מה אומרים על להתחיל לצאת בגיל 17??
חתונה בגיל צעיר?זמרת מיוחדת
מעולה..זה מקרב את החתונה
כבשה
הגיוני שזה מקרב, יש קשר די ישיר בין הדברים.מגדלור באפלה
כי חתונה זה האידיאלכבשה
מי אמר אתזה?שטות
אלוקיםיוני
בדיוקשטות
אבל למה דווקא בגיל הזה?מגדלור באפלה
נכון, לא צריך לחכות עד גיל 30-40, אבל 17 זה ברוב המקרים הרבה יותר מדי מוקדם.
ההלכה קובעת, החובה היא מגיל 17, יתרון מ14המצב חסה
אפשר מקור לזה?מגדלור באפלה
שולחן ערוך, רמב''ם- מהגמרא.המצב חסה
קידושין פרק ראשון.מישי' מאפושו'
אבל זה בעצם תלויי בלימוד תורה של הבחור. ולימוד אומנות [מקצוע]
או בעברית מודרנית - בסיס רוחני וכלכלי לבניית בית..
את הוספת את זה בלי שזה כתוב שם.ירא ורך לבב
אני הוספתי את זה כי זה נלמד באותו שיעור
מישי' מאפושו'
זאת שאלה של איך אתה מגדיר "כתוב".. גם אם זה לא במפורש, בניסוח שלי, זה כן עולה מההבדל בין ארץ ישראל לבבל.
ואכן, לצערי, אני לא זוכרת את דף המקורות שהיה לנו שם.
אולי באמת אני אחפש אותו השבוע.
זאת הגמרא.ירא ורך לבב
"ת"ר: ללמוד תורה ולישא אשה - ילמוד תורה ואח"כ ישא אשה, ואם אי אפשר לו בלא אשה - ישא אשה ואח"כ ילמוד תורה. אמר רב יהודה אמר שמואל: הלכה: נושא אשה ואח"כ ילמוד תורה. ר' יוחנן אמר: ריחיים בצוארו ויעסוק בתורה?! ולא פליגי, הא לן והא להו"
כלומר, קודם לימוד תורה, ואם אינו יכול בלי אישה (מה זה לא יכול? שאלה טובה..) אז קודם נושא אישה.
אמר רב יהודה אמר שמואל (מראשוני אמוראי בבל): קודם נושא אישה.
ר' יוחנן אמר (מראשוני אמוראי א"י): אדם לא יכול לעסוק בתורה כשיש לו עול פרנסה עליו(לא סתם עול אלא רחיים על הצוואר...).
אומרת הגמ' למסקנה: הם לא חולקים, אלא כל אחד דיבר לתושבי ארצו. הבבליים, שנושאים אישה ועולים לארץ ללמוד תורה, ולכן אין להם טרדת פרנסה, ישאו קודם אישה וכך לא יהיו להם הרהורי עבירה. הארץ-ישראלים, שלומדים תורה במקומם וטרדת הפרנסה על כתפיהם - ילמדו קודם תורה, (ואם אי אפשר לו בלא אישה - ישא קודם אישה)
אני לא חושב שאפשר להגיד מי אמור להתחתן לפני שמגדירים מה נחשב "אי אפשר לו בלא אישה" ואיזה עול פרנסה נחשב "רחיים בצווארו".
עד איזה גילציף
24המצב חסה
לדעתי..ירא ורך לבב
היום זה לא נחשב רחיים בצווארו, בסופו של דבר, אפשר לראות הרבה אנשים שלומדים תורה ומתפרנסים תוך כדי. אמנם לפעמים קצת בצימצום, אבל לא כתוב שאמורים להתפרנס ברווח, צריך שיהיה אפשר ללמוד, והפרנסה לא תוציא את האדם מהלימוד.
לגבי ה"אי אפשר לו בלא אישה" אני לא גיבשתי דעה עדיין...
רמב"ם הלכות אישות פרק טו:ציף
"כיוונתי לדעת גדולים"ירא ורך לבב
לא כולם מסוגלים נפשית להתחתן בגיל 20מוריוש
בטח שלא בגיל 16-17
תרבות המערבציף
עפ"י הלכה יש אפשרות לגבר עד 24 אם הוא לומד תורה.
אבל פעם זה גם היה בשידוךמגדלור באפלה
נקודת המוצא בעיניי צריכה להיות ההבנה שהמטרה היא לא החתונה עצמה, אלא הקמת בית. זו תרבות המערב לשכוח שיש חיים אחרי החופה- להוציא סכומי עתק רק על ערב החתונה עצמו ובסוף להתגרש.
המחשבה שזהו, התחתנתי, החיים תותים- היא טעות! עדיף להקים בית בגיל מעט יותר מאוחר ולהקים משפחה אמיתית!! עם האדם הנכון, בגיל הנכון, מאשר להתחתן מהמקום הפזיז או הלא בשל לחיי נישואים ולהתחרט אחר כך.
את צודקת לגמריציף
כמה שטויות.. זה קרה רק במקומות מסוימים.המצב חסה
עייני בספרו של הרב יוסף קאפח על התרבות בעירו
זה שזה היה בשידוך לא אומר שלא שאלו אותם...שטות
תבררי לפני שאת אומרת כלמיני דברים
ומי קבע את זה?המצב חסה
אני חושבת שהמציאותשטות
השאלה היא מאיזה סיבה אנשים החליטו שזה המצבהמצב חסה
מבחינת הרצון שלהם..שטות
נו אז זה לא שיקול של בגרות בכללהמצב חסה
זה כן, גם.שטות
אני חושבת שאחרי הדברים האלה שאני רוצה לסיים לפני החתונה, אהיה בוגרת יותר ומוכנה יותר
(אולי)
חתונה זה מקסימום אמצעי לא אידיאלכישוף כושל
הדבר הכי טוב שאדם יכול לעשות לעצמוירא ורך לבב
אם את לא מסוגלת להתחתן עוד שלושה חודשים מהיוםאביגיל.
בתפילה שבאמת תוך 3 חוד' היא תמצא אותושטות
ישלי אחות שלקח לה שנה וחצי מהרגע שהיא התחילה לצאת עד החתונה
והאחות השניה חודשיים ושבועיים מהרגע שהיא התחילה עד החופה.
זה לא תלוי ככ בגיל וברצון, זה מה שהקב"ה מחליט
תפילה תמיד.מישי' מאפושו'
הרעיון הוא שלא להתחיל את ההשתדלות המעשית לפני שמוכנים להשלכות הרצויות
^^ בדיוק
אביגיל.
(פטיש)המצב חסה
אבל אתה מסכים איתי..
אביגיל.
ממש לאהמצב חסה
השלכות זה לא צבא, זה פשוט המשך של תהליך
כשמתחילים להפגשציון חמדתי
*שתוך זמן קצר אפשר להיות מאורסים
*שזה יכול לקחת הרבההה זמן
חח מישהו פה בטראומה קשה
המצב חסה
אכן.. ולא סתם
אביגיל.אחרונה
בעיניי לא צעד נכון.מגדלור באפלה
מצווה..דרשתי קרבתיך..
יש על זה שרשור בנוג"המתיישב בנשמה
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות