מזמןרב מג של מילים
@mp3


מה לא הבנת?
אפילו נתתי דוגמאות.
אמרת שלא הבנתי אותך נכוןmp3
מעניין אותי מה התכוונת.זה היה נראה ששאלת אבל היתה לך תשובה מסוימת.
לא.רב מג של מילים
לא הייתה לי.
מצד שני זה לא סותר את העובדה שאני יודע
מהי *לא* התשובה הנכונה.
אזmp3
התשובה שלי ודאי לא נכונה?
לאיזה כיוון נושבת התשובה הנכונה?שנדע לאן לכוון..
^^^סיהרא

תכתוב מה אתה חושב 

נשמע מעניין.

לגבייך:רב מג של מילים
כמעט בלתי אפשרי להגיע למקום של עומק
מתוך שמחה.
יש קו דק מאוד שמפריד בין דיכאון לעומק (אולי גם שיברוו לב (לא לב שבור!))
קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי להגיע לשם
ממקום של שמחה.
הרב קוק זצ"ל היה אחד מהבודדים שהיו מסוגלים לכך, ואם נלך יותר אחורה אז הריה"ל ודוד המלך
תמהני אם מישהו בדורינו מסוגל לכך באמת.
זה נכוןסיהרא

כמעט בלתי אפשרי.

חבל, בדיוק תהיתי לעצמי למה כשרוצים להכיר משהו לעומק שואלים אותו על הפחד הכי גדול ודברים דומים ולא על רגעי האושר והתקוות.

מציאות.רב מג של מילים
זה הרבה יותר קורה.
וגם אם לא
לזה אנחנו הרבה יותר נותנים דגש.
כמו הסיפור עם הבעש"ט
והנקודה השחורה.
לפעמיםmp3
אדם מגלה את האמת הפנימית שלו ברגעי קושי ומצוקה.להיות שמח ומאושר ולהאמין בה' ולדעת שהכל ממנו זה הכי קל. אבל אדם שבתוך הקושי מצליח להחזיק באמונה שלו זו הוכחה לאדם מאמין.
זו רק דוגמא אבל זה שייך גם ברוגע.איפוק.סבלנות וכל מידה אפשרית.
לאיודערב מג של מילים
לכיון הנכון.




זה מזכיר לי שדיברתי שלשלום עם חבר שלי
שטען שאנחנו מסוגלים להבין את האלוקות
רק על ידי ידיעה מהי *לא* האלוקות
ובהסתמך על הפעמים שאלוקים ירד אלינו
כי לנו אין שום אפשרות אפילו להתחיל להגיע להבנה שלו.
כמובן שלא הסכמתי איתו
היה לנו דיון מעניין...
אוליmp3
תשתף אותנו מה אתה מרגיש כשאתה קורא שיר או סיפור ואז נוכל יחד לנסות להבין.
אני בקושי יודערב מג של מילים
וגם אם הייתי יודע לא הייתי יודע
לנסח אתזה במילים.


כמו שסטיב ג'ובס הגאון אמר:
העולם מחולק
לאלים
ואידיוטים.

גם בשירים זה ככה
ולצערי הרב הפורום מוצף
ביותר מידי כאלה
שאם להיות עדין
"פשוט אין להם אתזה"

במקום להפנים
הם ממשיכים להראות לנו
את עליבותם
אולי אני אתחיל לנסות לצייר?!
אל תכעססיהרא

תנשום, חבר.

חחmp3
קח את זה כאימון ואז זה לא יתסכל אותך.
אנשים לפחות מנסים.
אתה חייב ולורב מג של מילים
ניצוץ של כישרון התחלתי
לא סתם פתחו את הפורום הסגור
לכתיבה איכותית

אף על פי
שבתקופתו התנגדתי אליו.
יש פורום סגור?mp3
לא ידעתי.
אני תוההרב מג של מילים
אם הוא עדיין קיים
גם בפניי הוא כבר נעול.
כןרב מג של מילים
הוא עדיין קיים
אבל כמדומני שכבר לא פעיל.

דברי עם ש'רוש
אם זה מעניין אותך
רק קחי בחשבון שישלהם
תנאי סף.




נראלי זה אשירה לה'
דווקא אני מסכימה אם חבר שלך...סיהרא


אנימיותר מזדההרב מג של מילים
עם סטייל אלי ויזל
והרב עמיטל.זצ"ל

הבנה שמגיעה ממקום
שבורים חושבים
שהוא כפירה.
אני חושב שזאת הדרך הכי אמיתית
לבירור נוקב
בלי פשרות.
אפילו שהגבול דק
ולא מעט פעמים חוצים אותו
בסוף שמגיעים לתשובה
הכל הרבה יותר שלם.








ואם כבר:

ללקוט שושנים/נתנאל אפק

זו היתה פגישה מוזרה, אך מיוחדת מאוד, באותו יום בשמים. זה הזכיר לו במעט את הפגישה עם שלושת הנערים באותו קיץ, למרות שהפעם היה זה שונה מאוד.
קודם הגיעה הילדה. קטנה, חייכנית, ביישנית, לבושה בפיג'מה. איך קוראים לך? "הלל". רק צדיקים מגיעים לכאן בפיג'מות, הוא חשב. יש לך שאלות? היא חייכה בביישנות וסימנה "לא" בראשה. הוא העביר את ה'מבט'; אתם יודעים, המבט חודר הלבבות הזה, שכולם חוששים ממנו, שבשנייה מסכם את החיים כולם במילה אחת, וכתב: חיים.
אז הגיע האבא. ממש לפני שבת, לבוש בקפידה, זקנו ארוך, משקפיים, בדל חיוך בפיו. איך קוראים לך? "מיכאל". איך הם יתגעגעו אליו בשבת, הוא חשב. יש לך שאלות? "מה שלום אשתי? הילדים?" הם יהיו בסדר. עשרה ילדים, חשב לעצמו, וואו. הוא העביר את ה'מבט', וכתב: משפחה.
ואז הגיע הסב. בשבת בצהרים, שער לבן פרוע, הולך לאיטו. איך קוראים לך? "אליעזר". הסב היישיר מבטו. יש לך שאלות? "כן. איפה היית?" הוא חייך, כי ידע שזה יגיע. הייתי שם כל הזמן, הוא אמר. "אז למה לא עשית כלום?" הוא העביר את ה'מבט', וכתב: זכרון.
ושלושתם עמדו שם. ילדה, ואבא, וסב.
היא, עוד לא חוותה את החיים, אך היתה כל כך מלאה בהם;
הוא, חי את החיים, גידל משפחה לתפארת, עסק בחינוך, אך נגדע באיבו;
והוא, ראה סבל בלתי מתואר, והמשיך, ובנה, וחי, אך לעולם לא שכח. לעולם. לא. שכח.
והשלושה הסתכלו אחד על השני, ואז חזרה עליו, ובפניהם, בנשמתם, היו כל כך הרבה סימני שאלה. הוא פנה אל הסב. אספתי את הדמעות. כל אחת ואחת. ואני עדיין אוסף.
ובעיניים דומעות פתח הבורא את השער והזמין אותם למקום מיוחד, השמור רק ליחידי סגולה, רק לאלה שגורמים לבורא בכבודו ובעצמו לבכות.
אניmp3
אתעלם מהחלק הראשון של ההודעה כי לא הבנתי את כוונתך.
לגבי הקטע שהבאת.למה הבאת אותו?כדי להוכיח את מה שכתבת בתחילת ההודעה או כדוגמא לכתיבה עם שאלות כלפי שמיא?
בהקשררב מג של מילים
לאלי ויזל ז"ל


בלי קשר לכלום כדי לך ללמוד עליו
תחפש קצת באינטרנט.
ק"ו שזה נוגע למהות הדיון שמתנהל פה.
אני אנסה לאמלק על קצה המזלגרב מג של מילים
הרב אלי ויזל
והרב עמיטל זצ"ל
(אבא של הרב עמיטל הי"ו)

היו בשואה
ובעקבות זה התחיחו תהליך
של שאילת שאלות נוקבות
בלי פשרות
שאלות שלעיתים.מהצד
נראות למתבונן
כמו שאלות כפירה.
אבל שעונים עליהן
הן מובילות לאמת הרבה יותר גדולה.

הרב הנדלר שליט"א מדבר עלזה בספרו
מרחוק- פרקי אמונה במבחן משבר
תודהmp3
ואתה רןאה את זה כדבר רע?אני חושבת שרק על ידי חקירה אפשר להגיע לחקר האמת ולאמונה עיוורת.
אולי יש כאלה שלא צריכים את זה וזה עושה להם רע.נראה לי זה קשור לאופי.
בדיוק להיפך!רב מג של מילים
את בת?!
בוודאי שזה קשור לאופירב מג של מילים
אמונה עיוורת
לעומת אמונת דרישה וחקירה.

וכמו ש@סיהרא
אמרה זה מפחיד
כי אתה כל הזמן נמצא
על פי תהום.
וממש קל ליפול אליה
בטעות או בכוונה.


אני חושב שאלי ויזל והרב עמיטל זצ"ל
מציגים כל אחד מהם
מה יכול לצאת מזה.
כן.שמתי לבmp3
שפנית אלי כמה פעמים כבן.וכבר יצא לי פעם לתקן אותך.אז התיאשתי
כןרב מג של מילים
היה פעם mp8
נראלי
הכרתי אותו
כנקרה בעיקר זה בעיקר רני מתבלבל

אגב שמת לב שלבנות יש יכולץ הרבה יותר גדולה
מבנים להגיע לעומק הזה?
לעשות בירור עצמי ונוקב עם עצמם
ולרדת לשורש העניין?

אולי זה בגלל שהן יותר חכמות מבנים,
אולי זה בגלל שהן יותר רגשיות.

זאת לדעתי גם הסיבה
שלרוב משוררות הרבה יותר
מוכשרות ממשוררים.
(וגם בכמות הן הרבה יותר)
דווקאmp3
מכירה הרבה בנות שזה לא מעניין אותן.הן מעדיפות להאמים כ''מצות אנשים מלומדה". הייתי בין היחידות בשכבה שלא עשו חיים קלים למורות ולרבנים.
בקטע הזה כןרב מג של מילים
דיברתי עם יכולת שירור
בוודאי שאצל בנות האמונה היא טבעית
לכן הן גם הרבה פחות מחוייבות במצוות.

זה גם העניין של "שלא עשני אישה"
אישה הרבה יותר מושלמת וקרובה לה' מגבר
היא יצור הרבה יותר רוחני ממנו
(ולכן גם עומק הנפילה שלה)
אבל למרות שעל פניו אישה עדיפה
עיקר המהות היא לעבוד את ה'
כמה שיותר כדי להשתלם יותר
ולפאר את שמו יתברך בעולם

לכן ה"שלא עשני אישה"
שעשה אותי יותר חסר מאישה
כדי שאוכל לעבוד על עצמי
ולהגיע לשלמות בזכות ולא בחסד.


אישה במובן הזה היא כמו מלאך
אנשים חושבים שמלאך זאת מחמאה
אבל מלאך זה להיות כמו בלטה
לא להתקדם לשומקום
מלאך הוא כל הזמן עושה את תפקידו
לכן אנחנו עדיפים
כי אנחנו יכולים להעלות הרבה יותר ממלאכים (כמו משה רבינו ע"ה)
ומצד שני גם לרדת הרבה יותר
(עניין משל הכוכבים והאפר)
קראתי לאחרונהסיהרא

משפט בשם הרב וולבה (תנועת המוסר)

"אין כזה דבר שאלות כפרניות, יש רק תשובות כאלו"

חזק!mp3
לא מסכים.רב מג של מילים
אבל אולי
יותר מדוויק לקרוא לזה
שאלות קנטרניות
(מלישון לקטר)
אחלוק עליךmp3
אם אדם שואל כדי לקנטר ולא כדי להבין זה משהו אחר.
אבל מי ששואל כדי לדעת לדעתי אין בזה פסול.רק צריך לדעת את מי לשאול
אז מהי כפירהרב מג של מילים
לדעתך?


כך.לדוגמא את סיפורי
הגמרא על הלל ושמאי
עם אותו אחד רצה להציק להלל
ואותו גוי שבא לשניהם
גם הזה עם הרגל
וגם הזה שרצה להיות כה"ג
כפירהmp3
היא כשאתה מקבל את התשובות ובכל זאת לא מאמין.
חושבתסיהרא

ששאלות מטבען הן לא כפירה הן חקירה וחיפוש

מסכימה איתך לגמריmp3
גם אבא שלי חלקסיהרא

לא הצלחתי לשכנע אותו.

ניסיתי להסביר לו שאולי בא אדם מסוים לכפור אבל שאלות מטבען הן לא יכולות להיות כפירה.

שאלת אבן שלא יכול להריםרב מג של מילים
היא שאלה קנטרנית(כפרתית על םי הגדרתכם)

כי אין לה באמת משמעות
ואין רצון אמיתי לתשובה.



אף על פי שלדעתי
ועל בסיס תורת הקוונטים
יש תשובה.
(וגמעלזה אפשר לחלוק
כמו שעשה אותו חבר
אף על פי שלא הסכמתי איתו)
זה קנטרני לכל דברmp3
כי מה יצא לשואל מידיעת התשובה?
אבל שאלות על התנהלות אלוקית,על צדיק שסובל,שואה וכדו בעיני מי דלא שואל זה מחוסר חשיבה או פחד.
פחדרב מג של מילים
הם מתים עלזה.
יש את אותם אלה
שלא מפסיקים להשתמש בו
כדי לשלוט בצאן מרעיתהם
ולהוביל אותם
כמו החלילין מהמלין


הרי "מילארד סינים לא טועים"
רגע,לא הבנתי מה עמדתך בנושאmp3
לשאול או לא לשאול?
אמונה עיוורת או אמונה ע"י חקירה?
השנירב מג של מילים
חשבתי שזה היה ברור
הדגשתי אתזה ללא הרף
כבר מתחילת שיחתנו.
זה היה ברורסיהרא

דרישה וחקירה, לא?

ככה זה "אנחנו הגאונים"...

קורץ

נעערב מג של מילים
אל תתחילי.
מה זה השני?mp3
משום מה לא מצליחה להבין אותך.
הבנתי הבנציmp3
לא ענית ליmp3
חקירה בלי סוף וגבולרב מג של מילים
ולא לקבל תשובות מפשטות
אפילו הרב שלי לא הצליח לענות לי
על שאילת השאלות.
ומהי שאלת השאלות?סיהרא

תענה מהר אני צריכה להיכנס לשיעור.

 

האמת גם אניmp3
צריכה לסיים לשטוף לשבת.
נראה לי נמשיך את הדיון מאוחר יותר.
אנסה למצוא זמן לקרוא ולחפש קצת על הנושא
ידעתי שתשאלירב מג של מילים
עלזה אני לא יכול לענות
כי אצטרך להביא דוגמאות ספציפיות
שלא נוגעות אלי ישירות
וכן לחלק מאלה שבפורומים.


בגדול
על שאלת הרוע בעולם
ואיפה אלוהים בכל הסיפור הזה.















אפילו עם התשובה שאלוהים ענה לי אני מתקשה להסכים.
קראתי תשרשורציףאחרונה
לא הבנתי הכל רק להגיד שאיפה שנגמר השכל מתחיל האמונה.
וזה לא נוגד את הצורך לחקור עד איפה שאפשר,אבל יש דברים שאי אפשר.
אזmp3
תלך לרב יותר גדול.אל תפסיק לשאול עד שתקבל תשובות שיספקו אותך.
סתם כדוגמא אני מגיל 16 בערך לא מצליחה להבין את ענין הבחירה החופשית.את מי לא שאלתי? היחיד שהצליח ענות לי זה בעלי וגם התשובה שלו איכשהו תמיד נשכחת לי כאילו זה לא מתיישב לי טוב בשכל.בגלל זה אפסיק לשאול?לא! אני אמצא את התשובה במוקדם או במאוחר.
אוו שאלתי את כולםרב מג של מילים
ומו"ר לא נלמד בגודל ידיעתו בתורה
אלה בעומק הבנת נפשי
והלך רוחי.
זאת לא הסיבה שתשובתו
לא התיישבה על ליבי.
אבל זה מפחידסיהרא

אז אני עושה שני צעדים קדימה צעד אחורה.

 

 

הקטע יפהפה.

ואם כבר דיברנו על אלי ויזלרב מג של מילים
שאילת שאלות נוקבות
ואמונה מתוך חקירה ודרישה חסרת פשרות

אי אפשר שלא להביא
את יצירת המופת הזאת:

וְאַתְּ הֲיִי לִי לְפֶה , יַלְדָּתִי,
בְּעֵת אֲשֶׁר יֵאָלֵם קוֹלִי מִדִּמְעָה.
וְגוּפֵךְ הַקָּטן יִשָּׂא זַעֲקָתִי
עֵת יַרְוֶה בְּדָמֵךְ רִגְבֵי אֲדָמָה.

וְעֵינַיִךְ, אֲשֶׁר לֹא הֶאֱרִיכוּ לִרְאוֹת,
הִנֵּה בָּם נִשְׁקַף כְּאֵבִי.
ופעיותייך, הָרַכּוֹת,הַקְּטוּעוֹת,
הִנֵּה בָּם תִּבְכִּי אַתְּ בִּכְיִי.

וְקוֹלֵךְ שֶׁנָּדַם, שֶׁנִּגְדַּע,
לְעוֹלָם יְהֵא הוּא קוֹלִי.
וּבִכְיֵךְ, יַלְדָּתִי, שֶׁגָּוַע,
לְעוֹלָם יְהֵא אוֹת אֶבְלִי.

וְעֵת עָלִית לַמָּרוֹם, יַלְדָּתִי,
ותעל עִמָּךְ שַׁוְעָתִי.
וְכַאֲשֶׁר מוּל אֵל עֶלְיוֹן הִתְיַצַּבְתְּ,
וְאֶתְיַצֵּב שָׁם אִתָּךְ גַּם אֲנִי.

וְהִנֵּה יַלְדָּתִי, אֶלְחַשׁ לָךְ עַכְשָׁו,
כִּי תִּגְּשִׁי נָא אֵלָיו לְלֹא פָּחַד.
וּלְמִשְׁמָע קוֹלֵךְ אֲזַי שׁוּב אֶכְאַב,
וְשֵׁנִית יֹאחֲזֵנִי הָרַעַד.

וְאִמְרִי לְפָנָיו־ הֵן הַכֹּל נָתַתִּי
וְלִכְבוֹדְךָ אֱלֹקַי, הִקְרַבְתִּי חַיַּי.
הִנֵּה, אֲבִי, עַל מִזְבַּחֲךָ נעקדתי,
וְאַתָּה אֱלֹקַי־עַד מָתַי?! עַד מָתַי?!


(במקור על תמר פוגל אך ניתן לשייך גם להלל יפה אריאל אנ"ד)
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך