סיכומים סיכומים שלום!פיתה פיתה

הנאורות!

 

טם טם טם טם.

 

מוכנים נפשית? או יהה.

 

מתי? מאה 17 ו 18. 

 

מה קרה? התפסיה של האדם את העולם השתנתה. כל הקביעות שהיו מקובעות עד אז השתנו אצל כולם. והתפתחו הפילוסופים החמודים שלנו.

 

ההוגי דעות, פילוסופים. הקימו את הנאורות. שזה באמת אומר שמה שמנחה את האדם זה השכל והמצפון.

 

בתחום החרתי-כל בני האדם שווים. לכולם יש את הזכות לחיות.

השיויון הוא גם לנשים! גם לנשים מותר לצאת מהבית וללמוד.

 

בתחום המדיני-המדינה צריכה לשמור על הזכויות של האזרחים שלה, על זכויות האדם.

 

בתחום הדתי- יש חופש דת ולא רק נצרות פיכסה.

 

איך הפילוסופים העבירו הלאה את הרעיונות שלהם?

מפגשים חברתיים אצל אנשים ובסאלונים.

ובנוסף הם כתבו אינציקלופדיה שהשפיע ממש על כולם ולא רק על האליטסטים מהסלון.

 

הנאורות השפיעה על ארה"ב ועל צרפת ממש. שתדעו.

 

הנאורות השפיע על התנועות שבאו אחריה (סוציאליזם, ליברליזם, מילים אורוכותיזם, לאומיות)

 

מאפייני הנאורות;

 

אינדיבידואליזם.

התייחסות לאדן כפרט בודד, עצמאי. לא רק חלק ממשפחה או קבוצה.

הבנאדם צריך להיות אחראי על עצמו

לכל בנאדם יש זכויות

המדינה צריכה לשים את זכויות האדם במרכז, ואם לא צריך הצדקה טובה לזה (לדוג מלחמה)

 

רציונליזם-

תבונה. האדם ישנה את החברה עם המוח שלו. יתקדם ויגיע להישגים מדעיים.

הנאורות מתחה הרבה ביקורת על הכנסייה, ועל ההתנהלות הישנה-המעמדות. הם שאלו שאלות, ורצו לשנות את החברה ואת איכות החיים שלהם. 

 

ספקנות וחילון~

הנאורות פעלו להפרדה בין דת למדינה. 

הכנסייה ממש השתלטה ועשתה שטויות. הייתה לה השפעה דתית וחברתית ומדינית. הדרישה הייתה לחילון.

הנאורות חזרו לאידיאולוגיה הישנה שהכנסיה והדת צריכות להתמקד בקשר בין האדם לאלוהיו, ולתת למדינה לדאוג לחילונות.

חלק מהפילוסופים נשארו נוצרים מאמינים וחלק אתאיסטים כופרים אפיקורסים.

 

ידע-

השכלה. פיתוח. במקום שכל אחד יעבוד במה שאבא שלו עבד לדורי דורות אנשים התחילו ללמוד לקרוא ולעבוד.

(עיין ערך האינציקלו)

והם גם התחילו לעשות אוספים של דברם שאחכ נהיו מוזיאונים.

 

בקיצור, הנאורות היא שם נרדף לגושניקיות.

 

המהפכה האמריקנית~~

 

במאה ה17 בריטים התחילו להגר לאמריקה והם הקימו שם 13 מושבות בריטיות שהיו עצמאיות.

אחכ בריטניה וצרפת רבו 7 שנים (מלמחה יענטו) ואז אנגליה נהייתה ענייה אז הם גבו מיסים מהמושבות אבל  לא נתנו להם השפעה פוליטית אז הם התעצבנו ופתחו במלחמת אזרחים של המושבות הבריטיות באמריקה.

 

טוב נראלי נעשה שלח כי בא לי לרענן את הערוץ

המשך האמריקאים טריליליפיתה פיתה

ואז באמצע הוכרזה העצמאות של אמריקה טרילילי.

 

החוקה האמריקנית- יש כזה מרכזי ושלטונות קטנים לכל מדינה שעוסקת בעיניני המדינה.

 

אה, ויש הפרדת רשויות.

 

ואז יש להם תיקון עם זכויות האדם והם השםיעו ממש על צרפת או יהה.

 

צרפת-

 

כמו כל דבר בעולם המהפכה הושעה מבעיות כלכליות. המעמד הגבוה לא הסכימו לשלם מיסים. חצופים!

ואז הם עשו אסיפת המעמדות שהורכבה ממלאן אנשים ואיכרים ואנשים חשובים או שלא. הם חוקקו את הצהרת זכויות האדם.

 

אמריקה-נאורות, הפרדת דת ומדינ אבל כבוד לדת.

צרפת-הפרדת רעיון המעמדות והעולם הישן לפי הנאורות (חילוני כזה)

 

יופי

 

המהפכה התעשייתית.פיתה פיתה

(נו, מתי שהיה את האימפרסיוניזם תחיה!)

 

התחיל באנגליה והתפתח. התחילה העשייה ומלא מכשירים תעשיתיים ומכונות וכו וכו ואז גם יפן התחילו להיות חברים של אירופה אז הציורים הושפעו מהחיתוכים היפניים תחיה זה לא קשור את מתבלבלת בשיעורים הבגרות באומנות רק עוד שנה!

 

הומצא מנוע קיטור ואז התחילו להפעיל מכונוץ עי קיטור וגם רכבות ומלאאא דברים.

הוגבר קצב העשייה וצריך פחות כוח אדם.

 

תחבורה-אוניות ורכבות במקום ספינות מפרש. מהפך הסחורות

 

תעשיית הפחם- מכרות פחם. (אוכלי תפוחי האדמה של ואן גוך!)

 

יצור המוני ומהפכת התיעוש-הכל על פס יצור. לא אישי וכו.

 

השלכות חברתיות-

עיור. @צבי-ליזציה שכזו. אנשים התחילו לחיות ליד המפעלים ולא לעבוד בשדות.

 

דמו-דמו-דמוגרפיה

אנשיפ פחות מתו כי התחילו להיות רופאים ואוכל יותר טוב והגיינה אז הדמוגרפיה גדלה.

 

אנשים התחילו להגר בגלל כל זה ^ ביחדץ

 

המהפכה שינתה לגמריע את המעמדות. שתדעו.

והתחילה הבורגנות.

 

בורגנות-פתח תקווה שלום-מעמד מבוסס. מחולק לשלוש-

בעלי הון, בנקאים. מקצועות חופשיים-מוןרים ושכאלה וסוחרים ובעלי מלאכה קטנים.

 

פרולטריון-

אנשים מסכנים. פועלים שעבדו 14 שעות בעבודות זוועה כמו מכרות פחם. בלי שום תנאים וכולם-גם נשים וילדים היו צריכים לעבוד.

ואז קמה מפלגת פועלים שצברה הרבה תומכים ובגללם יש זכויות לעובדים.

 

 

זה מה שמלמדים אותכם בתי הספר האלה? בעעגעגוע..
בבקשה אל תגיד שעשכרה קראתפיתה פיתה

חוץ מאת הבדיחות שמצחיקות רק את עצמי

קראתי ברפרוף. בעצם גמאניגעגוע..
למדתי חלק מהחומר הזה. רק שלי היה מורה סטלן שכיווץ את כל החומר מראש.. אז ככה ש ..
וואי אני חופרת שלום.פיתה פיתה

ההשפעות החרתיות על המהפכה התעשית-

 

כולם הפכו להיות עשירים יותר. כזה אנגליה וצרפת. אבל אז נוצרו להם להם עודפים מבגדים שלא היה מה לעשות ואז התפתחתו מדינות אימפריאליסטיות שהם כבשו והשתלטו על אוצרות טבע, שמטרתם למכור את העודפים, ניצול אוצרות הטבע ועוד מקומות לגור בהם אחרי הגידול הדמוגרפיץ

 

הבריטים כבשו את הודו וצרפת את אלג'יר.

 

בשביל לשלב את הפרו.ץ.. המדינה הקימה בתי ספר לילדים שלהם ואז כולם ידעו לכתוב ולקרוא והחלה התרבות של ההצגות ועיתונים וספרים.

 

תחבורה-הכל נהיה קרוב ואפשרי להגיע. פותח הטלפון. העולם נהפך לכפר גלובלי!

וואו..שִׁירָה

אני לא יודעת להגיד אם את ממש בקיאה בחומר או לומדת טוב או כאלו כי אנלא מכירה את החומר הזה

אבל זה נשמע שאת לומדת טוב ממש

וגם כותבת מהר..

אני עם מיקודית מול העיניים.פיתה פיתה

מסכמת את החומר. תודה

בהצלחה במה שזה לא יהיה. מתכונת בטח..?שִׁירָה


יאפ. תודה פיתה פיתה


אוקעע אוקעעפיתה פיתה

הקמת חברת המונים

 

האנשים התחילו להיות גדולים ועצמאיים ולחיות לבד ולדעת לקרוא והתחלה להיות להם הש]עה. השפעת המשפחה התרופפה. באסה.

 

החברות הגדולות סיפקו רפוואה ורווחה וחינוך לעובדים שלהם.

 

 

תלמדי אותי גם איך לומדים ככה..שִׁירָה

בעצם את מסכמת את המיקודית אבל עדיין..

נממ נממפיתה פיתה

אני אגיד לך איך אני לומדת.

 

בשיעורים- פשוט מקשיבה.

 

לפני המבחנים- לוקחת ערימת חומר ומסכמת לאנשהו. לא בכתב כי אז אין לי תמריץ לגמורלסכם וגם לא בוורד מאותה סיבה. או בווטסאפ או פה או שכאלה. עם בדחפים ושכאלה.

אההא..טוייב אז אולי יומאחד יהיו פה סיכומים שלי גמכןשִׁירָה


טוב יאללה להמשיך תחיה.פיתה פיתה

לאומיות~~~

 

מתוך כל ערכי הנאורות התפתחו תנועות שהמקדו בכמה עקרונות יותר מהשאר

 

ליברליזם-עיקרון הפרט. זכויות היחיד לפני המדינה.

 

לאומיות-

לכל אומה יש מאפיינים משלה ודורשת מדינה לכל אומה.

 

נגיד יון התנתקה מהאימפריכה העותונית ופולין ניסתה והצליחה רק אחרי מלחמת העולם הראשונה.

 

לאומיץ אתנית היסטורית-

היספוריה, שפה ומסורת משותפת. המקור בזרם הרומטי (ספינת האסירים הטובעת). ללאום יש שפה אחת ומדינה אחת.

 

אדם נולד לתוך אומה מסוימת ולא יכול לשנות את זה. לדוג-איטליה גרמניה ומערב אירופה.

 

לאומיות ליברלית אזרחית-

מה שמשותף זה הערכים והאידיאולוגיה.

יש שותפות פוליטית. איפה זה קרה-אמריקה ואוסטרליה.

לפי התפיסה הזאת לכל לאום יש מדינה

ביטוי ללאומיות-איחוד איטלהפיתה פיתה

איטליה ההיתה שבע מדינות תחת שחטונותאוסטרין ושלטון האפיפיוראו סתם עצמאיים.מציני קורא לאיטלקים להתאחד אבל האוסטרים והאפיפיור הפריעו.

 

רק בשנות ה-60 הצליח להם אחרי מרד בשלטון האוסטרי.

הם נלחמים בעזרת נפולאיון ובסוף הלך להם.

 

לניצחון של איטלי וגרמניה הייתה ממש משפעה על אירופה. הם רצו לפרק אץ השלטון העותמני ולהקים מדינות יותר קטנות ומגובשות.

התפתחה הגישה שמותר להילחם בשביל להשיג מטרות.

אוסטרהי נאלצה להיכנע להונגריה ולתת לה עצמאות אבל תחת המלך האוסטרי אז קוראים להם אוסטרו-הונגריה.

 

יתרונות הלאומיות

חיזוק ותחושת השיתופות

גאווה לאומית

מאבק לעצאות

מאפיינים ספרותיים

 

חסרונות-

גזענות

מלחמות נוראיות

טיפוח הצבא

ייאללה תחיה המשךפיתה פיתה

מיעוטים אתניים בתוך מדינות קיימות.

 

בסוף מלחמת העולם פורקו האימפריוץ והוקמו מדינות עם לאום אחד או שניים-שלושה.

בהעה- נוצרו מיעוטים. נגיד מלא גרמנים וקצת הונגרים.

 

המעצמות שניצחו אחרי מלחמת העולם השנייה ביקשו לשמור על זכויות של מיעוטים. הבטיחו אוטונומיה בחינוך וזכויות דתיות ואזרחיות.

הפיקוח על זכויות המיעוטים ניתן לברית המועצות ואחכ לאום.

 

הדוג היא פולין שהיו בה המון מיעוטים והיה שם את הסכם המיעוטים.

היהודים בפולין דיברו ביידיש ולמדו בבתי ספר שלהם וכו.

 

מתישהו הם ביטלון את ההסכם, והכריזו שהם ימשיכו לקיים אותו. תכלס השפילו בעירק את היהודים.

 

חסרונות הלאמיות ליהודים-

הובילה לאנטישמיות.

יתרונות-הביאה להכרה שצריך מדינה יהודית.

אני רק קראתי את הסיכום של המורה שליגעגוע..
היה פנאן.
בלי מיקודיות ושטויות. בכלל לא נכנסתי ככ לשיעורים בשביעית בכלל לא.
מקום אחר

אני סיימתי עם זה! (אבל לא רוצה לדעת מה תוצאות המבחן)

 

ושלום לכם, חזרתי

אני חייב להגיד שנהנתי לקרואשאג


את מסכמת מצחיק וחמוד ממשפינג.אחרונה

(לא הכל קראתי! רק רפרפתי וזה היה מתוק)

פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך