מזמןרב מג של מילים
אמרת שלא הבנתי אותך נכוןmp3
לא.רב מג של מילים
מצד שני זה לא סותר את העובדה שאני יודע
מהי *לא* התשובה הנכונה.
אזmp3
לאיזה כיוון נושבת התשובה הנכונה?שנדע לאן לכוון..
^^^סיהרא
תכתוב מה אתה חושב
נשמע מעניין.
לגבייך:רב מג של מילים
מתוך שמחה.
יש קו דק מאוד שמפריד בין דיכאון לעומק (אולי גם שיברוו לב (לא לב שבור!))
קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי להגיע לשם
ממקום של שמחה.
הרב קוק זצ"ל היה אחד מהבודדים שהיו מסוגלים לכך, ואם נלך יותר אחורה אז הריה"ל ודוד המלך
תמהני אם מישהו בדורינו מסוגל לכך באמת.
זה נכוןסיהרא
כמעט בלתי אפשרי.
חבל, בדיוק תהיתי לעצמי למה כשרוצים להכיר משהו לעומק שואלים אותו על הפחד הכי גדול ודברים דומים ולא על רגעי האושר והתקוות.
מציאות.רב מג של מילים
וגם אם לא
לזה אנחנו הרבה יותר נותנים דגש.
כמו הסיפור עם הבעש"ט
והנקודה השחורה.
לפעמיםmp3
זו רק דוגמא אבל זה שייך גם ברוגע.איפוק.סבלנות וכל מידה אפשרית.
לאיודערב מג של מילים
זה מזכיר לי שדיברתי שלשלום עם חבר שלי
שטען שאנחנו מסוגלים להבין את האלוקות
רק על ידי ידיעה מהי *לא* האלוקות
ובהסתמך על הפעמים שאלוקים ירד אלינו
כי לנו אין שום אפשרות אפילו להתחיל להגיע להבנה שלו.
כמובן שלא הסכמתי איתו
היה לנו דיון מעניין...
אוליmp3
אני בקושי יודערב מג של מילים
לנסח אתזה במילים.
כמו שסטיב ג'ובס הגאון אמר:
העולם מחולק
לאלים
ואידיוטים.
גם בשירים זה ככה
ולצערי הרב הפורום מוצף
ביותר מידי כאלה
שאם להיות עדין
"פשוט אין להם אתזה"
במקום להפנים
הם ממשיכים להראות לנו
את עליבותם
אולי אני אתחיל לנסות לצייר?!
אל תכעססיהרא
תנשום, חבר.
חחmp3
אנשים לפחות מנסים.
אתה חייב ולורב מג של מילים
לא סתם פתחו את הפורום הסגור
לכתיבה איכותית
אף על פי
שבתקופתו התנגדתי אליו.
יש פורום סגור?mp3
אני תוההרב מג של מילים
גם בפניי הוא כבר נעול.
כןרב מג של מילים
אבל כמדומני שכבר לא פעיל.
דברי עם ש'רוש
אם זה מעניין אותך
רק קחי בחשבון שישלהם
תנאי סף.
נראלי זה אשירה לה'
דווקא אני מסכימה אם חבר שלך...סיהרא
אנימיותר מזדההרב מג של מילים
והרב עמיטל.זצ"ל
הבנה שמגיעה ממקום
שבורים חושבים
שהוא כפירה.
אני חושב שזאת הדרך הכי אמיתית
לבירור נוקב
בלי פשרות.
אפילו שהגבול דק
ולא מעט פעמים חוצים אותו
בסוף שמגיעים לתשובה
הכל הרבה יותר שלם.
ואם כבר:
ללקוט שושנים/נתנאל אפק
זו היתה פגישה מוזרה, אך מיוחדת מאוד, באותו יום בשמים. זה הזכיר לו במעט את הפגישה עם שלושת הנערים באותו קיץ, למרות שהפעם היה זה שונה מאוד.
קודם הגיעה הילדה. קטנה, חייכנית, ביישנית, לבושה בפיג'מה. איך קוראים לך? "הלל". רק צדיקים מגיעים לכאן בפיג'מות, הוא חשב. יש לך שאלות? היא חייכה בביישנות וסימנה "לא" בראשה. הוא העביר את ה'מבט'; אתם יודעים, המבט חודר הלבבות הזה, שכולם חוששים ממנו, שבשנייה מסכם את החיים כולם במילה אחת, וכתב: חיים.
אז הגיע האבא. ממש לפני שבת, לבוש בקפידה, זקנו ארוך, משקפיים, בדל חיוך בפיו. איך קוראים לך? "מיכאל". איך הם יתגעגעו אליו בשבת, הוא חשב. יש לך שאלות? "מה שלום אשתי? הילדים?" הם יהיו בסדר. עשרה ילדים, חשב לעצמו, וואו. הוא העביר את ה'מבט', וכתב: משפחה.
ואז הגיע הסב. בשבת בצהרים, שער לבן פרוע, הולך לאיטו. איך קוראים לך? "אליעזר". הסב היישיר מבטו. יש לך שאלות? "כן. איפה היית?" הוא חייך, כי ידע שזה יגיע. הייתי שם כל הזמן, הוא אמר. "אז למה לא עשית כלום?" הוא העביר את ה'מבט', וכתב: זכרון.
ושלושתם עמדו שם. ילדה, ואבא, וסב.
היא, עוד לא חוותה את החיים, אך היתה כל כך מלאה בהם;
הוא, חי את החיים, גידל משפחה לתפארת, עסק בחינוך, אך נגדע באיבו;
והוא, ראה סבל בלתי מתואר, והמשיך, ובנה, וחי, אך לעולם לא שכח. לעולם. לא. שכח.
והשלושה הסתכלו אחד על השני, ואז חזרה עליו, ובפניהם, בנשמתם, היו כל כך הרבה סימני שאלה. הוא פנה אל הסב. אספתי את הדמעות. כל אחת ואחת. ואני עדיין אוסף.
ובעיניים דומעות פתח הבורא את השער והזמין אותם למקום מיוחד, השמור רק ליחידי סגולה, רק לאלה שגורמים לבורא בכבודו ובעצמו לבכות.
אניmp3
לגבי הקטע שהבאת.למה הבאת אותו?כדי להוכיח את מה שכתבת בתחילת ההודעה או כדוגמא לכתיבה עם שאלות כלפי שמיא?
בהקשררב מג של מילים
בלי קשר לכלום כדי לך ללמוד עליו
תחפש קצת באינטרנט.
ק"ו שזה נוגע למהות הדיון שמתנהל פה.
אני אנסה לאמלק על קצה המזלגרב מג של מילים
והרב עמיטל זצ"ל
(אבא של הרב עמיטל הי"ו)
היו בשואה
ובעקבות זה התחיחו תהליך
של שאילת שאלות נוקבות
בלי פשרות
שאלות שלעיתים.מהצד
נראות למתבונן
כמו שאלות כפירה.
אבל שעונים עליהן
הן מובילות לאמת הרבה יותר גדולה.
הרב הנדלר שליט"א מדבר עלזה בספרו
מרחוק- פרקי אמונה במבחן משבר
תודהmp3
אולי יש כאלה שלא צריכים את זה וזה עושה להם רע.נראה לי זה קשור לאופי.
בדיוק להיפך!רב מג של מילים

בוודאי שזה קשור לאופירב מג של מילים
לעומת אמונת דרישה וחקירה.
וכמו ש@סיהרא
אמרה זה מפחיד
כי אתה כל הזמן נמצא
על פי תהום.
וממש קל ליפול אליה
בטעות או בכוונה.
אני חושב שאלי ויזל והרב עמיטל זצ"ל
מציגים כל אחד מהם
מה יכול לצאת מזה.
כן.שמתי לבmp3

כןרב מג של מילים
נראלי
הכרתי אותו
כנקרה בעיקר זה בעיקר רני מתבלבל
אגב שמת לב שלבנות יש יכולץ הרבה יותר גדולה
מבנים להגיע לעומק הזה?
לעשות בירור עצמי ונוקב עם עצמם
ולרדת לשורש העניין?
אולי זה בגלל שהן יותר חכמות מבנים,
אולי זה בגלל שהן יותר רגשיות.
זאת לדעתי גם הסיבה
שלרוב משוררות הרבה יותר
מוכשרות ממשוררים.
(וגם בכמות הן הרבה יותר)
דווקאmp3
בקטע הזה כןרב מג של מילים
בוודאי שאצל בנות האמונה היא טבעית
לכן הן גם הרבה פחות מחוייבות במצוות.
זה גם העניין של "שלא עשני אישה"
אישה הרבה יותר מושלמת וקרובה לה' מגבר
היא יצור הרבה יותר רוחני ממנו
(ולכן גם עומק הנפילה שלה)
אבל למרות שעל פניו אישה עדיפה
עיקר המהות היא לעבוד את ה'
כמה שיותר כדי להשתלם יותר
ולפאר את שמו יתברך בעולם
לכן ה"שלא עשני אישה"
שעשה אותי יותר חסר מאישה
כדי שאוכל לעבוד על עצמי
ולהגיע לשלמות בזכות ולא בחסד.
אישה במובן הזה היא כמו מלאך
אנשים חושבים שמלאך זאת מחמאה
אבל מלאך זה להיות כמו בלטה
לא להתקדם לשומקום
מלאך הוא כל הזמן עושה את תפקידו
לכן אנחנו עדיפים
כי אנחנו יכולים להעלות הרבה יותר ממלאכים (כמו משה רבינו ע"ה)
ומצד שני גם לרדת הרבה יותר
(עניין משל הכוכבים והאפר)
קראתי לאחרונהסיהרא
משפט בשם הרב וולבה (תנועת המוסר)
"אין כזה דבר שאלות כפרניות, יש רק תשובות כאלו"
חזק!mp3
לא מסכים.רב מג של מילים
יותר מדוויק לקרוא לזה
שאלות קנטרניות
(מלישון לקטר)
אחלוק עליךmp3
אבל מי ששואל כדי לדעת לדעתי אין בזה פסול.רק צריך לדעת את מי לשאול
אז מהי כפירהרב מג של מילים
כך.לדוגמא את סיפורי
הגמרא על הלל ושמאי
עם אותו אחד רצה להציק להלל
ואותו גוי שבא לשניהם
גם הזה עם הרגל
וגם הזה שרצה להיות כה"ג
כפירהmp3
חושבתסיהרא
ששאלות מטבען הן לא כפירה הן חקירה וחיפוש
מסכימה איתך לגמריmp3
גם אבא שלי חלקסיהרא
לא הצלחתי לשכנע אותו.
ניסיתי להסביר לו שאולי בא אדם מסוים לכפור אבל שאלות מטבען הן לא יכולות להיות כפירה.
שאלת אבן שלא יכול להריםרב מג של מילים
כי אין לה באמת משמעות
ואין רצון אמיתי לתשובה.
אף על פי שלדעתי
ועל בסיס תורת הקוונטים
יש תשובה.
(וגמעלזה אפשר לחלוק
כמו שעשה אותו חבר
אף על פי שלא הסכמתי איתו)
זה קנטרני לכל דברmp3
אבל שאלות על התנהלות אלוקית,על צדיק שסובל,שואה וכדו בעיני מי דלא שואל זה מחוסר חשיבה או פחד.
פחדרב מג של מילים
יש את אותם אלה
שלא מפסיקים להשתמש בו
כדי לשלוט בצאן מרעיתהם
ולהוביל אותם
כמו החלילין מהמלין
הרי "מילארד סינים לא טועים"
רגע,לא הבנתי מה עמדתך בנושאmp3
אמונה עיוורת או אמונה ע"י חקירה?
השנירב מג של מילים
הדגשתי אתזה ללא הרף
כבר מתחילת שיחתנו.
זה היה ברורסיהרא
דרישה וחקירה, לא?
ככה זה "אנחנו הגאונים"...
![]()
נעערב מג של מילים
מה זה השני?mp3
הבנתי הבנציmp3
לא ענית ליmp3
חקירה בלי סוף וגבולרב מג של מילים
אפילו הרב שלי לא הצליח לענות לי
על שאילת השאלות.
ומהי שאלת השאלות?סיהרא
תענה מהר אני צריכה להיכנס לשיעור.
האמת גם אניmp3
נראה לי נמשיך את הדיון מאוחר יותר.
אנסה למצוא זמן לקרוא ולחפש קצת על הנושא
ידעתי שתשאלירב מג של מילים
כי אצטרך להביא דוגמאות ספציפיות
שלא נוגעות אלי ישירות
וכן לחלק מאלה שבפורומים.
בגדול
על שאלת הרוע בעולם
ואיפה אלוהים בכל הסיפור הזה.
אפילו עם התשובה שאלוהים ענה לי אני מתקשה להסכים.
קראתי תשרשורציףאחרונה
וזה לא נוגד את הצורך לחקור עד איפה שאפשר,אבל יש דברים שאי אפשר.
אזmp3
סתם כדוגמא אני מגיל 16 בערך לא מצליחה להבין את ענין הבחירה החופשית.את מי לא שאלתי? היחיד שהצליח ענות לי זה בעלי וגם התשובה שלו איכשהו תמיד נשכחת לי כאילו זה לא מתיישב לי טוב בשכל.בגלל זה אפסיק לשאול?לא! אני אמצא את התשובה במוקדם או במאוחר.
אוו שאלתי את כולםרב מג של מילים
אלה בעומק הבנת נפשי
והלך רוחי.
זאת לא הסיבה שתשובתו
לא התיישבה על ליבי.
אבל זה מפחידסיהרא
אז אני עושה שני צעדים קדימה צעד אחורה.
הקטע יפהפה.
את גם מוזמנת:רב מג של מילים
ואם כבר דיברנו על אלי ויזלרב מג של מילים
ואמונה מתוך חקירה ודרישה חסרת פשרות
אי אפשר שלא להביא
את יצירת המופת הזאת:
וְאַתְּ הֲיִי לִי לְפֶה , יַלְדָּתִי,
בְּעֵת אֲשֶׁר יֵאָלֵם קוֹלִי מִדִּמְעָה.
וְגוּפֵךְ הַקָּטן יִשָּׂא זַעֲקָתִי
עֵת יַרְוֶה בְּדָמֵךְ רִגְבֵי אֲדָמָה.
וְעֵינַיִךְ, אֲשֶׁר לֹא הֶאֱרִיכוּ לִרְאוֹת,
הִנֵּה בָּם נִשְׁקַף כְּאֵבִי.
ופעיותייך, הָרַכּוֹת,הַקְּטוּעוֹת,
הִנֵּה בָּם תִּבְכִּי אַתְּ בִּכְיִי.
וְקוֹלֵךְ שֶׁנָּדַם, שֶׁנִּגְדַּע,
לְעוֹלָם יְהֵא הוּא קוֹלִי.
וּבִכְיֵךְ, יַלְדָּתִי, שֶׁגָּוַע,
לְעוֹלָם יְהֵא אוֹת אֶבְלִי.
וְעֵת עָלִית לַמָּרוֹם, יַלְדָּתִי,
ותעל עִמָּךְ שַׁוְעָתִי.
וְכַאֲשֶׁר מוּל אֵל עֶלְיוֹן הִתְיַצַּבְתְּ,
וְאֶתְיַצֵּב שָׁם אִתָּךְ גַּם אֲנִי.
וְהִנֵּה יַלְדָּתִי, אֶלְחַשׁ לָךְ עַכְשָׁו,
כִּי תִּגְּשִׁי נָא אֵלָיו לְלֹא פָּחַד.
וּלְמִשְׁמָע קוֹלֵךְ אֲזַי שׁוּב אֶכְאַב,
וְשֵׁנִית יֹאחֲזֵנִי הָרַעַד.
וְאִמְרִי לְפָנָיו־ הֵן הַכֹּל נָתַתִּי
וְלִכְבוֹדְךָ אֱלֹקַי, הִקְרַבְתִּי חַיַּי.
הִנֵּה, אֲבִי, עַל מִזְבַּחֲךָ נעקדתי,
וְאַתָּה אֱלֹקַי־עַד מָתַי?! עַד מָתַי?!
(במקור על תמר פוגל אך ניתן לשייך גם להלל יפה אריאל אנ"ד)
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות