יאללה בואו נראה את כל החכמים פה בפורוםבנדא מצוי!!

להפעיל ראשים
ועדיף גם מקורות!!

פשוט לזרוק את כל מה שעולה לכם לראש! - רק תשובות עם נימוקים בעדיפות מהמקורות יענו!!

מותר ואפילו חובה לגלוש לתוך עומק הסוגיות בגמרות בטור שולחן ערוך ובראשונים ואחרונים!!

שאלה שכל כך נוגעת לנו - ושמעולם לא חשבנו עליה כבעייתית!!

 

האם מותר לשמור לחבר מקום באוטובוס?
1. אתה עולה בתחנה אחת והחבר עולה בעוד 2/3 תחנות?
2. אתם עולים באותה תחנה, רק שאתה עלית בין הראשונים לאוטובוס, והחבר עלה בין האחרונים....

יצוייר שהמקום שאתה רוצה לשמור לחבר שלך הוא האחרון באוטובוס!

 

יאללה שוטו

אני לא שווה תיוג?צריך עיון
עבר עריכה על ידי צריך עיון בתאריך י"ב באדר תשע"ו 12:27
@חסדי הים
@שום וחניכה
אתה כבר דנת בנידוןבנדא מצוי!!

לא צריך לשמוע אותך

גם אני לא חכחעחילםכ
לא מכיר את כולם!בנדא מצוי!!


בחיים לא חשבתי על זה כבעיה הלכתיתאריק מהדרום
אז תתחיל לחשוב....בנדא מצוי!!


למה שיהיה אסור?די"מ
אני עכשיו בארה"ב ופה מזמינים מראש כרטיס. אם זה כזה חשוב לאנשים היו עושים את זה גם בארץ..
התופס לחברו במקום שחב לאחרים-לא קנה (בבא מציעא י.)גוונא


יופי....מתחיל להתחמם.....בנדא מצוי!!

יאללה בלאגאן

ניתן לומר שיש כאן מיגו דזכי לנפשיה זכי נמי לחבריהמאיר.
ואז אין בעיה לתפוס
ונראה לי שהסברה של חג לאחרים פחות שייכת.
גם אתה מתחמם....בנדא מצוי!!

צריך לשלב את הדברים!

 

 

הרי בזה שקנית כרטיס, מה קנית?
כרטיס נסיעה או כרטיס ישיבה?

חוץ מזה מה החבר שלך עדיף על פני זה שכבר עלה ושילם!
או יותר נכון איך אתה יכול לזכות לחבר שלך בזמן שהוא עוד לא יכול לזכות ומישהו אחר כן זכה?

מתחמם מדיום וול?עוגי פלצת


נראה שלאגוונא

שהרי אתה לא רשאי לתפוס לעצמך עוד מקום נסיעה, ככה שהמיגו לא תופס.

 

וגם אם נניח ואתה צודק, והמיגו כן תופס, כל זה שייך דווקא במציאה (נסיעה ללא תשלום). אך בנסיעה בתשלום בוודאי שחב לאחריני.

 

לא הבנתי את הטענה.. איך אתה זוכה בדבר שלא שייך לך?מבקש אמונה

אתה שילמת - מגיע לך כיסא אחד. כל אחד ששילם מגיע לו כיסא אחד.

איך בדיוק אתה זוכה לחבר שלך בדבר ששייך למישהו אחר?

כי לכל אחד יש זכות רדומה או פוטנציאלית על כל כסאמאיר.

במקרה ששילמת על שני כסאות מראש
ואז מכיוון שלכל אחד יש זכות רדומה ופוטנציאל קנייה על החפץ
אין את סברת "חב לאחריני" בעיקר לא על פי דברי הרא"ש אם זכור לי בסימן כז על בבא מציעא

ויש מיגו דזכי לנפשיה זכי נמי חבריה 

 

ונראה לי שפשוט שמבחינת דין פשוט ניתן להתחמק ולעשות אוקימתות וכו'
אבל.....דיני אדם ואנושיות פשוטה

דיון מעולה, לא חשבתי על זה. מעניין לעקובעוגי פלצת


מה מעולה? גזל גמור.ender13

שילמת על מקום אחד, ברור לחלוטין שאסור לך סתם לשבת על שתי מקומות.

באיזו זכות אתה מונע מאדם ששילם על כרטיס לשבת בכיסא למשך שתי תחנות?!

כל הדיון הזה מפתיע אותי.

קראת את הדיון?צריך עיון
השאלה היא על מקרה שבו שילמת גם עליו
זה לא מה שכתוב בהתחלת השרשור, הוא שינה את זה אחר כךender13

אני דווקא שרשרתי נכון.

מה עשיתי לך מתוק?עוגי פלצת
סליחה שנפלתי עליך ender13


אבל אם אתה כבר שואלender13

אז יש את הקטע הזה שלפני הבחירות אמרת שתשקול להסביר איזו החלטה ובסוף לא הסברת?

אז זהו.

לעניות דעתי זה גזל... אבל אין לי הוכחה חותכת כרגעמבקש אמונה

אני יכול להגיד מסברא...

מי שנמצא כבר באוטובוס שילם כסף ומגיע לו לשבת, והחבר עוד לא שילם.

כמובן שכל הדיון מסתעףשום וחניכה

מההיא דתופס לבע"ח במקום שחב לאחרים (ב"מ י.).

 

וראה הרבה חילוקים בנידון השאלה ועוד, כאן:

http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49708&st=&pgnum=57

נראה שהתשלום הוא בעבור נסיעה ולא בעבור מקום ישיבהחכחעחילםכ
למה?
אין תעריף מוזל לנוסעים שעלו לאוטובוס מלא.
ובנוסף בתקנות משרד התחבורה כתוב שמותר לנהג להקים נוסע בשביל נוסע בעל מוגבלות,משמע שלא קנה מקום ישיבה.
(מעניין אם אותו הנוסע יכול לטעון מאי חזית ...)
למעשה
פוק חזי מאי עמא דבר-מקומות הישיבה הם הפקר לישיבה בלבד , לא לתפוס מקום לתיק ולא לחבר
ומי שקונה כרטיס נסיעה קונה על דעת שיהיה לו מקום אם יצליח לתפוס לעצמו



תזכירו לי בעוון מה נחרבה ירושלים?
נניח רגע שאתה שילמת על 2 מקומות מראשבנדא מצוי!!

אחד בשבילך ואחד בשביל החבר שלך!

 

 

עכשיו האם מותר לך לתפוס לו מקום או לא?

אם אקנה 50 כרטיסים אוכל להגיד לנהג שיסע ישיר עד לתחנה שלי?חכחעחילםכ
אם יש תחנות ביניים שאנשים יכולים גם לעלות ולרדתאריק מהדרום
זה לא מועיל כי גם ככה אתה פוגע לו בפרנסה כי הוא יכול למכור יותר מ50 כרטיסים.
חוץ מזה קח מונית.
נראה שדנים פה בין הנוסעים ולא בין הנוסע לחברת ההסעהחכחעחילםכ
על פי החוק אסור להטריד אדם בנוגע למקומוקוד אבל פתוח
אם לאשה - משום שלום בית, אם לחבר ,או מצד איבה או מצד כבוד תחמושיקו

אפשר לנצל"ש?חכחעחילםכ
מה לגבי לתת שיחה ממסלול ללא הגבלה

1 באופן חד פעמי

2באופן קבוע למישהו מסוים

3ציבורי נניח טלפון ישיבתי/שיעורי/כיתתי וכיוצ"ב
יש הגדה חוקית גם לזהקוד אבל פתוח
כתוב 'שימוש באופן סביר והוגן' וההגדרה היא ובזה נכלל סכום מסוים של דקות וסכום של אסמסים
אז זה לא ללא הגבלה זה עם הגבלה רחוקהחכחעחילםכ
ממה שאני זוכר משיעור שהייתי בו פעםnobody
מכיוון שיש לי זיכה ואפציה לזכות במקום הזה לטובתי האישית אז יש לי גם את היכולת לזכות בשביל חברי.
מצטער שלא קראתי את התגובות וסביר שכבר נאמר..
אם לא שלמת על החבר, אסור, כי לא מדובר פה בהפקר, אלאחסדי הים
בדבר ששייך ל'אגד' (או כל חברת אוטובוסים אחר), והוא מוכר את הזכות לשבת שם, ומי שמשלם ראשון לו יש את הזכות.

אם שילמת על החבר, אז מותר לך לשמור לו, כי קנית כבר את הזכות בשבילו.
גם לי נראה שאם לא שלמת בודאי אין שום זכות.אדם כל שהוא
זה ברורצריך עיון
השאלה מראש היא רק עם שילמת

מותר לשמור למישהו שיעלה עוד שתי תחנות? ואם בגלל זה למי שעולה בתחנה הבאה לא יהיה מקום לשבת?
נראה לי שחוקי אגד שכאשר אתה עולה אתה משלם,חסדי הים
ואי אפשר להקדים ולשלם. אם היה אפשר לשלם מראש, אכן זה היה מועיל בשביל החבר. [זה כמו קניית מקום בהופעה.]
בטח שאפשר. אף פעם לא ראית אמא שעולה עם ילד או שניים ומשלמתותן טל

על האבא והילדים הגדולים שמעמיסים חצי מהבית בתא מטען? . זה בהחלט קורה וראיתי את זה לא מעט פעמים - משלמים מראש על מי שעוד שנייה עולה, וכשהוא עולה הוא רק אומר לנהג: אשתי כבר שילמה עלי ועליהם...וזהו.

האם אגד מוכרים רק מקומות ישיבה ?או גם מקומות עמידה?מושיקו


גם עמידה (עד 10 ) מחיר זההחכחעחילםכ
אז כנראה שהם מוכרים נסיעהצריך עיון
הם לא עושים הבדל בין מחיר ישיבה למחיר עמידה
הם מוכרים כדי לשבת, ומי שקנה ראשון זוכה.חסדי הים
מסברא נטוותן טל
(ואני כמובן חא פוסק לאף אחד) יש לחלק בין שומר לחבר שעולה בתחנה אחרת, שאז זה אסוא, לבין שומר לחבר שעולה באותה תחנה רק מעט אחריו. כיוון שנוהג העולם למשל שאם יש שניים שנוסעים יחד, אחד מעמיס את התיקים בתא המטען ואחד תופס להם מקומות. קל וחומר כמובן אם שילם כבר יל שניהם אבל פילו אם לא, זה דבר שמקובל ורגיל על כולם, ואין בזה "גזל" מיוחד. כך. לדעתי.
וזה בניגוד לשמירת מקום לחבר בתחנה אחרת שזה כבר בעיייתי בהרבה כי אין נקודת נתחלה שווה בין נוסע שעלה בתחנה הראשונה לזה שעלה בתחנה לאחר מכן. באותה תחנה עוד נניתן להבין נרום שנשמר נמנוסע 18 לנוסע 30, נניח, אבל בין שתי תחנות זה כבר מיקום אחר לגמרי ש"קוטע" את הרצף הסביר שנוהג בעולם.
וכל זה כשמדובר במקום הטחרון באוטובוס. כל עוד יש עוד מקומות באוטובוס לגיטימי בהחלט לשמור את המקום הספציפי לידך לחבר גם טם עולה עוד תחנה או שניים (שוב, בהנחה שבכל מקרה יהיה למי שעולה בתחנות לפניו מקום לשבת) גם אם מישהו אחר מתעקש דווקא על המקום לידך. כיוון שנוהג העולם הסביר הוא שחברים רוצים לשבת יחד בנסיעה וכל עוד אין ביבה מספיק רצינית למישהו אחר להתעקש דווקא על המקום לידך כשיש לו עוד מקומות, אני לא רואה כאן בעיה הלכתית.

ואדגיש שוב הכל אני אומר מדעתי הדלה בלבד.
מקור מפורש*ימ''ל

לשאלה הזאת יש תשובה ברורה מדברי הגר"א אינשטיין וז"ל:

 

"לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים, 
תראו איך היא תופסת את כל הספסלים: 

על ספסל אחד - סל עם לחמניות, 
על ספסל אחר - סל עם עגבניות, 
על ספסל אחד - סל עם גרעינים, 
על ספסל אחר - סל עם מלפפונים, 
על ספסל אחד - סל עם מרגרינה, 
על ספסל אחר - סל עם חומוס טחינה, 
על ספסל אחד - סל עם כל מיני, 
על ספסל אחר - סל עם עיתוני. 

ילד - 
מה פתאום אתה יושב - 
בבקשה תקום מייד! 
הלא גם הגברת 
צריכה ספסל אחד!"

 

מבואר מדבריו שאפילו שאדם קונה כרטיס אחד מותר לו לשמור מקום נוסף ואף יותר, ואין כאן 'חב לאחריני'. ובמקום שיש "והדרת פני זקן" יכול אותו אדם אף להקים ילד בשעת הדחק ובמקום צורך.

 

מתפלפל 

 

*נכתב ברוח חודש אדר... מוציא לשון

וברצינותימ''ל

נראה שלא שייך פה עניין "מיגו דזכי לנפשי זכי נמי לחבריה" כי לא מדובר בזכייה מההפקר אלא בקניה של זכות לתפוס מקום (נראה שזה דומה לשכירות מקום בחצר, וכמו בכל מכירה/שכירות המתקיימת ע"פ תנאי המוכר/משכיר), כי המקום שייך לחברת האוטובוסים וכמו שזה גזל לעלות בלי לשלם (כמו שימוש בחצר ללא רשות הבעלים. ראה רמב"ם הלכות שכירות פרק ז) כך זה גזל לשמור מקום נוסף כשיש עוד אנשים וזה לא 'זה נהנה וזה לא חסר'. יש קוים מסוימים (כמו הקו מאילת) שאגד מאפשרים שמירת מקום בתשלום מראש אבל כל שאר קניית הכרטיסים נעשית על בסיס מקום פנוי לפי התקנון.

ברור שאם אדם משלם על מקום הוא יכול לשמור עליו (אם הוא רוצה לשבת בספסל לבד למשל, או לצורך העניין אם הוא רוצה שהאוטובוס/המונית יצאו מוקדם יותר כמו שחז"ל מפרשים על יונה הנביא). אבל הוא לא יכול לקנות לעוד כמה תחנות ולמנוע ממישהו שעולה לפני אותה תחנה לתפוס את המקום (כי הוא עוד לא זכה במקום עד אותה תחנה).

[הערה - היה מקום לדון אם יש דין גזל בחברה ציבורית שכן הרכוש לא שייך לאדם מסוים אבל זה כבר דיון אחר...]

מזכיר לי ששמרתי מקום לחברה עם ילד בספסל לידי.כתר הרימון

עלה אדם וביקש לשבת שם. אמרתי לו: עוד מעט חברה שלי צריכה לעלות עם ילד. 

אמר לי: אז מה.

אמרתי לו: צודק, אבל אודה לך אם תתיישב במקום אחר.

לא רצה.

 

עלתה החברה, ורצתה להתיישב ליד אותו אדם. קם האדם ועבר לשבת ליד בן מינו...

יצא דפוק.

ותן טל

מזכיר לי כמה כמה פעמים שישבתי לבד, וביקשו ממני זוג אם אני יכול בבקשה לעבור מקום אחד כדי שיוכלו לשבת ביחד - וכמובן שהסכמתי (או שאפילו הצעתי את זה מיוזמתי כשראיתי שהם מתביישים לבקש אבל רוצים בכך).

 

באוטובוס גם שווה להיות בנאדם  

משהאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
^^^פ.א.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך