תסבירו לי למה אמור לעניין אותי מה היה לפני אלפתאלפים שנהיומנים נשרפים
בארצות האיסלאם?!
יוואוו זה משעמם ואין לי כח לעבודה המטומטמת הזאתת!
ובקושי עשיתי ממנה משהו וצריך להגיש אותה ביום שלישי ואין מצב שאספיק.
והיא חלק מהבגרות ולא אכפת לי מזה בכלל
והם אמורות לבוא עוד מעט יאיי
יש לי קטע עם חמשושיות. כל האנשים שאני מדברת איתם הם חמשושים. ועכשין באות חמששויות, אחותי טוענת שזה קטנוני מצידי אבל לוכפת
ויואוו שוב העבודה הזאת! איך אני אעשה אותה?!
מרוב לחץ חלמתי עליה בלילה. היא עושה לי סיוטים
הו, התסכול.
*אלפתאלפים מאתמאותההוא גברא


לוכפת כמה! למה זה אמור לעניין אותי איפה כל הרבנים שם נולדויומנים נשרפים
ומה עשו ומה חיברו ומה עבדו ומתי מתו
יואו
בכלל עכשיו דיברתי בזלזול וזה לא יפה.
וזה בכלל נורא מעניין כדאי לכם ללמוד את זה בזמנכם הפנוי
לא מענייןהרועה
הם מזרחיים
מה הקשר?אדם כל שהוא

אם תלמיד להוט ללמוד על היהודים תחת שלטון הנציבים הרומאים, בסוף ימי הבית השני, ועל פרעות ת"ח ות"ט, ורק על יהודי המזרח לא, אז כנראה שזה בגלל שהם מזרחיים.

אם גם על שאר הדברים לא מעניין אותו, כנראה זה לא קשור.

אם להיות כנה אנשים בהחלט מעדיפים את בית שניהרועה
וגם את תח ותט.

אבל זה מוצדק.. יהדות המזרח היתה משעממת.
כאשר המבט מצומצם החשיבה צרת אופק. חבל.נפש חיה.
זה דבר שלוקים בו
הרבה אנשים.
האמת מבאסתהרועה
מעטים (גם מבין אלו שקוראים לשיוויון) ילמדו מה קרה בארצות האיסלם (ספויילר ממישהו שלמד.. כמעט כלום) ואפילו פחות ילמדו דברים שנכתבו בארצות האלו ב400 שנה האחרונות.
אמת קנה ואל תמכור...מעוות יוכל לתקון בזהנפש חיה.
זה לא באמת ש400 שנה...אדם כל שהוא

אנשים התעוררו כל בוקר לשעמום טוטאלי.

נכון, רוב עם ישראל היה בארצות אחרות, וגם רוב התנודות העולמיות היו בארצות אחרות, כך שמסתבר שיש יותר מה ללמוד על הארצות האחרות.

אבל, קרו גם דברים מעניינים בארצות המזרח. (אני לא בקיא בזה, אבל יש כמה דברים שמוכרים לי באופן שטחי, ומן הסתם יש בהם הרבה עוד הרבה מה לראות ולהתעניין).

לגבי דברים שנכתבו בארצות האלה - אז שוב, יש להזכיר שבאמת רוב עם ישראל באותם דורות היה בארצות אחרות. ובכל זאת יש דברים שנכתבו ונלמדים.

את פירוש אור החיים על התורה רבים לומדים, ואין זההספר היחד שנלמד.

מהספרות ההלכתית, אפשר להזכיר את הפרי חדש, החיד"א הבן איש חי ויש עוד הרבה ספרים, שנלמדים במידה כזו הוא אחרת.

שיעמום? לאהרועה
גם באירופה מה שעניין אותם לא היה תהליכים היסטוריים.
אם באירופה הבן של זנדל התחתן עם הבת של גרטל ואריה לייב חטף מכות מהפריץ אז בארצות המזרח הבן של יחיא התחתן עם הבת של ברכה ועובדיה חטף מכות מהוזיר.

הם יוצאים מהכלל שלא מלמדים על הכלל והכמות שלהם יחסית לאוכלוסיה קטנה משמעותית.
לגבי הסוף-אדם כל שהוא

על סמך מה אתה קובע שהכמות שלהם יחסית לאוכלוסיה נמוכה משמעותית?

אני לא יודע מה הכמות שלהם, אבל מתרשם שנכתבו בארצות המזרח בתקופה האמורה אלפי ספרים.

ראה למשל את הספרים שנכללו באוצר גאוני ספרד שיצא לאחרונה בהוצאת עוז והדר, וכן חפש קצת ביביע אומר/יחווה דעת שמזכיר הרבה מאוד ספרים.

הזכרתי מתוכם כמה בולטים שמוכרים מאוד, אבל יש עוד הרבה. [ודוגמאות, שוב מהבולטים - משנה למלך, חסדי דוד על התוספתא, כף החיים, הרש"ש בקבלה].

לגבי גודל האוכלוסיה, אני לא יודע מה היו הפרופורציות בעם ישראל בתחילת התקופה המדוברת, אבל בדורות שלפני השואה מדובר בכ-10% מעם ישראל. ואם זה האחוז בקרב הספרים באותם דורות, אז זה תואם את גודל האוכלוסיה.

מעניין ולא מעניין, תלוי לא רק במה באמת היה..אדם כל שהוא

אלא גם במה התיעוד שיש, מה בחרו להכניס לתכנית הלימודים, איך כתבו את ספרי הלימוד, ואיך המורה מלמד.

אפשר לשקר אם זה יגרום לך להרגיש טוב יותרהרועה
אבל זה לא מנומס
אני לא רוצה לשקר..אדם כל שהואאחרונה

ההסטוריה באמת היא מאוד ארוכה.

על אירוע כמו ההתנתקות, אפשר לכתוב ספרים שלמים. על הרקע הפוליטי שלה, על צורת המאבק, כיצד היא השפיעה על המגורשים, ההשלכות האידיאולוגיות על הציבור הדת"ל ויחסו למדינה, ההשלכות הבטחוניות שלה, ועוד ועוד.

אפשר גם לכתוב ספרים שלמים על קליטת העלייה מרוסיה, על ההשתלבות של העולים בחברה, על ההשפעות שלהם חברתית כלכלית ופוליטית וכו'.

כשבאים לבחור מה להכניס מזה לספר לימוד בהיסטוריה, בוחרים חלק קטן.

זה יכול להיות זה יכול להיות דברים מעניינים, שכתובים מעניין, ויכול להיות כתוב בצורה יבשה ומשעממת, ולא לגעת כלל בנקודות מעניינות וחשובות.

על אירוע כמו גלות מוזע בתימן, והשפעות הגדולות שלו על יהדות תימן, ודאי היה הרבה מאד מה לכתוב.

אולי אין מספיק תיעוד לזה, [אני לא יודע מה התיעוד הקיים, וכן איני יודע כמה זה נחקר וכמה זה נכנס לספרי הלימוד].

בודאי היה אפשר לכתוב גם ספרים שלמים על האופן בו נקלטו מגורשי ספרד בקהילות הותיקות של צפון אפריקה, וכיצד הם השפיעו שם, עד כמה הם התקיימו כקבוצות נפרדות וכו' וכו'. מכל זה מגיע לספרי הלימוד בהסטוריה חלק קטן [בהתאם לתיעוד, למחקר, להחלטת גורמים במשרד החינוך, ולכותבים], ולא בהכרח החלק הכי מעניין.

כי זה מעניין וזה על העם שלך?הנסיך הקטן.


למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך