מה הבעיה שלכם עם... הר המור..אנונימי (פותח)

חזרתי עכשיו מאירוע , לא כולם דוסים ואני בתור הדוס של המשפחה מקבל הערות מכוולם - תבחר ישיבה טובה אבל לא הר המור..  עדיף אפילו .. מהר המור...    

 

וזה לא רק שם בכללי אני מרגיש שיש הרבה התבטאויות נגד הר המור..  יש סיבה????

אריק מהדרום
זה תלוי אם היא מתאימה לנפש שלך.
תברר מה זה "הפילוג" של הר המור ממרכז הרבעוגי פלצת


אם זה לא היו מרכזניקים, סביר שלא זה מה שהפריע להם.אדם כל שהוא


אופס, אתה צודקעוגי פלצת


גם אם אלו היו מרכזניקים, סביר שלא זה מה שהפריע להם.בן חורין

ואני מספיק מכיר מרכזניקים בשביל לומר את זה בוודאות.

 

(אולי יש כמה חריגים, אבל גם אז לא נראה לי שבגלל זה היו אומרים לו לא ללכת לשם)

סתם סטיגמותקמנו ונתעודד


האמת אני למדתי שם איזה חודשייםלשם שבו ואחלמה

אבל לא מספיק כדי להכיר באמת מבפנים. 

הישיבה נחשבת לסמן קיצוני הן מבחינת רמת הדוסיות

והן מבחינת רמת הממלכתיות

והן מבחינת רמת הלימוד וההתמדה. 

אז יש כאלה שבשבילם היא בעצם הטופ, המקום הכי טוב.

ויש כאלה שבשבילם זזה קיצוני מדי ולכן צריך להתרחק ממנה. 

תכלס אני אוהב את הישיבה הזאת למרות השוני בחלק מהתפיסות

מרובעים מדי, וממלכתים אש.מעוז אסתר לנצח


ואתה עיגול. לא מרובע ולא מלבןסמיילי...
אוי, השנינות. מדהים.מעוז אסתר לנצח


יש לי הרבה מחלוקות תפיסתיות איתם.א"י זה קשה

והסיבה שכולם סולדים מהם זה בגלל שהם נחשבים קיצוניים מאוד, אולי הכי קיצוניים בציבור הדתי לאומי. מבחינתם יש לרב טאו מעמד עליון מעל שאר הרבנים. עד כאן עובדות שאין בעיה איתם. יש לי כל מיני דברים להגיד אבל אני לא רוצה להגיד מפאת הלשון הרע. אם תרצה אפשר באישי.

כולם סולדים מהם?בחורצ'יק


אם זה לשה"ר אז איך מותר באישי?זקוק לגאולה


מה שנקרא- לצורך. עיין בהלכהא"י זה קשה


דווקא אחלה ישיבה למה לא?חג'דומט


נראה לי שזה בגללמלכישוע
שהר המור רואים בעצמם כצודקים (למשל בפרשנות לכתבי הרב קוק) וכל השאר טועים ולא נחשבים, כי רק הם יודעים את הדרך הנכונה ואין מה לדבר עם הטועים. וכו

*הנכתב בא בתור תשובה ולא בתור דעתי האישית
אבל זה לא נכון לגביהם.מה שכן יש להר המור זהבחורצ'יק

שתמיד תוכל להשמיץ אותם וזה בסדר.לא מזיז כמעט לאף אחד.בעוד שבדרך כלל יש הזדהות עם מי שמושמץ קבוע.כאן בגלל אנשים חסרי ירא"ש שפיזרו מעטה כבד של עננה שחורה מעל הר המור,סטיגמות מוטעות ושקרים,מאז כל השמצה נגד הר המור היא לגיטימית. חבל.

אין שום בעיה אחלה ישיבהזרוטלי

יש עליה הרבה לשון הרע בעולם בחוץ על הישיבה אבל אחת הישיבות הכי ריציניות בעולם התורה רבנים מגדולי הדור והכי חזקים בלימוד והרבה תלמידים של רבנו הרצי"ה אמונה לדוגמא הרב צבי ישראל טאו הרב יהושע צוקרמן הרב עודד וולנסקי ועוד בלימוד העיון גם רבנים מהחזקים במגזר הרב מרדכי שטרנברג והרב עמיאל שטרנברג ועוד רבנים הרמה בישיבה מאוד גבוהה וזה טוב מאוד למי שמאתים יש לאנשים לפעמים בעיה איתה (לא הרבה) כי זוהי ישיבה עם אמירה של מפחדת מהאמת ושאיפה למציאות אידיאלית שיותר טובה מהיום בהצלחה בבחירת הישיבה ותבחר לבד ולא שהמשפחה תבחר לך

אמת. שאתה תבחר ולא המשפחה תבחר לך.תחקירן 7


לשון הרע או הוצאת שם רע?אדם בכיר


אנאאנונימי (3)
אתה צריך להוריד כמה "הכי" במשפטים שלך. כל עוד אין לנו סנהדרין אין דרך לפסוק מי "הכי" או מה "הכי". טיפה מתלהם מדי.
לפני שאתם מגיבים רק תזכרותחקירן 7

לפני שאתם מגיבים תזכרו שאין שום היתר לרכילות\לשון הרע\ הוצאת שם רע\ אבק לשון הרע

 

 

הגישה שלי היא לא להכנס לפוליטיקות הללו באופן יזוםנפתלי הדג
אם זה משהו שישנה לך בחיים הן כבר תגענה אליך לבד...
הבעיה שלי עם הר המורעוד יהודי

למרות שאני מאוד מסכים עם הדרך שלהם בלי לרדת לזוטות,

ולמרות שאני מאוד מקורב לישיבה ולרבניה,

הבעיה שלי איתם היא בגלל ה"פילוג", שלפני כן היתה ה-ישיבה אחת לציבור,

רב אחד, ותוואי ברור של ראש ישיבת מרכז הרב.

כעת, הזהות המגזרית מטושטשת למדי. וזוהי הבעיה שלי איתם.

לא יודע מה היה אז אבל היום בכל מקרה ריבוי הדעות לא קשורלשם שבו ואחלמה

לישיבה

 

ובכלל, 

היית מעדיף שכל הישיבות שלא הולכות בדרך של הר המור יסגרו?

 

 

בתור אחד שיש סיכוי סביר שילמד שם שנה הבאה- קצת על הישיבהאני זה אני

אומנם, אין ספק שישיבת הר המור היא אחת הישיבות המובילות בציבור מבחינת רמת לימוד ורצינות בלימוד, אבל-

  • הכל התחיל מהפילוג. זו ישיבה שמבוססת על מחלוקת קשה. עד היום ישנם רבנים שלא מוכנים לדרך בתוכה כהוראתו המפורשת של רב אברום זצ"ל. הישיבה הזו גם הקימה לנו במערכת הבחירות האחרונות את המפלגה שזרקה כמעט ארבע מנדטים של ימין תורני לפח. מי שרואה בדרך הפלגנות כדרך רלוונטית לפתרון בעיות יכול בסופו של דבר לרסק את הציבור הדתי לאומי.  כוחנו - באחדותנו! [עיין בדברי חז"ל על רדפו מכם חמשה מאה]
  • ישיבה זו זוכרת תמיד לומר שכל מי שפועל מתוך יראת שמים אנחנו נקבל אותו גם אם הוא לא חושב בדיוק כמונו, אבל בפועל כל מי שלא חושב בדיוק כמוהם - אין בו יראת שמיים.
  • ישיבה זו רואה את עצמה כממשיכת דרכו של הרב קוק שאם כל גדלותו העצומה בגמרא והלכה - הוא גם היה קצת "חוסיד". הרב קוק נטה הרבה יותר לחסידות ולעבודת ד' מתוך שמחה והתלהבות, אך קשה למצוא את זה בהר המור.
  • אדם שרוצה לחיות חיים של תורה צריך לדאוג שלימוד התורה שלו לא יבוא מתוך דיכוי החיים. בהר המור יש צד חזק של הגישה שעבודת ד' מתחילה ונגמרת בדף גמרא. זה בא לידי ביטוי בזלזול בולט בכל מה שהוא לא לימוד כגון רמת הניקיון של מבני הישיבה, הבלגן הנוראי בחדרים ועוד כהנה וכהנה. מתוך לימוד כזה, המנותק מהחיים הנורמליים, קשה אחר כך להתחבר לכלל הציבור ולרומם אותו ולא רק להתפלג ולהתנתק ממנו.
  • בישיבה הזו יש נטייה לראות את החיים כשחור ולבן, בלי להבין את המורכבות שלהם. אדם יכול לנקוט דעה קיצונית בנושא מסוים, אבל אם כל הדעות שלו הם קיצוניות, כנראה שהוא פשוט לא יודע להכיל מורכבות.
  • ומעל הכל- "חופש המחשבה". אני לא מתכוון לביטוי החילוני שסובר שכל מחשבה היא לגיטימית, גם להיות נאצי, אבל בהחלט מותר לאנשים לחשוב קצת שונה מאנשים אחרים. כשהייתי שם בשיעור עיון, אחד התלמידים אמר סברה בגמרא, והרב ענה לו שבגלל שלפני 18 שנה (זה לא טעות!!) הרב מרדכי אמר אחרת, אז הסברה שלו לא נכונה, בלי לדון בכלל לגופו של עניין. זה גישה מאוד מרחיקה, וזה גורם לאנשים לא לחשוב באמת בעצמם ולהיות קצת חסרי אישיות.

זו דעתי האישית, ואף אחד לא חייב להסכים, אבל נושאים אלו ואחרים, הם והשלכותיהם, גורמים לאנשים במודע או שלא במודע לריחוק מהישיבה המוצלחת בזאת. יהי רצון שהדברים יהיו רק לתועלת, ולא חס ושלום להרבות סכסוך ושנאת חינם.

בכללי זו ישיבה פנאטית רצחטוביה2

בכול נושא הם הולכים עד הסוף 

ממלכתים - עד הסוף

קוקניקים - עד הסוף

מתמידים - עד הסוף

רצינים - יותר מידי (בישיבה הקטנה שם אמרו שבמרכז עולים לגג כדי לעשן ובהר המור בשביל לחייך)

(זה גם די נכון ששוביניסטים עד הסוף)

 

הרוב המוחלט של הציבור לא בנוי לכך - ולכן זה יוצר רתיעה מסוימת

אבל אם אתה מרגיש שהמקום מתאים לך - אז זו ישיבה מעולה

אידיאלים שמנותקים לגמרי מהמציאותשכחתי ניקאחרונה
ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך