כְּמוֹ כֵן
לְעִנְיַן כָּל הַמַּחֲשָׁבוֹת הַבָּאוֹת עַל הָאָדָם לְבַלְבְּלוֹ,
אַחַר-כָּךְ עוֹזְרוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
וְשׁוֹלֵחַ לוֹ מַחֲשָׁבָה אַחֶרֶת
שֶׁל הִתְקָרְבוּת,
כְּגוֹן
שֶׁלִּפְעָמִים יִדְמֶה לְהָאָדָם בְּמַחֲשַׁבְתּוֹ
שֶׁאֵינוֹ רָאוּי לִהְיוֹת כְּבֵן לְפָנָיו יִתְבָּרַךְ
וְכַיּוֹצֵא בָזֶה,
אַף-עַל-פִּי-כֵן
עָלָיו לַעֲשׂוֹת אֶת שֶׁלּוֹ,
וְאַחַר-כָּךְ יַעְזְרוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
וְיִשְׁלַח לוֹ מַחֲשָׁבוֹת שֶׁל הִתְקָרְבוּת,
כִּי בֶּאֱמֶת
כָּל יִשְׂרָאֵל
כֻּלָּם קְרוּיִים בָּנִים
אֶצְלוֹ יִתְבָּרַךְ,
וְעַל-כֵּן
רָאוּי לָנוּ
לְפָרֵשׁ שִׂיחָתֵנוּ וְצַעֲרֵנוּ
לְפָנָיו יִתְבָּרַךְ
כְּבֵן הַקּוֹבֵל לִפְנֵי אָבִיו.
(שיחות הר"ן, ז')
....... ....
.




