אם לא הייתם מקבלים שכר בעולם הבאאריק מהדרום
לימוד תורה זה השכר של עולם הזהעוגי פלצת
לא ענית על השאלה.אריק מהדרום
כמובן שכןעוגי פלצת
כןמושיקו
כן אבל אולי פחותרחמו
קשה לומר שכן זה ניסיון עצום... הלוואי שכןמבקש אמונה
כן, כי ה' ציווה. זו דרגה גבוהה ללמוד בשביל שכר בעולם הבאלשם שבו ואחלמה
אני בדרגה נמוכה שפשוט משתדל לעשות את מה שה' ציווה.
יפה כתבת
מרדכי
הרמב"ם בהקדמות כותב הפוך:מדרגה יותר גבוהה לעשות כי ה' ציווהלעד חיה בלבבנו
להפךגעזלאן
מי שלומד בשביל איזשהו שכר (גם בעולם הבא) הוא במדרגה פחות גבוהה ממי שלומד לכבודו של הקדוש ברוך הוא שזה הלימוד הכי מובחר
איפה ראית בדברי "לכבודו של הקב"ה" אני דיברתי על ביצוע פשוטלשם שבו ואחלמה
לעשות כי ה' אמר
בלי מחשבה של למה ואיך ומה יקרה אם
צייתנות פשוטה
כי ה' אמר זה לכבודו של הקדוש ברוך הואגעזלאן
אדם שאתה לא מכבד אתה לא תקשיב לו בלי שיתנו לך סיבה לעשות את זה
לא נכון, אני מציית כי אני כנוע.לשם שבו ואחלמה
ולמה אתה כנועגעזלאן
לאמלכל בחירה יש סיבה, יש בחירות שהם מגיעות מהנשמהלשם שבו ואחלמה
ומגיעה מהמקום הכי פנימי שבאדם,
זו לא דרגה,
זו הקשבה לטבע הפנימי.
הגר"א כותב בפירוש על משליסוג'וק
שיש שני סוגי עובדי עבודה זרה
סוג א - בשביל שכר העולם הזה - שכר גשמי
סוג ב - בשביל שכר העולם הבא - שכר רוחני
זה יפה מאוד אך לא עונה על השאלה שלי.אריק מהדרום
לא ממש הבנתיגעזלאן
אתה יכול לפרט
שמי שמקיים מצוות בשביל שכר עולם הבא - זה כאילו עבודה זרהסוג'וק
אז זה יותר גרוע מללמוד בשביל כסף או כבודגעזלאן
הרב עובדיה כותב בחזון עובדיה שלא ילמדו בשביל כסף וכבוד וגם אז לא כותב עבודה זרה
הגר"א במשלי זה עניין "רוחני", לא הלכתי כהרב עובדיהסוג'וק
לא עושה כלום בשביל העולם הבא.נפתלי הדג
הרבה דברים לא אבל דברים שמרגישים לי טוב כנראה שכןשאג
כן. התורה מכוונת את חיי באופן השלם והמלא ביותר.א"י זה קשה
אז גם אם לא הייתה מרוויח משהו שכר רוחני לעתיד לבוא אני מניח שהייתי ממשיך ללמוד תורה.
שמעתי מהר' יהושע שפיראחיים 10
שאם לא היה שכר ועונש אף אחד לא היה שומר תורה ומצוות, חוץ מצדיקים בודדים, ומי שאומר אחרת משקר.
כך בשמו.
מעניין אני ממש לא מסכים איתו במציאות.א"י זה קשה
האמת שמבחינה היסטורית אני לא יודע האם היהדות הייתה מצליחה להתבסס כמו שהיא היום ולכן אין לי מושג מה היה היום ואיך העולם נראה. אבל אם השאלה היא אם כרגע יבטלו את השכר ועונש אני מאמין שהרוב ישארו ואני מאמין שגם אני. העולם באמת כל כך עצוב בעיני בלי תורה ומצוות שאני לא מצליח לדמיין את עצמי באופן אחר. פשוט נרתע מעצם המחשבה. ברור שזה קשור לחינוך אבל אני בטוח שלא רק. והאמת שגם אם זה קשור לחינוך זה לא משנה שום דבר. מבחינתי זה משהו פנימי לחלוטין.
אנשים חושבים שילמדו אבל עובדה שאפילו "אחר"געזלאן
שהיה צדיק גדול ברגע שנודע לו שלא יהיה לו עולם הבא העדיף שיהיה לו עולם הזה (חגיגה יד)
בגלל זה הוא "אחר". לא?סוג'וקאחרונה
אני גם בלי זה לא ממש לומד תורה.די"מ
לאטבעות בצל
תכלס שכר בעולם הבא זה לא הסיבה היחידה שאני לומד תורה, אבל אם לא היה שכר אני לא מאמין שהייתי לומד..
מרגיש לי מוזר שאני היחיד שעונה כך
כי אתה איש אמתשב'דסעקג
האחרים עובדים על עצמם
אם אין שכר אין עבודהHakuna.Matata
המלאכים לא "לומדים".
לכן גם אנחנו לא נלמד.
אני אוסיף, האמת שבפועל לחרפתי אני כמעט לא לומדעוגי פלצת
אבל לעצם העניין,
כשיש לך הזדמנות בעולם הזה ללמוד תורה ואתה לא לומד זה פספוס של החיים.
בלי קשר לשכר.
אם הקב"ה נתן תורה אז בטח זה אמור לעניין ולסקרן יותר מכל העניינים האחרים.
כמו מכבי חיפה או דונלד טראמפ או ריאליטי בישול שזה מאוד מאוד מאוד מעניין
אז קל וחומר
כל השאלה יוצאת מהנחות שגויות.arixon
מה שכמובן לא נכון, השכר הוא תוצאת (נראה לי שזה גם אחד הפירושים לשכר מצווה, מצווה, שהמצוה עצמה היא השכר) ככה שאם לא היה שכר= המצוות כי הן פשוט לא טובות ואין שום עניין לקיים אותן.
הנחה 2 היא שעולם הבא זה משהו רוחני בלבד, אמנם יש בזה כמה דיעות, אבל גם הרמחל בדרך ה' (וגם נראה לי הרמב"ם אבל לא סגור, אני בצבא
) אומר שעולם הבא זה העולם הזה כשהוא שלם מכל הבחינות. (חפירה למתקדמים: בעצם המושג גן עדן הוא רק מקום זמני שבו הנפטרים 'מחכים' לעולם הזה שיהיה מתוקן ואז תהיה תחיית המתים. גהינם גם הוא רק שלב ביניים שמזכך את מי שצריך, כדי שיזכה לתחיית המתים בעולם הבא)
הנחה שלישיתלשם שבו ואחלמה
למרות שזה ברור שהיא מציגה מציאות שלא תיתכן.
כי היא חיינו...כבר בעולם הזהMp9
על זה אנחנו מתפלליםמתקדם...
מתפללים שלימוד התור עצמו יהיה מתוק ולא דרך למשהו אחר...
כשמבינים שזה דא''ח אזי זה נהיה יותר מתוק מאליו...
כמה דברים:רק טוב מאד
א. ברור לי שרוב תלמידי הישיבות לא לומדים בשביל השכר של עולם הבא. יש כמה גורמים יותר חשובים ומשמעותים שגורמים לאדם ללמוד: נורמות חברתיות, הרגל, הנאה, רצון למילוי חובתינו בעולם, אהבת ה', יראת שמיים (לא יראת העונש), שכר בעולם הזה ופחד מעונש בעולם הזה ובעולם הבא. השכר בעולם הבא פחות משחק אצלי ונראה לי שאם תתכל על זה באמת, גם אצלך.
ב. גם אם נאמר שגורם השכר הוא גורם משמעותי בלימוד התורה שלנו, נדמה לי שאפשר להגדיר אותו רק כסטרטר ולא כגורם תמידי. אולי התחלתי ללמוד משום שרציתי את השכר של עולם הבא אך היות ואינני חושב על כך בכל רגע ורגע מלימודי, ממילא אין זה מה שגורם לי ללמוד בכל רגע ורגע וממילא, אם ברגע זה היית מבטל את שכרי בעולם הבא (לא נותן לי עונש, רק מבטל את השכר) כמובן שהייתי ממשיך ללמוד.
ג. האם השאלה באמת כל-כך רלוונטית לך או שהיא באה ליצור פרובוקציה והתרעמות? נדמה לי שבסופו של דבר, אחרי כל מה שאמרתי, השאלה לא באמת כל-כך רלוונטית. זה כמו לשאול - אם לא היתה חובת גיוס לצהל, האם היית הולך ללמוד בישיבה? המציאות היא שיש שכר בעולם הבא, והמציאות היא שיש חובת גיוס לצהל. מה זה משנה מה היה קורא אם לא?!
הייתי ממשיכה, בעיקר מתוך הרגל אבל גם כיזה הדבר היחידפלונית 1
שגורם לעם שלנו להתנהגג כמו בני אדם, בכל ההיסטוריה, כשלא למדנו תורה זה בא ביחד עם לעבור עברות חמורות שגם הרבה גויים לא עושים.
ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821
הי
מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.
תודה
לא עולה לי מקום כזהפתית שלג
אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.
יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.
ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.
ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.
יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע
לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת
עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי
ומה הוא רוצה?
אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?
(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)
כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.
תגובהSnoopy821
הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.
אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.
ומה הוא מעדיף?הסטורי
סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.
זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.
טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.
אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.
תגובהSnoopy821
ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.
מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה
אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.
אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.
ממה שאני מכיר0IQ4U
נהריה - יש אפילו חדר כושר
איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,
אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר בלי 3 סדרי גמרא....
האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו'
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה
יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי
יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.
(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).
מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה
אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה
מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה
אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....
ביינישיםהרשפון הנודד
אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני
היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
אז מנסים להחיות את המקום?
יופיטעמי🍫
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫
מעדיף לא לפרט
אתה?
גם באיזורשמיניסט באמ"ש
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה
לא מפרט
למה לא?פתית שלג
רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..
יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים
אולי נחייה אותו?
אני בעדשלג דאשתקד
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים
יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.
איך יוצאים מזה?
לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד
נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.
אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.
אני כאן 
לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים
תחילת גיטין.
תקנת בפנובפ"נ,
מה קורה אם לא קויימה?
סחתן עליך!שלג דאשתקד
זה מסובך אחי,
לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב
שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).
לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.
מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.
הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).
לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים
שלג דאשתקד
מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...
אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.
ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".
וואו, רצינימקפיצים נטושים
מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;
לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!
לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד
הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.
מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?
(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר
)
אשריך!מקפיצים נטושים
אשריך אתהשלג דאשתקד
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים
אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,
לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!
תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה
מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!
יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.
נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???
עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!
אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...
תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!
ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)
חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר,
כרגע מחפש באזור הצפון.
מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות
אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי
תודה רבה לכולם
למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..
היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך
..קעלעברימבאר
..
אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר
אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).
במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.
אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו
יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv
וכן מחנים
לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר
מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב
או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר
או מעלה גלבוע?
בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג
אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..
אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג
יש את ישיבת ראש פינה
דוד שלי שם, כדאי לך
ימח שם עראפת
עחחיונתןzxcv
ו
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys
ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!
למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה
אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים
ויתוראנונימי404
מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?
לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ
מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441
רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש
דיכאוןאנונימי404
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.
^^פתית שלג
ואולי למכינה
כמובן
ארץ השוקולד
כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
דרוש כובד ראשנקדימון
ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.
כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:
1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.
2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.
3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.
אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.
ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.
בהצלחה רבה!