אפשר לא לחדש כלום?כישוף כושל

בס"ד

 

אם עץ נופל באמצע יער ואף אחד לא ראה ולא שמע אותו נופל האם הוא באמת נפל?

כן.

כי קיום של דברים ומאורעות לא חייב להיות מעוגן בתפיסה חושית של בני אדם 

 

במה קיום כן תלוי?

חוץ מבעצם הקיום

 

איך אפשר להוכיח קימות?

 

@אנחנו יחד נבנה

איך זה בתור נושא לחשוב עליו?

אוהו*בננית*

אפשר להתפלסף ולענות, ואפשר לעקוף את השאלה ולהחזיר באחרת - 

למה צריך להוכיח קיימות?

(זו לא שאלה רטורית)

לא צריךכישוף כושל

בס"ד

 

כלומר

בכללי אין בזה עניין

 

יש עניין בהוכחת קיימות של פרטים כדי לעגן תאוריות ואת ההשלכות שלהם

ויש עניין בהוכחת קיימות כשעשוע פילוסופי 

את יכולה להרחיב על השורה הלפני אחרונה?*בננית*


בוודאיכישוף כושל

בס"ד

 

(סתם אעיר רגע משו קטן

אני אוהבת אותך

זהו 

הוצפתי פתאום וזה היה צריך להיאמר)

 

יש עניין בלהוכיח את הקימות של האדם כי יש לזה השלכות על מהלך החיים שלנו

יש עניין בלהוכיח קיימות של יסודות כימים כדי לעגן תאוריות שנבנות על גביהם

יש עניין להבדיל אלפי הבדלות להוכיח את קיום ה' כי גם זה משפיע על כל החלטה שנעשה בחיינו

 

ככלל אין עניין בהוכחת קיימות

בפרט אין טעם לכל פעולה שהיא בלי קיימות

יאי*בננית*

(מתוקית שאת פרח גם אני כ"כ!)

 

או אולי השאלה הייתה צריכה להיות אחרת - 

מהו סוג ההוכחה שאנחנו מחפשים?

האם זו הוכחה שמצטמצמת לתחום השכל, או שהיא יכולה להתרחב גם להכרה פנימית או לרגש?

וזה תלוי בתשובה לשאלה - למי אנחנו מנסים לספק את ההוכחה?

שוב זה תלוי בפרט אותו מוכיחיםכישוף כושל


הממ, נכון מאוד*בננית*

ועכשיו לי יש שאלה

ברור לי שיש הבדל בין הוכחות כימיות להוכחות אמוניות

מאיפה לי? כלומר, מהו ההבדל, איך מגדירים אותו? או שאולי אין באמת הבדל..? (ואז זה די מהפכני)

הוכחה היא דבר שאפשר לתפוס שכליתכישוף כושל

בס"ד

 

לכן הוכחה כימית ואמונית פועלת בצורה שווה

כמו שהאמרת יפה בהודעה הקודמת

"הוכחה שמצטמצמת לתחום השכל, או שהיא יכולה להתרחב גם להכרה פנימית או לרגש"

כלומר

הוכחה היא דבר שכלי

אין דבר כזה הוכחה רגשית

רק הכרה

"קיום של דברים ומאורעות לא חייב להיות מעוגן בתפיסה וגו'"יעל

בדיוק חשבתי על זה לא מזמן

שאנחנו בני האדם מאד מוגבלים -

אם נעשה תרגיל ונבקש את האנשים לדמיין את היצור הכי מופרך עלי אדמות

הוא בדרך כלל יהיה עם צורה קבועה; רגליים, ראש, עיניים, אולי זרועות. ויהיה לו גוף.

והוא יאכל ויישן. ויהיו לו חברים, והוא יגור איכנשהו והוא יזוז איכשהו.

אבל מי קבע?

אולי בכלל יכול להיות יצור שהוא לא לפי הדפוסים הקבועים

והוא לא צורך אנרגיה

והוא לא זז

והוא לא -- פשוט לא?

 

אנחנו לא מסוגלים לחשוב על זה

כי אנחנו טיפשים.

זהו.

מסכימה כמעט עם הכל חוץ מהשורה האחרונהכישוף כושל

בס"ד

 

מוגבלות אינה טיפשות

 

מה גם שטיפשות מוגדרת לפי מדדים אנושיים ומימלא מדוברת כדבר מוגבל

אני אוהבת את בצורת חשיבה שלךקול דממה
על זה לא חשבתי אי פעם.

אני רוצה לדון איתך על דברים מעניינים שכאלו
תדוני, תדונייעל

אני אוהבת חרטוטי פילוסופיה

אם העץ נופל ואף אחד לא רןאה ולא שומעפיתה פיתה
האם הגבר עדיין טועה?

את מרשה לי להתהרהר דווקא על הכותרת
לך אני מרשה הכלכישוף כושל


ועכשיו לענייןיעל

לא אכפת לנו אם העץ נפל כל עוד הוא לא הזיז לאף אחד (הו, סטגדיש)

ולא אכפת לנו אם עצם קיימותנו הוא קיימי או שאנחנו מקיימים אותו

כי זה בסך הכל משחק מילים.

פשוט קיימים וחיים עם זה בנחת.

כי באמת התפיסה שלנו פצפונת

ואם ננסה להגיע עמוק רק נטבע

אז למה לנסות?

כמה יאושכישוף כושל

בס"ד

 

אני חושבת שחובה עלינו לנסות לתפוס את המציאות

כדי שנוכל לחיות אותה באופן מלא ככל האפשר

 

אני מבינה את הנקודת מבט שלך

אבל החיים הם לא הכל או כלום

הם מורכבים מזה 

 

וצריך לחקור בלי פשרות ויחד עם זה להבין שכנראה את כל התמונה מעולם לא נתפוס באמת

באמת יאושיעל

גיל ההתבגרות ותסמיניו

ואת צודקת,

אבל תכל'ס לא באמת נגיע למשמעות החיים,

ולחקור כשאין מטרה זה קצת חסר משמעות באופן מחפיר.

למשמעות המלאה לאכישוף כושל

בס"ד

 

אבל אני מעדיפה 99 במבחן מ0 של יאוש

השכל של האדם יכול להגיע אולי ל10יעל

ודווקא זה מייאש.

את יודעת שיש דבר כזה אינסוף מוגבל?פיתה פיתה
בין אחד לשניים יש אינספור מספרים. אנחנו יצורים מוגבלים ויכולים להגיע לאינסוף מוגבל
נממ נממ.פיתה פיתה
הרהור על הכותרת ואולי מתוך זה נגיע גם לעצים ושכאלה.
יש לנו שאיפה טבעית להיות הכי מיוחדים ולחדש משהו בעולם. אבל היי, אין חדש תחת השמש.
יום אחד נועם פרימר כתב על זה בהקשר של מוזיקה.
אז נכון, אנחנו ממחזרים את עצמנו למוות, ונלחמים למוות ואוהבים למוות.
ואני מאוד בסדר עם זה. כאילו
יש עולם. ויש אותי. ואני יכולה להיות כלום בעולם הזה.
ועדיין אני יכולה להיות הכל. ממש עולם בפני עצמי.

ופה הבחירה שלנו
ותבינו לבד.
אפשר להגיד משו?כישוף כושל

בס"ד

 

לא הייתה לי בעיה להגיב לשאר השאלות פה

כי הם לא נגעו בי באמת

אבל מה שאת כותבת

פורט לי על מקומות כל כך אישים שאני צריכה כוחות נפש אדירים כדי להגיב עליו

ואין לי את הכוחות האלה כרגע

אז סליחה

שלא אגיב

תודה אהובהפיתה פיתה
תחיושקול דממה
את מיוחדת
זאת תגובה מדהימה,פינג.אחרונה

תודה. מאד נגעת בי. פשוט תודה

(תחיה,

הלוואי והיית מחלקת לי קצת מהקסם שלך,

אני כל כך רוצה להיות גם,

בסדר עם זה)

הנהקול דממה
א. לא, זה בלתי אפשרי לדעתי. בעצם, תלוי מה הכוונה לחדש. אף פעם לא הבנתי את המילה הזאת בדיוק

ב. כמובן. כמו שכתבת. קיומם של מאורעות אינו תלוי בנוכחות בני אדם בשביל לקלוט את המאורע בחושיו.
זה כמו לשאול, אם יהיה אדם שכל חושיו אינם פועלים (ח"ו) ויקרה בנוכחותו המאורע הזה, האם זה קרה אפילו שלאדם אין אפשרות לקלוט את זה? כמובן.
(המשפט שהבאתי הוא שונה, אבל יש להם אותו תשובה)

ג. הקיום תלוי בקיום עצמו. הוא לא יכול להיתלות בשום דבר אחר, כי בלי הקיום עצמו- אין לו על מה להיתלות.

ד. איך אפשר להוכיח קיימות. אי אפשר, לדעתי. כי כל דבר שדרכו ניתן להוכיח תלוי בקיום עצמו, ואם אין קיום אז כל ההוכחה תהיה בעצם אילוזיה
אפשר להגיד תודה?פינג.

היי, איזה כיף לקרוא את השרשור הזה.

(אני ממש גאה בעצמי על היכולת המחוננת שלי בבחירת חברות)

למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך