אחחח..אנונימי (פותח)

איך שאני שונא את השיכבה שלי.....

פעם הייתי כל הזמן בעיניינים אבל עכשיו..

עכשיו גיליתי שזה רק צומי (לא בכל המקומות, אבל בשכבה שלי, בישיבה שלי- כן. ובגדול!)

מרדף אינסופי אחרי הכבוד, כולם רוצים שיסתכלו עליהים, שהם הכי מצחיקים, מובילים, הכי טובים עם.. בנות..

 

די נמאס לי מזה!

אז אני פשוט חי לעצמי, ב"ה מאז שהחלטתי את זה גמרתי את כל פרקי אבות ואני באמצע מסכת מועד ומתקדם הרבה יותר טוב גם בגמרא וכ'ו,

אבל זה כל כך קשה שמפסיקים להתייחס אליך! ועוד יותר אחרי שהייתי מרכז העיניינים..

עזבתי גם את בני עקיבא כי הייתי בשבט מעורב ועכשיו אני עוד יותר לבד וזה כל כך קשה!

ואני מנסה! אני כל כך מנסה להתחבר! אבל פשוט לא הולך לי..

 

לא סיפרתי את זה לאף אחד אבל יש כאלה שגם מחטיפים לי מדי פעם..

היה לנו השבת שבת ישיבה והיה לי כל כך קשה! הבנים לא רצו שאני יהיה איתם בחדר פשוט גירשו אותי לפני כולם..

פשוט ברחתי למקום מוסתר שמצאתי והתחלתי לבכות להקב"ה שקשה לי.. שטפתי את הדם כדי שהר"מים לא יראו וניסיתי להתנהג רגיל אבל כנראה ראו עלי שבכיתי וצחקו עלי עוד יותר...

 

אני אפילו לא יודע למה אני כותב את זה כאן ואם למישהו יהיה בכלל כוח לקרוא את כל זה אבל לי לפחות אני מרגיש שזה עוזר קצת להוציא את זה החוצה..

ההורים שלי לא מבינים מה עובר עליי, חושבים שזה רק חלק מהגיל ושזה יעבור לי, וכל השאר פשוט לא שמים לב וזה משגע אותי!!!!! איך אתם יכולים להתנהג רגיל כשהבן אדם לידכם נרצח כל פעם מחדש?!

איך אנשים יכולים להיות רעים כל כך?!

איך הקב"ה נותן לזה לקרות לי?!

איך אני אמור לקום מחר בבוקר לחייך לכולם כמו פעם ולהמשיך בחיים?!

וזה כואב! כואב לי כל כך!

לדעתי אתה חייב לשתף מישהו. זה לא יכול להימשך ככה!!נפש חיה.
אתה סובל וזה לא צודק.
אם תרצה תוכל לפנות ונראה אם או איך נוכל לעזור לך בעזרתשם.
תעבור לישיבה יותר דוסיתטוביה2


כל הכבוד לך שאתה חזק ונאמן לאמת שלך...היועץ
אתה חייב לשתף ר'מ או דמות אחרת במה שעובר עליך.
זה נשמע שהתקדמת והמקום כבר לא מתאים לך. ולחברים זה מפריע שמשהו מהם פתאום מראה להם שהם מאחורה......
תודה,אנונימי (פותח)
הלכתי שבוע שעבר לראיון בישל''צ ואני ממש ממש מקווה שאני אתקבל לשם בעז''ה.
אני באמת לא יודע מה אני אעשה אם אני לא אתקבל לשם כי זה אומר שאני אצטרך להיות עד סוף י"ב עם השכבה שרעה אליי כל כך...
אני לא רוצה לשתף אף אחד.
בעצם, אני גם די מתחרט שכתבתי את זה פה..
מרגיש חשוף קצת, שהסוד שלי גלוי, למרות שלא יודעים מי אני...
אני באמת לא יודע מה לעשות כבר עם עצמי אין לי כוח לכלום... זה ממש לא מתאים לי אבל אני כל היום בחדר ולא הלכתי לישיבה היום כי 'לא הרגשתי טוב' אבל מחר אני חייב ללכת. אין לי מושג איך אני יסתדר שם..
אתה יכול לבדוק גם בבני צביטוביה2
אח יקרdanielo

נשמע שאתה נמצא במקום בו לאנשים אין יראת שמיים,ולכן - תעבור משם כמה שיותר מהר.

בנוסף,תדע שאתה אמיתי עם עצמך,ובנוסף אתה עובד את השם בצורה שצריך,אתה לא מפחד ממה שיגידו,ואתה לא חושש לעזוב "שבט" או מה שזה לא יהיה.

העצה שלי לך - תתנתק מאותם אנשים שפוגעים בעבודת השם שלך,ובך,כמה שיותר מהר.

וודאי שזה רצון השם שלא תהיה בשבט מעורב ולא תהיה חלק מהסגנון הזה של אותם אנשים.

 

תהיה חזק,תדע שאתה הולך בדרך הנכונה ועושה את הדברים הנכונים.

אם תרצה - אשמח לדבר איתך בפרטי.

כתבתי אתמול לר''מ שלי קצת ממה שעובר עלייאנונימי (פותח)
היום הוא לקח אותי לשיחה וביקש לדעת מי הם, אמרתי לו שאני יגיד לו אבל שלא יעשה עם זה כלום.
בסוף הוא דיבר איתם!
והם שיקרו לו בפרצוף! ועכשיו הוא בטח חושב שאני שקרן צומיסט שלא מבין כלום מהחיים שלו!
אוף ממש נמאס לי! מה הם רוצים ממני כבר? מה? מה אני אמור לעשות?
לא רק שהבנים לא סובלים אותי עכשיו גם הר''מ?!
תיגש לרב ותסביר שוב. במקבילנפש חיה.
תברר מה עם ישיבה אחרת כרגע.
מה עם בגרויות?
אני בכיתה ט..אנונימי (פותח)
אבל התקשרו לפני כמה זמן ובישרו לי שב''ה התקבלתי לישיבה שרציתי
אז תודה רבה לכולכם על הרצון הטוב,
ובעז''ה שנה הבאה אני לא אצטרך להתמודד עם שטויות שכאלה.
באמת תודה רבה!
הבצלחה רבה!נפש חיה.
איזה עצוב,הכל מאת ה'
זה כואב שככה מתנהגים,
במיוחד שאתה מצפה שבחורים בישיבה יהיה להם קצת יראת שמיים בכל הנוגע לבני אדם.

רק שתדע-
שיבוא יום,ואתה תודה לה' על כל הטוב שיש לך.

שבזכות זה שיצאת מחברה מעורבת,למדת תורה,
אתה תזכה לאשה צדיקה ,צדיקה!
כי מגיע לך את כל הטוב הזה,

איך אפשר לתת לזה לקרות?זה נורא.
אבל,לא נתמקד בשינאה כלפייהם,וזה לא בריא
תחשוב על הטוב שיש לך ויהיה לך,
אתה תתחיל את הישיבה החדשה ויהיה לך טוב.

ורק שתדע-שהם בסך הכל בגיל שעושים שטויות,יבוא יום והם התחרטו על כל מה שהם עושים.
ואנשים כאלה צריך לרוקן מהזיכרון,נכון זה קשה נורא,
אבל להמשיך הלאה,כי הם ילדים בגיל ההתבגרות,
שהם יתבגרו הם יבינו את הטעויות שלהם,

אבל אתה,אתה תהייה הגיבור והצדיק,
זה שלא התערבב איתם,
ותסלח להם בלב שלם נכון שזה קשה,אבל אל תקפיד עליהם,תנסה להבין שהם בסך הכל ילדים שלא מוצאים את עצמם,או שהם בכלל לא יודעים מה טוב ומה רע.
ואתה ברוך ה" הולך בדרך הטוב,זה מבורך.

ואל תחשוש לרגע לא לשתף,אתה חייב לשתף כל דבר מישהו שאתה סומך עליו מאמין בו רב בישיבה ההורים.
אםלא תשתף לא יוכלו להדריך אותך,
וכל אדם צריך הדרכה בחיים.

בע"ה שייהיה לך טוב בכל הדרך!
זה נסיון לא פשוט בכלל,זה קשה,אבל אתה תדע להתרומם מזה,ברגע שיהיו לך חברים עם יראת שמיים,ענווה,צניעות,אתה תברך אותם כל יום.
ואתה תצליח! בהכל! ה" עימך!
כולנו מחזקים אותך!(:
תודה רבה באמת חיזקת..אנונימי (פותח)
אבל איך אפשר לסלוח? איך?!
אני ניסיתי, כל כך ניסיתי ואני פשוט לא מצליח! מאז זה רק החמיר וכבר בא לי לצאת משם כמה שיותר מהר..
אני לא משתף לא בגלל שאני מתבייש. ממש לא, זה לא אשמתי מה שהם עושים, אלא בגלל שאלו המידות שלי. אני לא אוהב לשתף ובד''כ טןב לי להיות עם עצמי.
גם כן כששיתפתי מהר מאוד זה 'יצא החוצה' והמצב נהיה הרבה יותר גרוע..
אתה צודק שקשה לסלוח על דבר כזה,הכל מאת ה'
וזה לא פשוט בכלל,
אם זה עושה לך טוב לא לשתף זה בסדר גמור!

לדוגמא ברגע שבן אדם מעריך את מה שיש לו,כבר לא אכפת לו מאחרים,
אם בן אדם מעריך שהוא חכם,אדם טוב,צנוע.
אז כבר לא אכפת לו מה אחרים חושבים,
שלא יהיה אכפת לבן אדם מה אחרים עושים/מדברים/חושבים
להתמקד בעצמך,איך אתה יכול להתקדם?
איך תתקדם במידות?
ביראת שמיים ? בהכל.
נכון שזה חשוב הערכה מאחרים,אבל בן אדם שמעריך את עצמו,לא אכפת לו מה אחרים חשובים כי הוא יודע שהוא שווה משהו.
שיש לבן אדם בטחון עצמי והערכה זה יכול להיות בסדר גמור גם עם התורה והמצוות,
אדם יכול להרגיש טוב עם עצמו ועדיין להישאר עניו זה לא סותר.

הירח מקבלת את הכח שלו מהשמש,
השמש יכולה להסתדר מעצמה יש לה עמוד שדרה,
ככה זה אדם שלא אכפת לו מה יחשבו עליו,יש לו עמוד שדרה,היא רק משפיע,וככה האדם יש לו כח ולא נעלב ממה שאחרים אומרים לו לכן יש מלא אנשים ששומעים חרפתם ולא עונים,כי לא אכפת להם מאחרים.

זה נסיון לא פשוט,אבל דעתי היא שיבוא יום ואתה לא תזכור אותם בכלל! הם יעלמו,וגם אם תראה אותם תגיד מה אני ומה הם.לא בקטע של זלזול בקטע של הערכה שאני התמדתי.
עכשיו זה טרי וקשה,אבל אחר כך,אתה תבין.
יש כל כך.הרבה דברים רעים שקורה לנו,שאחרי זה מבינים כמה זה היה לטובה,
בן אדם שטבע בים,יכול להצטער שאיבד את כל הרכוש שהיה לו,ואז אחרי כמה שנים הבין שטוב שהפסיד וטבע בים,כי האונייה הייתה.מתפוצצת והוא לא הייה בחיים עכשיו,

בעתיד תראה שיהיה לך טוב,
לך תדע אולי זה שעברת את כל זה,זה נתן לך דחיפה למעלה,בייראת שמיים,במידות,לך תדע,
אולי הייה צריך לעבור כל זה כדי שתעבור בית ספר ותצליח יותר,ושם אולי תכיר חברים שאתה תהנה איתם יותר,או שמשם יהיה לך שידוך לאשתך שה' כיוון שתכיר אותה שם במקום שתסתבך ותחכה 10 שנה,
זה סתם אני זורקת כל מיני דברים שאני חושבת שה' מכוון,אני לא יודעת מה ההחלטות של ה',רק ה' יודע (:

לדעתי אנשים שעושים דברים כאלו הם ילדים שיש להם לחץ חברתי,וזה גם בכלל לא מכוון אלייך,כי ככה זה אנשים,אם זה לא למשה אז לדוד ואם לא לדווד אז לרחום.
וכך הלאה,לכל אחד,
מהדברים הקטנים עד הגדולים,
המקרה זה דבר גדול וחמור,
וגם בדברים הקטנים בכל החיים של כולנו תמיד יהיו את אלה שמציקים שרעים שעושים רע שמשפילים,
כי ככה זה בני אדם,לא משנה כמה טוב תהיה.
אם זה בעבודה במשפחה,בכל מקום.

כשהכל יעבור,אתה תשמח

וואו! תודה רבה!אנונימי (פותח)
איך אתה יודע לחזק ולגעת בדיוק בנקודות האלה!!
אתה בן אדם טוב וגדול, תודה רבה לך!
אין צורך לנסות לסלוח בשלב הזהסביוןאחרונה
פשוט צריך להתחיל מחדש. ועכשיו שאמרת שאתה גם עובר ישיבה זה מקל מאוד. אז אין צורך לחשוב איך אפשר לסלוח, פשוט תתרכז בהתאקלמות בישיבה החדשה ותשכח מהם לגמרי. בדומה למה שכתב המגיב שמעלי - אני בטוח שההתמודדות הגדולה שעברת תעזור לך מאוד להמשך החיים, ואולי היית חייב לקבל את המכה כדי לבנות בנפש משהו שלא היה מגיע סתם ככה. ויש סיכוי טוב שעוד כמה שנים פתאום תגלה שאתה סולח להם בלי ששמת לב בכלל.
ולגבי השיתוף - אי אפשר להתמודד לבד בעולם הזה, בשביל זה הקב"ה ברא בו עוד אנשים. עם חברים שטחיים שמחפשים צומי (כהגדרתך, כך זכורני) אני יכול להבין למה טוב לך עם עצמך ואתה מעדיף לא לשתף אף אחד. אבל בתקופות משבר כאלה כל אחד צריך מישהו שיבין ויעודד ויתן עצות, ואם הוא יהיה אמיתי ולא וירטואלי זה יועיל יותר, מן הסתם. תבחן את העניין הזה טוב טוב עם עצמך - יש סיכוי שאתה פשוט התרגלת מכל מיני סיבות לא לשתף אחרים בקשיים שלך ולכן אתה מרגיש קצת בהלם מזה שנחשפת יותר מדי. אבל כשתתרגל ותמצא אנשים שיודעים להקשיב באמת תראה שזה מקל מאוד, מלבד העניין המעשי של עצות והדרכה.
ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך