרת את דף המקורות שהיה לנו שם.

אולי באמת אני אחפש אותו השבוע.

זאת הגמרא.ירא ורך לבב

"ת"ר: ללמוד תורה ולישא אשה - ילמוד תורה ואח"כ ישא אשה, ואם אי אפשר לו בלא אשה - ישא אשה ואח"כ ילמוד תורה. אמר רב יהודה אמר שמואל: הלכה: נושא אשה ואח"כ ילמוד תורה. ר' יוחנן אמר: ריחיים בצוארו ויעסוק בתורה?! ולא פליגי, הא לן והא להו"

 

כלומר, קודם לימוד תורה, ואם אינו יכול בלי אישה (מה זה לא יכול? שאלה טובה..) אז קודם נושא אישה.

אמר רב יהודה אמר שמואל (מראשוני אמוראי בבל): קודם נושא אישה.

ר' יוחנן אמר (מראשוני אמוראי א"י): אדם לא יכול לעסוק בתורה כשיש לו עול פרנסה עליו(לא סתם עול אלא רחיים על הצוואר...).

אומרת הגמ' למסקנה: הם לא חולקים, אלא כל אחד דיבר לתושבי ארצו. הבבליים, שנושאים אישה ועולים לארץ ללמוד תורה, ולכן אין להם טרדת פרנסה, ישאו קודם אישה וכך לא יהיו להם הרהורי עבירה. הארץ-ישראלים, שלומדים תורה במקומם וטרדת הפרנסה על כתפיהם - ילמדו קודם תורה, (ואם אי אפשר לו בלא אישה - ישא קודם אישה)

 

אני לא חושב שאפשר להגיד מי אמור להתחתן לפני שמגדירים מה נחשב "אי אפשר לו בלא אישה" ואיזה עול פרנסה נחשב "רחיים בצווארו".

עד איזה גילציף
לדעתי..ירא ורך לבב

היום זה לא נחשב רחיים בצווארו, בסופו של דבר, אפשר לראות הרבה אנשים שלומדים תורה ומתפרנסים תוך כדי. אמנם לפעמים קצת בצימצום, אבל לא כתוב שאמורים להתפרנס ברווח, צריך שיהיה אפשר ללמוד, והפרנסה לא תוציא את האדם מהלימוד.

לגבי ה"אי אפשר לו בלא אישה" אני לא גיבשתי דעה עדיין...

רמב"ם הלכות אישות פרק טו:ציף
ב האיש, מצווה על פרייה ורבייה; אבל לא האישה. ומאימתיי יתחייב האיש במצוה זו, מבן שש עשרה שנה או מבן שבע עשרה שנה. וכיון שעברו עשרים שנה ולא נשא אישה--הרי זה עובר, ומבטל מצות עשה; ואם היה עוסק בתורה, וטרוד בה, והיה מתיירא מלישא אישה, כדי שלא יטרח במזונות וייבטל מן התורה--הרי זה מותר להתאחר: שהעוסק במצוה, פטור מן המצוה; וכל שכן, בתלמוד תורה
"כיוונתי לדעת גדולים"ירא ורך לבב


לא כולם מסוגלים נפשית להתחתן בגיל 20מוריוש

בטח שלא בגיל 16-17

תרבות המערבציף
עד לפני 100-150 שנה התחתנו בגיל 15-17.
עפ"י הלכה יש אפשרות לגבר עד 24 אם הוא לומד תורה.
אבל פעם זה גם היה בשידוךמגדלור באפלה
ככה שזה בכלל לא שינה אם החתן והכלה מוכנים נפשית או לא, כי לא הם בחרו מתי להתחתן ועם מי- והם היו נתקעים עם אותו אדם לכל החיים.
נקודת המוצא בעיניי צריכה להיות ההבנה שהמטרה היא לא החתונה עצמה, אלא הקמת בית. זו תרבות המערב לשכוח שיש חיים אחרי החופה- להוציא סכומי עתק רק על ערב החתונה עצמו ובסוף להתגרש.
המחשבה שזהו, התחתנתי, החיים תותים- היא טעות! עדיף להקים בית בגיל מעט יותר מאוחר ולהקים משפחה אמיתית!! עם האדם הנכון, בגיל הנכון, מאשר להתחתן מהמקום הפזיז או הלא בשל לחיי נישואים ולהתחרט אחר כך.
את צודקת לגמריציף
עבר עריכה על ידי ציף ציף בתאריך כ"ט בטבת תשע"ו 19:20
לגבי המוכנות לחתונה. פעם פשוט החיים ביגרו מהר יותר. ילד בגיל חמש עשרה ידע מה זה חיים ופרנסה ובית ואישה. גידלו אותם ככה.(ולא רק יהודים,הנוהג בעולם היה ככה)ככה אפשר להבין יותר את ההלכה.היום באמת מגדלים אותנו בצורה אחרת.
כמה שטויות.. זה קרה רק במקומות מסוימים.המצב חסה
ורק במצבים מאוד קיצוניים כמו זמני שמד.

עייני בספרו של הרב יוסף קאפח על התרבות בעירו
זה שזה היה בשידוך לא אומר שלא שאלו אותם...שטות

תבררי לפני שאת אומרת כלמיני דברים

ומי קבע את זה?המצב חסה
אני חושבת שהמציאותשטות
השאלה היא מאיזה סיבה אנשים החליטו שזה המצבהמצב חסה


מבחינת הרצון שלהם..שטות
כלומר אני יודעת על עצמי שבגלל שאני רוצה להספיק כלמיני דברים כמו תואר וכו לפני החתונה אני לא רוצה להתחתן כרגע , אחרים למה לא? כל אחד וסיבתו
נו אז זה לא שיקול של בגרות בכללהמצב חסה


זה כן, גם.שטות

אני חושבת שאחרי הדברים האלה שאני רוצה לסיים לפני החתונה, אהיה בוגרת יותר ומוכנה יותר

(אולי)

חתונה זה מקסימום אמצעי לא אידיאלכישוף כושל
הדבר הכי טוב שאדם יכול לעשות לעצמוירא ורך לבב


אם את לא מסוגלת להתחתן עוד שלושה חודשים מהיוםאביגיל.
(מסיבות טכניות, משפחתיות וכו')- אל תעשי את זה לעצמך
בתפילה שבאמת תוך 3 חוד' היא תמצא אותושטות
לא תמיד זה הולך מהר...
ישלי אחות שלקח לה שנה וחצי מהרגע שהיא התחילה לצאת עד החתונה
והאחות השניה חודשיים ושבועיים מהרגע שהיא התחילה עד החופה.
זה לא תלוי ככ בגיל וברצון, זה מה שהקב"ה מחליט
תפילה תמיד.מישי' מאפושו'

הרעיון הוא שלא להתחיל את ההשתדלות המעשית לפני שמוכנים להשלכות הרצויות

^^ בדיוק אביגיל.
(פטיש)המצב חסה
אבל אתה מסכים איתי.. אביגיל.
ממש לאהמצב חסה

השלכות זה לא צבא, זה פשוט המשך של תהליך

כשמתחילים להפגשציון חמדתי
צריך לקחת בחשבון את 2 הצדדים:
*שתוך זמן קצר אפשר להיות מאורסים
*שזה יכול לקחת הרבההה זמן
חח מישהו פה בטראומה קשה המצב חסה


אכן.. ולא סתם אביגיל.אחרונה
בעיניי לא צעד נכון.מגדלור באפלה
פגשתי אנשים בודדים שבגיל הזה יכולים להקים בית- עם כל הכרוך בזה (נפשית, כלכלית ועוד), ועדיין היה עדיף להם חתונה בגיל יותר מבוגר. זה שתי דברים שונים אם כבר יש לך חבר ולהתחתן מוקדם מאשר להתחיל לצאת במודע לדייטים כדי לחפש חתן ולהתחתן. ומה שאביגיל אמרה נכון ממש.
יש על זה שרשור בנוג"המתיישב בנשמה
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך