יאלה תמרי, לשאלה הבאה.יומנים נשרפים
וסליחה על הצילום הדפוק אני בחושך קצת..
אהה שאלה מוזרה.יומנים נשרפים
@מיכל =>
הבנת מה רוצים ממני?
ממיומנים נשרפים
המשפט השני הוא מורכב.
הראשון הוא גם מורכב וגם איחוי.
לא הבנתי איזה טעות יש
בעצם שניה עם המשפט הראשוןיומנים נשרפים
יכול להיות אחרי אוגד נשומ?יומנים נשרפים
חח.. לאט לאט קודם איזה סוג משפט סגרת שזה?מיכל =>


מזה גם מורכב וגם איחוי ? אחד מהם ..מיכל =>


כן רק שאני לא יודעת מה זה. בעצם חייב להיות מורכב, לא?יומנים נשרפים
ואז זה פשוט קשר לוגי במשפט מורכב
חחיומנים נשרפים
אממ הראשון לוידעת.
מבולבל לי, כי אני אמורה למצוא טעות, ו- וואולה לא נראלי שיש טעות במשפט.
אבל יש מילת שיעובד-ש
ויש ו החיבור שזה איחוי. עכשיו יש פעמיים, פעם אחת יכול להיות שזה נשומ ופעם שניה אין לי שמץ, בעצם אולי ו של הוספה
הסתבכתי.
אוקי חשוב לציין בקשר ל-ו של מילת איחוי >>מיכל =>

 

אות ו' של מילת איחוי לא תמיד מסמלת דווקא משפט איחוי !

 

לפעמים היא מסמלת חלק כולל כמו "לראות ו-להעיד"    "בחוקי ו-בכללי בטבע"

 

איך יודעים זה ו' של חלק כולל ולא של משפט מאוחה?

-בודקים!

 

אפשר לעשות איבר א' ואיבר ב' ושתיהם היו משפטים שיכולים לעמוד בפני עצמם? = משפט מאוחה!

אי אפשר = כנראה חלק כולל!

 

חלק כולל תשימי לב שהוא שווה ..המילה הראשונה והשנייה שאחרי ה-ו' מתחילות אותו דבר

נגיד: הספרים ו- המחברות

ולפעמים זה יכול להיות כמו : את הספרים ו- את המחברות .. זה תמיד חייב להיות שווה!

 

הו איזה ייאוש. שכחתי מהחלק כולל הזהיומנים נשרפים
ונכון, הערה למטה זה שהמילת יחס תמיד תיהיה שווה בשתי המילים. עכשיו אני נזכרת.
אוף
במבחן בטח אשכח את זה.
ותודה רבה על זה. ממש עזרת לי עכשיו

את מצאת טעות במשפטים?
אההא!! אז לפי מה הסברתי לך מצאתי טעות במשפטמיכל =>

 

בגלל זה חייב להיות משפט מורכב לפי הש..

אז ה-ו' היא חלקים כוללים מסתבר ולא משפט מאוחה. מסכימה איתי?

אז אמרנו שהמילים בחלקים כוללים חייב תמיד שהם יהיו שווים! קבלי >

 

"לראות ו-להעיד" מצויין!

 

 

  "בחוקי ו-בכללי הטבע" לא שווה!  אז כנראה צריך להיות כתוב  "בחוקי הטבע ו- בכללי הטבע " כי אי אפשר

להוריד את ה"טבע" שם בסוף .."בחוקי ו-בכללי"?

 

לא בטוחה יש מצב שאני טועה ..אם אין טעות אחרת אולי זה זה.

 

 

ייאא אחותי, את חכמהיומנים נשרפים
נגיד על זה מסובך ממש לעלות.
אשרייך. תודה תודה תודה

ועכשיו המשפט השני
למדתי את זה רק עכשיו ..אני מקווה שזה נכון חחחמיכל =>

ובכייף מותק כאילו מוציא לשוןנשיקה!

ממ זה מאד הגיוני שזה נכוןיומנים נשרפים
ולהצליח את זה ברגע שלומדים בהחלט מראה על חוכמת יתר
נראלי הטעות במשפט השנייומנים נשרפים
זה "הניתק" , זה לא מסתדר עם המשפט.
אבל לא סגורה על זה
זה הגיוני?יומנים נשרפים
דווקא מה שלא נשמע לי טוב זה ..מיכל =>

 

ששת ימי המעשה יש את היכולת..

 

משו שם לא נשמע טוב לא? קצת תקוע כזה.. חסר איזה מילה אולי?!

כן, אבל תקראי מתחילת המשפט זה יותר הגיונייומנים נשרפים
זה מוזר " לאדם הניתק את עצמו מהמולת.."
יותר הגיוני" לאדם שניתק את עצמו.."
זה לא משנה את המשפט רק מילת השיעבוד שונה, ש פה לא יכולה להתחלף ב-ה'. זה מוזר בעיני.
תיקראי שניה שוב
טובה! ואז זה משפט מורכב וזה גם מסתדר יופי עםמיכל =>

הפסוקית!

 

אדם המנתק את עצמו מהמולת ששת ימי המעשה יכול לחוש בקדושת השבת. < עומד! יש פסוקית

 

"המנתק את עצמו מהמולת ששת ימי המעשה"

אבל שחושבים על זה אפשר להגיע לזה בלי להחליף ל-ש כי יש משפטים שמביאים ה' שמשמעותה ש'

נכון נכון. אבל בגלל שה' הטעות וזה לא הגיונייומנים נשרפים
אז מחליפים בש'.
יש מילת שיעבוד שכשיש ה הידיעה שאפשר להחליפה בש' היא מילת שיעבוד. פה זה עובד, אבל מלכתחילה ה-ה' לא תקינה.
אוקי.. טוב אפעם לא עבדתי על זה ,לתקן טעויות ~מיכל =>

צריך לעבור על זה מחר!

כן. גם על המרות דחוף! זה הכי קשהיומנים נשרפים
אההיומנים נשרפים
ומיכל, ממש ממש תודה
עזרת לי פולטה!
בכיף מותק! אם אפשר בשמחה!מיכל =>אחרונה


יאו זה היה לי במבחן כלשהו נראה לי!חלילית אלט
אז זה אומר שזה נכון?מיכל =>


אני מנסה לפתור את זה, רגעחלילית אלט
התגעגעתי!חלילית אלט
תיקון המשפט הראשון:חלילית אלט
ייעודו של כל יהודי הוא לראות את נוכחות הבורא, שבאה לידי ביטוי בחוקי הטבע ובכללי הטבע, ולהעיד עליה.
למה ולהעיד עליה עבר לסוף משפט?יומנים נשרפים
כיחלילית אלט
החלק שבתוך הפסיקים הוא נראה לי פסוקית (אני תמיד מתבלבלת בזה. בכל מקרה זה חלק ששייך ל"נוכחות הבורא", אולי תמורה או משהו כזה), ואז יש נשוא מורחב שהוא "לראות" ו"ולהעיד". החלק שבתוך הפסיקים משלים את "נוכחות הבורא" ולכן הוא צמוד אליו
אמ לא קלטתי אותך ..מיכל =>


אני גרועה בלהסבירחלילית אלט
אולי אני טועה:

החלק שמופרד בפסיקים הוא חלק שמשלים את המילים "נוכחות הבורא", בעצם משלים שם עצם (או שזה פסוקית לוואי או שזה תמורה) ולכן הוא צמוד למילים האלה.
המילים "ולהעיד עליה" נמצאות בסוף כי זה כמו לכתוב ככה: "לראות את נוכחות הבורא ולהעיד עליה" - תסכימי איתי שזה נכון.
והוספתי את החלק שמופרד בפסיקים צמוד לנוכחות הבורא כי שם הוא צריך להיות, אבל זה בעצם לא חלקחעיקרי של המשפט
תיקון המשפט השני:חלילית אלט
אדם המנתק את עצמו מהמולת ששת ימי המעשה יכול לחוש בקדושת השבת.

אני לא בטוחה בכלל שזה נכון, כי פשוט שכתבתי את המשפט מחדש...
ואז זה אומר שכל שהפסורית הנושא?יומנים נשרפים
זה סוג של המרה, לא?
בעצם לא.
קלטתי שם משהוחלילית אלט
טעות אחת במשפט הזה זו המילה "הניתק" - צריך לכתוב "שניתק".
עכשיו אני חושבת אם המשפט ככה יהיה תקין...
ממ זהו, אז יכול להיות שזו הטעות וזהו.יומנים נשרפים
רק להחליף את ה-ה' וה- ש.
ואז המשפט תקין, לא?
נראה ליחלילית אלט
אני לא בטוחה לגמרי, יכול להיות שיש שם עוד טעות
יכול להיות לגמרי, הם אמרו שיש כמה טעויותיומנים נשרפים
טעויות יכולות להיות גם בפסיקים?מיכל =>


לא חושבת.יומנים נשרפים
בכל אופן במשפט מורכב לא חייב פסיק
אמחלילית אלט
טעות בפסיקים זה אומר שהמשפט לא נכון תחבירית (כלומר אם חסר פסיק במשפט איחוי לדוגמה) אז כנראה שזה נחשב
טוב אנשותחלילית אלט
העיניים שלי נעצמות
ומחר אני צריכה לקום מוקדם...
אז לילה טוב לכן
ותודה שגרמת לי ללמוד!
תודה לך ..אחלה לימוד פתחנו פה !!מיכל =>

 

לילה טוב מותק נשיקה המוןן בהצלחה!!

תלמדי טוב מחר! 

תודה!חלילית אלט
זה באמת היה מעולה.
ב"ה. באמת זה היה סיכום מעולה לחומריומנים נשרפים
לילה טוב יאלדה אהובהיומנים נשרפים
תודה רבה רבה על העזרה!
בשמחה יקרה שליחלילית אלט
אני מקווה שעזרתי...
עזרת, בטח עזרת יומנים נשרפים
חמודות.מיכל =>


פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך