כדי להעיר קצת את הפורום- חידה קצרהאילותי לעזרתי
חידה:
רכב א' נסע במהירות של 80 קמ"ש ונתקע בקיר, הנהג שבתוכו שוקל 60 קילוגרם.
רכב ב' נסע במהירות של 40 קמ"ש ונתקע בקיר, הנהג שבתוכו שוקל 120 קילוגרם.

על איזה נהג תופעל יותר עוצמה קינטית בגלל הפגיעה בקיר?
או במילים אחרות- למי נצפה שתהיה פגיעה יותר חמורה?
מוזמנים לענות ולנמק.
מוקדש לבנדא מצוי!!
תודה לךבנדא מצוי!!

אחשוב על זה

 

נוסחהבן של מלך
ב"ה
משקל כפול מהירות בריבוע חלקי 2.
בהצלחה!
חד משמעית!בן של מלך
אתה יודע.. הדרך זה מה שחשוב..בן של מלך
תלוי כמה שרירים היה לכל אחדהמצב חסה
נראה לי א'dora
המהירות שלו גבוהה יותר והוא שוקל פחות ככה שהוא יותר קליל..

סתם ככה נראה לי הגיונית.
לפי הנוסחהיאירוש

של @בן של מלך אז אותו דבר.

מתנגשים בקירnex

על שני הנהגים פועלת עוצמה קינטית (תנע) דומה:

60*80=40*120

(מסה x מהירות)

עכשיו את התוצאה תחלק ב2בן של מלך
ב"ה
וזה יהיה שווה לעוצמת גאוול.
אני חושב שמשקל הנהגים זניח לעומת משקל הרכביניבא

ובהנחה שמשקל הרכב זהה, בעל המהירות הגבוהה יותר יפגע בעוצמה גדולה יותר.

לדעתי רכב א' פגיעה חמורה יותררחפת..
אין לי הסבר מתוחכם.
פשוט מהירות גבוהה.. המכה לקיר עוצמתית יותר. ומשקל נמוך, הגיוני שהאדם יעוף מהכיסא או יתנער, ויש יותר סכנה לפגיעות פנימיות. ל''ע
שאלה מעניינתקורא

 

 

קודם כל ברור, שבעקבות התקיעה בקיר, הנהג ברכב א' יכנס בשמשה הקדמית של הרכב במהירות גבוהה יותר, וזאת משום שהרכב שלו נוסע במהירות גבוהה יותר והוא שואף להמשיך באותה מהירות ובקו ישר (עד שהוא נתקע בקיר או בשמשה הקדמית של הרכב לצורך העניין) - וזה על פי החוק הראשון של ניוטון. 

 

אך השאלה היא על איזה נהג תופעל יותר עוצמה קינטית, ולדעתי יש שתי אפשרויות/גישות להסתכל על זה:

 

אפשרות ראשונה היא לשאול על איזה נהג יופעל כוח גדול יותר כתוצאה מהפגיעה בקיר. במקרה הזה אני אפעיל את העקרון של החוק השני של ניוטון F=MA, כלומר ששקול הכוחות שפועל על גוף שווה לתאוצה (או לתאוטה) שפועלת עליו כפול המסה שלו.

במקרה של רכב א', אפשר להניח לצורך העניין שבגלל שהוא נוסע במהירות כפולה מרכב ב', התאוטה שתופעל עליו בשל הפגיעה בקיר היא גדולה פי שניים מהתאוטה שתופעל על הנהג ברכב ב' (בהנחה שכתוצאה מהפגיעה ייקח להם את אותו הזמן, פחות או יותר, להאט עד למהירות אפס), אבל מנגד המסה של הנהג ברכב א' קטנה פי שניים מהמסה של הנהג ברכב ב', ולכן על פי החוק השני של ניוטון הכוח שיופעל עליהם כתוצאה מהתקיעה בקיר אמור להיות זהה (בקרוב גס).  

 

על פי הגישה השנייה:

 

לנהג ברכב א' יש יותר אנרגיה קינטית, מעצם העובדה שהוא נע פי שניים מהר יותר מהנהג ברכב ב', וזאת על פי הנוסחה לאנרגיה קינטית: חצי כפול המסה כפול המהירות בריבוע. ולכן הוא הוא יכנס בקיר (או בשמשה הקדמית) כשהוא טעון ביותר אנרגיה קינטית, ולכן יספוג פגיעה קשה יותר מבחינה של פיזיקה טהורה.

 

אשמח להערות, הארות וכולי.

 

 

 

 

 

המשךקורא

 

בהמשך לתגובתי הקודמת, בעצם אפשר להגיד שגישה אחת להסתכל על זה היא על פי הגישה הוקטורית (כלומר להסתמך על החוק השני של ניוטון במקרה הזה), וגישה אחרת היא על פי הגישה הסקלרית (כלומר על פי חישוב אנרגיות)

אני מבולבלת...~מישי~
זה לא התנע מה שמשנה במקרה הזה ולא האנרגיה הקינטית? כי אם זה התנע אז כמו בהסתכלות של הכוחות, גם בחישוב הזה זה יהיה זהה...
תשובה ל"מישי"קורא

 

התהייה שלך היא בהחלט במקום. על פי הגישה הוקטורית, שיכולה להסתמך או על החוק השני של ניוטון כפי שציינתי בתגובתי הקודמת, או על העובדה שלכל גוף יש תנע מסוים ברגע הפגיעה (וגם תנע זה וקטור, ששווה למהירות כפול המסה), יידרש (מרגע הפגיעה) אותו הכוח (או אותו התנע) כדי להביא את שני הנהגים למהירות אפס. 

מכיוון שתנע זה מהירות כפול מסה, לשני הנהגים יש את אותו התנע ברגע הפגיעה, כי לנהג ברכב א' יש מהירות שאומנם גדולה פי שניים מהנהג ברכב ב', אך מנגד המסה שלו קטנה פי שניים, ולכן התנע של שניהם זהה.

ולכן נצטרך להפעיל את אותו הכוח או את אותו התנע (בקירוב גס), רק בכיוון הפוך לתנועה שלהם ברגע הפגיעה, כדי להביא את שניהם למהירות אפס. 

זה מבחינת הגישה הוקטורית.

 

מבחינת הגישה הסקלרית (שהיא גם גישה הוליסטית יותר מהבחינה הזו), לנהג ברכב א' יש יותר אנרגיה קינטית ברגע הפגיעה, מעצם העובדה שהוא נע במהירות פי שניים גבוהה יותר מהנהג ברכב ב', והמסה שלו היא "רק" קטנה פי חצי בלבד מהנהג ברכב ב', כלומר על פי הנוסחה לאנרגיה קינטית הנהג ברכב א' יהיה "טעון" ביותר אנרגיה ברגע הפגיעה.

 

אפשר לדמות את זה לקפיץ ולחבל. כלומר אם שני הנהגים יהיו קשורים בקפיץ (קפיצים זהים לשניהם), לצורך העניין, שיצטרך לעצור אותם, אז הקפיץ שיצטרך לעצור את נהג א', מייד לאחר הפגיעה, יימתח לאורך רב יותר מהקפיץ שיצטרך לעצור את נהג ב', משום שכדי שכל האנרגיה הקינטית הגדולה יותר שנהג א' "טעון"' בה תומר לאנרגיה אלסטית/קפיצית במלואה (בקרוב גס), הקפיץ "ייאלץ" למתוח עצמו יותר מהקפיץ שיחובר לנהג ב'.

 

אבל אם, לעומת זאת, שני הנהגים יחוברו לחבל ולא לקפיץ (למשל חגורת בטיחות (נניח)), אז כוח המתיחה שייתפתח בחבל, כדי לעצור אותם, יהיה זהה לשני הנהגים (בממוצע). 

ומשום שהחבל לא יכול לאגור אנרגיה אלסטית (בניגוד לקפיץ), אז במקרה של חבל חלק מהאנרגיה הקינטית שהיתה לנהגים ברגע הפגיעה תומר (גם) לאנרגיה של חום וגם לצורות אחרות של אנרגיה (ומכיוון שלנהג א', היתה יותר אנרגיה קינטית כאמור, אז במקרה שלו יווצר יותר חום (וצורות אחרות של אנרגיה) בשל הפגיעה, שיבואו במקום האנרגיה הקינטית הגדולה שהיתה לו ברגע הפגיעה. וזה על פי עקרון חוק שימור האנרגיה).

 

ולכן אפשר להגיד שהעניין של החום הגדול יותר (ועוד צורות של אנרגיה קינטית ואלסטית (אך זניחות יחסית)), שייווצרו בשל הפגיעה של נהג א', לעומת נהג ב', זה פחות או יותר גם הפער בין הגישה הוקטורית לגישה הסקלרית במקרה הזה.

 

ואם משליכים את זה לחיים עצמם, אז אפשר להגיד באופן עקרוני שאם שני הנהגים יהיו חגורים בחגורת בטיחות, הם פחות או יותר יחוו את אותה עוצמת פגיעה, כי החגורה בשני המקרים תפעיל עליהם את אותו הכוח כדי לעצור אותם בביטחה (בתוספת יותר חום שיתפתח (ועוד צורות של אנרגיה) כתוצאה מהפגיעה במקרה של נהג א', אבל בגדלים האלו של מסה ומהירות - החום הפיזקלי שייתפתח (ושאר צורות האנרגיה) הם זניחים יחסית). 

 

לעומת זאת, אם שני הנהגים לא יהיו חגורים בחגורת בטיחות, הפגיעה שנהג א' יספוג אמורה להיות גבוהה יותר (באופן עקרוני), כי מכיוון שהוא "טעון" ביותר אנרגיה קינטית, כדי שהוא ייעצר לאחר הפגיעה - בתוספת אנרגית חום שתתפתח בגלל הפגיעה, חלק מהאנרגיה הקינטית הגבוהה יותר של נהג א', לעומת נהג ב', תצטרך להיות ממורת גם לאנרגיה אלסטית וקינטית גבוהה יותר (שבמקרה שהם לא חגורים, הן כבר לא יהיו אנרגיות זניחות), והגוף שלהם (ע"י כך שהוא מתעוות כתוצאה מהפגיעה, כולל האיברים הפנימיים שנעים לכל עבר) הם אלה "שיתרמו" את חלקם ליצירת אותה אנרגיה אלסטית וקינטית, ואנרגיות אלו "יחליפו" את האנרגיה הקינטית שהיתה לכל אחד מהנהגים רגע לפני הפגיעה (על פי העיקרון של חוק שימור האנרגיה).

 

אם יש שאלות, אשמח להתייחס

 

 

 

תודה!~מישי~
רכב א - המהירות היא בריבועמודדת כובעים


ניראלי רכב אאין קדוש כה


זה קורס חובשים בנושא טראומה השיעורים הראשונים.פרש יהודי
רכב א- למשקל אין משמעות גדולה מאד כישירה מ.

למשקל אין משמעות גדולה מאד כי הרכבים נעים מימין לשמאל ולא מדובר בנפילה מלמעלה ללמטה שאז ההתרסקות של האדם ששוקל 120 קילו תהיה גדולה יותר. 

הכל תלוי מהירות:

במקרה שלנו מדובר בנסיעה מהירה- לכן לרכב א' תהיה פגיעה יותר חמורה.

אם היה מדובר ברכבים שנופלים- כמובן שרכב ב'. 

הגיון.

התשובה שלי-אילותי לעזרתי
אכן כמו שהרבה אמרו פה לנהג ברכב א' נצפה שיהיו פגיעות יותר חמורות ותופעל עליו יותר עוצמה של אנרגיה.
ההסבר לכך הוא שעל פי הנוסחה (חצי מסה) כפול (מהירות בשניה) שווה לעוצמת האנרגיה. ולכן יוצא מכאן שהמהירות היא הגורם שהכי משפיע על עוצמת הפגיעה ואילו המשקל הוא דיי זניח.
לענ"ד לא צריך לזכור את הנוסחה בעל"פ (ואני לא הייתי בפיזיקה ;) ) אלא רק צריך לזכור את ההשפעה העצומה של המהירות על הפגיעה.
יישר כוח לכל מי שההשתתף! איזה כיף שהפורום חזר להיות פעיל
הקיר. כי הוא נפגע פעמייםנקודה


אבל שאלו על הנהגיםאין קדוש כה


זה היה בצחוקנקודה


תגידו רגעעלמת חן

דוד שלי נפל ואיבד הכרה ועכשיו הוא התעורר ומדבר חלש

השאלה שלי מה יכולה להיות הסיבה ששמו אותו בטיפול נמרץ?

לכאורה הוא בעצם רק התעלף

לא יודע כמה פעיל פה...ניב שטרן
אבל מישהו יודע על קורס חובשים לביינישים בבין הזמנים?
בדקת עם איחוד הצלה?פתית שלג
א. איפה בודקים?ניב שטרן
ב. בעיקרון אני מעדיף לעשות דרך מד"א...
תתקשר אליהםפתית שלג

גם לאיחוד הצלה וגם למד"א.

אני יודע פשוט שבאיחוד הצלה מצוי יותר קורסים נפרדים.

ולפי מה שידוע לי מד"א מכבדים את הקורס של איחוד הצלה.

(ואם אתה מתכוון להתנדב, אז התשלום סמלי..)

מה המספרים?ניב שטרן
מדא *8101 איחוד 025436540פתית שלגאחרונה
ואולי תעדכן פה בפורוםפתית שלג
קורס חובשים מבחן אג''ם עזרה דחוף בבקשהcatt

שלום, יש לי מועד ג' של מבחן אג''ם (נהלים עברתי ברוך השם)
אני לא מצליח להתכונן, כל החומר לא ברור, מפוזר ומאוד ארוך, זה לא כמו עם שאר החומר והמבחן המסכם אותו עברתי בקלות.
למישהו בבקשה יש את המבחנים עם תשובות? אני חייב ממש ממש דחוף, אני לא רוצה ליפול בקורס חובשים שהשקעתי בו אלפי שקלים ומעל חצי שנה בגלל המבחן השטותי הזה
תודה רבה לעונים!!

קורס חובשת או מ"ער לנשים בלבד ?אין
יש דבר כזה?
אולי באיחוד הצלה,לא לנוערישראלית2❤🇮🇱אחרונה
שאלה על קורס 60ישראלית2❤🇮🇱
אהלןן
מישהו יודע במקרה אם בקורס 60 יש דברים עם אינפוזיות/ורידים/מחטים? אני ממש מפחדת מזה אבל ממש רוצה לעבור את הקורס..בעייתי?😅
בגדול לא אמור להיותהריון ראשון13

כי נוער לא מתעסקים בזה..
מקסייימום מלמדים בדיקת סוכר שזה עם מחט לא ניראית 

ואי פצצהה(; תודה(:ישראלית2❤🇮🇱אחרונה
התנדבות בנטןמנ1
אם אין בתחנה שאני מתנדב אמבולנס לבן אני יכול להשתבש לנטן?
או שאני לא יכול להתנדב אז?

תודה רבה מראש!!!
רשמיתמשקפת
אסור לך לעלות על אטן/נטן בלי הכשרה
בתכלס יש נהגים/צוותים שמאפשרים לעלות גם בלי הכשרה אבל זה דיי נדיר וקורה בעיקר אם יש מחסור באנשי צוות
אז תיאורטית אפשר להרשם למשמרת בנטן או שא"א?מנ1אחרונה
יצירת קשר עם מדא לעניין התנדבותשיבול

אני מעוניין בהתנדבות ולעשות קורס במד"א אך יש לי שאלות אליהם קודם.

למשל שלחתי טופס מקוון אבל אני לא בטוח שמילאתי כמו שצריך ושזה עבר, אני מתלבט איזה קורס איפה ומתי, ובאופן כללי אני לא מבין מתי יחזורו אלי אם בכלל

הבעיה שלא עונים בטלפון שבאתר (03-9101101) כנראה שהם עמוסים מאד תמיד. איך אפשר ליצור קשר עם אדם רלוונטי לעניין התנדבות וקורסים?

תודה

תנסה להתקשר ל8101*תגל הארץאחרונה
עריכהשושנושי


אולי יעניין אותך