וואו, מגעיל.ירא ורך לבב

ממש גועל נפש.

מצער אותי שאנחנו נחשבים באותה דת.

הסרטון הזה כזה מגעיל?די"מ
יחסית...ירא ורך לבב

הארגון..

חשבתי שאנחנו ערב רבנפתלי הדג
מבולבלים. מבולבלים ומבלבלים...דוסית גאה!


מי זה אנחנו?ירא ורך לבב


אנשים שמזדהים יותר עם בית הלל מאשר עם נוער הגבעות לדוגמה..ענבל
אני לא הצלחתי להבין מה הם עושים בתכל'סמגדלור באפלה

שמעתי בעיקר דיבורים באוויראפאטי

מדברים מגעיל על היהדות.ירא ורך לבב

כאילו צריך לשנות אותה כדי להתחבר לחילונים.

וכל שינוי הוא לגיטימי.

לא חושב שהם מאוד שונים משאר הרבנים.די"מ
הם לקחו את זה לקצת יותר אקסטרים.
למה אחת התקנות בישיבה שלך אוסרת ללכת עם תפילין גלויות שלא בשטח הישיבה?
די לחרטטדוסית גאה!

אתה יודע את ההבדלים אז אל תשווה

אני לא.די"מ
כי לפי הראש ישיבה זה לא תתגודדו.ירא ורך לבב

ולא כל התלמידים פוסקים כמוהו,

אבל את הפסק הזה, "כופים" על תלמידי הישיבה, כדי שלא תיווצר התגודדות.

ואני לא יודע מה זה אקסטרים..ירא ורך לבב


לא נכון.די"מ
לפי ראש הידיבה זה לא "לא תגודדו" אם אין רב פוסק מובהק במקום. ולכן נניח ברחוב יפו בירושלים מותר ללכת מצד ההלכה אבל אסור בגלל תקנות הישיבה.
אני מקווה שאתה מבין בעצמךיזהר

עד כמה הטיעון שלך דמגוגי.

אם לא אז אסביר לך.

אני לא מבין.די"מ
ההבדל הוא ברמת החומרה אך אני לא רואה הבדל עקרוני.
ההבדל הוא בהחלט עקרונייזהר
עבר עריכה על ידי יזהר בתאריך ז' בשבט תשע"ו 23:50

@די"מ, שים לב שערכתי.

 

בהלכה עצמה יש כמה וכמה מנגנונים, כללים הלכות שמתחשבות בסביבה. יש גזירות רבות משום מראית עין; יש את עניין חילול השם; יש את "הלכה ואין מורים כן", "אין מורים בפני עם הארץ", וכדו'; וכמובן, גם את עניין לא תתגודדו.

מנגד, ברור שיש את העניין של "אל יבוש מפני המלעיגים עליו בעבודת ה'" וכן על זו הדרך.

האיזונים בין כל הדברים הללו נקבעים בחלקם בגדרים הלכתיים, ובחלקם נקבעים מתוך סברא של ת"ח, תחת הכותרת של "משקל החסידות".

(תזכיר לי בהזדמנות לשלוח לך את סיכומי השיעורים על חילול השם.)

מכל זה יוצא שעצם הטענה שמי שמתחשב בסביבה הוא רפורמי, רק במינון נמוך - היא טענה מועטית. כמובן שאפשר לדון ואפשר לחלוק, כדרכה של תורה.

 

אם כך, תשאל מהצד השני: למה אנחנו נופלים על בית הלל? כי יש כאן משהו אחר. זה לא שאפשר להצביע על פעולה מרשיעה פלונית. אפשר לראות מכלול של מטרות ויעדים, אווירה ומגמה. האם יש בירור הלכתי, שמתחשב ברמה מסויימת גם בשיקולים סביבתיים, כפי שהם עצמם מנוסחים בהלכה, או שהמטרות הן אחרות לגמרי, והמצוות הן עול מעיק בדרך ל"קירוב לבבות" שצריך לצמצם אותו כמה שיותר ע"י "פתרונות הלכתיים" (שזה בעצם שם מכובס להכשרת שרצים בשם המוסר המערבי).

לא אתווכח איתך על חלק א. אבל חלק ב-די"מ
אני ממש לא מסכים. בברית של מנחם טל ראיתי אצלכם בישיבה חוברת נגד בית הלל. הביאו שם ציטוטים נוראיים. לא מצאתי שום דבר כל כך נורא חוץ מדבר אחד 'לאחר בדיקה הוא (לפחות מאוד דומה ל)מה שכתוב במי השילוח.
תראה את החוברת שהבאתי למטה.יזהר

כאן:

זה בכלל לא כזה מגעיל - נסיונות פעילים

 

 

אגב, החוברת שראית היא פרי ידיו א.ב.ג. ואני באמת חושב שזה פחות הכיוון. כפי שאמרתי, זה לא ציטוט מרשיע כזה או אחר, אלא מגמה ואווירה. תראה את החוברת הנ"ל שהבאתי. תתעמק במה שהיא משדרת, מה התכנים שלה ומה המטרה שהיא מנסה להשיג. זה יתן לך הרבה חומר לבכיות בתיקון חצות.

מגמה ואווירה כן, אבל אני ממש לא חושב שזה רק אצלם.די"מ
הרב יעקב אריאל נניח, כל כך שונה? בעיני לא.
ברור ששונה. אני לא חושב שאפשר להשוותיזהר

שוב, ברמת המגמה, האווירה וכו'.

תפתח לדוגמא תחומין ד תראה את התשובה שלו על סירוב פקודה.די"מ
אני לא אוהב להיכנס לפינות האלויזהר

ברור שגם הוא מאוד מבולבל, כמו הרוב. זה בכלל לא שאלה. ובכל זאת, יש הבדלים.

זה משהו שאני זוכר להפנות. ראיתי לא מעט מקרים כאלה.די"מ
עברתי עכשיו על המאמריזהר

אכן מאוד עקום. ועדיין, אני ממליץ לך לעבור על הדיונים ההלכתיים של בית הלל, הרב בני לאו, הרב שרלו וכו'.זה משהו אחר לגמרי. הריח, אוי הריח..

 

תתחיל בחוברות שלהם.

כי זה סרטון תדמית של ארבע דקות..ענבל
בס"ד

מניחה שאם תיכנסי לאתר שלהם ולדף הפייסבוק תביני יותר (לא נכנסתי עדיין. הולכת להיכנס עכשיו).

ובתכלס הם עושים הרבה פעילות לקירוב לבבות, עוסקים הרבה בקידום נשים (אם שמת לב יש שם כמה וכמה שמכהנים כראשי מדרשות או רמים במדרשות.. או רבניות), ומוצאים פתרונות הלכתיים פתוחים יותר שיתאימו יותר לעולם כיום.
הם הולכים לכיוון פתוח לעומת הרבה מהחברה הדתית שהולכים לכיוון הסגור.
כמו שהרב נויברט אמר (לא זוכרת ציטוט מדוייק) שהם מנסים לבנות קירוב ביהדות ושותפות לעומת הרבה אחרים שמייצרים חומות (המשפט שלו הרבה יותר חזק ואם תמצאי אותו בסרטון ותצטטי אותו אני מאוד אשמח).

זה לא אומר שאני מסכימה עם כל מעשיהם אבל בהחלט קרובה יותר לגישתם...
"מוצאים פתרונות הלכתיים פתוחים יותר שיתאימו יותר לעולם כיום"דרשתי קרבתיך..

קיצר מעוותים תהלכה כדי להיות דתיי מחמד מתחנחנים.

^^פינג.

לא קראתי את כל הדיון בכלל,

אבל המשפט הזה צרם לי לגמרי.

פתרון הלכתי זה לא עיוות הלכתי.ענבל
בס"ד

והרבנים והרבניות שם למדו תורה כנראה יותר ממה שאת תלמדי כל חייך.
זה שהפתרונות שלהם לא מוצאים חן בעינייך לא אומר שהם עיוות.
את מוזמנת לא להסכים אבל מפה ועד ללהגיד על אנשים כאלה שהם מעוותים הדרך ארוכה.
ועזות המצח ורמת החוצפה שצריך בשביל להגיד דבר כזה על רבנים היא עצומה.
וחבל שהיא קיימת בכלל.

הם מביאים פתרונות שנתמכים בהלכות.
זה שהם פתרונות פחות מקובלים כיום זה עניין אחר.
הבעיה היא שהוא קרא לזה פתרון.די"מ
על מי לסמוך אפשר למצוא כמעט תמיד.
דוב, על שאלות כמו תרומת איברים קביעת רגע המוות ופוריותמאיר.

צריך לתת פיתרון או שגם פה המילה פיתרון לא טובה?

אותו דברדי"מ
צריך למצוא את אמיתתה של תורה. זה ה"פיתרון".יזהר


אמיתתה של התורה היא לאו דווקא מה ש*אתה* חושב.ענבל
נכון.די"מ
אבל כשנגשים לסוגייות עם אקסיומה מראש זו בעייה.
אולי. אבל אם זה מסתדר אז אני לא רואה בעיה.ענבל
מה זה "מסתדר"?יזהר

גם הרפורמים הסתדרו יופי. משפצים את הכללים פה ושם, משנים קצת את זה ואת זה ואת זה - והכל מסתדר.

מה זה "מסתדר" שמוציאים תירוצים? גם לש"צ היו.די"מ
תודה שחידדת את הנקודה הזאת.פינג.

הזדעקתי בכלל בלי לבדוק קודם בניחותא על מה בדיוק.

אני לא בטוחה שאסכים איתך אחרי שאבדוק את הדברים, 

אבל אני באמת לא חושבת שלהתנסח בחריפות כזאת על רבנים ובכלל על אי מי זה נכון.

את לא חייבת להסכים כמובן.. רק צורם לי הזלזול..ענבל
יותר מזה, הם לא משנים את ההלכה ואומרים בפה מלא את דברי הרמבםמאיר.

"אני מאמין באמונה שלמה שזו התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת ה'"

מה שמשתנה זה המציאות ...ואל ההלכה מתאימים את המציאות וכו'

בהגדרה הם משנים את ההלכה אל המציאות במקום הפוך.ירא ורך לבב

אם לא תפתר בעיית השירת נשים בצה"ל - חיילים דתיים לא יוכלו להתגייס.

משפט יהודי תקני, אנחחנו לא נעבור על ההלכה. נקודה.

באים אלה, ומזדעקים על זה, מה פתאום?! עדיף למצוא להם פתרונות, שישמעו אבל...

את יודעת כמה תורה למד הרב דואג האדומי? והרב אחיתופל?יזהר

מה זה רבנים? גדולי הדור! גם לקרסוליהם אנחנו לא מתקרבים מבחינת לימוד תורה. זה לא מנע מהם לאבד את חלקם לעולם הבא, ולא מנע מדוד לומר עליהם "אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם".

כשהתנך יבוא ויציג לך אותם כשליליים אז לא תהיה לי בעיה.ענבל
בס"ד

עם כל הכבוד- אתה לא נביא.
ואתה בטח ובטח שלא בעל רוח הקודש.
מהעיניים האנושיות שלנו הם משתדלים להישאר בתחומי ההלכה.
גם אם היא יותר מורחבת ממה שאתם רגילים.

לא כל אדם שטיפה יותר פתוח מכם או ליברלי מכם הוא כופר.
ואלישע בן אבויה?די"מ
אפילו את אלישע בן אבויה כיבד רבי מאיר בעל הנס.ענבל
בס"ד

גם כשחילל שבת במזיד.
ואלישע בן אבויה חטא בפרהסיה ובמזיד וגם לא הסתיר או הכחיש את זה.
הם לא חוטאים בפרהסיה, במזיד, או אומרים שהם חוטאים ושלא אכפת להם, הם אומרים מפורשות שהם פועלים על פי ההלכה.
ההשוואה לאלישע בן אבויה תמוהה בעיניי.
ש-א-נ-י ר' מאיר.יזהר

רימון מצא, תוכו אכל קליפתו זרק.

 

ר' מאיר הוא השונה, החריג. זה שמסוגל לברור את הפרי מתוך הקליפה (ולא סתם פרי. רימון, שמצריך הרבה עבודה של ברירה, גם אחרי שמקלפים את הקליפה החיצונית)

 

 

וכן כתב להדיא הרב קוק זצ"ל, באגרת תקנ"ה המפורסמת, שלא כל אחד יכול לקרב את הרשעים, אלא זו עבודה של יחידי סגולה:

 

ונשמות כאלו, אם יזדקק לקרב אותם מי שאין בו דעה עמוקה של טביעת-עין לדעת לחלק בין הצד הסגולי הפנימי הקדוש, שבהם, ובין הצד הבחירי המקולקל שבהם, שהוא מקיף את נפשם כחוחים וקוצים הסובבים שושנה, הוא יוכל להתקלקל הרבה חס וחלילה, וללמוד ממעשיהם, ולהדבק בצד הרע שבהם והוא מחויב להתרחק מהם, והשי"ת נותן בלבבו רצון זה ומחשבה זו ובל שנאה ושל התרחקות, כדי שלא יבולע לו. אבל מי שהוא תמיד שקוע ברעיונו בהסתכלות פנימית, באור תורה וקדושה ויראה עילאה, מצד רוממות רבון כל העולמים חיי החיים ב"ה, ולא חס וחלילה ביראה תתאה לבדה מצד עונשי עוה"ז או עונשי עולם הבא, - שהיא יראה חיצונית, שאסור לתלמידי חכמים העוסקים ברזי-תורה בהבנה פנימית להרבות בה, רק לקחת ממנה מעט, כדי ליסר את הגוף ונטיותיו הגסות, במדות רעות ותכונות מגונות חס וחלילה, אבל העיקר צריך להיות הלב מלא אהבה קדושה, ויראה עליונה, מסוד קדושים, כיראת מלאכי-מעלה גבורי-כח עושי דברו - תלמידי חכמים כאלה הנם מכירים בטבעם את טבע הסגולה הפנימית, ויודעים להפריד ממנה בדבקות-מחשבתם את הקליפה הבחירית, והם חייבים ומוזהרים על זה לקרב פושעים כאלה שסגולה פנימית יש להם, כדי לעורר יותר ויותר את כח הטוב הצפון בהם, עד שיתגבר לגמרי על הרע הבחירי ויכניע אותו. 

ופעולת חכמים לוקחי נפשות כאלה אינה חוזרת ריקם בשום פעם; לפעמים פעולותיהם נראות בגלוי, ע"י מה שהמקורבים מהם מטיבים את מעשיהם, ומישרים את דעותיהם יותר בפועל ולפעמים נכנס רק גרעין פנימי בהם, וכבר בטוחים הם שלא יפטרו מן העולם בלא תשובה, ואפילו אם חלילה יהיה המושפע כל כך גרוע עד שהוא בעצמו לא יזכה לשוב בתשובה, יפעול כח הגרעין הזה על טבע-נפשו ונפיק מיניה זרעא מעליא, שישוב בתשובה, ויתקן גם כן את נפש אביו, כדין "ברא מזכא אבא". 

והשי"ת יודע, שלא את כל הפושעים אני מקרב, כי אם אותם שאני מרגיש, שכח סגולי גדול מונח בפנימיותם.

כמו שיזהר אמר ר' מאיר זה לא הוכחה.די"מאחרונה
ולא השוותי לאחר אלא רק יצאתי נגד הטענה המגוחכת שצריך שהתנ"ך יציג אותם כשלילים. כי הרי לא יהיה פסוק נגד רבני בעת הלל כידוע לך.
התנ"ך הוא לא סתם ספר סיפורים אלאנכשי ללמוד לדורנו.
התנ"ך וחז"ל נותנים לי עקרונות וכלים לעבוד איתם.יזהר

יש דברים שאכן אפשריים רק עם נבואה ורוח הקודש. כאן זה לא אחד מהם.

 

 

בניגוד לרבנים הנזכרים, אנחנו מקבלים את המוסר שלנו ואת דרכי ההתבוננות שלנו על המציאות מתוך התנ"ך וחז"ל.

אני לא יודעת מה בדיוק אומרים בסרטון הזה..אחת העם=)
אבל מצער אותי מה שאתה אומר... מגעיל אותך שאתם באותו דת??
כנראה שאתה צריך לשנות משהוא.
ככה לא מדברים על עם ישראל נ.ק.ו.ד.ה!!! איזו זכות יש לך לדבר ככה על אנשים אחרים???
תתבייש לך
לא מגעיל אותי שאנחנו באותה דת.ירא ורך לבב

זה מגעיל אותי בכללי.

ומצער אותי שאנחנו נחשבים אותה דת.

 

למה אני צריך לשנות משהו?

ככה לא מדברים על עם ישראל? אני למדתי מכל רבני הציונות הדתית, שעל עם ישראל אפשר לדבר איך שרוצים, אם הם רקדו עם תמונה של תינוק לדוג', אז לדעתי זה יותר מגעיל ויותר מזעזע. זכותי להגעל מאחרים.

זה בדיוק מזכיר לי משהו שלמדתי..אחת העם=)
ישעיהו אומר "איש טמא שפתיים אנוכי ובתוך עם טמא שפתיים אני יושב.." ותכלס?? הוא צודק לגמרי! העם מתנהגים מזעזע ומתאכזרים אחד לשני ועובדים ע"ז-- אבל! הוא נענש על כך שאמר את זה.. למה?? כי אין לו זכות לקטרג או להגיד שום דבר רע על עמ"י!!! והבנאדם נביא, והעם מתנהגים כמו בהמות! אז אתה- אדם פשוט מעמ"י יכול להגיד רע על אנשים טובים שאכפת להם מעמ"י??
הבעיה היא אחרתירא ורך לבב

קודם כל, הוא היה נביא, ה' ציפה ממנו דברים אחרים ממה שהוא מצפה ממני.

דבר שני, הוא קיטרג על כל עם ישראל, זה לא כמו לקטרג על פלח מאוד מסוים.

דבר שלישי, מי קיטרג? אמרתי שהם עשו עבירות כלשהן? שהם רעים? אמרתי שהם ממש מגעילים אותי..

מי שלא חושב כמוני ערב רבמאיר.
די עם ההתנשאות הזו כאילו אתם היחידים שיודעים הכול
ואצלכם הכול מושלם
ומי שלא חושב כמוכם-מצער שהוא יהודי
יום יבוא ותעשו דומה גם לאנשים שלא חושבים כמוכם


ואולי הלכתי כמה צעדים קדימה ועם פנטזיה עם המשפט האחרון
זה לא נכוןירא ורך לבב

לא אמרתי עליהם ערב רב.

וודאי שיש מלא שלא חושבים כמוני והם לא ערב רב.

רק לשם הדוג':

הרב קנייבסקי

הרב דוב ליאור

הרב מאזוז

הרב דודי דודקביץ'

הרב שטיינמן

הרב מלמד

אין לי כוח עוד, יש עוד מלא.

גם בית הלל הם לא ערב רביזהר

אבל הם בהחלט משרתים את מטרותיו.

אמרתי שאינם ערב רב.ירא ורך לבב

למה מישהו חושב שאני חושב את זה?!

כי מהרשימה שהבאת בסוףיזהר

אפשר לדייק שאחרים כן..

כתבתי במפורש שהם לא.ירא ורך לבב

בסה"כ הזדעקתי עליו שאמר שכביכול אני אומר "מי שלא חושב כמוני ערב רב"

אז אמרתי שיש מלא שאני ממש חולק עליהם ואינם ערב רב,

והבאתי רשימה קצרה וכתבתי גם לפניה וגם אחריה שיש עוד מלא.

זה בכלל לא כזה מגעיליזהר

לעומת זה.

 

 

ועוד יש להעיר על הסרטון: הם בכלל לא תוקפים אחרים...

 

והערה אחרונה: הסרטון הזה הוא מלפני כמה שנים. מאז הרב הרב זאב וייטמן כבר עזב אותם, ב"ה.

שאלה קטנהירא ורך לבב

מה עד כדי כך מגעיל אותך בקובץ הזה?

 

הרב וויטמן באמת כשראיתי הוא היה נראה שכל כוונתו זזה לחפש את האמת, היה לי מוזר לראות אותו שם, הוא כאילו דיבר נגדם.. עכשיו קצת יותר מוסבר לי....

חילול שבת בפרהסיאיזהר

לא במובן פורמאלי של עבירה על מצוות השבת, אלא בפן הכי מהותי. פשוט חילול של מהות השבת, והפיכתה למשהו חולי וחיצוני של "קירוב לבבות". הכנסת דברי כפירה וכופרים, תרבות גויית וחילונית, ומיסגור הקידוש, ברכת המוציא וזמירות השבת כרק עוד חלק מהפולקלור, ודאי לא חלק מרכזי חלילה.

זה זועק מכל פינה. הטרמינולוגיה של "שבת ישראלית", ולא יהודית, חלילה. "חילוניים ודתיים נפגשים לארוחת שישי". היעדרה של ברכת המזון. ועוד ועוד.

פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך