יש את ההרצאה של אסא קיסר, היא ארוכה אבל די מרתקת. מישהו ראה את ההרצאה הזאת?
צעירים, יש פה מישהו/י צמחוני/ת?kly3
יש את ההרצאה של אסא קיסר, היא ארוכה אבל די מרתקת. מישהו ראה את ההרצאה הזאת?
אז זהו שבהצאה הוא מדבר על זהkly3
עקרונית אתה צודק, רק שאני לא חושב שמותר לאכול בעל חיים אחרי שעבר התעללות קשה. בתעשיה המודרנית שלנו, תנאי הגידול של בעלי החיים קשים מאוד וזה צער בעלי חיים גדול.
וואלה...kly3
בהרצאה הוא מבלבל ת'שכל.די"מ
אבל זה לא נכון לגבי בקר.
טוב, הדבר האחרון שאפשר להגידkly3
הוא די מסודר, בהיר ומובן.
ראיתי את ההרצאה פעמיים. בעצם פעם וחצי. פעם אחת ראיתי את כל השעה ומשהו ברצף ועוד חצי פעם ישבתי ממש עם הש"ס שלי ועם גוגל לבחון מקור מקור. זה לוקח הרבה זמן אז הספקתי רק חצי.
אפשר לומר על חלק מההרצאה שלו שהוא לוקח מקורות אבל נותן עליהם פרשנות. שזה בסדר אבל לא מחייב להלכה. אבל יש מקורות בראיה הכללית של ההרצאה שאי אפשר להתווכח איתם.
ראיתי את זה ממזמן.די"מ
ממה שזכור לי זה היה מלאה בעיוותים.
מה הוא אומר על קרבנות? הוא מביא את המטרה נבוכים. נכון? זה נגיד, חתיכת עיוות.
אני כ"כ מסכים איתך!אלעד
אם היתה קבוצה משמעותית שהיתה מסכימה לצרוך מוצרים מן החי בתנאי שעברו מינימום התעללות בדרך לצלחת - המציאות היתה משתנה פלאים
אין כאן אפילו אחד צמחוני?kly3
אני קרובה-מיוחד
אני אוכל פרה
הפרה צמחונית
מאמין שיש לפחות שתיים-שלושה אנשים. סבלנות.
אוקייkly3
הרורי כפירה למה אני אוכל מעט מידי
ה-מיוחד
אני יהודי אוכל כשר ומברך זה בסדר.
למי שמתנהג כמו בהמה אסור לו לאכול. יהודי שמתנהג כמו יהודי מותר לו לאכול. ודרך אגב ככל שהכשרות מהודרת יותר תנאי הגידול טובים יותר
יש כאןלשם שבו ואחלמה
כמו בהרבה דברים - מה המניע שלך?מוטיבציה
עכשיו לך על זה.
המניע זה מצפון וגם הלכה.kly3
העניין הוא שהחברה כל כך הטמיע בנו את ההתעלמות מהמעשה הזה כך שכולנו רגילים לאכול בשר וגם אני. אני פשוט כל כך רגיל לא לחשוב על תנאי הגידול שאני מתאווה לבשר למרות שהורדתי מאוד במינון.
מעניין שלא ענו לך מי צמחוני...מאמע צאדיקה
אבל זה כנראה אומר שהרוב פה בריאים, קרניבורים, כמו שהשם ברא אותנו.
מפריע לך?
תאכל ביצי חופש, ובשר מגידול "חופש".
אם אתה לא מצליח להיות צמחוני- כנראה זה בגלל שאתה לא מכיר איזה עוד המוני אפשרויות מאכלים יש בעולם
לא אהבתי את הציניות
מוטיבציה
זה לא הופך אותך לבריאה בשום דרךארוון
עכשיו זה נראה לך עוד רחוק, בגילאי ה50+ זה עוד כדור לקחת...(אם לא יהיה המצאות חדשות עד אז- ליפיטור/ סימבקור וכו׳... נו, לפחות אין להם ממש ת״ל..)
שלא נדבר על זה שהיום מקשרים בין שפע הבשר לכל גידולי הקולון שעולים עם השנים...
אגב שפע הבשרkly3
ראיתי עוד מחקר המראה שמעל ל 50 אחוז( ! ) מפליטת גזי החממה בעולם נגרמים כתוצאה מגידול של מראי בקר. פי 3 או משהו כזה מיממה שלמה של מכוניות, רכבות ומטוסים! עד כדי כך אימתני זה.
אנחנו מזהמים את העולם בשביל בשר..ארוון
למעשה, כמות המזהמים שנוצרת בגידול התעשייתי במשחטות כפולה מכל מקור תעשייתי אחר...
אני...ארוון
הקטע בבשר שאת רוב הטעם ובריח הוא מקבל בגלל תבלינים.
אז תראה סרטונים של אנונימוס, אל תדלג בכל הקטעים האכזריים, ובפעם הבאה שאתה רוצה לאכול בשר תחשוב על זה...
ניסיתיkly3
פשוט כי החברה כל כך הרגילה אותנו להתעלם מזה.
ולראות יותר מידי זוועות זה משחית את הנפש.
בעיקר אני גם לא יודע מה לאכול. מה את מכינה לך בד"כ?
יש המון מתכונים ותפריטים באינטרנט.הולם במיוחד
בשר זה לא הדבר היחידי בעולםארוון
ולא הכל זה טופו וסויה(למרות שגם מזה אפשר להכין אחלה דברים) , יש גם דברים כמו סייטן וכמובן קטניות...
יש כ״כ שפע אוכל בעולם... ירקות, פירות, פחמימות.
חלבון את יכול לקבל משילוב של פחמימה מלאה+ קטניה או מהדברים שהזכרתי למעלה...
בנוגע ללהשחית את הנפש אז אתה מעדיף לעצום עיניים ולאכול ולתרום לזוועה שאתה בוחר להתעלם ממנה?
הגישה הזאת לא נכונה, אז נעצום עיניים מול פשעים בעולם כדי לא להשחית את הנפש? לא! זה ימשיך להתקיים...
אז טוב שיהיה מול עינייך אותן תמונות כשאתה חושב לאכול בשר/ גופה של חיה..
במאמר מוסגרkly3
אבל את צודקת שצריך להשתנות.
צריך הדרגתיות אולי.
ממש לא יותר יקרארוון
(כן משוואה פשוטה שגארי יורפסקי מזכיר אותה).
צריך להתנתק מהרעיון של תחליפי בשר , ובמקום זה להבין שיש הרבה אוכל חוץ מבשר...
ההדרגתיות רק תעשה את זה קשה יותר, כי תאכל בשר ותתעלם מזה שאתה אוכל גופה ואז זה ימשיך...
אין אצלך הנחות אה?kly3
אם מגיל 6פצלשית..
לא מבחירה? בגיל 6 אין יכולת לחשוב לבד?ארוון
יכולת מוגבלת מאודאלעד
חולקת עלייך...ארוון
לא מזמן פגשתי רופאאלעד
הוא סיפר בגאווה שכבר מגיל 6 ידע והחליט שכשהוא יהיה גדול הוא יהיה רופא.
עניתי לו:
א. כל הכבוד על ההתמדה וההחלטיות!
ב. בעצם נתת לילד בגיל 6 להחליט לך מה תתחיל ללמוד עשור וחצי לאחר מכן..
כי זה הגעיל אותך.די"מ
לא, כי הבנתי שזה לא נכוןארוון
סלחי שאני לא קונה את זה...די"מ
כנראה אני יודעת למה ולא אתה...ארוון
הגעת להבנה הזאת דווקא בגלל שהיית רק בת 6לשם שבו ואחלמה
אין לי תשובה לצמחוניםעוגי פלצת
אני עצלן לברר או לעשות שינויים בעצמי
נשאר חיית טרף
לפחות אתה מודעפסידונית
אני לא יודע מי יותר גרועעוגי פלצת
אבל אני לא ביררתי מספיק ביסודיות את הצד שכנגד
ככה שאני בעיקר עצלן

צמחונים שאומרים "בשר זה רצח"? באמת??די"מ
מעניין, איך אתה חושב שהפרה/ תרנגולתארוון
הפכו לגופות לפני שהוגשו לצלחת שלך.
אה, תן לי לחדש לך משהו, רצחו אותם לפני...
רצחו אותן. ו..?די"מ
קשה לענות לאדם שאין בו חמלהארוון
אגב, חסר חמלה כלפי כל חסרי ישע...
לא סתם בשביס זינגר, שחווה על עצמו ועל גופו את זוועות העולם ידע שמה שאנו עושים לחיות כל יום, אינו שונה ממה שהוא עבר.
והוא ידע והבין שחמלה זה כלפי כל יצור בעולם.
“אינך יכול לדרוש צדק כשאתה שוחט ומענה יצור חלש ממך… אם אתה מאמין ברחמים ובצדק – לא תוכל לנהוג אחרת בבעלי-חיים רק משום שהללו חלשים ממך או נבונים פחות. אין זה מענייננו לשפוט בעלי-חיים. יש להם התבונה שהם נזקקים לה לקיומם.”
מה הקשר?די"מ
מה הבעיה?
הבעיה שהיא הייתה חיה לפני ונרצחהארוון
באמת אין לך את היכולת הלוגית להבין את זה?
אני לא מבין מה הבעיה בזה.די"מ
ההשוואה לבנ נאדם היא הזויה ובעייתית בעיני הרבה יותר.
נכון , הוא התירארוון
אך שאלה לי, כעת אם תפסיק לאכול בשר באמת תהרוג ותתעלל בנ״א?!?
אם התשובה היא כן אני ממליצה לך לבדוק את עצמך ואת היצרים שלך...
ההיתר לא הופך את זה לבסדר, רק מעיד עלינו כבנ״א שאינם מסוגלים להתעלות על יצריהם...
ההיתר כן הופך את זה לבסדר, לדעתי.לשם שבו ואחלמה
זה רק אומר שזה מותרארוון
ואם אוכיח לך שלפי היהדות זה גם בסדר?לשם שבו ואחלמה
אז את גם לא מתכננת להתחתן?די"מ
חז"ל אמרו שמצוה לאכול בשבת וחג בשר.
וזה בלי להתייחס לקורבנות.
צריך לשמוח במועדים ושבתותארוון
בזמן בית המקדש באמת הייתה שמחה בבשר, אבל מאז שחרב השמחה ביין.
מעבר לזה היכולת שלך לשמוח בידיעה שמישהו קיפח את חייו לזה מעידה הרבה עלייך, ולא בחיוב.
אני שמח להיות באותה סל ביחד עם חז"ל.די"מ
היום ממילא אין שמחה אלא בייןארוון
מאיפה הבאת את זה?די"מ
מרבי יהודה בן בתיראארוון
מסתבר שזה לא נפסק להלכה.די"מ
כֵּיצַד? הַקְּטַנִּים - נוֹתֵן לָהֶם קְלָיוֹת וֶאֱגוֹזִים וּמִגְדָּנוֹת; וְהַנָּשִׁים - קוֹנֶה לָהֶן בְּגָדִים וְתַכְשִׁיט כְּפִי מָמוֹנוֹ; וְהָאֲנָשִׁים אוֹכְלִין בָּשָׂר וְשׁוֹתִין יַיִן, שֶׁאֵין שִׂמְחָה אֶלָּא בְּבָשָׂר, וְאֵין שִׂמְחָה אֶלָּא בְּיַיִן. וּכְשֶׁהוּא אוֹכֵל וְשׁוֹתֶה - חַיָּב לְהַאֲכִיל לַגֵּר לַיָּתוֹם וְלָאַלְמָנָה עִם שְׁאָר הָעֲנִיִּים הָאֲמֵלָלִים. אֲבָל מִי שֶׁנּוֹעֵל דַּלְתוֹת חֲצֵרוֹ, וְאוֹכֵל וְשׁוֹתֶה הוּא וּבָנָיו וְאִשְׁתּוֹ, וְאֵינוֹ מַאֲכִיל וּמַשְׁקֶה לַעֲנִיִּים וּלְמָרֵי נֶפֶשׁ - אֵין זוֹ שִׂמְחַת מִצְוָה אֶלָּא שִׂמְחַת כְּרֵסוֹ, וְעַל אֵלּוּ נֶאֱמַר: "זִבְחֵיהֶם כְּלֶחֶם אוֹנִים לָהֶם, כָּל אֹכְלָיו יִטַּמָּאוּ, כִּי לַחְמָם לְנַפְשָׁם" (הושע ט,ד), וְשִׂמְחָה כָּזוֹ - קָלוֹן הִיא לָהֶם, שֶׁנֶּאֱמַר: "וְזֵרִיתִי פֶרֶשׁ עַל פְּנֵיכֶם, פֶּרֶשׁ חַגֵּיכֶם" (מלאכי ב,ג).
משנה תורה הלכות שבת פרק ל הלכה י:
אֲכִילַת בָּשָׂר וּשְׁתִיַּת יַיִן בַּשַּׁבָּת - עִנּוּג הוּא לָהּ; וְהוּא שֶׁהָיְתָה יָדוֹ מַשֶּׂגֶת. וְאָסוּר לִקְבֹּעַ סְעוּדָה עַל הַיַּיִן בַּשַּׁבָּת וּבְיָמִים טוֹבִים בִּשְׁעַת בֵּית הַמִּדְרָשׁ; אֶלָּא כָּךְ הוּא מִנְהַג הַצַּדִּיקִים: יִתְפַּלֵּל אָדָם בַּשַּׁבָּת שַׁחֲרִית וּמוּסָף בְּבֵית הַכְּנֶסֶת, וְיָבוֹא לְבֵיתוֹ וְיִסְעֹד סְעוּדָה שְׁנִיָּה, וְיֵלֵךְ לְבֵית הַמִּדְרָשׁ, יִקְרָא וְיִשְׁמַע עַד הַמִּנְחָה, וְיִתְפַּלֵּל מִנְחָה, וְאַחַר כָּךְ יִקְבַּע סְעוּדָה שְׁלִישִׁית עַל הַיַּיִן, וְיֹאכַל וְיִשְׁתֶּה עַד מוֹצָאֵי שַׁבָּת.
הוא משתמש ברמב"םkly3
בכבוד, תביא את החולקים.די"מ
פעם חשבתי להיות,הולם במיוחד
לפני כמה שנים הייתי בשיחה של מישהו מאנונימוס. הוא בעיקר הראה עד עמה מתעללים בחיות בזמן הגידול, ולא שעצם ההרג מזעזע. ובאמת סיפר דברים מחרידים.
אבל באותו יום מישהו נרצח בפיגוע, וצרם לי בטירוף העיסוק בהרג בע''ח בזמן ששוחטים אנשים.
יומיים אח''כ שני פעילי אנונימוס פוצצו מישהו במכות כי הוא עשה משהו שהרגיז אותם נורא (לא זוכרת מה זה היה)
זה לא נימוק או סיבה הגיונית, אבל זה העלה לי את הנק' הזו-
מה שכ''כ מזעזע אותנו בזה זו איזושהי אקסיומה מוסרית, שכמו שרצח זה פשוט אסור, ככה גם התעללות. ומה בנוגע להרג בע''ח (בלי שיסבלו מזה) למטרות אכילה..? פחות אקסיומה, כנראה.
אבל כדי להסביר שזה מזעזע, כמעט תמיד יעשו השוואה להתעללות או הרג בבנ''א. כי זה ברור לכולם. ועצם ההשוואה פשוט מחרידה.
אני מסכימה שההתעללות מזעזעת, ושצריך להכחיד אותה במהירות האפשרית, וייתכן שהצטמחנות המונית זו דרך טובה, אבל כרגע כל עניין הצמחונות עומד על נקודה מאוד מאוד בעייתית- השוואה לבנ''א (או לשואה, או לפוגרומים וכיו''ב) וזה מוביל לעיוות מוסרי נורא ואיום.
ובינתיים אולי כדאי לשמור על הבריאות בשביל דברים אחרים (כל הצמחונים שאני מכירה לוקחים תוספי תזונה. היה אחד שלא לקח ובדיוק לאחרונה התחיל לצרוך..)
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה(:
(אגב, כמדומני @הייזל צמחונית
)אה לא ממש לא בכיוון של פעילי בעלי חיים.kly3
ברור שאין בכלל השוואה לבני אדם.
אני מדבר במישור המצפוני הרגיל.
תראי, אני לא נגד אכילת בשר כהוא זה, אני נגד הצורה התעשייתית של הבשר כיום. ששם זה באמת מזעזע.
מה גם שאסא קיסר בהרצאה שלו מסביר שאסור דאורייתא לאכול בעלי חיים שעברו צער בעלי חיים. זה לא כשר כפשוטו.
הוא גם מרחיק לכת ומביא כל מיני מקורות. ההרצאה היא שעה וחצי אבל מעניינת מאוד.
אתה יכול להתחיל מיום-יומיים בשבוע בלי בשר או פשוטמוטיבציה
זה מה שאני עושה כבר כמה זמןkly3
גם בעיני עצמי זה לא מספיק.
זה הדבר הכי מטופש ששמעתי מזה הרבה זמןאריק מהדרום
תראה את ההרצאה.kly3
אני יודע שדברים לא מוכרים ושונים מפחידים אותנו ולכן האינסטינקט הראשוני הוא לחשוב שזה טיפשי וכד'.
אבל תראה את ההרצאה. הוא לא חולק על גדולי הדור, להפך. הוא אומר שגדולי הדור מהראשונים ועד האחרונים של עד הרב קוק הם הם אלו שסוברים שהאיסור הוא דאורייתא או לכל הפחות היתר בזוי ודחוק. חוץ מהרמב"ם נדמה לי.
אני מבין שהוא מסביר שהרב קוק סובר שאכילת בשראריק מהדרום
מוזמנת להכיר עוד צמחונים וטבעוניים...ארוון
הדבר היחידי שהוא בעייתי ולא בצמחונים( כי הם אוכלים ביצים וחלב) אלא רק בטבעונים זה הB12- אבל המקור שלו הוא מהאדמה, זה מגיע לפרה ולחיות כי הם לא סטריליים כמונו ולא שוטפים את הירקות והעשב לפני שאוכלים...
אני מכירה המון צמחונים וטבעונים, רובם המוחלט לא לוקח תוספים.
ועל עצמי אעיד שאני גם מגבילה את צריכת הקלוריות היומית למינימום , גם מתאמנת והבדיקות שלי יוצאות מושלמות באופן שהרבה קרניבורים היו חולמים על זה...
ואגב, פעילי ימין קיצוני שרפו בית עם תינוק, פעילי ימין קיצוני מבצעים הרבה פעמיים הצתות וכו'- זה גרם לך להגיד רגע, אולי לא בסדר להיות ימנית?
אז תפרידי בין קומץ שעשה משהו לא בסדר, לבין עצם העיקרון שכן, אכילת חיה היא בעצם אכילת גופה, וההתעללות הנלווית היא בעיה נוספת...
אני הייתי 10 חודשיםקוד אבל פתוח
כן.די"מ
אני מתכוון לפן היהודי בה.
אני טבעוניתג'ינג'ר
לילדים שלי אני מכינה בשר דגים ביצים ומוצרי חלב ככל שהם רוצים. כשהם יגדלו הם יעשו את הבחירות שלהם.
אני לא חושבת שיש פגם מוסרי באכילת בשר כשלעצמה.
גם אני לא.kly3
אם הייתה דרך לאכול בשר בלי שיגרם צער כל שהוא, אז זה בסדר. אחרי הכל הטבע מסודר בצורה היררכית.
תקני עוף/כבש/עז/פרה/ג'ירפה ותלכי לשוחט.די"מ
כתבתי שאני קונה ומכינה לילדים שליג'ינג'ר
בעיקר בגלל שהאלטרנטיבות כרוכות במאמץ רב ולא באמת אפשריות (חוץ מצמצום הצריכה לנדרש באמת, מה שממילא כדאי לעשות גם מסיבות אחרות).
ומי שיכול באמת לקנות וללכת לשוחט- למה לא? בהחלט פיתרון טוב יותר (למרות שהבעיה היא לא רק בשחיטה אלא גם בגידול לשוק הבשר שהוא בעייתי גם כן)
הרע במיעוטו - מבחינת הבריאותאלעד
עופות* - עופות טריים של חברת טבע עוף (ללא הורמונים ואנטיביוטיקה)**
בשר בקר - בקר שמקורו בארץ (כנ"ל נטול הורמונים ומפוקח בכל הנוגע לאינטיביוטיקה ותרופות אחרות)
חלב ומוצריו - רק מעיזים וכבשים, לא מפרות. העיזים והכבשים זוכות לטיפול אנושי הרבה יותר ולא סובלות מהגדלת עטינים ועוד.
* עוף בכללי לא נחשב מוצר בריא מי יודע מה, אם כבר לכי על בקר.
* לגבי ביצי חופש, אמנם לא הוכח שהן יותר בריאות אבל הן גדלות לאימהות מאושרות יותר, וזאת מעלה בעיניי.
לא הגבתי לך...די"מ
וואו. למה ככה?ג'ינג'ר
חחח בכיף. וזה לא היה בעצביםדי"מ
התנצלותי אם הבנתי לא נכוןג'ינג'ר
עצם השחיטה כרוכה בכאב חזק.kly3
ראית פעם איך שוחטים פרה? אחרי שמתחילים לשחוט, הפרה פועה ומטלטלת מכאבים עד שכל הדם יוצא. כלומר, יש איזה שתיים שלוש דקות עד שהיא מתה.
אולי זה לא ככה בעוף ודגים. אני לא יודע.
לגבי ההליכה בצורה עצמאית, זה הרבה יותר יקר ומסובך. אין מצב שאעשה את זה גם אם זה לא היה כרוך בצער.
האמת ששחיטה של בקר לא יצא לי לראות.די"מ
וגם שתיים שלוש דקות של סבל זה לא ביג דיל בעייני. הרי אחרי זה זה נגמר.
עצם השחיטה וודאי לא מוגדרת כצער בעלי חייםג'ינג'ר
הפרה מתה (מבחינה עצבית - זו שגורמת לכאב) תוך שניות בודדותאלעד
בכל מקרה כמו שנאמר כאן זה לא נחשב צער בעלי חיים,
ולמעשה אותו הקב"ה שאסר צער בעלי בעלי חיים ציווה אותנו לשחוט.
זה לא נכון.kly3
לוקח לפרה למות כמה דקות טובות.
אותם כמה דקותקוד אבל פתוח
לא נכון.די"מ
אם היה לוקח לה למות כמה דקות, היא הייתה נחשבת טריפה.ותן טל
הלכות שחיטה הן מאוד מאוד מחמירות - הסכין צריכה להיות חדה ברמה מעולה, וככזאת היא חותכת את העורק הראשי של הבהמה תוך חצי שנייה בערך, ומאותו רגע לא מוזרם יותר דם למוח והוא מת. גם אם היא מפרפרת לאחר מכן - זה לא "מוות בתהליך", זה בסך הכל רפלקסים טבעיים. גם אדם שמת יכול להמשיך לפרפר מעט לאחר מותו...
יש שיטות שחיטה אחרות שכרוכות בהרבה יותר סב מבחינת הבהמה - למשל, השיטה של לחשמל את הבהמה ורק לאחר מכן להרוג אותה, כרוכה בהרבה יותר כאב עצבי לבהמה מאשר השחיטה הכשרה היהודית - כיוון שבחישמול הבמה סובלת הרבה יותר זמן מכאבים, עד שהעצבים שלה משותקים ואפשר לשחוט אותה - מאשר בשחיטה היהודית שהולכת ישירות על ניתוק הדם ממרכז העצבים ולכן תוך שנייה -שתיים, המוח כבר לא משדר כאב לגוף.
ובסוף בסוף, צריכים לזכור - ה' התיר לנו לאכול בעלי חיים. משמע שהוא הבין שמבחינה מוסרית האדם צריך לאכול בשר כי אנחנו לא בדרגה של אי אכילת בשר.
כשנגיע למצב אוטופי של אדם וחוה, למצב של לפני החטא, למצב שבו אין זוהמה בעולם - נוכל לחזור לאכול רק מפירות העץ (וזה מה שאדם הראשון עשה. אפילו פירות האדמה הוא לא אכל - רק מפירות העץ).
בנתיים אנחנו לא שם ולא צריכים להתנצל על כך.
ומי שרוצה את ההסתכלות האמונית על כך, שילמד את חזון הצמחונות והשלום של הרב קוק - בדגש על "חזון" (כיוון שבניגוד למה שכמה שטחיים שלא למדו נוטים לחשוב - המסה הזאת של הרב לא אומרת שלא מוסרי לאכול חיות כעת...)
לא כל מה שזז הוא חי.יזהר
ראה ערך זנב של לטאה שניתק מגופה. הוא ממשיך להתפתל עוד דקות ארוכות.
אם הוא משוכנע שהוא הראשון שעלה על זהאריק מהדרום
ניסיתיkly3
לקרוא ולא הצלחתי. נגעלתי מידי ![]()
אין מה לעשות.אלעד
בכדי לבדוק דברים לאשורם יש להתלכלך קצת..
אני עצמי למדתי שחיטה אז מעט קל לי יותר
עדיין קשה
השאלה המורכבת יותר היא במצב הקייםג'ינג'ר
אבל עדיין לא חושבת שמדובר בפגם מוסרי כאשר המאמץ בהשגת האלטרנטיבות הוא כל כך גדול.
לא קראתי הכל, רק לגבי ההרצאה של אסא קיסראביחי מנחם
תופעה נפוצה לצעריאלעד
מוזמן לעיין בקישור הבא,
השופך אור על הרבה סוגיות הקשורות בצמחונות, מחקרים והקשר בינהם:
http://www.kadmoni.com/2011/02/blog-post_04.html
[כל כך נהנתי מהפוסט שהוא מופיע דרך קבע בכריס האישי שלי]
בלוג יפה מאוד.kly3
אבל אני בכלל לא כיוונתי למה שכתוב שם בבלוג.
שים לב לפסקה האחרונה בבלוג הזה. עליו אני מדבר. לא על כל השאר.
אני מדבר על הסבל שנגרם לחיות, והסבל הוא ברור. מה שהוא אומר בעצם זה שזה נכון התחושות הקשות של בני האדם כתוצאה מהעינויים הנגרמים לבעלי החיים בצורת הגידול המודרני והוא מסכים עם החמלה הזו.
אבל הוא אומר בסדר, נזדהה עם הכאב הנכון אבל בכל זאת נאכל.
הפיתרון לא יכול להיות להימנע מאכילת בשר.שירוש16אחרונה
כי לא זו הבעיה. (אם יש בכלל)
אם יש לך חמלה מרובה כלפי אותן חיות והייסורים שהן עוברות אז אפשר לפנות לעמותות הנכונות ולתרום למענן.
(אישית אשמח לתרום לחיות כדי לאפשר להם מגורים נוחים יותר.
אחרי שנעזור לכל היתומים/גרושים/בעלי מוגבלויות/נפגעים אחרים בישראל.)
פוסט מעניין מאודג'ינג'ר
מאמינה שכן.שירוש16
אישית- אני לא.
שמעתי/ראיתי את ההרצאה המדוברת- לא השתכנעתי.
(מצד שני הבנתי שמדובר באדם שנהנה לעוות מקורות בתורה בכדי לקדם את האג'נדה שלו)
צמחוניים מסיבות בריאותיות ניתן להבין.
כל השאר (מבחינתי) זה קישקוש אחד גדול. (במיוחד ליהודי).
העוה"ז נברא בשביל האדם. ובמילים אחרות- אם האדם לא היה נברא, אז גם החיות היו מיותרות.
נכון- אסור לו להתפרע על הפריווילגיה הזו.
אבל גם אין לו את הזכות להתנזר מכל הטוב והשפע שה' ברא עבורו. (ע"ע קרבן נזיר)
ק"ו מסיבות "צער בע"ח" שלא קיימת בשחיטה.
מזכיר לי את אותם הורים שמצפים את הסלון בשטיחים יקרים ומצד שני אוסרים על הילדים לעבור שם.
שטיח נועד בכדי לאפשר נוחות. אם הוא לא ממלא את יעדו- הוא פשוט מיותר.
הקב"ה ברא לנו עולם מאוד פרקטי-מעשי. כל הבריאות נועדו לשמש את האדם לצורכיו.
אין בריאה שאין בה שימוש. (ע"ע הצרעה, העכביש והטיפש ודוד המלך)
ואם לא משתמשים בה (כמובן במינון הנכון וכו') היא פשוט מיותרת.
(אגב, תשאל אנשים עם מוגבלויות בריאותיות אמיתיות מה זה לחיות עם הקושי היום יומי של התנזרות ממאכלים מסוימים.
זה יקר, קשה ומיותר. וכרוך בהרבה עוגמת נפש.
אם הגוף שלך סבבה עם זה- אז תודה לה' על כך כל רגע ותהנה מכל מה שהוא ברא לכבודך.)
צמחונות זה ״הרוחניות״ של הדור הבא...פנסאי
כמובן שאנחנו נגד צער בעלי חיים, אבל פשוט לי שהתפיסה שטוענת לחמלה כלפי בעלי חיים או זו שהופכת את זה פתאום לדעת תורה זה מעוות לחלוטין...
זיפזפתי בהרצאה של אסא קיסר עוד פעם, רק שתבינו כמה הוא דמגוגאביחי מנחם
אני באמת חושב שאחרי עיוות מטורף והזוי כזה באמת שאין מה לקחת את הדמגו הזה ברצינות.
כמה מגוחך הדבריזהר
אם כל עוד טומאתו בו, יפשוט טלפיו ויפנה לו לדרך צדקה הרחוקה, להתחסד עם בעלי חיים, כאילו גמר כל חשבונותיו עם בני אדם הברואים בצלם אלוהים.
(הראי"ה קוק, חזון הצמחונות והשלום)
רק נניח את זה כאןצריך עיון
https://paleo.co.il/event
(הם מבססים את זה על טענות מדעיות ואבולוציוניות)
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה
בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק
1.AI
2. אקסל
ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.
נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע
אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..
וגם יודע שיש קורסים חינמיים..
איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?
ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה?
אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה
כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו בהתאם.
לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה?
AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.
אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.
יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.
אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'
גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.
דברים שאני עושה לפעמים/משה
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
תכתבי בפורוםרקאני
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
בפועלנפשי תערוג
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
לא נוראנחלתאחרונה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה