שוב*בננית*

הרהורים על חיים, זמן ושלבים.

והנה אני שמיניסטית, הכל עוד לפניי, כביכול. ויש בזה משהו מרתק, מסקרן ומשמח. לפעמים אפילו גורם לרצות לדלג כבר הלאה.

אבל יש הרבה מאוד שכבר מאחוריי. גן עדן של ילדוּת שהולך ומתרחק.

רגעי תסכול שכאלה על הזמן שחלף, ועל הזמן שאוטוטו מגיע ומתעתד להיגמר בלי שאשים לב.

וזה קצת מפחיד אותי, ההתאדות הזו של החיים.

כמה אשליות יש בהם, במסווה ממשי וסמיך. כזה שקשה להתנער ממנו.

כמה תיבות וקיבעונות נבנים בתוכנו ואנחנו כבר נואשים מהמלחמה נגדם. מלחמת הניוון.

ואני קצת הולכת לאיבוד, ומרגישה הרבה פספוס.

האנשים היקרים שמסביבי עוברים לידי.

זה גורם לי לרצות לבכות, אבל לא. לבכות דורש יותר מידי כוח ופתיחות. אין.

אני רוצה להרגיש, לחיות ולחוות, אבל מפחדת ממה שזה ידרוש ממני.

 

איך נותנים לחיים לזרום בכל העוצמה? איך תופסים את הרגע ומעניקים לו משמעות?

איך יוצרים הווה שייצרב כזיכרון בעל ערך, כזה שבמבט לאחור ייתן תחושה טובה ורצון להעצים את החיים והחיוּת?

 

זה נושא קיומי.

וזו שאלת השמחה, ברובד העמוק שלה.

אני רוצה להיות שם.

זה דורש אומץ והחלטה,

ועוד לא החלטתי.

אני מפחדת לקלף את ההגנות שיצרתי. הן כל כך מוחשיות וקיימות.

עצוב

 

הו, זה בדיוק מתאים.

 

אה, וגם:

מתלבטת איזו שורה להעתיק, קשה לבחור. נראה לי פשוט צריך לשמוע הכל.

 

 

הי, אופס.

נפתח הסכר.

כנראה שטעיתי כשחשבתי שכתיבה לא משפיעה עליי.

את בן אדם מיוחדתנפתלי הדג
פעם הבנתי לא נכון איזו תורה של רבי נחמן, וזאת הייתה אמנם הבנה לא נכונה אבל היא הייתה נפלאה.
כי מה זה ריקוד, להרים את הרגליים אל הראש, להתנתק מהקרקע לרגע וחצי, היפ והופ חשוב אנחנו למטה רצה ושוב, שוב ורצה.
אני חושב שבשלב הזה בחיים, שהוא מערבב בו סופים וגירוש מגן העדן ומן הילדות והרבה חרבות מתהפכות זה כאילו כרכו שרשראות ברזל סביב הרגליים, איך אפשר לקפוץ עם שרשראות ברזל סביב העקבים? גור אריות יושב לך על החזה והאוויר פשוט-לא-נכנס.

בתוך כל החוסרוויר הזה באים אליך ומציבים מולך סולם.
סולם. המון שלבים. בת קול יוצאת ואומרת לך: עלה.
גור אריות? שרשראות על הרגליים? עלה!

ואין ברירה אלא לרקוד את דרכך במעלה הסולם. זה כל כך אבסורדי לשאוף לאינסוף, הרי הוא אינסוף, ואם אני אקפוץ ואושיט ידיים הכי גבוה הכי למעלה עד שיראו לי את הפופיק שאףאחדלאיסתכל - עדיין אינסוף.

עכשיו חייבים ללמוד לרקוד. להשתנות. הרב שג"ר קורא לזה קריצה, אם אני לא טועה. לחיות את החיים כאילו הם אינסוף, כי הברירה האחרת היא להמעך תחתם. לחוות את הרגע עצמו כאילו לעולם לא תגורש מגן עדן אבל לדעת שתגורש - לכן לרגע יש משמעות מעלה. לרקוד מעלה מטה אל השלב הבא, כאילו אין שם באמת סולם.


(
למנצח על השמינית
אומר
תן להם רגעי עתיד של הבל
עת הם מגורשים
זועקים מן האדמה
ופירות גירושם עדיין אינם
הופכים את החרב או את
דף הגמרא
לטובה
)
תודה רבה.*בננית*

תיארת את השלב הזה במדויק.

מעורר מחשבה. אני חושבת שזה עוד יעבור לי בראש.

 

נראה לי גם, שיסוד הריקוד הוא החיבור - לעצמי, לרגע, לסיטואציה. זה דימוי קולע.

כי סה"כ, כל מה שריקוד דורש זה להיות. אבל הלוואי שזה היה כ"כ פשוט. לחיות בשלום עם שינויי מצבים ולתת להם פשוט לקרות, זו עבודה.

 

 

הקטע בסוף גאוני ממש. תודה

אולי פשוט לא להתעסק בזה?א"י זה קשה

אולי הדרך היא לשאוף המון לעתיד, כמה שיותר, לתכנן מעשית איך לכבוש את העולם הכי גבוה שאפשר, לשמוח על ההווה ולראות כל הזמן את הערך שבמעשי ההווה ופשוט לא להתעסק בעצבות של העבר? 
בסופו של דבר אני חושב שאי אפשר להתגבר על התחושה שהכל חולף. ש משהו מנחם בכך שאנחנו אמורים לנצח את המוות באידאל וגם בפועל וגם בזה שבסופו יש של דבר יש חיי נצח אחרי המוות ואחריהם עוד חיי נצח מושלמים כאן בעולם הזה.
אולי הדרך היא באמת לא להסתכל יותר מדי אחורה?

אני לא יודע אם זה לא בעצם בריחה אבל אולי זה באמת הבריחה "ממך אליך"?
"ואם ישיגוני עוונותי אברח ממך אליך"- הרב הלל צייטלין. 
אגב אני בטוח שיש לרב הלל צייטלין קטע מופלא גם על זה. הוא פשוט מדהים (אזהרה- הוא מאוד דיכאוני!)
אולי גם אפשר להעצים את הכיסופים להקב"ה שהם חלק נצחי שבנו שחורז ומאחד את כל המציאות שלנו. 

אני גם חושב ששמינית זה תקופה קצת מעציבה בתחום הזה אבל מיד אחרי יוצאים לכבוש את העולם עם השאיפות והמטרות הכי גדולות שיש. לא טיפה פחות. יכול להיות שדווקא ההתעלמות הזאת היא חיונית.

מטרת ההסתכלות על העבר היא למנוע חזרה על טעויות*בננית*

וההסתכלות על העתיד מפחידה לא פחות, ואולי הרבה יותר - כי העתיד הנכסף, גם לו יש סוף.

בנקודת המבט הנמוכה שלי כרגע, זה סוף מאוד טרגי.

עכשיו אני בשלב המדהים של היציאה לעולם, ועוד כמה זמן אני אמצא את עצמי במקום של "כאילו מת ועבר ובטל מן העולם". והרי העולם הזה כ"כ ממשי אצלי, שכל מה שלוקח לי אותו, מאיים עליי באופן הכי בסיסי שיש.

 

אני בטוחה שיש עמדה נפשית שמאפשרת לחשוב ולחיות באופן שבו מוות הוא לא פונקציה. ממד של נצח, שמתנהל במישור אחר.

אני עדיין מחפשת. יש לי כיוון, אבל הוא לא לגמרי ברור.

(@פינג. - לא יכולתי שלא).

 

אמרת דברים נכונים, אבל הסטת הדיון מהעבר המתסכל לעתיד המבטיח לא עונה לי על שורש הבעיה - הכבלים החונקים של העולם הזה, המוגבל. תחושת חוסר האונים מול ריצת הזמן. במוקדם או במאוחר הסוף מגיע, ואני רוצה לחיות את החיים שלי מנקודת מבט בריאה על הסוף הזה.

איזה טעויות?א"י זה קשה

אבל אני בהחלט מזדהה עם זה שהזקנה פחידה. אני פשוט משקשק מהרגע שבו אני יהיה זקן. אבל אני חושב שזה מאוד מתעדן כשאני חושב על כמה אני יספיק ועל כמה אני יחיה דבקות אלהית עד אז.
מקום מנוחתנו הוא רק באלוהים. יש בזה משהו מדכא.
אגב את מכירה את מאמר צימאון לאל חי? יש לרב הלל צייטלין קטע נפלא על זה אם כי הוא מנקודת מבט אחרת.
מאמר מדהים של הרב קוק שכשחושבים על זה יכול להיות שאפשר לגזור ממנו לכאן.

ומצד שני החיים שלנו מדהימים. תחשבי כמה כבר הספקת לאהוב. כמה הספקת לחוש דבקות. כמה כל הדברים האלה הם עדיין הווה נצחי שאת חיה.

(תודה על ההפניה, לא יצא לי לקרוא אותו במלואו.*בננית*

קראתי עכשיו והעיניים שלי התרחבו בתדהמה לנוכח התיאורים החודרים והמדויקים. כן כן, זאת הנקודה.

הוא מצייר כאן דבר נפלא ומלא הוד, ואיך מגיעים לשם זאת עדיין שאלה פתוחה.

לתועלת הכלל: מאמר צימאון לא-ל חי)

 

טעויות של בזבוז זמן וכוחות חיים, של פספוס יעוד וכניעה לחומריות בצידה השלילי.

 

ו.. זה מרגיש לי נורא לחיות בפחד מהסוף.

החיים צועדים לשם. נראה לי שהסתכלות נכונה על הסוף מעניקה את המשמעות לדרך אליו.

נכון, חיים מדהימים, אבל יכול להיות גם הרבה יותר גדול מזה.

לחיות את זה זה להינות מכל שניה. מכל הנאה קטנה.א"י זה קשהאחרונה

לצחוק. לשמוח. להינות. עד הסוף. לאהוב הכל. לפעמים פשוט להכריח את החיוך להיות על השפתיים.

"יש עוד המון ילדות". איזה משפט יפה.פינג.

תודה על השירים האלו.

ועל השרשור הזה.

 

נגעת בי עמוק. כמו שאמרתי לך השבוע, (השבוע זה היה? חלף מאז נצח!)

אני מאד אוהבת איך שאת מתנסחת ומגדירה.

 

ואת יודעת?

אני חושבת שבכל מקרה אנחנו חיים וחווים.

הבחירה הנתונה בידינו היא בין לחיות עכשיו את הפחד ממה שיקרה לנו אם נחיה ונחווה,

לבין לחיות עכשיו, את עכשיו.

וזה בעיניי לא סותר את מה שאמר משה.

כי בכדי לרוץ קדימה, ההתקדמות היחידה אשר תוכל לעשות בכל שנייה ושנייה,

היא עוד פסיעה.

ואם בכל רגע נתון, אתה חושב על מה הכי נכון וטוב ביחס לנתונים שלי עכשיו,

אתה יוצר משהו ענק.

פסיפס שלם ואינסופי מהמון המון פיסות של אור.

(כן, אין סופי, כי החיים הם אינסוף.

לא אלו הקטנים שכאן. גן העדן ששם, אשר ממנו לא נגורש לעולם)

ידעתי שתאהבי את המשפט הזה *בננית*

(רק לפני 3 ימים! בלתי יאמן)

 

וואו, בינגו.

"הבחירה הנתונה בידינו היא בין לחיות עכשיו את הפחד ממה שיקרה לנו אם נחיה ונחווה,

לבין לחיות עכשיו, את עכשיו."

למסגר.

 

כתבת מהמם.

המילים שהרגשתי כשקראתי הן 'תקווה', 'פשטות' ואולי גם 'ענווה'.

עמדה חסרת יומרות שכזו.

לעשות את העבודה, בפשטות.

 

אני רוצה ליצור בתוכי עולם פשוט, תמים.

(או כמו שהוא אומר בשיר - "היש עוד באמתחתך חיוך תמים או שניים?")

איך אני משחררת את הגסות הזו של החיים? (שקיימת גם בתוכי וגם בחוץ).

אני פשוט לא מצליחה

 

תודה.

פרח

פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך