שמתי לב לקטע מעניין,המצב חסה
שהיום זה הפך לנורמה לזלזל בכל מה שקשור לתרבות ישראל המקורית, ולעומתה זה נהיה כפירה בתורה לזלזל ברבנים של היום גם כשהולך ומתברר כמה יש ספק לעתים רבות בידע ובנקיות כפיהם של רבים.
אני לא רוצה להביא דוגמאות, כי אני מדבר בהכללה וזה רק יזיק.
וזה צורם לי, זה צורם ששכחנו לחלוטין שבאמת באמת, משה רבנו קיבל את התורה, וממנו ועד רב אשי התורה עברה על ידי תלמידי חכמים עצומים שהעבירו אותה מאב לבנו במלואה, ומדותיהם היו ללא פקפוק (..כגון אנא דהוי ד אמות בלא תורה ובלא תפילין.... ..משמת.. בטלה ענווה.. משמת... בטלה יראת חטא..) ועד חתימת התלמוד כולם עסקו בתורה ללא דופי.
ואחר כך, בערך אלף שנה אחר כך, באה צרה בשם איסלם לעולם, ועשתה שמד בעולם התורה, ובא הרמב''ם וסיכם את כל המצוות והעבירות, ולימד אותנו איך לפתוח ספר משניות, ואיך לא לבוא לידי כפירה כשלומדים מדע, ולהיפך, להאמין יותר.
והעמיד את הדברים על דיוקם כמו שאף אחד לא לפניו ולא אחריו עשה כן, והציל מאות אלפי יהודים משמש רוחני כשכתב אגרות חיזוק ושלח אותן בכל העולם, והציל יהודים רבים ממוות כשלימד את דרך הרפואה לכל יהודי הלומד את ספריו.
והיום באו אנשים ריקים, אנשים שאת אפס קצהו של המשנה תורה לא למדו, ובטח שלא את שאר ספריו, ומיד באים לזלזל בו, ואנשים שלא למדו גמרא באים לזלזל בתלמוד, ואנשים שלא למדו דבר בדיוק מזלזלים בתלמוד הירושלמי, וכבר רבנים וגדולים באים מובטלים את האסור בדיני תורה ואוסרים אתת המותר ולא למדו במה התורה. נדרשת, ולא נסמכו.
וזה כואב. כי במקום שעם ישראל ילמד את תורת אמו, הוא לומד את תורת האקטואליה, תורה ששמה את תורת ישראל סבא ללעג ולקלס.
הבהרה: הדברים נכתבו מתוך כאב אישי ולא נכתבו לאדם כזה או אחר.
אין לראות בדברים אלה תגובה לאף מאמר ולעג לאף כותב.
המייחל לחזרת ימי קדם...
ממש נכון!!יש לי סיכוי

גם כשבכיתה, אני מעלה את העניין על דברים שהיו פעם, וצריך לשאוף לשם, זה נשמע לכולן כאילו זה הדבר הכי נורא.. ומיד הן אומרות ממש לא ללא סיבה. זה נהיה נורמה, וצריך לתקן אותה בדחיפות..

השאלה שלי היא למה הרבנים לא מנסים לתקן את המעוות?

הרי אם היו אומרים לתלמידיהם שיעשו כך וכך, הם היו עושים..

כי תלמיד שבאמת מעריץ את רבו, יעשה כל מה שיגיד לו!

תשובההמצב חסה
רבנים רוצים שיקשיבו להם, המטרה שלהם היא שהתלמידים יהיו עבדים שלהם במחשבה, ולכן הם לעולם לא יתנו להם לחשוב בצורה עצמאית לדעתי.
לא ממש הבנתי,יש לי סיכוי

אבל אם הבנתי נכון אז-

נכון הם לא יתנו להם לחשוב בצורה עצמאית, ולכן יגידו להם מה לעשות..

תגובההמצב חסה

התחושה שלי היא שהרבנים מנסים לשלוט בבחירה החופשית של התלמידים, 

בצורה פשוטה- הם אומרים להם שצריך להקשיב לרבנים של היום, ולא לרבנים של פעם.

ככה בעצם מחייבים את האדם להיות בקשר קבוע וכפוץ כל הזמן לשיקול הדעת של הרב.

נכון.יש לי סיכוי

אז למה הם לא אומרים להם לנהוג כמו פעם, ואז הם יקשיבו גם לרבנים של היו, וגם של פעם.

הרי זו אותה פסיקה..

בסופו של דבר, הרבנים הם אנשים גדולים, שרוצים לעשות טוב,

ולהורות לתלמידיהם ללכת בדרך הכי טובה שיש.

לעבוד את ה'.

אז מה?! הם לא מבינים שהדרך הכי טובה שיש היא לחזור למציאות של פעם??

 

או-

שיש להם סיבה. והייתי מאוד רוצה לדעת מהי.

הבעיה שהיא עלומה ומסתורית.

 

נ.ב. אני לא חושבת שיש בעיה עם זה שבנאדם יהיה כפוף לשיקול דעת רבו.. אדרבה, זה אפילו טוב ביותר!

תגובההמצב חסה

יש מכלול סיבות.

אני יכול למנות את הסיבות שאני יודע, ואני יכול למנות את הסיבות שאני מעריך- 

הסיבות שאני יודע- 

א יש היום גישה מאוד פשוטה- האחרונים בלבד הם ההלכה למעשה, בעוד הראשונים והגמרא זה חומר למחשבה.

ב מאז פרסום ספר הזהר, נוצרה מבוכה גדולה בעם, כאשר הרבה מאוד קהילות לא ידעו כיצר להתייחס אליו, 

מכיוון שלכל רב יש את הגישה האישית שלו למושגים הקבליסטיים, ממילא הוא יהיה היחיד שיכול ללמד אותה לתלמידיו.

ג. ולחזור למציאות של פעם- מאותה סיבה כמו ב-ב', לכל אחד יש את הגישה שלו ולכן הוא מורה את דעתו האישית שממילא מתקבלת כמובנת מאליה..

 

אני יכול לשער שיש רבנים רבים שמהפחד לאבד תלמידים רבים, כיוון שאם ילמדו ראשונים להלכה, הם כבר לא יצטרכו אותם, הם מורים ככה.

 

 

תגובהיש לי סיכוי

א. איך אפשר לומר שהגמרא היא חומר למחשבה??

לא שלמדתי פעם גמרא, אבל לפי הנראה זו ממש הלכה..! (זה לא מה עושים במקרה של כך וכך..?)

ב. מה בדיוק יש בזוהר? הלכות?

 

וההשערה לפי דעתי לא ממש נכונה.

שרבנים ירצו את המעמד והכבוד?! לא נשמע אמין.

אם כן, זה לא רב.

 

תודה.

תשובותהמצב חסה

א בגמרא יש הרבה דברים שהם סיפורים ומשלים, ולכן באמת יש בה הרבה חומר למחשבה כמו גם הלכות.

ב. הזהר הוא ספר שלפי הערכות ההיסטוריונים הוא נכתב לפני כ-650 שנה, אך הרבה רבנים היום אומרים בלי סיבה הנראית לעין שמי שכתב את ספר הזהר היה רבי שמעון בר יוחאי (מגדולי התנאים).

הספר הוא ספר שמביא בתוכו הרבה 'מדרשים' ו'הלכות' ו'חומרות' שעם ישראל לא שמע עליהם מעולם, 

והיום כיוון שהרבה רואים את זה כמובן מאליו, הם לא יודעים איך להתייחס לזה, וכל רב מתייחס לזה אחרת.

 

 

למה לא?

("כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים")

וואו. חידשת לי.יש לי סיכוי

תודה.

 

אבל, ממש לא מסכימה.

בשמחה.המצב חסה
לא הבנתי למה לא..
התכוונתי שאני לא מסכימה עם הדרך הזאת.יש לי סיכוי

שכל אחד הולך ע"פ דעת עצמו.

צריך משיח, ומהר.

הזוהר נגנז הרבה שנים..מוריוש

אני חושבת שהאריז"ל הוא זה שפירסם אותו.. לא בטוחה.

בעיקרון האריז"ל התחיל להתעסק יותר וללמד קבלה, ומאוחר יותר החסידות התחילה ללמד קבלה גם לאנשים פשוטים.

 

זה מה שאני זוכרת, מה שלימדו אותי.. אל תשאלו מה המקור כי אין לי מושג (תורת אימי או משו..)

זה הסיפור המפורסם.המצב חסה
הסיפור הפחות מפורסם הוא, שמי שכתב אותו היה משה די-לאון.

הוא פירסם אותו מיד אחרי שהוא סיים לכתוב אותו.

ושוב, זה שאמא שלך לימדה אותך דבר כזה זה בסדר, השאלה היא מי לימד אותה ומה המקור שלו.
בגדול, המקור לכל ספרי הקבלה הוא האר''י והבעל שם טוב.
אין לזה שום מקור יותר קדום ממשה די-לאון.
סיפור פחות מפורסם כי מדובר בסיפורשוברת גלים
עם המוני סימן שאלה.
אתה אומר שמשה די לאון כתב את הזוהר הקדוש? ממי קיבלת את זה?
הממ.. היא בדרך כלל מאמינה רק לאנשים אמינים..מוריוש

ומשום מה נראה יותר הגיוני שהרבנים הגדולים בכמה דורות האחרונים יודעים טיפה יותר טוב..

עבר הווה עתיד.אחד אחד

 

אבל צריך תמיד לזכור שאנחנו לא שואפים לעבר אלא לעתיד.

 

אנחנו רוצים עולם מתוקן. אנחנו מנסים לתקן בהווה את העבר בשביל העתיד.

אנחנו צריכים לבוא מתוך העבר אבל לא לקדש אותו.

קוד התנהגות או לבוש לאו דווקא נכון כי היה בעבר.

כמו כן אנחנו תמיד מחפשים איך העולם צריך להתנהל במצב מתוקן, ומנסים להביא את זה למציאות.

אנו רוצים לחיות חיים של גאולה, לא של גלות. של חרות לא של תרבות.

ועל זה בדיוק אני כואב.המצב חסה

איך הגעת למסקנה הזאת?

כי אני בינייש...אחד אחד


לא שאלתי למה, שאלתי איךהמצב חסה
איך מה?אחד אחד

על איזה מסכנה בדיוק?

א שלא צריך לקדש ארועים מהעברהמצב חסה
ב שלא צריך לחקות קוד לבוש עתיק
חידודאחד אחד

כוונתי הייתה שמה שהיה בעבר זה לאו דווקא אומר שזה נכון. יש אירועים מקודשים אבל לא בגלל שהם היו לפני מה שהיה לפני 650 שנה.

לא חושב שאסור או שזה רע, לחקות קוד לבוש. אלא שזה לא בטוח מה שכול אחד צריך לעשות.

 

בקיצור סתם מטיל ספקות.המצב חסה
לי כואב על זה שהמצב היום הוא בדגש על הפוך
בקיצוראחד אחד

נהניתי לקרוא את מה שכתבת בראש השישור...

 

אה, הבנתי..המצב חסה
למה אתה חושב שתקופת האבות לא היתה תקופה מתוקנת?יש לי סיכוי

קודם שנגיע לקדושה שלהם, ואח"כ נוסיף דברים.

לא נשנה.

אנחנו גמדים על כתפיים של ענקים..מוריוש

יש כזה שיר..

בבקשה לא להגיד לי מה אני חושב...אחד אחד

תודה.

אבל תקופת האבות לא הייתה מתוקנת!!

העולם לא הגיע לשלמות. זו היה רק ראשיתה של שורש תיקון העולם ע"י עמ"י.

העולם נפגם ע"י חטא אדם הראשון, חטא דור המבול, דור הפלגה...ועד היום אנחנו צריכים לעמול להביא לתיקונו.

 

ד"א מובא בספרי הקודש שקמים להם אנשים המבקשים שם לעצמם ובונים בתי כנסיות ובתי מדרשיות כדי לעשות שם לעצמם, וזהו חטא דור הפלגה שאמרו "..ונעשה לנו שם.." וזה חטא ופשע חמורים מאוד, שמשתמשים בתורת ה' כדי לעשות לעצמם שם!

מדברים על האישיות לא על התוצאההמצב חסה
אני לא שואף..אחד אחד

להיות אברהם אבינו!

 

גם גזר לא שואף להיות עלה.

חבל מאודהמצב חסה


לא לשאוף להיות אברהם אבינו זה לגיטימי,פינג.

אף אחד לא רוצה להיות מישהו אחר, אבל להשוות את זה לעלה וגזר זו טעות.

כי לשאוף להגיע לדרגת אברהם אבינו,

היה יכול להיות חיובי ולגיטימי מאד מצידך.

שובאחד אחד

אני כן שואף למלאות את תפקידי כמו שאברהם מילא את תפקידו.

אבל אין לי שאיפה למלאות את תפקידו של אברהם אבינו.

 

אבל בכול זאת לא הגדיר את שאיפתי כ'להיות כמו אברהם אבינו'

אלא להידבק בה' ולעשות רצונו.

דרגה ותפקיד אלו הם נושאים שונים. שוב.פינג.


מה ההבדל בין התפקידים?המצב חסה


אני חושב שזה מורכב.הדעה והדיבור

הרמב"ם אומר בהלכות יסודי התורה פרק ט הלכה א:
 

"דבר ברור ומפורש בתורה שהיא מצוה עומדת לעולם ולעולמי עולמים אין לה לא שינוי ולא גרעון ולא תוספת שנאמר את כל הדבר אשר אנכי מצוה אתכם אותו תשמרון לעשות לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו, ונאמר והנגלות לנו ולבנינו עד עולם לעשות את כל דברי התורה הזאת, הא למדת שכל דברי תורה מצווין אנו לעשותן עד עולם" 

 

וגם בי"ג העיקרים אומר הרמב"ם "אני מאמין באמונה שלמה שזו התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא התורה מוחלפת מאת הבורא יתברך שמו"

 

ההלכה אינה משתנה ,ולמיטב הבנתי גם רוב רובם של הרבנים לא חושבים ככה.
המציאות משתנית, כלומר, בתקופת הרמב"ם לא היה שאלות טכנולוגיות של היום ולא היה שאלות רפואיות כמו היום(רגע המוות, תרומת איברים, פריון וכו') 
אולם, עם שאלות אלו קל להסתדר, הבעיה מתחילה בשאלות מורכבות יותר של שינוי המציאות לדוגמה מעמד האישה וכדומה
ולכן זה לא הוגן שתגיד הרבנים לא מכירים את ההלכה וההלכה אינה רלוונטית, וודאי שההלכה רלוונטית אולם יש מציאויות אליהם ההלכה לא התייחסה.

והרבנים היום הם הקובעים אותה וכחלק מהקביעה יש מעמד גם להומניזם ולגישות כלליות על פני כדור הארץ אני חושב שזה די טריוויאלי

לא סתם כתבתי את זה..המצב חסה

בדיוק מה שכתבת שלא, זה הדעה היום..

נו באמת.. הודעתך סובלת מחד מימדיות נוראה.יזהר

וגם קצת חוסר מודעות עצמית.

 

אפשר לחלוק על הרמב"ם, גם בהלכה וגם באמונות ודעות. זה ממש לא בא מזלזול.

 

וכשם שהרמב"ם כיבד את הגאונים גם כשחלק עליהם, כך יש לנהוג בכל דור ודור, ולכבד את תלמידי החכמים גם כשאינך מסכים עימם. ואפילו כשמדובר בתלמידי חכמים שאינם 100% מהוגנים, וכפי שהרמב"ם עצמו נהג בראש ישיבת בבל.

 

אתה, לעומת זאת, לא חש לכך כלל, ובכך אתה בעצם מפריד עצמך מאותה מסורת והיררכיה שאתה חש לכבודה. אז אפשר לדון אם רב קטן פלוני הוא באמת תלמיד חכם אמיתי או סתם מפורסם של שקר, אבל כשאתה מרשה לעצמך לזלזל ברב עובדיה יוסף - אתה יוצא מהדיון, ובמקום לכאוב את כאבו של התלמוד, עליך לכאוב את כאבם של הצדוקים והבייתוסים שאבדו מן העולם, שהרי צירפת עצמך אליהם.

אם מדברים על חד מימדיות, עיין בתגובתך שניתהמצב חסהאחרונה

אני לא אטרח להגיב לתוכן

פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך