מה הם שלושת העיקרים של ברסלב - אף אחד לא יודעיונה82

 

 

רמז : כל הזמן מתבלבלים ביניהם

לדעתך?יש נחת
לדעת ראב"נ בעל ביאור הליקוטים ברסלב זה:
1.נר תמיד משמן זית לכבוד הצדיק ובפרט על קברו הקדוש.
2.עניין אסיפתנו על ראש השנה.
3.עניין ההדפסה וההפצה של ספרי רבינו.

איך נר לצדיק יותר חשוב משמירת הלכה?לשם שבו ואחלמה

או שלא הבנתי את המונח "עיקרים"

כי שמירת הלכה היא לא מנהג ברסלבetamary
זה לא כתוב בשום מקום
דווקא רבנו מדבר על זהכוחות שמימייםאחרונה
מוזר באמתתקוות עולמים

כי אחד מזקני ברסלב, ר' ישראל קרדונר, אמר שהיה די והותר לו בעבודת השם שלו בשלושה דברים. בהתבודדות, במקווה, ובתיקון הכללי. אז אתה יכול לבוא ולטעון שהוא לא אמר 'הלכה' כי זה ברור מאליו, אבל ממילא הוכחת כבר שאתה מנסה להתאים את ברסלב לדעות שאתה מכיר. אבל זה בסדר, אתה לא לבד.

 

כבר הוכחנו בצורה חד משמעית שרבי נחמן אמר בפירוש בחיי מוהר"ן שאפשר ללכת תמיד על פי הדעה המקלה. ומאמירה זו ומשאר דבריו  - ניתן להבין בקלות שהוא לא ראה צורך בלהטריח את עצמנו יותר מדי בהקפדות ובחומרות.

זו לא השאלה ולא התשובהetamary
אנשים שמרו על ההלכה לפני ברסלב.
זה פשוט לא קשור.
רבי נחמן נותן פיתרון טכני, אבל בכלל לא אכפת לו אם אתה מקל או מחמיר
לא הרחקתי לכת כמוךתקוות עולמים

אבל האמת היא שאני גם כן חושב כך. לא ממש אכפת לו אם אתה שומר על ההלכה או לא, כי זה די חסר משמעות. אני מכיר אחד שכתב משהו מעניין על העניין של ההלכה בהקשר קבלי לא מזמן [אשלח לך בפרטי אם תרצה].

 

בספר 'ראשית חכמה' יש שם איזה קטע שהוא כותב שגדרי וסייגי חז"ל הם בשביל לא לתת שליטה לחיצונים. עכשיו, אני לא מבין כלום בחיצונים וקבלה וכל המשלים האלה - אבל איך שלי זה מובן, חז"ל בחרו בדרך של שליטה פנימית ומוסריות חיצונית - מסיבות ברורות של סדר חברתי. זאת אומרת שלא מעט מגדרי וסייגי חז"ל הם כורח של סדר חברתי והנהגת הציבור.  חז"ל היו מקובלים ענקיים עם רוח הקודש, והם בהחלט הכירו בך שהאדם צריך להרגיש מה פוגם בו מבחינה רוחנית. הם פשוט היו צריכים ליצור מנגון של שליטה פנימית ומוסריות חיצונית, כדי למנוע פילוג חריף ותוהו ובוהו.

 

אני לא זוכר מי המפרש, ישנו פירוש על הפסוק בתהילים 'אורח חיים תודיעני' שמסביר שדוד המלך מבקש מאלוהים לעזור לו להבין כיצד להמנע מסכנות רוחניות ומפגמים רוחניים. וזו למעשה התשובה, ואנשים לא אוהבים אותה, אך זו האמת.

 

אפשר לשמור על ההלכה, ואפשר גם לא לשמור עליה. בברסלב אין עיקרים, ואם יש עיקר, הרי זו ההתקשרות לצדיק, שזה תהליך פנימי עמוק, וממילא על ידי כך האדם ילמד בטפי המוח שלו איך להתנהג בכל דבר ויבנה לעצמו את אורח החיים הנכון ביותר לו. בשורה התחתונה, את שמירת ההלכה [גם לפי הדעה המקלה ביותר וכו'] אפשר להציב בסוף הרשימה בברסלב, ישנם עניינים דחופים וחשובים יותר קודם לכן. וממילא בסופו של דבר אחרי שהאדם יעבור בכל הטעויות האפשרויות ובכל השקרים, הוא כבר ידע לעשות את הדבר הנכון ביותר, ועבור אלוהים זה הדבר החשוב ביותר. כשהאדם יגיע לאמת, אז הוא ידע לעשות את רצון האלוהים.

 

ורצון האלוהים הוא דינמי, לפי הזמן והמקום והמצב. לכן אמרו חז"ל 'ה' עמו הלכה כמותו'. מי שיש לו דעת ידע לכלכל את דבריו במשפט. לומר את הדברים הנכונים, לעשות את הדברים הנכונים, להרגיש במקומות לא טובים, להתרחק מאנשים לא טובים, לא לאכול אוכל לא טוב, וכן הלאה. בכל עניין, גשמי או רוחני.

 

זה נקרא בפשטות 'דעת'. וכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות. פירוש שלכל אחד ישנו הקול הפנימי שלו, וכשאדם מזכך את עצמו בגופו ובנפשו, זה האלוהים בעצמו. ראיית פני ה', נבואה, ראייה רוחנית, כל אלה דברים שהם במסגרת החוויה האנושית הרגילה, שום דבר מיוחד. קול פנימי, מחשבות, וכן הלאה. כשהאדם מזדכך ומטהר, הוא ידע לפעול לפי המחשבה ולפי הראייה ולפי הקול הפנימי, ולעולם הוא לא יעשה משהו נגד רצון השם יתברך. זו ההלכה האמיתית.

עולם שנה נפש.אביול

אני צודקת?

אין שלוש עיקרים לברסלבלשם שבו ואחלמה


לשם יא חביבייש נחת
שמירת ההלכה היא לא עניין ברסלבי אלא כלל ישראלי.לא היית שומר את ההלכה בלי הוראה מרבי נחמן?אני בעיקרון כן (לא יודע אם היו לי כוחות לעשות משהו בלי רבי נחמן אבל לו יצויר...).
שלושת העקרונות שכתבתי כתב בעל ה"ביאור הליקוטים" רבי אברהם חזן בספרו "אבני"ה ברזל"(אם איני טועה...אין לי אותו בביתי.אבדוק..)
המונח "עיקרים"יש נחת
יכול להיות במישור הפרטי ואז העיקרים אולי אחרים ממה שכתבתי למשל:התבודדות,מקוה,חצות,לימוד פוסק.
אבל שלושת הדברים שהוא כתב הם במישור הקבוצתי.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך