איך אפשר להפוך קורס טעמי המקרא לקורס מעניין?אנונימי (פותח)
התחלתי ללמד טעמי המקרא (קורס, אחרי י"ב). בניתי מצגות, הכנתי חוברת, אפילו בניתי חידונים. ועדיין נראה שהקורס כבד ומשעמם למדי (לטענת תלמידים מסוימים). אשמח לרעיונות איך להפוך קורס כזה למעניין יותר.
נראה לי שזה תלוי בעיקר בכל תלמיד, יש תלמידים שזה מענייןדוסית גאה!

אותם והם יאהבו את הנושא הזה ויש תלמידים שלא אוהבים את זה גם אם הקורס יהיה מעניין.

 

אני עשיתי את הקורס הזה מרוכז בקיץ האחרון והיה בסך הכל כיף. המרצה היה אדם ממש נוח ומסביר פנים, הוא לימד דרך מצגות מסודרות וברורות, כשהיו שאלות הוא תמיד דאג לענות והבהיר טוב עד שהתיישב, עשה לנו בסוף כל יחידה דף עבודה על הנושאים שנלמדו עד עכשיו (טקסט שהיינו צריכות לחלק ולפסק לפי טעמי המקרא) וזה ממש עזר ללמידה ובמבחן בסוף השיטה שלו הוכיחה את עצמה וכל הקבוצה קיבלה ציונים מעל 80.

תודה! אכן התכוונתי לקורס מהסוג שלמדת - טעמים כסימני פיסוקאנונימי (פותח)


אהה והוא גם הראה לנו סרטונים של קוראים בתורהדוסית גאה!

וביקש ממנו לפני כל סרטון לזהות את הטעמים ולבדוק אם ואיפה יש טעויות...

אני מלמד את זה ילדים בכיתה ב' והם ממש נהניםלשם שבו ואחלמה
שתי תרגילים נחמדים:
א. להחליט מראש על כמה טעמים, נגיד טיפחא ורביעי, לקרוא פסוקים וכל פעם שמגיעים למילה עם הטעמים שנבחרו לא אומרים את המילה אלא את הטעם. נגיד "רביעי היתה תהו ובהו".

ב. אני בוחר טעם שלמדנו, אני קורא פסוק והם צריכים לזהות איזו מילה בפסוק היא עם הטעם שבחרנו.

העיקר זה כמה נהנה ללמד את זה ואוהב את זה...

עוד תרגיל. נגיד לימדתי מונח זקף קטן, אז כל אחד היה צריך להגיד את השם של עצמו במונח והשם של זה שלידו בזקף קטן.
ככה אפשר להתאמן גם על טיפחא - השם שלי בטיפחא ושל זה שלידי סתם בלי טעם או עם סוף פסוק .

כשיודעים קבוצת טעמים אז פשוט לתת להם תירגול פשוט של קריאת קבוצות מילים עם הטעמים שהם יודעים.

יותר מידי כתיבה ומלל זה מכביד... טעמים זה כמו לשיר, זה מוזיקה, לומדים את זה בתירגול ופחות בדיבור.
עכשיו אני רואה את התגובה של דוסית גאה ותוההלשם שבו ואחלמה
אם זה קורס שמלמד איך להטעים פסוקים או מלמד איך לקרוא בטעמים...?
טעמים כסימני פיסוק (לא הצד המוזיקלי...)אנונימי (פותח)


זה יכול להיות מאד מענייןרחמו
צריך לחזור על הקריאה הרבה פעמים ביחד וכן ליתן כל ילד לקרוא קטע בעצמו ואז לאט לאט הם לומדים
סטודנטים בוגרים, מעל 18, טעמים כסימני פיסוק, לא נגינה...אנונימי (פותח)


אה לא הבנתירחמו
לנו היה קורס טעמי המקראבתאל1אחרונה

למדנו גם את הפיסוק וגם את הטעמים איך לשיר אותם (במכללה בתור קורס לתואר)

היה ממש נחמד,

לדעתי מה שעושה את זה נחמד זה זה שלומדים לקרוא בפועל.

חלק מהשיעור היה לימוד עיוני של הקבוצת טעמים ואיך מפסקים וכו' 

וחלק היה קריאה מהתנ"ך עם הטעמים. 

 

פשששירוק עולה
הופה
זה לגברים? אז זה נשמע יותר קל, יותר קרוב אליהם...אנונימי (3)

כמה נקודות שיכולות לעזור:

 

  • פרשת השבוע - דוגמאות מהפרשות הקרבות (אחת בסגול ופתח, מחברת וחוברת עם קמץ וסגול זה כ"כ קלאסי...)
  • לנסות לעמת נוסחי קריאה שונים (אשכנזי, מרוקאי, תימני וכו'). מי מהם מתאים לפיסוק יותר, ומי פחות (אם את הולכת לפי קיסרים, מלכים, משנים ושלישים זה גם די קלאסי).
  • לתת להם לעבוד לבד, זה תמיד עושה את העבודה.
  • טעם עליון וטעם תחתון - יש שם דברים ממש נחמדים (כמו הדיון על לא תרצָחַ, ועשית כּל / כל מלאכתך" וכו').
  • לי היה קורס עם הרב אורי סמט ממגדל עוז (כל העצות מהקורס שלו. הבאתי גאולה!), ובתור בעל קורא מדוייק עם חולשה בתחום שהשתעמם רוב הקורס, כי את הרוב הוא כבר ידע - היה אחלה קורס!

 

בהצלחה רבה רבה!

התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך