אז למה בעצם הלכתם לישיבה?אריק מהדרום
בגלל השידוכים, כמובן!צבי-ליזציה
^^^^א"י זה קשה
סתם. בשביל ללמוד תורה כהכנה לחיי תורה ותיקון עולם.
ולמה אתה רוצה חיי תורה ותיקון עולם?אריק מהדרום
זו ההגדרה לאידאליסט, יש כזה דבר בעולמנועוגי פלצת
תיקון עולם, זה נכוןאריק מהדרום
ומעבר לכך, מי אמר שזה מתקן את העולם?
מה איתם? חיי תורהעוגי פלצת
אם יש הזדמנות, מי התיר להשתמט ממנה?
הגם שאם יש עניין להגיע לאמת התורה,
צריך להשתדל בקניין יסודות לימוד אמיתיים
מפי חכם ויושב בישיבה
מי אמר שמתקן את העולם?
סברא פשוטה, בלי לעיין בדפתראות ובפנקסאות
ודאי לא תדע מהו תיקונו של עולם
אני לא מאמין בסברות פשוטותאריק מהדרום
והגית בו, זוכר מה אסור לומר לפני עם הארץ?
מי התיר לך להשתמט מלאכול את הסמארטפון שלך? עתיד אדם ליתן דין וחשבון על כל מה שראו עיניו ולא אכל, זה פחות או יותר הרמה של השאלה שלך.
מניין שדווקא בישיבה מגיעים לאמת? עד וולוז'ין לא הגיעו לאמת?
א. זה פשוט ואני אסביר למהעוגי פלצת
כנראה צריך ללמוד אותו ממומחים
יש מעטים יחסית שספרים מספיקים להם.
ב. ישיבה לענייננו היא לקבל תורה מרב
בבית מדרש
היא בטח האפשרות הכי קלה וסבירה
ונוחה והגיונית ומסודרת בנמצא
מי שבוחר בה, בטח לא צריך להצטדק
או להסביר מדוע מעבר לכך.
גם זו סברא פשוטה.
מי שהעדיף להסתבך, בטח יש לו סיבה לכך
ואותו כדאי לשאול למה
לא הסברת בכהוא זה את הקשר בין לימוד תורה לתיקון עולםאריק מהדרום
אגיד לך מה, סברה פשוטה זה ג'וקר לעצלנים לאמור: "זו סברה פשוטה שאני צודק, זהו ניצחתי, עבלי חרטות, עוברים לבוגיה הבאה".
אוקי, אז אתה רוצה ללמוד תורה ממומחים, שכוייח, אבל למה אתה צריך את זה בכלל?
לגבי ב, כן, מי שרוצה לקבל תורה מרב שילך לישבה ובלבד שיברר קודם למה הוא שם ולא ילך לקצר שירות צבאי כי זה זורם לו בחיים ככה או מכח האינרציה או מלחץ חברתי אחרת הוא לא יקבל תורה ולא יגדל להיות ת"ח.
לא. כי סברא פשוטה זה משהו שאני מצפהעוגי פלצת
יתכן שאני טועה ועל זה מתווכיחנהו
אענה לך:
א. צריך ללמוד תורה כי הקב"ה אמר
ב. צריך לעשות זאת טוב כי הקב"ה אמר
ג. טוב זה ממומחים
ד. מומחים זה ראשי הישיבות והרבנים
זה לפחות ההימור הכי טוב שלי
הם ממשיכים רציפות ארוכת שנים של
לימוד תורה
ה. יכול להיות שאני טועה
אבל נדמה לי שהם הבחירה הכי סבירה
למומחי תורה
יותר מלייבוביץ לדעתי
אני חולק עליך בסעיף ד.אריק מהדרום
גם את זה כדאי לקיים במסגרת החיים הנתונהעוגי פלצת
צבא ומקדש בהגדרה קשורות לעם ולא ליחיד
אין לך שייכות במשהו שלא גייסו אותך ומסתדרים בלעדיך,
צריך לקחת אותך, הכול לפי צורך העם המקיים את המצוות.
אבל זה לא שאקים מיליציה מחומשת של איש אחד
אם לא שעו לתחנוני מהבקו"ם (דקדושה! לא הציוייני
) להתגייס
אבל ללמוד את כל התורה, וללמוד טוב ככל יכולתי,
זה לא תלוי באף אחד אחר.
אתה כנראה אוחז שכל אחד יכול להיות אוטו דידקט ולכן מספיק
ללמוד רק מספרים או פירושים.
אני מניח שהדרך הכי יעילה היא עדיין לימוד מפי מרביצי תורה,
כפי שלמדו כל לומדי התורה בהיסתוריה של העם הזה של היהודים,
(הרלוונטי כמדומני לדיון זה)
אשמח שתחלוק עמי תובנותיך המרעננות בעניין.
אני לא אוחז בשום דבראריק מהדרום
העובדה שאדם יודע תורה הרבה לא אומר בהכרח שהוא יודע להעביר אותה הלה, הרבה פעמים אותם תלמידי חכמים הם בורים בפדגוגיה, חסרי הבנה בסיסית בנפש התלמיד וזה לא דבר של מה בכך.
בחסדי ה' יש מה שנקרא היצעעוגי פלצת
קיימת הזדמנות להתנסות ולברר מתוך מבחר מסויים
ביום שלראש ישיבה לא יהיו שניים שלושה חבר'ה
בכל העולם כולו שיחשבו שהוא מתאים להם,
הוא לא יהיה ראש ישיבה.
אולי ישקול הסבה מקצועית לכדורסלן
או ברוקר בבורסה
המבחר הזה איננו בהכרח בישיבהאריק מהדרום
בטח שלא בהכרח בישיבה ספציפית.
א. לרוב כןעוגי פלצת
ב. הישיבה נותנת לך את ההזדמנות,
ואת כל העניינים שמסביב
א. לא יודע על מה אתה מסתמךאריק מהדרום
הסברתי כברעוגי פלצת
הסברתי מספיק,
עכשיו תורך להסביר ישיבה לדעתך
לא עוזרת בשביל מה שעסקינן בו
לא אמרתי לא עוזראריק מהדרום
תודה רבה, עם זה אני בטח מסכים לגמריעוגי פלצת
אם אתה מחפש תשובה ללמה ללמוד תורה בישיבה זה פשוטalezish
יותר קל ללמוד בישיבה, גם בלי להיכנס לשיעורים כשיש מסגרת של לומדים מסביבך אתה משתפשף בכל הסברות האפשריות שבסוגיא, יש את מי לשאול, למי להציע רעיון שעלה לך, אינטראקציה עם לומדים מאוד מקילה על השלב של גיבוש הסברא.
בנוסף יש שיעור שעוזר לך לראות עוד נקודות בסוגיא שלא חשבת עליהם, ולהראות לך דרכי חשיבה אם אתה מעוניין.
גם נורא נוח למצוא חברותא כדי שיאזן אותך מייד ויעזור לך להבין בצורה ישרה במקום להתחיל את הסוגיא עקום ולבנות הכל ואז לגלות שבכלל ההסבר בגמ' בצורה אחרת לגמרי ולא הבנת משהו.
בגיל הצעיר זה גם יוצר חברה טובה, בגיל יותר מבוגר תמיכה כלכלית.
כך שזו פחות השאלה נראה לי.
גם בפומבדיתא ונהרדעא היו ישיבותהרוזן!
ככה כתוב בתורה.א"י זה קשה
ואם אני לא אקיים את התורה אני אסבול בגיהנם.
מעבר לכך יש עוד הרבה אבל היה נראה שאתה קצת מתחכם אז נלך על התשובה הפשוטה.
בנוסף לכך זו שאיפה עמוקה שטבועה בנפש שלי. הרצון העליון.
איפה כתוב בתורה שצריך ללכת לישיבה?אריק מהדרום
אני לא מתחכם, אני שואל שאלות שכל שמיניסט חייב לשאול את עצמו לפני שהוא מחליט לאיזה ישיבה ללכת אם בכלל.
הניחוש שלי הוא שאתה לא שמיניסט..א"י זה קשה
אבל אם כבר אני פה אז נענה.
לא כתוב. אבל יש הרבה דברים שחסרים לי בתורה. ידיעת הלכה. היקף וזיכרון של לפחות כמה מסכתות. חווית שקידה שתזכיר לי מה המקור. כל מיני בירורים נפשיים אמוניים שאני עוד צריך לעשות.
סוף סוף תשובה מספקתאריק מהדרום
מתוך אמונה שצריך לצאת לחיים מתוך לימוד תורהמרדכי
שגם אם לא רוצים להיות רבנים, צריך כמה שנות לימוד בכדי לבנות אישיות, בשביל לנהל בית של תורה ובשביל להתפתח. ושנבין שבסוף הכל סובב את התורה.
מאיפה האמונה הזאת?אריק מהדרום
חינוך מהבית...מרדכי
אם כך לא ביררת את זה מספיקאריק מהדרום
אני לא חושבמרדכי
הוכחה היא שאני בחרתי בדרך אחת ואחי בחרו בדרך אחרת. אומנם כולנו הלכנו לישיבות, כי לכך חונכנו בבית, אבל לאיזה מסלול ולאיזה ישיבה זאת כבר בחירה של כל אח, לפי מה שמתאים לדרך שלו ולפי מה שהוא התבונן וראה שמתאים לו.
זו לא הוכחה לשום דבראריק מהדרום
אם לא הייתי מברר לעצמי את הנושא ממזמן הייתי מחוץ לישיבהמרדכי
בשיעור א' חשבתי שאהיה עד מקסימום סוף שיעור ב', מאז הבנתי שבשביל לצאת לחיים כמו שצריך ובשביל להקים בית של תורה, אז זה מה שנצרך.
הרבה יצאו לחיים כמו שצריך גם בלי ישיבהאריק מהדרום
לגבי בית של תורה, זו הגדרה מעורפלת משהו, ברור שהישיבה משפיעה על אופי הבית אבל ממש לא בטוח שאתה צריך יותר משנה וחצי, אמרת שעשית בירור? יופי, זה מה שחשוב.
כשל לוגי מהסוג שאני לא יודע מהעוגי פלצת
כולם משתמשים בזה, מה שתמוה כי אין
בזה הגיון

איפה הכשל הלוגי לא הבנתיאריק מהדרום
ממתי זו תשובה? ממתי לא?
נגיד הרבה עשו כרשבג ועלתה בידן והרבה עשו כרשבי ולא עלתה בידן.
זה מהתלמוד נשמה.
טענו לו בחיטים והודה לו בחתולים. זה הכשלעוגי פלצת
הוא אומר לך "ככה צריך"
ואתה מבחינתך פורך "הרבה=כמה עשו ועלתה בידם"
אפילו לא טענת שהרוב או מיעוט גדול
רק שיש "הרבה"
כלומר: כל אחד מאיתנו מכיר כמה זלמן
וקלמן שיוצאים מו הכלל
לידיעתך יש אינסטלטורים רמאים ולא טובים
ויש סתימות שבמקרה אפשר לשחרר
עם פלומבה
לא סותר שבאופן עקרוני כשהבית מוצף
כדאי שהאינסטלטור יהיה כבר בדרך
סלח לי שאיני זוכר את הציטוט במדויקאריק מהדרום
ובכלל, אני לא חושב שאלה יוצאים מן הכלל, אני לא עשיתי סקר אבל להערכתי יש בעיה רחבה מאוד של בחורים שהולכים לישיבות בכח האינרציה או כי כך הישיבה התיכונית מצפה מהם וחבל, נורא חבל, זה מביא חורבן עצום כאשר בחור לומד בישיבה ואין לו מושג למה.
חורבן רק קצת פחות עצום מזה שלא הולך לישיבהעוגי פלצת
כשהסיכוי שיפתח חוסר עניין בלימוד, בורות ממשית ברוב ההלכה הרלוונטית,
חוסר נכונות להפנות שאלות קשות לפוסקי ההלכה, חוסר עניין בעבודת ה' רצינית,
התחברות ליהדות דרך אפיקים אלטרנטיביים כמו מדעי היהדות או חוכמולוגים בשקל,
אם בכלל תפיסה של היהדות כמשהו משמעותי בחיים שלי -
גדול במאות אחוזים.
בעולם הישיבות של היום יש בעיות לא פשוטות,
אבל איך אמרו חכמים? חבל לשפוך את התינוק עם מי האמבטיה.
(יש צינור קטן כזה מגומי שפשוט משחררים והוא מוריד את כל המים המיותרים,
ככה שאין סכנה לתינוק והוא קצת יבכה וישתעל עד שנבחין בו ונעטוף אותו במגבת)
ממש לאאריק מהדרום
מהעולםעוגי פלצת
אז אני אשמח לבקר יום אחד בכוכב הלכת שלךאריק מהדרום
את הדרך אתה יודע
עוגי פלצת
(זה רשב"ג?צריך עיון
זה רבי ישמעאלהרוזן!
נכוןאריק מהדרום
נכון. כמו כל דבר אחרמרדכי
גם מהצבא היו מי שיצאו כופרים והיו מי שזה חיזק אותם. השאלה היא ההסתכלות הכללית, והיא שהישיבה בונה את האדם ומכינה אותו לחיים בעיקר מבחינה רוחנית. כמובן שיש כאלה שזה מוביל אותם לידי כפירה, ויש כאלה שלא צריכים את זה.
לגבי הזמן -
לכל אדם מתאים פרק זמן אחר. יש מי שמקומו בישיבה ומתאים לו להגיע לשיעור י' ויש מי שמתאים לו שלוש שנים ואז לעשות צבא או לצאת לעבוד. זה משתנה מאדם לאדם. אבל את הבסיס, לדעתי, כולם צריכים.
ההבדל הואאריק מהדרום
נכון, כי זה המקום של הישיבהמרדכי
רציתי להיות תלמיד חכם שרוב חייו שקוע בתורהעוגי פלצת
גאה בזה
הייתי בחיפוש עצמי מאוד משמעותילשם שבו ואחלמה
לא ידעתי לאיזה חברה/עם/אמונה/מגזר/תת מגזר
אני רוצה להשתייך
ידעתי שאם אתגייס אתחייב לשלוש שנים
ולא רציתי להתחייב לכלום לפני שאני מחליט מי אני ומה אני ומה הכיוון שלי בחיים
אז הלכתי לישיבה סתם כדי לתת לי עוד זמן לחיפושים
עברתי מישיבה לישיבה עד שמצאתי את מה שחיפשתי
אני עוד לא מצאתיאריק מהדרום
יגעת ולא מצאת, אל תאמיןלשם שבו ואחלמה
לא הלכתי לישיבהצריך עיון
אני מצטער על זה מאוד
למה אתה מצטער?הרוזן!
לרומם ולהגדיל את החייםתרחיב לבי
"לולי האי יומא דקא גרים [יום מתן תורה] - כמה יוסף איכא בשוקא" (פסחים סח),
ופירש רש"י: האי יומא דקא גרים - "שלמדתי תורה ונתרוממתי".
ממש לא פחדתי מלהתגייס ישר אחרי השמינית,
אבל זה היה ממקום הרבה יותר נמוך ורדוד מאשר בעוד שבוע (בע"ה!!!),
אחרי כמה שנים של לימוד תורה.
לימוד העיון, האמונה וכל השאר הם הדרך לרומם את הקומה הרוחניות ולגדול,
שהרי "דרך הוא בהולך ללמוד שנעשה אדם גדול" (תוס' כתובות סג.),
בעצם הגישה ללימוד, ולא רק בלימוד התורה עצמו.
אתה שואל מה היתה המחשבה שלי באותו זמן?אלעזר300
המחשבה העיקרית היתה שהקב"ה נתן לנו תורה כדי שנלמד אותה. לקבל כזאת מתנה ולא לעשות בה שימוש... זה בזבוז שחבל עליו מאוד.
כמובן, ההכרה את גודל הערך והמעלה של המתנה הזאת הגיעה בעוד כמה רמות אחר כך.
לבנות בסיס נכון ואמיתי לקראת המשך החיים.יהודה פ.
יכולת להעמיק וללמוד בלי שום הפרעה מסביב(למעט הצבא)
הגעתי בשביל היכי-תמצי ללמוד תורה לפני הצבאקמנו ונתעודד
בס"ד
אחרי בערך חצי שנה גיליתי שיש לישיבה גם עוד כמה דברים לתת לי חוץ מדח"ש, מיטה, אוכל, אור וספרים..
יפה כתבת. אני חושב ששמיניסט לא באמת יודע מה זה ישיבהמרדכי
אני מכיר לא מעט שהקציבו לעצמם גג שנים בישיבה ופתאום גילו דברים אחרים.
אם אגיבהרוזן!
תפתח איתי דיון כמו עם עוגי? 
כי אם לא יהיה לך כוח, לא שווה
כדי לבנות לעצמי עולם פנימי לפני החייםנפתלי הדגאחרונה
מעין שלב ביניים בין הנערות לבגרות שאני מתעסק בו בעניינים של פנימיות שעליהם אוכל להסתמך בשנים שיבואו ויהיה בהם פחות זמן לפנימיות ולבנייה.
ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821
הי
מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.
תודה
לא עולה לי מקום כזהפתית שלג
אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.
יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.
ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.
ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.
יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע
לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת
עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי
ומה הוא רוצה?
אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?
(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)
כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.
תגובהSnoopy821
הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.
אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.
ומה הוא מעדיף?הסטורי
סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.
זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.
טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.
אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.
תגובהSnoopy821
ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.
מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה
אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.
אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.
ממה שאני מכיר0IQ4U
נהריה - יש אפילו חדר כושר
איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,
אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר בלי 3 סדרי גמרא....
האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו'
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה
יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי
יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.
(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).
מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה
אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה
מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה
אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....
ביינישיםהרשפון הנודד
אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני
היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
אז מנסים להחיות את המקום?
יופיטעמי🍫
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫
מעדיף לא לפרט
אתה?
גם באיזורשמיניסט באמ"ש
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה
לא מפרט
למה לא?פתית שלג
רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..
יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים
אולי נחייה אותו?
אני בעדשלג דאשתקד
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים
יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.
איך יוצאים מזה?
לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד
נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.
אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.
אני כאן 
לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים
תחילת גיטין.
תקנת בפנובפ"נ,
מה קורה אם לא קויימה?
סחתן עליך!שלג דאשתקד
זה מסובך אחי,
לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב
שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).
לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.
מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.
הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).
לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים
שלג דאשתקד
מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...
אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.
ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".
וואו, רצינימקפיצים נטושים
מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;
לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!
לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד
הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.
מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?
(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר
)
אשריך!מקפיצים נטושים
אשריך אתהשלג דאשתקד
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים
אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,
לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!
תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה
מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!
יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.
נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???
עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!
אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...
תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!
ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)
חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר,
כרגע מחפש באזור הצפון.
מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות
אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי
תודה רבה לכולם
למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..
היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך
..קעלעברימבאר
..
אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר
אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).
במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.
אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו
יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv
וכן מחנים
לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר
מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב
או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר
או מעלה גלבוע?
בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג
אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..
אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג
יש את ישיבת ראש פינה
דוד שלי שם, כדאי לך
ימח שם עראפת
עחחיונתןzxcv
ו
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys
ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!
למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה
אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים
ויתוראנונימי404
מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?
לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ
מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441
רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש
דיכאוןאנונימי404
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.
^^פתית שלג
ואולי למכינה
כמובן
ארץ השוקולד
כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
דרוש כובד ראשנקדימון
ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.
כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:
1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.
2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.
3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.
אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.
ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.
בהצלחה רבה!