מי שלא רוצה להתעצבן, שלא ייקרא את הכתבהפלצור

http://ch7.io/abpcO

סליחה, הייתי חייב לשתף מישהו.

הוא מבין את מבצעי הפיגוע.

העיר שלו, כן?
איפה השכל של האנשים האלה??😬ציף
מי שבעירו מתרחשות תועבות קבילות...ברור מאיפה זה מגיע. זוועה.נפש חיה.


נו באמת...טהר ליבנו
גם בצומת גוש עציון היו פיגועים , גם בירושלים וגם בשומרון
הנקודה שמאפשרת לנו להתבזות ככה- בעייתית. נכון.נפש חיה.


עצם המציאות שאנחנו שותקים/ מעלימים עין/ מאפשרים דברים מקולקלנפש חיה.

וזה לא משנה אם זה הצעדה בת"א
או המסתננים
או הרפיסות כלפי ערבים באופן כללי
חילול ה' הנורא שקיים הרבה זמן
וכמעט שאין מוחים 

כזה התכוונתי כשכתבתי "מציאות בעייתית"
כי כששם ה' מחולל - לא משנה הצורה/הצבע

ומה שפלצור אמר- כאשר הבעיה הנוראית היא כזו
שאנחנו מגלים הבנה כלפי הרוצחים שלנו
[מה זה אם לא תסמונת חמורה של אישה מוכה?!...]
מושיטים את הלחי השנייה יחד עם פרחפרח
זאת בעיה חמורה.
 

תראהטהר ליבנו

אתה לא מבין את מבצעי הפיגוע? אתה לא היית שונא אותך במקומם? אתה לא מבין את הקשר בין המצב ששמנו אותם בו לכך שהם לא אוהבים אותנו במיוחד. אז זה נכון שהם אף פעם לא אהבו אותנו, וזה נכון שהיו ועדיין יש לנו את כל הסיבות שבעולם לשים אותם במצב הזה, וזה נכון שמבצעי הפיגוע הם רשעים ושטוב מותם מחייהם (וחבל שלא היה כך) אבל צריך להכיר בכך שיש בעיה במציאות שבה אנחנו חיים.  אפשר להציע לבעיה הזו כל מיני פתרונות (מלתת להם מדינה ולחזור לאירופה דרך טרנספר עד מלחמה ועוד), אבל צריך להכיר בכך שהמצב הקיים בעייתי.

כמה סתרת את עצמך בתגובה אחת! עדיף לשתוק.dora
כן, כמה? בואי תספרי לנו?טהר ליבנו
למרות שאני לא בטוח עד כמה אני במצב רוח לוויכוח אחרי הרצח הנורא של אתמול... אבל אם את רוצה לא להסכים אז תעשי את זה כמו בן אדם
אין לי זמן להתווכח.dora
הצעתי לך לשתוק או שפשוט תקרא שוב את מה שאתה כותב..
מחקתי בדיחה ציניתטהר ליבנו
אם תרצי להתייחס ברצינות תקבלי התייחסות רצינית חזרה, יום טוב...
שכנעת אותי להתייחס כמו בנאדם (ואני ניק..)dora
אם אתה כותב, שם בהודעה הראשונה שלך עם הכותרת- תראה,
להבין שבמצב ששמנו אותם אז השינאה מוצדקת אבל מנגד רשמת שהם אף פעם לא אהבו אותנו ויש לנו סיבה מוצדקת להניח אותם במצב זה.
אתה באמת חושב שאם נפתור את הבעיה הקיימת לדעתך, ע"י פינוי אנשים מהבתים וכו זה באמת יעזור? הרי כמו שאמרת הם אף פעם לא אהבו אותנו ולא יאהבו..
טוב אני כבר רואה עוד הודעות שלך פה בהמשך למטה. דייק פעם הבאה. או שלפחות אל תראה טיפת הבנה לאכזריים.
תשובהטהר ליבנו
עבר עריכה על ידי טהר ליבנו בתאריך ג' בסיון תשע"ו 13:53
א. יש כל מיני מדרגות בשנאה, לא תמיד ילדות בנות 13 הלכו לדקור יהודים עם מספריים... (כסימן) ברור לך שהמציאות גורמת להם לשנוא אותנו הרבה יותר, לא משנה כמה זה היה בהתחלה.

ב. אמרתי משהו על הפתרון המועדף עלי? אני חושב שמדינה פלסטינית היא קטסטרופה. אבל זה אכן יפתור את הבעיה הספציפית הזו (אבל ייצור בעיות אחרות, אפשר לדבר גם על זה). אבל תראי, איזה קטע, במצריים יש מלא ערבים והם לא יורים עלינו כל היום...
 
ג. דייקתי למדי, לפחות בעיני, אי הדיוק היה בעיני המתבונן(ת). ככלל, כאשר יש טקסט שנראה שיש בו סתירות פנימיות אפשר לגשת באחת משתי גישות
1. להניח שהבנתי ושהכותב מטומטם (גאווה)
2. להניח שלא הבנתי ולקרוא שוב (ענווה)
הכל תלוי כמובן במידת ההערכה האינטלקטואלית לכותב ביחס אל הקורא
..dora
תמיד היו פיגועים מזעזעים.
לדעתי המציאות הקיימת היא די טובה עבורם.
ערבי מצרים לא גרים כאן בתוכנו.. וגם במצרים אין לנו אוהדים.
לא הנחתי שאתה מטומטם וכן קראתי שוב.
די טובה עבורם?טהר ליבנו

יש לך את זה ביותר פטרוני? ביקרת פעם במחנה פליטים? או סתם בכפר ערבי? נכנסו אלייך פעם הביתה באמצע הלילה העירו את כולם באלימות ושברו דברים? (אני לא אומר שלא צריך לעשות את זה, אבל כן צריך להכיר את המציאות), וזהו, יקירתי, רק הקצה. מה טוב בזה בדיוק?

 

נכון, ואנחנו לא שולטים עליהם, לכן הם שונאים אותנו הרבה הרבה פחות (אני מניח שאת רובן אנחנו לא מעניינים יותר מידי)

 

 

לא לכולם שם מתנהגים באלימותdora
ונכנסים באמצע הלילה.
למי שכן, אז זה מגיע ולא סתם.
וחוץ מהמשפחות שאלימים אליהם יש עוד הרבה משפחות ערביות שמקבלות פה זכויות כמוני וכמוך.. (מה שלדעתי הכי מפגר פה..)
לא לכולםטהר ליבנו
אבל זה לא מאוד נדיר. ואני מניח שגם אם יש שם מישהו שעשה משהו רע, אירוע כזה יכול להשפיע על כפר שלם.
לא אכפת לי שמגיע להם או לא מגיע להם, זה בכלל לא השפה שבה אני משתמש, אני לא שופט שום דבר, אני רק מדבר על העובדות ועל התולדות שלהן.

תחלקי בבקשה בין ערביי ישראל שמצבם אמנם די גרוע אבל לא קטסטרופה, למצב ערביי יו"ש שמצבם זוועה
טוב.. אין לי קמצוץ רחמים או הבנה.dora
אפשר להסביר את ההבדל במצבם: ערביי ישראל יותר מציגים את עצמם כאוהבי המדינה ..
בכל אופן שני הסוגים ערבים על כל המשתמע מזה...
אני לא חושב שחוסר הבנה זה דבר שראוי להתהדר בו...טהר ליבנו


לא מתהדרת בכלום.doraאחרונה
ואם כבר, תלוי את מי לא מבינים..
בארץ קיימת, אם תרצה או לא, מלחמת דתאלעד

זו הסיבה לפיגועים ופוגרומים הרבה לפני קום המדינה,

זו הסיבה לפיגוע בקוי 48 (תל אביב) כאשר עיקר טענתם של הישמעאלים הם בכלל קוי 67,

זו הסיבה שעלילות "אל-אקצה" ולא מצבם החומרי מהוות את עיקר ההסתה שמולידה את אותם פיגועים, 

וזו גם הסיבה שהם לא פונים לאשמים המרכזיים במצבם הגשמי (רמז: מי שלא מאפשר להם לצאת מאותם מחנות פליטים) אלא פונים כלפינו היאהוד.

 

כל השאלות בסגון "אם הייתי פלסטיני לא הייתי מתנהג אחרת??" פשוט לא נכונות.

אנחנו לא מהאו"ם וגם אם היינו מנסים להיות אובייקטיביים לא היינו מצדיקים רצח אזרחים במסעדה

לא הבנת מה רציתיטהר ליבנו

נסה לקרוא מחדש

קראתי, בהחלט קראתי.אלעד


וזה מה שישפלצור
לראש עיר לנחם את עירו בבוקר אחרי רצח נורא.
בושה.
בזה אתה ללא ספק צודקטהר ליבנו
אז למה לך להיכנספלצור
לדיון הרחמים הזה על הרוצחים?
מה הקשר?טהר ליבנו
פעמיים
א. מה הקשר רחמים?
ב. מה הקשר לתזמון, יש לך התנגדות לדיונים עקרוניים?
רחמים- כי לתת מבט של לגיטימציה/רחמים על מי שלא ראוי לזהנפש חיה.

זה היפוך יוצרות מעוות לחלוטין!

למה אתם משתמשים במילים לא קשורותטהר ליבנו
דיברתי על הבנה, לא רחמים ולא לגיטימציה ולא אישור ח"ו
לגיטימציה?? הבנה??? ממתי בנאדם נורמלי מבין את המניעיםנפש חיה.

ומצדיק אפילו את השנאה כלפיו/ השמחה על הפגיעה בו??
לא מתקומם על זה כדי להגן על עצמו ולהחזיר את הסדר - להעמיד במקומם את כל המתבלבלים למיניהם???

ותקרא בבקשה את הכתבה עד תומה.
יש כאן ממש דבר נורא.


לא אכתוב כאן כדי לא להקים עליי את כולם

אבל המבט שלו מעוות.

 

בואי נרגעטהר ליבנו
קודם כל, בלי לגיטימציה, אנא עיינו בהודעה הקודמת.
שנית. צריך להבין (שימי לב שאני מתאר עובדות, אני לא שיפוטי בכלל כלפיהן, פשוט צריך להכיר בעובדות) שאנחנו שולטים על שטח שחיים בו די הרבה אנשים בתת תנאים ומחוסרי יכולת. באופן די טבעי, האנשים האלו (בנוסף למה שהם שנאו אותנו פעם) לא אוהבים במיוחד את האנשים ששולטים עליהם ולא נותנים להם את מה שהם חושבים שמגיע להם וזה גורם להם לפעול באופן קיצוני. עד כאן עובדות, הבנה. עכשיו אפשר להיות שיפוטי כלפיהן. אפשר לומר שאנחנו רשעים ושצריך להפסיק את "הכיבוש", ואפשר לומר שהם התחילו ואנחנו רק מגנים על עצמנו ושהאדמה שייכת לנו וכו', אבל בכלל לא התייחסתי לצד הזה...
באופן עקרוני נכון. אבל בוא נלך לשורש הבעיה במקום להבין אתנפש חיה.

ההשלכות
ואפילו להצדיק אותן.

יש מסתנננים- אז נגלה הבנה כלפי הפשיעה בת"א [בשכונות הדרומיות]?
יש ערבים - אז נגלה הבנה כלפי "חוסר היכולת לשאת את הכיבוש" ?

יותר מזה.
על בסיס מה אנחנו פה?
על בסיס מה קיימת הנחייה של גר תושב/ מציאות של מיעוטים שחיים פה בנחת?
כשנבין למה אנחנו פה 
ונפעל בדרך הראויה
לאף אחד לא יהיו שאלות ותהיות.
אני מקווה...

הבנת את המילה "הבנה" באופן לא נכוןטהר ליבנו


הגיוני, כי אחר כך קראתי גם את זה שפלצור לקח את המילה בחזרהנפש חיה.

אבל זה כבר כמו בסיפור עם הכרית נוצות....

עדיין אני חושבת שהיחס שלי למילה "הבנה" נשאר אותו דבר...

 

שתפי אותנוטהר ליבנו
סיפור קצת ארוך אבל חביב [מובא בעניין של- קשה "להחזיר" מילים]נפש חיה.

בעיירה קטנה במזרח אירופה חי לו איש נחמד שהייתה לו בעיה רצינית: הוא דיבר יותר מדי על אנשים אחרים.מיקרופון הוא פשוט לא היה מסוגל לשלוט בעצמו. בכל פעם בה הוא שמע סיפור על מישהו שהוא מכיר, ולפעמים גם על מישהו שהוא לא מכיר, הוא פשוט היה מוכרח לספר על כך לחבריו.מיקרופון כיוון שהתפרסם כפטפטן לא קטן הוא שמע הרבה שמועות וסיפורים.
הוא אהבאוהב את תשומת הלב שקיבל והיה שמח לראות את כולם צוחקים בשל האנקדוטות שלו, שלעיתים היה מעטר בפרטים שונים שהמציא כדי להפוך אותן למצחיקות יותר.

מעבר לכך, הוא באמת היה אדם נעים ובעל לב טוב.ליצן

בעצם, הוא ידע שזה לא בסדר לנהוג כך, אבל.. זה היה כל כך מפתה! ובכל מקרה, רוב מה הסיפורים קרו באמת, לא? הרי רבים מסיפוריו הם פשוט תמימים ומבדרים, לא?חושף שיניים

יום אחד הוא גילה משהו מוזר מאוד (אבל אמיתי) על איש עסקים אחר בעיר.
כמובן שהוא חש מוכרח ללכת לחבריו מתפלפלדוסגבעוניולשתף אותם במה ששמע מנפנףוהם בתורם סיפרו זאת לידידיהם, שסיפרו זאת למכריהם, שסיפרו זאת לנשותיהם, שדיברו על כך עם חברותיהן ושכנותיהן. הסיפור הסתובב בעיר,רמקול עד שאיש העסקים האומלל, שהיה הדמות המרכזית בסיפור הזה, שמע על כך. הוא רץ לרב העיר והתלונן שחייו נהרסו! אף אחד לא ירצה לעשות עמו עסקים יותר. שמו הטוב והמוניטין שלו אבדו לעולמי עד.בוכה

הרב הזה הכיר את ה'לקוחות' שלו, כמו שאומרים, והוא החליט לקרוא לפטפטן. אם לא היה זה הוא שחשף את הסיפור, הוא עשוי לדעת מי זה היה.

כאשר שמע הפטפטן הנחמד מפי הרב כיצד מרגיש עמיתו איש העסקים, וכמה הוא הרוס ממה שקרה, הוא חש צער אמיתי.מטורללעצוב הוא באמת לא התכוון להרוס לידידו את החיים. הוא בסך הכול סיפר סיפור שקרה באמת, והרב יכול יכול לבדוק זאת אם הוא רוצה. הרבי נאנח.

"נכון, לא נכון, זה כלל לא משנה! אתה פשוט לא יכול לספר סיפורים על אנשים. זה לשון הרע, הוצאת דיבה, וזה כמו רצח, אתה הורג את המוניטין של האדם עליו אתה מספר".פטיש
הוא הוסיף ודיבר עם האיש שעה ארוכה עד שהוא החל לחוש חרטה וצער על מה שעשה. "כיצד אוכל לתקן את מה שעשיתי?" בוכההוא התייפח. "אני מוכן לעשות כל מה שתאמר לי!"

הרב הביט בו ואמר: "האם יש בביתך כריות נוצות כלשהן?" "רבי" השתומם האיש, "אני לא עני! יש לי כמה וכמה כריות כאלה, האם אתה רוצה שאמכור אותן? שאתן אותן לצדקה?" "לא" השיב הרב, "גש לביתך והבא כרית אחת".

האיש התפלא מאודחושב, אך הלך לביתו ושב לאחר זמן קצר לחדר העבודה של הרבי כשכרית נאה ורכה תחת זרועו. הרב פתח את החלון בחדרו ונתן לו סכין חדה. "חתוך את הכרית"!

"אבל רבי, כאן בחדר העבודה שלך? זה יעשה כאן בלגן שלם!" "עשה כפי שהוריתי לך!" האיש חתך את הכרית וענן נוצות יצא ממנה. הם נחתו על הכיסאות ועל אצטבת הספרים, על השעון הגדול, על החתולה שהחלה לקפוץ ולנסות לתופסן.מרחף הן ריחפו מעל לשולחן ולתוך ספלי התה, על הרבי ועל האיש שהחזיק את הסכין בידו, ורבות מהן עפו החוצה דרך החלון בשובל ארוך ומסתחרר.מרחף

הרבי חיכה עשר דקות, ולאחר מכן ציווה על האיש, "עכשיו הבא לי חזרה את כל הנוצות ודחס אותן חזרה לכרית שלך. שים לב, את כולן, אסור שתחסר אף אחת!"

האיש הביט ברבי בתדהמההמום "רבי, זה בלתי אפשרי! את אלה שכאן בחדר אולי אצליח לאסוף, אבל את אלה שעפו אל מחוץ לחלון לא אצליח להשיב לעולם. רבי, אינני יכול לעשות זאת, ואתה יודע את זה!"

"כן", אמר הרבי והניד בראשו בעצב. "זה מה שקורה: ברגע ששמועה, סיפור רכילות, "סוד" כלשהו, יוצא מפיך, אין אתה יודע לאן הוא יתגלגל. הוא עף על כנפי הרוח ואף פעם לא תוכל להשיבו!"מתפלפל

הוא ציווה על האיש להתנצל מעומק הלב בפני האדם שאודותיו הפיץ את השמועה.
זה קשה ומכאיב, אך זה המעט שיוכל לעשות למענו.
הוא הורה לו להתנצל בפני האנשים שלהם הוא סיפר את הסיפור
והפכם בכך לשותפים לעבירת "לשון הרע".
כמו כן הוא ציווה עליו ללמוד בשקידה את ההלכות הקשורות ללשון הרע במשך שנה תמימה, ולאחר מכן לשוב אליו.מחשב |נניח שהוא לומד מהספר את ההלכות...|

ואכן זה מה שעשה האיש.
לא זו בלבד שהוא למד על לשון הרע, הוא דיבר טלפוןבפני כל ידידיו ומכריומיקרופון על החשיבות שבשמירה על הלשון
ובסוף הפך לאדם חביב שהתגבר על בעיה רצינית.

פלצור
👍👍
ולגבי הבנה= אני חושבת שהבנה = ראיית המציאות בצורה ישרהנפש חיה.

ופעילות בהתאם .

[לפי איזה אמות מידה פועלים?- זה שאלה לדיון אחר...חושף שיניים]

 

נפש,פלצור
לקחתי את מילותי חזרה כי לא בא לי לדון בזה בוקר אחרי הפיגוע. לכן לקחתי את מילותי חזרה.
מחילה.
הכל בסדר , שעת סיפור למעלה^^נפש חיה.


בהתחלה היהפלצור
נשמע לי בדבריך מעט רחמים. טעיתי במילה.
דיברת על הבנה לא על רחמים.

לי קשה לעסוק בהבנת המחבלים יום אחרי פיגוע. (ואני חושב שזה גם מה שמסתתר מאחורי הדברים של המגיבות פה, גם, חוץ מהטענות שהן רוצות לטעון).

אין לי בעיה שאתה תדון. צודק. זכותך. מחזיר את מילותי.
^^^'טהר לבנו' צודק! אנחנו אויבים שלהם, ושונאים אותנוחסדי הים
מעומק לבם, כי מבחינתם לקחנו להם את ארצם (שלא כמו מחשבת חולדאי, מבחינתם ארצם זה כל ארץ ישראל, גם תל-אביב), והם נמצאים תחת כיבוש אכזרי. הם שמחים על כל טיפת דם שנגרר מעם-ישראל, בין אם חייל נהרג ובין אם אזרח נהרג, כי הם שונאים את כולנו.

זו המציאות. אז איך אתם מנסים להטיף להם מוסר שלא יהיו שמחים? אצלם טבעי לשמוח, כמו שהפלשתים שמחו כשהרגו בישראל.

אחת הבעיות הגדולות, שעושה ה'ימין המתון', זה לנסות למכור לעם-ישראל, שיש הרבה ערבים שאוהבים אותנו, ולהביא ערבים בודדים שילמדו על הכלל, כמו מוחמד זועבי. זה נפתלי בנט עושה בפועל, ומבחינתו 99% אחוז מהערבים שמחים לחיות תחת מדינה יהודית. ה'ימין המתון' חושב שיוכלו להשליט שליטה יהודי על כל יו"ש, וכמעט כל הערבים יקבלו את זה בשמחה.

אז צאו מהסרט שלכם! 99% אחוז מהערבים גם בתוך הקו הירוק, רוצים שלטון פלסטיני על כל הארץ, ואם אומרים אחרת, זה רק להתחנף. בתוך לבם, כל פעם שיש פיגוע הם שמחים מאוד, כי הם שונאים אותנו כאויבים מרים.

יש רק דרך אחת, והיא דרכו של התורה, לגרש את כולם מארצינו!
אתה צודק שהצד הימני של המפה הפוליטיתאלעד

(שלא לדבר על מנהגי ורבני הציבור המתנחלי)

מעולם נדרשו לבעיית הערבים בארץ ולא הציגו אלטרנטיבה לרעינות השמאל.

 

למעט שיטת הטרנספר של הרב כהנא,

שזכתה לגינויים מקיר לקיר

(גם גנדי תמך בטרנספר, לא?)צריך עיון
אכן. והיו עוד כמהאלעד

אבל חוץ מהם אפחד כנראה לא הבין שנדרש פתרון אמיתי.

אף אחד לא ניסה להכנס לראש של הרשעים הללו ובמקום זה בחרו לבנות ולבנות כאילו הוספת אור תדחה מעצמה את החושך.

 

זה לא קרה.

בעיית הטיוח .נפש חיה.


צריך עיון
עם המדינה זה גם לא יכול לקרות, אגב
הציונות החילונית מצננת את המציאות ומנצלת אותה.נפש חיה.


דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך