מספר הערות חשובות על החולצה הכתומה שהתנועה הוציאה:
1. סמל התנועה מקדימה, הוא קצת קטן, והעיגול שמסביבו הוא מאוד מיותר, כי הוא חוסם בראייה לאנשים שמסתכלים מרחוק להבין שמדובר על סמל התנועה. אם החלק החיצוני היה ספר תורה/לוחות הברית, אז היה יותר ברור למסתכלים מרחוק שמדובר על אריאלניקים.
2. לא ברור למה רואים את הבטן של הילד שמחבק את א"י(ובלי להיכנס לזה, שזה לא כ"כ חינוכי שיש לו כיפה "כזית").
3. סמל התנועה מאחורה מובא כמו מקדימה ללא כל שינוי רציני(הוא רק מעט גדול יותר ובלי עיגול לא ברור סביבו), אז זה קצת מגעיל. אם רוצים לשים את הסמל של התנועה מאחורה, היה יותר יפה אם היו שמים אותו בגדול על כל החלק האחורי בצורה דהויה ובהירה, ועל הסמל את הציור.
4. חבל שמאחורה לא השקיעו על איזה משפט יותר מגניב(כגון: "קייטנת אריאל, נעצרת - ניצחת!", "גם אני אריאל, גוש קטיף וצפון השומרון", "תנועת אריאל לא מפחדת מדרך ארוכה", "הבית הלאומי, גם אני אריאלניק". בטח הרבה לא מבינים על מה אני מדבר... אם שמעון הירש היה קורא את זה, הוא היה מתנקש בחיי).
5. הילדות המצויירות אינן צנועות וחסודות דיין(יש לחלקן שרוול מעל המפרק וחצאית מעל הברכיים). אולי אפשר לומר שבציור לא מצויירים רק החבר'ה של אריאל, אלא גם שאר עמ"י, ולכן לא מדובר על אריאלניקיות, אז זה בסדר. ואולי ראייה לכך אפשר להביא מזה שרואים בציור חבר'ה של "תא כתום". אך אפשר לדחות ולומר שהבחבר'ה של "תא כתום" המצויירים בציור, הם חבר'ה של התנועה, הם בוגרים של התנועה שעדיין קשורים לתנועה. אך דחוק לומר כך, כי יש רק איזה 2 בוגרים שהם קשורים לתנועה, ואני יודע בבירור שאחד מהם הוא לומד בהווה בישיבה ולא באוניברסיטה, אז קשה לומר שמדובר על החבר'ה של התנועה. אך יש מקום לדחות בפשיטות ולומר שהדמויות המצויירות עם הכובע של "תא כתום" הן בנות ולא בנים, וכך באה הבעיה על מקומה, כי מסתמא יש יותר מבוגרת אחת בתנועה. וניתן לסייע בזה שמדובר דווקא על בנות, כי הן קצת יותר באזור של הבנות, למרות שנראה שגם בנים מסתובבים שם(לגבי בעיית ההפרדה הנוראה, נרחיב בלנ"ד לקמן).
6. עכשיו הגעתי לבעיה היותר חמורה בציור: בעיית ההפרדה. הדבר היחיד שהתנועה באמת יכולה להתגאות בו בלב שלם, זו ההפרדה התנועתית, אז איך זה שבציור אין איזה מחיצה שחורה ורצינית בין המפגינים למפגינות?!?
7. כמו שכבר אמרתי כאן בפורום לגבי הסרטון של "חגיגות חצי יובל", התנועה מבינה שיש הרבה יותר בנים בתנועה, ולכן גם בציור יש הרבה יותר בנים(האמת היא, שבהסתכלות חטופה בציור, נראה בפשיטות שיש הרבה יותר בנים, אך בהסתכלות מדוקדקת ניתן לראות שהבנים תופסים הרבה יותר מקום, אך לא בהכרח שהם יותר מבחינה כמותית).
8. בציור מתנופף לו דגל ישראל. היה נחמד אם היו מציירים גם דגל של התנועה שמתנופף לו(וזה גם היה אמיתי, כי באופקים היתה רק מישהי אחת שהסתובבה עם דגל של התנועה).
9. בתמונה כולם עליזים וצוהלים, והשאלה המתבקשת היא: ולשמחה מה זו עושה?! בזמן של 3 השבועות(עכשיו אנו כבר בתשעת הימים, אך המצעד היה בזמן של תשעת הימים הראשונים של שלושת השבועות), שבו אנו צריכים להיות אבלים ועצובים על חורבן בית ה', ובזמן שיש תכנון לגרש ולעקור יהודים מביתם, אנשי הציור צוחקים ונהנים. זה ממש נוגד את השכל הישר והבריא!
10. חבל שלא השקיעו על איזה ציור יותר מגניב, והסתפקו רק באיזה ציור פשוט.
11. נחמד שבחרו דווקא לעשות את הסמל והציור בצבע כחול, כשכל המחאה היא נגד "הכחולים".
12. טוב שנזכרו להוציא את החולצה אחרי שכבר גירשו את כולם לניצנים. חבל שלא הוציאו את זה לפני שנה.
13. יש לי עוד כל מיני הערות, אך השתדלתי לכתוב רק את הערות הרציניות והענייניות ולא לרדת לדבריים שוליים ולא רציניים(כגון: שחלק מהחבר'ה המצויירים לא חובשים כובעים, וזה ממש מסוכן לבריאות. וגם שאין על תווית החולצה כשרות של הבד"ץ העדה החרד"לית שאין חשש שעטנז, ושהחולצה נעשתה בסין ולא נעשתה ע"י יהודים ועוד רבים כאלה).
ועכשיו לחלק הרציני: רק רציתי להגיד המון המון ישר כח לתנועתו הנפלאה, שהוציאה חולצה לחיזוק במאבק. והמון ישר כח לכל אלה שהשקיעו וטרחו על הוצאת החולצה והפצתה.
בצ"ל אריאל!
