רציתי להעלות פה משהו. אתם מוזמנים לחלוק עלי אם אתם רוצים.חלילית אלט
בתקופה האחרונה מאוד פותחים את הנושא של פגיעה מינית.
כולם מדברים תמיד על הנפגעים, על הסבל שלהם (אני מדברת בלשון זכר, כמובן שזה מופנה גם לבנות -אולי בעיקר), על זה שאסור להם לשתוק ותמיד צריך לדווח על הפוגע/ת (כן, יש גם פוגעות).
כל זה טוב ויפה.
אבל, אולי תנסו לחשוב גם על הצד השני, על הצד הפוגע?
הרי יש סיבה לפגיעה.
אתם מכירים את המשפט "אין ילד רע, יש ילד שרע לו", נכון? יכול להיות שזה נוגע גם למבוגרים. יש אלף סיבות לאדם לפגוע בצורה זו או אחרת, ובמקרה הזה פגיעה מינית. הוא לא שולט בדחפים שלו, הוא לא מקבל את זה מאשתו וכו׳.
ברור ששום סיבה לא מצדיקה את המעשה. שום סיבה לא גורמת למעשה להיות רע. אבל זה לא מה שגורם לאדם עצמו להיות אדם רע. גם אם אדם עושה מעשה רע זה לא מגדיר אותו ככזה. גם אני עושה מעשים רעים לפעמים, אז זה עושה אותי אדם רע? אם כן רובנו היינו נחשבים אנשים רעים.
הבעיה פה היא הפגיעה הנפשית בעיקר.
ואני בטוחה שלא רק הצד הנפגע סובל נפשית מהפגיעה. גם זה הפוגע סובל, ואולי אפילו יותר.
תגידו שזה מגיע לו- יכול להיות.
אדם כזה לא צריך להסתובב בחברה, אבל גם לא צריך לדפוק לו את החיים. הוא צריך לקבל טיפול נפשי. ?בדיוק כמו שיש אנשים עם נטייה לפגוע בעצמם, שהם לא מצליחים לשלוט בדחף ומקבלים טיפול נפשי, כך גם האנשים האלה.
גם אני חוויתי הטרדה. וגם עלי זה השפיע מאוד. למרות שזה קרה לפני חמש שנים בערך, עדיין קשה לי לדבר על זה. גם אם אני מדברת זה בגדול ולא יורדת לפרטים.
אני זוכרת א הפרצוף שלו, אני זוכרת את הידיים שלו ואת עצמי קטנה כל כך לידו, לא מצליחה לזוז.
אבל אני לא כועסת עליו. באותו זמן כעסתי, אבל עכשיו אני מרחמת.
באמת שאני מרחמת.

לגבי מה שקורה בחדשות, זה לא נורמלי.
רוב שעות היום מה שמשדרים זה רק על עוד מישהו שנחשד בפגיעה מינית. ומפרסמים את השמות של החשודים, שלהזכירכם הם רק חשודים ועוד לא ברור בכלל שההשמצות נכונות.
למה לעזאזל לפרסם שמות לפני שיש משפט ויודעים בבירור שזה נכון? וגם אם כן, למה להרוס את החיים של המשפחה שלו בזה שמדברים עליו כל הזמן?
לדוגמה גנדי, הוא מת כבר. מה העניין לפתוח את זה ולשפוט אותו כשהוא כבר לא בחיים? זה יעזור למישהו? זה יעזור לבנות שהוא הטריד, אולי? זה לא יעזור לאף אחד מלבד לתחנות הרדיו ולערוצי התקשורת שמרוויחים מזה נושא לפרסום. דיברו עליו ימים שלמים, המשפחה שלו בטח קברה את עצמה מרוב בושה וכל זה כי כמה בנות נזכרו לדווח עליו אחרי שהוא מת.
וזה לא רק הוא. גם אם האדם עדיין חי אין צורך להפיץ את זה בכל הארץ, לפחות לא לפני שזה ברור.
להעניש אותו בסדר, אבל למה להעניש גם את כל הסביבה הקרובה שלו? למה לא לתת לו הזדמנות להשתפר? אני לא מדברת פה על מחבל שרצח, אלא על אדם שלא הצליח לשלוט בעצמו ויכול לטפל בזה, אז למה לא לתת לו? פרסום מעשה לא יתן לו סיכוי קלוש לחזור לחיים נורמליים. החברה תחרים אותו.
אני באמת לא מביה את זה.
תנסו פחות לשפוט, בבקשה. אני באמת מתחננת. יש דברים שאני לא אספר כאן אבל אני יכולה בערך להבין את האנשים האלה. בערך. והחברה מאוד מקשה על ההתמודדות.


רק הייתי צריכה לפרוק, זה יושב לי על הלב המון זמן.
תמר מתוקהציף
אפשר לאמר לך משו?
את באמת מתוקה אבל תדעי שאונס הוא לא פחות מרצח.
זה רוצח גוף
זה רוצח נשמה..

מי שאי פעם חוותה אונס \הטרדה החיים שלה לא יהיו תמימים כמו לפני.
יש הרבה תאוריות על למה מי שפוגע עושה את זה.
פעם גם אני התבוננתי וניסתי להבין למה יש אנשים שעושים את זה.
אבל כמו שאי אפשר לסלוח על רצח.אי אפשר לסלוח על אונס.
אדם יכול וצריך לשלוט על הדחפים שלו.
מי שמטריד ואונס יש בו מחלה.וזה לא קשור אם הוא נשוי או לא.אם יש לו סיפוק מזה או לא.
אדם מוסרי לא עושה דבר כזה
גם אם יש לו נטיה לדברים האלה (שזה דברך אגב יכול להיות אצל כולם,גם אצל מי שנפגע)הוא צריך לטפל בזה! לפני שהוא פוגע באחרים!



אני יודעת שעל פי תורה יש הבדל בעונש למי שאנס ולמי שהרצח.ואני עדין מנסה לישב בראש המוגבל שלי למה זה ככה.
אם לא שמת לבחלילית אלט
כתבתי שגם אני עברתי.
ואת רואה שלפי התורה יש הבדל בין אנס לרוצח.
לא הורדתי מהחומרה של המעשה. בכלל לא.
המעשה חמור, ואם אני כועסת זה כי האדם לא טיפל בעצמו.
אדם מוסרי כן יכול לעשות דבר כזה. היית פעם אדם כזה שאת יכולה לדעת?!
ברור שהפגיעה עצומה, אין ספק.
אני רק אומרת שלכל מטבע יש שני צדדים ואם לא בודקים היטב אסור לשפוט.
שמתי לב שנפגעת וכטב לי מאוד לקרוא את זה.ציף
מבינה את מה שאת רוצה לאמר.
ועדיין לא מסכימה לזה.
שימי לב שהתורה אומרת בפירושרב מג של מילים
על אונס "כי את הנפש הוא רצח"
או משו בסגנון
התורה משווה לחלוטין אונס לרצח.
הסיבה שאונס של פעם
העונש לא כזה חמור
כי יש הבדל.ענקקקקק!! בין מה שהוגדר
פעם (בתורה) כ"אונס" לבין מה שנקרא היום
"אונס" הברוטליות, האלימות כל אלה
לא היו קיימים כמעט אצל יהודים בתקופה ההיא
וזה היה נטו רצון לסיפוק מיני ולא כמו בימינו
שזה נטו רצון להיות אלים ולשלוט.
סליחהחלילית אלט
אבל מניין לך?
היית פעם אנס או רוצח שאתה יודע שזה נטו רצון להיות אלים ולשלוט?!
ואולי אני נאיבית, אבל אתם יותר מדי ציניקלים.
והדגשתי, ששום דבר לא מצדיק את המעשה. אבל דעתי היא שצריך לברר טוב טוב לפני ששופטים. לפני שהורסים לאנשים את החיים.
ואתה מתייחס רק לדברים שאמרתי שעצבנו אותך.
אני לא שופטת את הבנות האלה. אני מעריכה את ההעזה שלהן לבוא ולספר.
אבל מה הטעם להפיץ את זה אחרי שהוא מת?
לא חושבת שבנות יטפלו האשמות סתם ככה. גם אם יש אשמת שווא זה לא סתם. אבל התקשורת חוגגת על ההאשמות האלה, ואפילו שהן נכונות זה לא אומר שצריך לפתוח את זה בצורה כזו.
זאת רק דעתי.
שני דברים.ריעות.
א. מחקרים מראים שזה בא בד"כ ממקום של רצון לשלוט ולא דחף מיני. אחפש אחר כך מקור.
ב. לדווח, לספר מה שהיה, זה קשה. מכל מיני סיבות. ולספר מה קרה זה חלק מהטיפול. אסור אסור אסור להדחיק ולשמור לעצמך.
אשמח למקור. תודהחלילית אלט
ואני יודעת עד כמה קשה לספר ואסור להדחיק.
כולכם צודקים, אבל.
אני כנראה לא מצליחה להסביר את עצמי מספיק.
^^^רב מג של מילים
כמו שריעות אמרה
הסתמכתי על אינספור מחקרים שמוכיחים
את מה שאמרתי.
(הייתי צריך לציין אתזה בהודעה, טעות שלי)
הם מוכיחים רק שהיום זה בא מתשוקה לשלוט?פסידונית

או שהם מוכיחים גם שפעם זה היה אחרת?

(לא נראה לי שיש דרך להוכיח מאיזה מקום זה נבע בתקופת המקדש..)

אוי התמימות...רב מג של מילים
מזכיר לי יותר מידי
את אלה שאומרים שאנחנו צריכים
להבין את המחבלים שבאים לרצוח אותנו
כי "גם הם בני אדם" ו"גם להם יש משפחה ואמא שמחכה להם" ו"שאמא היא אמא היא אמא"
|מקיא|

המוסר הזה הוא מוסר
מעוות, לא נכון ושגוי מהיסוד
ל"הבין את הצד הנגדי"
היא להשתמש באחת המידות
הכי מיוחדות שלנו כעם ישראל
ופשוט לבזבז אותה על אנשים
שטיפת חמלה לא מגיעה להם.
(גם שאול חמל על אגג
התנ"ך לא ממש מחמיא לו עלזה... בלשון המעטה...)
תשמרי את האנרגיות שלך
ואת הרחמנות שלך
תשמרי לאנשים שבאמת מגיעה להם הרחמנות.
נכון,
הוא צריך לעבור טיפול שורש
שיעקור כל שביב של התנהגוץ כזאת
נכון
יכול להיות שאולי יצליחו לעזור לו
ולהפוך אותו לנורמטיבי
אבל,
וזה אבל גדול!
בשום פנים ואופן אין לי כוונה לרחם עליו
לאמשנה כמה חייו היו קשים מסובכים ורעים
שומדבר! אבל שומדבר!!!
לא מצדיק משהו שכזה...!!!
(זועם)

לגבי גנדי
ודומיו-
אם כל הכבוד וההערכה
מי את שתשפטי את הבנות האלה?
רק אחרי כל כך הרבה זמן הן הרגישו בנוח
לחשוף את עצמן ולספר רת מה שלכאורה קרה
להן
מי את שתחליטי האם יש בזה תועלת או לא???!
באמת שאני לא מבין...
אני בתור בן אומר לך
שאני כמעט תמיד יוצא מתוך נקודה שמי שמתלוננת
דוברת אמת.
למה?
כי אחוז מקרי השווא
הוא בסך הכל בי ן3-5% מכלל התלונות!!
משמע שלכל הפחות 95% מהתלונות הם נכונות ומוצדקות!!
ומכיטן שהמשטרה גמככה לא תעשה לו כלום
אני ממש בעד שיעשו לו שמייניג תקשורתיי
(שאגב עושים רק לאנשי ימין/דתיים
ע"ע ההוא שמשחק את האבא ב"זגורי אימפריה")
^^^ריעות.
יש דברים שלא עושים.
אני עברתי כמה הטרדות בחיים שלי, והצורה שבה זה השפיע עליי הייתה מסכנת חיים ממש. אסור בשום אופן לתת לזה אפילו התחלה של הצדקה. זה בא ממקום חולני, נכון, ועדיין אין לזה צידוק. אדם צריך לשלוט בעצמו, ואם הוא לא עושה את זה, צריך לסגור אותו, כי אין צידוק לפגיעה באחרים.
את צודקת.חלילית אלט
אני מדגישה שוב ושוב, לא צריך לתת לזה הצדקה. זה מעשה נורא.
זה לא אומר שהפוגע לא נפגע בעצמו. זה לא אומר שהוא לא צריך טיפול, בדיוק כמו הנפגע.
זו פגיעה גם בנפש של הפוגע, לא רק של הנפגע. ואני לא באה להשוות איזו מהן חמורה יותר כי כל אחת היא מסוג שונה.
אם צריך לסגור אותו זה לא בכלא אלא במקום שבו יטפלו בנפש שלו.
ושוב אני אומרת - זו רק דעתי.
אני מאמינהריעות.
שחלק מהטיפול שהפוגע צריך לעבור, וברור שהוא חייב טיפול, זה לקבל עונש. להבין שזה לא בסדר. אולי לא להינמק בכלא, אבל שלושה חודשים לאדם שאנס כמה בחורות, זה כל כך לא מתאים.
אתם לא מבינים. אתם בכלל לא מבינים.חלילית אלט






































ואתם פוצעים אותי ממש. אבל זכותכם להביע את דעתכם.
סליחה. מצטערתריעות.
זה בסדר. אני פתחתי את זה.חלילית אלט
עוד משו (וסליחה מראש על ההתנשאות)רב מג של מילים
אני משער שאני גדול מצך בכמה שנים טובות
הייתי לוחם
הייתי בצוק איתן
ראיתי מה רחמנות לא נכונה
עושה הן למרחם
והן.לצד שמרחמים עליו
ואל תגידי לי שיש הבדל
כי הרחמנות שלך היא
ב-ד-י-ו-ק!!!
כמו ה"רחמנות" של כלמיני
סמאלנים על מחבלים בפועל
ועל אלה שהיו מתים (תרתי משמע)
להיות מחבלים אבל מכלמיני סיבות הם
לא עושים אתזה. (ולא, טוב לב זה ממש לא אחת מהסיבות...)
כתבת מאוד יפה ומאוד נכוןנפתלי הדג
אבל חשוב מאוד לחלק בין הבנה (וכתוצאה מכך רחמים) ללגיטימציה (וכתוצאה מכך הכלה), את רואה שגם המגיבים האחרים פה לא חלקו, ובצדק. זה נכון, בהרבה מאוד פעמים הפגיעה היא תוצאה של חוסר, של פגיעה או אפילו סתם של טפשות. האדם הפוגע בוא בהחלט מסכן גדול, אבל חוץ ממקרים ממש קיצוניים (שמצריכים טיפול בכפייה), האמפתיה לא צריכה לבא לידי ביטוי בכלל כל עוד הוא לא מראה רצון לחזרה בתשובה ולכפרה כלשהי על מה שהוא עשה (כי הרי לכפר באמת אי אפשר, ופה מגיע מקומם של הרחמים).

נדמה לי שהגישה שלך היא גם טובה למתמודדת, גישה מלאה שמסוגלת לרחם, במקום להשאר קטנה ומפוחדת. זאת גישה נפלאה לחיים, ויעילה הרבה יותר משנאה, כמעט בכל מקום (כמובן שגם איתה צריך להזהר, יש אנשים שלא מגיעה להם טיפה אמפתיה, בח לא ממך).
|מתכווץ|כישוף כושל

בס"ד

 

בא לי לבכות

בזבזתי כל כך הרבה זמן על לרחם על מי שפגע בי שאיכשהוא כל הכעס והאשמה נפלו על הכתפיים שלי

אני כל כך מבינה את מה שאת אומרת ועדיין מכל המילים נשאר בי בסוף רק הכאב הגדול והפצע המדמם

אחרי שכעסתי והתרגזתי והחלטתי שלא להגיב כדי לא לפגועפסידונית

הבנתי שאולי את לא טועה כמו שחשבתי.

כי לפעמים,  גישה כזאת יכולה אפילו לעזור. לנפגעת.

אני אנסה להסביר את עצמי:

לבוא ממקום של רחמים זה לבוא ממקום גבוה יותר. תמיד. 

כמובן שמייד אחרי שזה קורה, להתחיל לנסות לרחם על הפוגע זה מטומטם ואפילו הרסני לפעמים. אבל אחרי שמעבדים את החוויה, וזמן עובר ופצעים מתחילים להיסגר, לא טוב להשאיר את הפוגע במקום המאיים הזה, של מישהו שיכל עליי והצליח לפגוע בי. כשחושבים עליו בתור מישהו שפשוט לא הצליח לשלוט בעצמו או שהיו לו חיים קשים או וואטאבר (בלי להוריד גרם מחומרת המעשה), יכול להיות שהזיכרון שנצרב בתודעה יהפוך למשפיל פחות.

זה הוא שהדחפים שלו היו יותר חזקים ממנו. הוא זה שהוכנע.

אבל זאת עדיין גישה קצת מסוכנת אם לא יודעים איך להעלות אותה ומתי.

זאת גישה מאוד לא טובהיוני
וכדאי לפנות לבעל מקצוע ולדבר על זה

הגישה הזאת היא כמו פלורסנט ליתושים, רק מי שחוטף את הזרם....
שים לב שסייגתי למקום ולזמן נכוניםפסידונית


לאלאלא.שוגי~
לבנאדם שהרס חיים לא מגיע שירחמו עליו.
ורבים וטובים הסבירו כאן ונימקו היטב.
כואב לי לחשוב על הפוגע/ת בתור אדם עם נשמה ורגשות. וחיבוק.
הייתי יכולה להגיב בפרטי,כנרית על הגג=)
אבל בכוונה אני מגיבה פה, כדי שעוד בנות ובנים יוכלו לקרוא את זה.
מסכימה איתך שצריך להזהר מאוד מאוד בעניין של לשון הרע.
לפני שמוציאים משהו לאור צריך לברר טוב טוב טוב ועוד שמונה פעמים אם הוא עובר את הבדיקה של לתועלת או לא.
ולצערי הרבה מדי סיפורים אין בהם תועלת, הם הוצאת שם רע, לשון הרע, ופגיעה חמורה.

א-ב-ל!
לגבי הפתיחה שלך, צריך לשים לב להרבה מאוד סימנים אדומים.
בהתחלה קראתי וידעתי שאני לא מסכימה איתך, ואז הגעתי לסוף וראיתי שאני כן מסכימה עם השורה התחתונה.
התלבטתי מה להגיב, ואז הבנתי שפשוט השורה התחתונה שלך נכונה אבל נקודת המוצא ממש לא.

כן, ב"ה גם אני עברתי הטרדה כזו או אחרת, גם אני לא כעסתי עליו, ריחמתי עליו.
כל פעם שדיברו איתי על זה ואמרו כמה שהוא חמור, ובנאדם רע, ושצריך להעניש אותו- בכיתי. כי ריחמתי עליו. ביקשתי שיפסיקו לדבר ככה. הוא אדם טוב, הייתה לו ילדות קשה, היו לו חסכים, הוא בטוח מתייסר עם עצמו עכשיו.
והוא לא היה אדם זר, הוא היה אדם שאני מכירה ורואה אותו שוב ושוב.
ומבטיחה, מעולם לא כעסתי עליו, להיפך. התנהגתי אליו רגיל, פשוט שכחתי מזה לגמרי, ולא הבנתי למה הוא בקושי מדבר איתי, כי לא זכרתי בכלל שהיה משהו..
הלכתי לטיפולים, הייתה לי נערות מאושרת, הכל היה מקסים. זה לא היה פצע פתוח.

אבל ב"ה התחתנתי, הכל היה מקסים, היו בעיות, אבל מה- אומרים שלכולם יש בעיות בהתחלה, הכל בסדר.
פה ושם ניסיתי לטפל בבעיות, מצאתי מיליון סיבות שבגללן יש את הבעיות, וניסיתי לטפל בכל הסיבות האלה.
איש מקצוע, ועוד איש מקצוע, ועוד אחד.. זה כבר הגיע למצב של יאוש נורא.
ואף פעם הנושא לא היה קשור לאותו מקרה עם האיש הנחמד, כי הייתי סבבה איתו, והכל היה בסדר מבחינתי, וזה משהו שהיה ונגמר.
עברו שנתיים מאז שהתחתנתי, וזה לא היה קל בכלל. פתאום גיליתי שלא אמורים לסבול ככה, וזה כבר לא נורמלי, ומשהו פה לא תקין.
דיברתי עם עוד אנשי מקצוע, ולאט לאט נכנסה בי ההבנה הבסיסית הזאת שכן, הכל מסובך בגלל אותו מקרה.
נכון, מבחינתי הכל עבר, אפילו הנפש כבר בריאה. אבל הגוף זוכר הכל, והכל נתקע בגלל זה.
ואז קרה הדבר הכי טוב שיכל לקרות לי, התחלתי לכעוס.
כעסתי עליו! מאוד! כעסתי עליו בגלל מה שהוא עשה לי, כעסתי עליו בגלל שהדברים היו יכולים להיות הרבה יותר קלים! כעסתי עליו שבגללו בעלי סובל!

זה קשה לכעוס. אנחנו אנשים טובים, רחמנים, מבינים את הזולת ורוצים לעזור לכולם.
אבל לא על חשבון החיים שלנו.
יש משהו בכעס שמשחרר משקעים, שמפיל את האשמה על האשם ולא עלי. שלא, אני לא מבינה אותו, זה מעשה נורא! איך הוא העז! ומנקודת הפתיחה הזאת הרבה יותר קל לי להשאיר את זה באמת מאחורה. אני לא עסוקה בלרחם, לא עסוקה בלהבין. את זה אנשים אחרים שחיצוניים לסיפור יעשו, זה התפקיד שלהם. העולם מלא באנשים טובים, אל תדאגי.
תסירי את האחריות שלך מזה! הם יתמודדו! את עסוקה בלשמור על החיים שלך, את צריכה לכעוס ולא להבין בכלל! רק ככה בע"ה תצליחי באמת להשאיר את זה מאחורייך וזה ישפיע על החיים שלך כמה שפחות אמן.
ברור שיש הרבה עבודה, אני לא חיה בסרט, אבל העבודה הזאת כמעט ולא שווה כלום אם את עסוקה גם בלהבין את הצד שלו ולרחם עליו.

(שאף אחד לא יצא עלי, אני לא מדברת על לשנוא ולא מדברת על למרר לו את החיים. אני מדברת רק על הכעס, שה' ברא אותו כי יש גם ברגש הזה צורך לפעמים, והוא יכול לשחרר כל כך הרבה)

בע"ה אני מתפללת שלא יהיו לזה שום השלכות, ובע"ה יהיו לך רק חיים מאושרים וקלילים!
ואני פה אם צריך משהו
יעל

הרגע הזה שאתה חושב שאתה מכיר את אחותך...

חחחח כי החיים כל כך יפיםכנרית על הגג=)

ידעתי שתהי בשוק והתלבטתי.

אבל היה לי חשוב להעלות את הנקודה הזאת מאוד ולא מאנונימי, כי אני באמת אשמח אם מישהי רוצה להתייעץ.

 

במיוחד את אחותי, דברי איתי על מה שאת רוצה

לא מסכימה בכלל.מישהי=)

אין צורך לרחם על מישהו שפגע בך.

זה אומר שמשהו אצלך דפוק.

בנאדם שלא מכבד אותך כאישה, ואת המרחב הפרטי שלך,

הוא לא מכבד בני אדם.

אין כפרה למעשה כזה, מהסיבה הפשוטה שכל החיים שלך ישתנו בגלל אותו אחד רע.

אין.

לא משנה כמה חסכים יש לו, הוא לא יכול לפגוע בך.

בשום פנים ואופן.

לרחמים אין פה שום מקום.

 

כשאת מרחמת, או נותנת לזה מקום או כלשהו, למרות שזה לא מצדיק את המעשה

לאיש עצמו שעושה את המעשים כאלו, זה ייתן לגיטימציה

 

אני מסכימה איתך שעד שלא הוכח שאדם עשה מעשה כזה לא צריך לפרסם,

אבל לרחמים שלך אין שום מקום.

להיות יפת נפש על חשבון עצמך זה סבבה, על זה שבנות אחרות יכולות לחשוב שמשהו אצלן לא בסדר,

או שאין להן מקום או שהן אולי היו חסך שהוא צריך להשלים אותו, זה כבר לא בסדר.

אני חושבת שהכל עניין של פרופורציות*בננית*

נראה לי שגם באמירה הזו יש אמת, וגם באמירה של התגובות שחלקו עלייך.

 

הנקודה היא המשקל שאנחנו נותנים לכל רגש - הכעס וההאשמה לעומת הרחמים.

על אף שמה שאת אומרת הוא אמת, הדגשה יתרה שלו עלולה לגרום לתוצאות חמורות.

 

בעיניי, וודאי שהעיקר צריך להיות הבנה שהאדם עשה מעשה רע שלא יעשה. הרחמים אמורים לתפוס משקל כמעט זניח ביחס אל המקרה. יש שיאמרו, שהם צריכים להיות זניחים כ"כ עד לרמה שלא ידברו עליהם בכלל. יש מצבים שאפילו התייחסות מזערית ברחמים עשויה להישמע כהפחתת החומרה של המעשה.

 

הכל עניין של הקשר - של העיתוי, של האדם שאומר את הדברים, ושל הפרופורציה.

התייחסות כזו בהקשר לא נכון עלולה ליצור נזקים, ולדעתי מכאן באה ההתנגדות בחלק מתגובות שמעליי (כי לבטא את המסר הזה באופן מדויק ומאוזן זה קשה. זה גבול דק שכל טעות בו עלולה להיות קריטית, ולכן לפעמים עדיף בכלל לא להתקרב לשם, ולא לרחם בשום צורה על התוקף).

 

לדעתי הרחמים צריכים להיות מדוברים בקרב ארגונים שעוזרים בשיקום של פושעים, ולא ע"י בנות פגועות. התייחסות טובה (מידי) שכזו עלולה להפוך את היוצרות - מהאשמת התוקף להאשמה עצמית.

 

(אני חייבת לומר שאני מאוד מעריכה את האמירה שלך, כי נראה שהיא באה ממקום כן ואפילו בריא, כי את יודעת להפריד בין לגיטימציה לרחמים. בכל זאת שימי לב שזה לא גורם לך עצמך נזקים, כמו שכנרית על הגג וכישוף כושל כתבו. הסכמתי עם החילוק של נפתלי הדג.)

קודם כל את מקסימה, והלימוד זכות שלך מדהים, כל כך.שוברת גלים
עבר עריכה על ידי שוברת גלים בתאריך כ"ז בסיון תשע"ו 14:22
את צודקת ברוב דברייך אבל בסיומו של תהליך.
אחת המטרות שלנו בעולם זה ללכת משוחררים מכעס
אבל קודם כל חסינים ושמורים מפגע. וחופשיים, לא מאויימים.

בשביל זה, אנחנו חייבים לעבור בכל הג'יפה ולהיות שם עד הסוף. בחורה שלא כועסת על התוקף שלה לא נמצאת במקום בריא כל כך.
העניין הוא, גם בטיפול (כפי שאני לומדת אותו והנושא הוא משמעותי מאוד) בין היתר, להוביל את הנפגעת למצב של חוזק נפשי
ויכולת בכלל לפתוח את הדברים. לשנות דפוסים (אם בחורה היתה במצב של קפאון וזה קורה לרוב הבנות, אצלנו - מאמינים שאפשר לשנות את זה. זה דפוס, עמוק בתת מודע אבל אפשרי ביותר לשנותו. ואני ההוכחה הכי טובה לכך ) אחרי שהגענו למצב כזה יש צורך להציף את הכעס, אבל לגמרי, הכי הכי שיש. ואחרי זה בתוך כל התהליך, כמעט לקראת הסוף יש את עבודת פירוק הכעסים. כי תכל'ס, הכעס פוגע בסופו של דבר רק באדם הכועס. זה בריא וטוב לכעוס, אבל עד שלב מסויים. (זה אחד מהשינויים המהותיים אגב בין הפסיכולוגיה לטיפול מבוסס יהדות)

בראיה כוללת, כל יהודי הוא חלק אלוק ממעל
פגם מה שפגם. והגיע לאן שהגיע. לכל יהודי יש תשובה. א ב ל אנחנו בעיקר מוכרחים לשמור על עצמנו, ולעבור באמת את התהליך לעומק שכולל כעס והתגוננות מפני המעשה המכוער הבזוי והשפל הזה.
אחר כך, תבוא סליחה ממקום אמיתי, מתישהו.
מהמקום הזה האדם סולח קודם כל גם לריבונו של עולם שגלגל הכל בצורה כזו.
ובהחלט אמפטיה ורחמים לא נכוניםשוברת גלים
יכולים להוביל להאשמה עצמית ורקבון שינבע מכך

וזה מסוכן. מאוד מסוכן.
(תודה. כתבת פה דברים חשובים ומשמעותיים מאוד)*בננית*


תודה שוברתציף
תודה.
את מדהימה.
תודה לכל מי שהשקיע בתגובהחלילית אלט
אני אחשוב על הכל ואגיב מאוחר יותר. שוב תודה. כולכם מדהימים.
טוב, מיסקנתי.חלילית אלט
ואלה המסקנות שהגעתי אליהן:

חלקכם אמרתם שאין בכלל מקום לרחמים, אבל אני לא מסכימה עם האמירה הזו בכלל.
מה שאני כן מסכימה זה שיש לתת מקום לכעס, להציף אותו כדי להגיע למקום של סליחה אמתית מתוך הבנה.
מה שהבנתי זה שצריך לחלק את זה לשניים. המקום של הפוגע והמקום של הנפגע. הפוגע הוא גם פגוע, והתפקיד שלו הוא לתקן את עצמו ואם הוא לא טורח לעשות את זה אז הוא לא ראוי לסליחה ולרחמים. הנפגע צריך לתת לעצמו לכעוס, לשחרר את הכאב ואז לתת מקום גם לרחמים ואולי אפילו לסלוח. אבל רק אחרי שבאמת משחררים, כי אחרת זה יכול להיות מסוכן.
לא להתייחס לפוגע בחמלה מלכתחילה, אלא רק אחרי שנותנים לכאב מקום.
צריך להרגיש גם את הכאב וגם את הרחמים, כל אחד בעיתוי שונה ובעוצמה שונה, וזה כל מקרה לגופו- תלוי בכוח הנפשי של הנפגע.
בסופו של דבר מה שאני רוצה לומר זה "אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו"
אני מניחה שרובכם לא מכירים מקרוב את התחושה של חוסר שליטה בדחפים פוגעניים (לא רק פגיעה באחר, זו יכולה להיות פגיעה עצמית). וכל עוד אתם לא מכירים את התחושה, מי אתם שתשפטו את אלה שמתמודדים עם זה? במקרה, ואני ממש מקווה שאני לא אתחרט על החשיפה, יש לי ניסיון עם דחפים כאלה ואחרים, כולם פוגעים. בשורה התחתונה הם פוגעים גם בסביבה שלי, גם אם לא באופן ישיר. ומכיוון שאני מכירה את התחושה, ומכיוון שגם אני נפגעתי מינית, אני חושבת שמותר לי לומר לכם שהאנשים האלה ראויים לרחמים, הם זקוקים לחיבוק ולחיזוק לא פחות מאלה שהם פוגעים בהם, והדחייה החברתית הנוראה שהם חווים לא ממש מעודדת אותם לטפל בעצמם, כי מבחינת החברה הם כבר הרוסים לגמרי ומגיע להם להינמק בכלא עד סוף חייהם.
בשורה תחתונה, אל תשפטו לפני שאתם מבינים לגמרי. כדאי וצריך להציף את הרגשות, כדי לטפל בנפש של הנפגע. אבל הנפש של הפוגע גם צריכה ריפוי. ומותר לרחם עליו ובנוסף לכאוב את הכאב ולכעוס את הכעס.
תודה לכולכם,
גם אם הדברים שכתבתם פגעו בי (אתם לא יכולתם לדעת על הנקודות הרגישות שלי),
אני מעריכה אתכם.
וגם את עצמי, על שסוף שוף אזרתי אומץ לפתוח את זה.


אם מישהו רוצה תגובה ספציפית על מה שהוא כתב אז אין בעיה. אבל נראה לי שדי כיסיתי על הכל.
אווי, את מדהימהשפיות
אינלי ככ מה להגיד עוד
רק שתדעי.
וקראתי הכול.
ממ קראתי, שתדעי.פרפר לבן.


חלילית אלט
קראת את כל הדיון או רק את המסקנות הסופיות?
את המסקנות בסוף פרפר לבן.


טוב זה הכי חשוב...חלילית אלט
והכי מסכם שפיות
שתדעי לך,קול דממה
קראתי את כל השרשור הזה, עם כל ההתפתחויות שלו וכל הוויכוחים, ופשוט נגעלתי מזה שכולם תוקפים אותך. ומגיע לך המון הערכה.


אני בכוונה לא מביעה פה את דעתי על התוכן של השרשור.. אבל אם תרצי אז באישי, בשמחה.

והצעה נוספת- אני חושבת שכדאי לנעול את השרשור הזה.
הגיע הזמן.
אני לא חושבת שכדאי לנעול.כנרית על הגג=)

זה דיון שהלך ממש יפה ולא הגיע למקומות לא ראויים, וזה נושא חשוב שאין שום סיבה להדחיק.

אם כבר- אולי להעביר אותו לפורום של הבנות בלבד או הבנים בלבד.

כן, צודקתקול דממה
זה באמת היה דיון בסדר. אבל אני, אם הייתי במקומה של הפותחת, נראה לי הייתי מרגישה ש-עד כאן. זה היה הכוונה שלי.
בדיוק. תודה, חוהחלילית אלט
תודה רבהנפתלי הדג

סכמת יפה, וחשוב.

הקטע הזה שלכםחלילית אלט
לצעוק את הדעה שלכם, וזהו.
תקראו גם את מה שקראתי בסוף בבקשה, אולי זה יתן לכם קצת נקודות זכות עלי.
אני לא כזאת מטומטמת כמו שחלקכם הוצאתם אותי.
אני יודעת להקשיב לדעות של אחרים ולקבל מהן את המסקנות הנכונות בשבילי.
כמובן שקראתיכישוף כושל

בס"ד

 

ולרגע לא חשבתי שאת טיפשה

אני חושבת שאף אחד לא העלה על דעתו דבר כזה

בחירה אישית יש לו, בין אם הוא אשם במצב שהגיע אליויוני
ובין אם הוא בעצמו קורבן


בחירה חופשית!


כשהוא הלך ופגע במישהו אחר הוא יכל במקום ללכת לאכול פיצה
במקום זה הוא בחר לפגוע במישהו אחר.
אתה יודע, זה קשה.פרפר לבן.


זה גם קשה שלא לעלות לרכב אחרי ששתיתייוני
כי לא תכננתי לשתות והדרך היחידה שלי לחזור לבית זה ברכב

ובמקרה כזה הבחירה אישית שלי עוד פחות קיימת בגלל שיקול דעת בהשפעת אלכוהול.

אף אחד לא ינסה לומר שהיה לו קשה במקרה שסטה מהכביש ופגע בהולך רגל
^^רב מג של מילים
בשיעור הדף היומי בשבת הביאו
בדיוק את אותה דוגמא.
מעניין...
^^^ תמר קראתי את מה שכתבת,כנרית על הגג=)

סיכום ממש יפה! ויישר כוח עצום על היכולת המדהימה לקבל באמת מה שאחרים אומרים ומתוך כל הבלאגן להוציא את מה שיושב ל-ך הכי טוב. זה באמת לא פשוט.

 

מה שאני מסכימה עם יוני, שהפריע לי כשקראתי את הסיכום, זאת הנקודה של להבין את המקום שלו.

אין ספק שאין לשפוט אדם ולכל אחד יש חיים אחרים ודברים שהוא עבר בחיים,

אבל לראייה- כל כך הרבה מתמודדים עם זה כל יום מחדש, וזה קשה כל כך, והם מצליחים להתגבר.

אז "חוסר שליטה בדחפים פוגעניים" זה לא רלוונטי, כי לטריליוני אנשים יש את הדחפים האלה, והם יוצאים גיבורים, ומשתלטים על הדחפים האלה בסוף.

אז אתה יודע שקשה לך לשלוט? תטפל בעצמך לפני. לא אחרי.

הבחירה היא שלו לגמרי!

אין שום סיבה בעולם שמישהו יסבול כי הוא מוותר לעצמו.

 

ואני לא אומרת שירקב בכלא, ואני לא אומרת לפרסם את המעשה בציבור. אני לגמרי חושבת שצריך להכניס אותו למוסד סגור שיטפלו בו נפשית ויענישו בו זמנית.

 

אבל לא לדון עד שתגיע למקומו לא שייך לכאן, כי כל כך הרבה אנשים נמצאים במקום הזה ובוחרים להתגבר.

תודהחלילית אלטאחרונה
לגבי מה שאמר יוני והסכמת איתו, נראה שהדעות בינינו חלוקות. ואין לי כוח עכשיו להיכנס לזה שוב.
אז נשאיר את זה ככה...
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך