אוקי.סקר/שאלה שזעזעה אותי.שפיות


טוב
אממ. יש לכם אפשרות לחזור אחורה בזמן ולהרוג את היטלר התינוק בדם קר.
הייתם עושים את זה? הייתם מסוגלים בכלל?
לא. לא הייתי יודעת שזה מה שיצא ממנו.פוסעת
כלומר, אם הייתי יודעת אז כן אבל מכיוון שלא ואני לא נביאה אז אני לא יכולה לדעת וזה לא אחריותי.
היה לי עוד מה לכתוב בנושא אבל אמא קוראת לי.
ממ לא. אומרים לך לפני שזה הוא.שפיות
היית מסוגלת להרוג תינוק גם אם את יודעצ שיגדל להיות רוצח?
כן.פוסעת
מצמרר נורא אבל, אחד שרוצח מיליוני אחים שלי פלוס מיליוני אנשים אחרים לומת תינוק אחד, כן. יהיה לי קשה והייתי מתאבדת אחכ נראלי אבל אני חושבת שכן..
אני הייתי עושה את זה בלי שום קושי. הייתי עושה את זה בשמחה.ההוא גברא


את חושבת שזה היה משנה את מהלך ההיסטוריה במשהו?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

אני לא.

 

אבל לגבי השאלה ההיפותטית שהניסוח המדוייק שלה עלול להכניס אותי לכלא- התשובה היא חד משמעית כן, למרות שהיה עלול להיות מאוד קשה והייתי מאוד סובל אח"כ.

זה לא היה משנה לגמרי.פוסעת
אבל אולי. אני לא יודעת. ברור שזה חלק מהשיקול.
כלומר, אם זה לא היה משנה בגרוש אז למה להפוך לרוצחת?
זה מה שהתכוונתי. רק אם זה יועילקמנו ונתעודד


למה שזה לא יועיל?שפיות
לפחות לדחות את הזוועה עד שהאנושות תתפתח
כי היה בא טמבל אחרקמנו ונתעודד


^^ציף
הגזרה הייתה ככה או ככה.
מי קבע שזו גזירה ולא אנחנו הבאנו את זה על עצמנו?המצב חסה
אפילו על נינווה ה ריחם תוך 40 יום.
אנחנו הבאנו את את זה על עצמנו, אבל לא בכך שלא הרגנו *אותו*קמנו ונתעודד


מאיפה לך שזה לא היה מונע?המצב חסה
כי הSA לדוגמא היו קיימים לפניוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כי אירועים אנטישמיים בחומרה עולה היו בכל רחבי אירופה.

כי הגרמנים היו צריכים שעיר לעזאזל.

כי מנהיגים פשיסטיים כבר השתלטו על מדינות נוספות באירופה.

כי גם הקומוניסטים במזרח לא היו רחוקים מהשמדת היהודים שלהם, ורק המלחמה נגד הגרמנים אילצה אותם לדחות את הפגרומים שלהם לשנות החמישים.

כי היינו צריכים לקבל חתיכת בעיטה כדי להבין שאנחנו צריכים להגיע לכאן.

כי היהודים היו מתבוללים ורפורמים.

 

צריך עוד סיבות?

תשמע, אדם שהוגה השמדה זה אחרת לחלוטין.המצב חסה
אבל זה לא היה רק הוא לבדהנסיך הקטן.
הוא אולי הגה את הרעיון הכללי, אבל הסגנים בחשו שם לא פחות ממנו. אם הוא לא היה הם היו מוצאים מישהו כריזמטי אחר וחוקחים עליו חסות
כריזמט ברמה שלו זה דבר קיצוני מאוד.המצב חסה
אני בטוח שאם היו מתנקשים בו, תכנית ברמה כזאת היתה נדחית לפחות ב10 שנים, כאשר סביר שעד אז היו עולים מספר לא מבוטל של יהודים לארץ
העם הגרמני רק חיפש מישהו שינהיג אותוהנסיך הקטן.
גם אדם עם קצת פחות כריזמטיות ממנו אבל עם אותן הבטחות ואותם המעשים היה מצליח. אולי לא באותו היקף אבל ברמת העיקרון כן
ממש לא. עד שהיטלר לא אמר להםהמצב חסה
בצורה כל כך משכנעת שהדרך היחידה לצאת מהעוני זה להשמיד את היהודים הם לא חלמו על זה אפילו..
בטח שחלמו.הנסיך הקטן.
אתה מודע לכמה אנטישמיות הייתה בתקופה הזאת? היטלר פשוט אמר במפורש את כל מה שכולם חשבו. אם הגרמנים לא היו מתחילים עם זה, אז זה היה קורה ברוסיה או בכל מקום אחר. הפולנים היו לא פחות גרועים מהגרמנים ורק הוסיפו התעללויות יותר ממה שהם היו צריכים
לא חסר אנשים שהיו עושים את זה במקומו
תקראי היסטוריה ותראי למה בארץ ישראל נגיד,המצב חסה
הערבים לא חלמו על זה. או בשאר ארצות ערב נגיד עד שעלה חומיני לשלטון האיראנים היו בסדר גמור (יחסית) עם היהודים. גם שהיו פרעות מפעם לפעם אף אחד לא חלם על להשמיד כי לא היה מי שיתן להם את הרעיון ואת הרוח לזה
באותה מידה בגרמניה ובכל מקום אחר.
היינו פה קומץ קטן שמסוגר בתוך עצמוהנסיך הקטן.
ברגע שהתחילו העליה וההתישבות היה להם הרבה בעיות איתנו. גם לפני שחומייני עלה לשלטון
ואותו הדבר עם האמנסיפציה באירופה. ברגע שהיהודים יצאו מהקונכיות לכולם יש בעיה איתנו. ולמי שאין הוא ימציא כדי שיהיה לו בעיה איתנו
אולי מה שקרה בארץ פחות נותן פרספקטיבה נכונה,המצב חסה
אבל באיראן של לפני חומיני המצב בהחלט היה שונה (את זה שמעתי ממקור ראשון, שכן המשפחה של אמא שלי עלתה משם).
ואני לא מסכים עם הקטע של ה''קונכיות''
באיראן אני גם יודעתהנסיך הקטן.
המשפחה של אבא שלי עלתה משם.
אבל ברגע שהיהודים קיבלו אנסיפציה והתחילו להתבולל, ברגע שהם יצאו מהערים וניסו להתחיל להתיישב במקומות אחרים בארץ, התחילו המון התנכלויות אליהם. אולי קונכיות זו לא המילה הנכונה, אבל העיקרון.
נו, והם חיו נהדר עד שחומיני עלההמצב חסה
בארץ ישראל או בגרמניה?
התבלבלתי קצת..
בא'י ובאירופה.הנסיך הקטן.
וארצות ערב נורא שונים מהאירופאים
אני לא ככ בטוחה בזה והגיוני שאני טועה, אבל להרבה ערבים אין בעיה עם היהודים, יש בעיה עם הישראלים. ובכל מקרה אנחנו עדיפים על פני הנוצרים.
ואולי באיראן ספציפית לא היה משו דרסטי, אבל בתימן, לוב, אלג'יריה ועוד כל מיני ארצות היו גם שם גילויי שנאה די גדולים כלפי היהודים
(עיינו מטה בתגובתי...) אין לי כוח לכתוב שוב...נחמיה17


אתה רוצה רשימה של הוגי דעות מערביים מוערכים עד ימינוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

שהציעו את הרעיון לפניו?

הרעיונות שלהם היו פופולאריים כמו אצלו?המצב חסה
האנשים היו עם אותה כריזמה? באותןמפתחות כח *כהוגים*
אני משער שלא.
וזה מה שמחזק את הטענה שלי
לותר? קאנט? מארכס? סטלין?קמנו ונתעודד


מה זאת אומרת דבר?נחמיה17


אבל היית מסוגל?שפיות
אני חושבת שלא הייתי מצליחה פשוט
אני מקווה שכן. ואם לא- צריך לעבוד על זהקמנו ונתעודד


אוישפיות
שאלה מעוררת בחילה
הייתי מסוגלתפוסעת
פשוט הייתי חושבת על כל האנשים שהייתי מצילה ככה וזה מה שהייתי רואה לנגד עיניי בזמן הזה. רוצח. לא תינוק.
כן?שפיות
היית מצליחה לראות במקום התינוק הזה שמחייך אליך רוצח עתידי?
זה כמעט בלתי אפשרי
הייתי לפחות משתדלת מאד.פוסעת
ושוב, היה לי ממש רע אחכ.
שהצלת את עם ישראל?המצב חסה
לא. שרצחתי תינוק.פוסעת
כי זה קשה. יש מולך תינוק קטנטן וחמוד (אם כמה שלא נוח לחשוב ככה על היטלר אבל הוא באמת היה תינוק מתוק בלעכס) ואתה צריך לרצוח אותו. פשוט לבוא ולהרוג.
אז הייתי עושה את.זה כי זה מה שנכון (למרות שאם היו אומרים לי שזה או הוא או מישהו אחר וזה לא באמת ישנה משהו אז לא הייתי רוצחת).
הובנתי?
סבבה, הוא תינוק רוצח.המצב חסה
לא היום, אבל רוצח
נכון.. אבל זה לא סותר את זה שהוא תינוק.פוסעת
אפילו עשר.שנים אחכ זה היה יותר קל..
פה הוא תינוק (טהור?) שלא עשה כלום לאף אחד וזה קשה לרצוח ככה.
אז את הולכת לפי צו מצפון ולא לפי ההגיון..המצב חסה
איך הסקת את זה?פוסעת
כתבתי שכן, הייתי רוצחת,.אבל היה לי קשה מאד עם זה אחכ.
אה אוקי.המצב חסה
סליחה:/
בסדר..פוסעת
היה שרשןר ארוך...

אבל זה בכל זאת תינוק ורצח.. זה הורג תנפש..
מחסן, לא הורגהמצב חסה
לא. זה היה פוצע תנפשפוסעת
מחזק אותה..המצב חסה
אלא אם כן יש לך אחר כך מצפון על זה
רצח זה מחספס תנפשפוסעת
וזה לא משנה את מי רוצחים.
בסדר, אני חושב שחספוס בריאהמצב חסה
לדעתי זה יותר סיוטים ובחילהשפיות
אם יש לך נקיפות מצפון אחר כך..המצב חסה
אנחנו אנשים, אז מנהסתם שיהיה לנו נקיפות מצפון.פרפר לבן.

רצח זה דבר גדול מדי.

לא בהכרחהמצב חסה
אם אין לך נקיפות מצפון, אז אתה לא אנושי.פרפר לבן.

לפחות לא לפי ההגדרה שלי לאנושי..

מה חזרת? פסידונית

עופי לך, פרפרה!

פטיש

פטיש

פטיש

 

נממ מה? |מבולבל|פרפר לבן.


כע, עפתי. עשיתי משו חשובפרפר לבן.

(ה ישמור, זה לקח לי שעה! ), וחזרתי!!

 

וחוצמיזה, מחר וברביעי ובחמישי אנלא יהיה אז אני מפצה מראש..

אה. אז תישארי, בסדרפסידונית

(כי אני יצור נדיב)

לאלאלא, תעיפו אותי |בוכה|פרפר לבן.

בכלל לא התחלתי לארוזז!

הפגם אצלך לא אצליהמצב חסה
טוב, די.פרפר לבן.

אתה מתווכח עם כל אחד וסותר תצמך. כל אחד שמגיב אתה מתקיף אותו. לאמשנה מה הוא אומר. תשחרר קצת לחץ.

היחיד שאני תוקף זה אחד שמטריל אותיהמצב חסהאחרונה
איתך אני סתם מתווכח..
אמ, בעיקרון לא.הנסיך הקטן.

זה מזכיר ממש את הסיפור עם ישמעאל, שהוא היה במדבר בלי מים ועמד למות

וכל המלאכים אמרו לקב'ה שלא יציל אותו, הוא וצאצאיו עומדים להגלות את ישראל, להתעלל בהם ולהמית אותם בצמא. והקב"ה אמר "באשר הוא שם"-אני דן אותו לפי המעשים שלו עכשיו. עכשיו הוא צדיק? אז עכשיו הוא ראוי שיצילו אותו. ומי יודע, אולי הוא עוד ישנה את מעשיו

תינוק עוד לא עשה שום רע, אני לא יכולה להחליט שהוא בטוח יהיה רע

וחוץ מזה-אם הקב"ה החליט שתהיה כליה על עמ'י, זה שאני אהרוג אותו זה לא ישנה כלום. הקב'ה ימצא ישהו אחר שיעשה את העבודה במקומו.

ולא יודעת, לא נראלי שהייתי מסוגלת להרוג תינוק.

 

אבל מצד שני יש גם את 'הבא להורגך השכם להורגו'

בקיצור לא יודעת.

 

והשאלה הזאת עשתה לי רע

אוקי, אני חושבת בערך כמוך.שפיות
כאילו, רוצח שחיסל שישה מיליון מהעם שלי,
אבל בתור תינוק שבוכה לי מול העיניים - ?
וואי.

השאלה הזאת כיווצה לי את הבטן
וסליחה.
ברור שזה כיווץ לך את הבטן..פוסעת
זו שאלה מזעזעת.
לכן אמרנופוסעת
שרק אם זה היה מצליח לשנות תהיסטוריה אחרת אין קטע.
אין פה אם. זה לא היה מצליחהנסיך הקטן.


נו בתאוריה.. שפיות
אז לא.פוסעת
אבל זו שאלה היפוטתית.
על סמך מה את אומרת את זה?המצב חסה
זו שאלה אליי?פוסעת
לנסיך הקטןהמצב חסה
צריך להתחשב גם בצד 'בן סורר ומורה'...נחמיה17


אני לא הכי בקיאה בכל מה שקשור לבן סורר ומורההנסיך הקטן.
אבל תינוק שעוד לא עשה כלום לא יודעת אם הוא נחשב ככזה. אפשר לנסות לגרום לו לשנות את המעשים, לחנך אותו אחרת..
עייני תגובתי מטה בדימוי לתינוק עמלקי...נחמיה17


נכון, אבל אם הוא יורש עצר והאופציה היחידה היא לחסל אותו?המצב חסה
יורש עצר של מה?הנסיך הקטן.
של מצב היפותטיהמצב חסה
לא הבנתי את השאלההנסיך הקטן.
של ממלכת ההאריםהמצב חסה
אם הייתי יודעת בוודאות שלא יהיה מישהו אחר שיקום במקומוהנסיך הקטן.

ויעשה את אותם המעשים, הייתי הורגת.

זה יהיה לי קשה מאוד אבל כן

היה נכון לעשות זאת.די"מ
האם הייתי מסוגל? לא יודע.
השאלה בתכלס היאשפיות
אם היינו מסוגלים.
כי אני די מאמינה שזה מה שנכון,
אבל בפועל לעשות אתזה?
אבל לא בטוח שזה הנכוןהנסיך הקטן.
הקב'ה לא הרג את ישמעאל, אז באיזה זכות אנחנו נהרוג את היטלר?
נראה לי היטלר עלה מדרגה לא?שפיות
לא בטוחהפוסעת
בסך האנשים בהיסטוריה אני לא בטוחה
בכלל לא חד משמעיהנסיך הקטן.
ליהודים היו המון שואות, לצערינו. היטלר הוא פשוט האחרון ואנחנו מרגישים לזה יותר קשר כי אלה הסבים והסבתות שלנו שנפגעו. אבל הוא בכלל לא היה הכי רע
מה ההשוואה בכלל?המצב חסה
ה מצפה מאיתנו לעשות דברים. אחרת למה הוא ברא בכלל את ישמעאל?
אמ.~תות~
ככה,
שהייתי בכיתה י' היתה לנו שבת אולפנית, באחת היחידות המדריכה שמה על הרצפה תמונות של ילדים
עשינו סבב וכל אחת אמרה מה לדעתה התינוק הזה יהיה.
שמונים אחוז בחרו בתינוק יפיפה עטוף בשמיכה ועיניים חודרות ואמרו שהוא מהאלה שיצילו תעולם. אדם טוב לב. אפילו איזה רב חשוב.
בסוף זה היה היטלר.
היה דממה מעיקה של כמה שניות ואנחנו למדנו מזה לא לשפוט לפי מראה וכל מיני כאלה.
עכשיו, לשאלתך
אני לא הייתי מסוגלת, אני חושבת שאם ה' החליט שדבר כזה יקרה לא היה עוזר לעשות זאת דפקא להטלר. כי אם היינו הורגים אותו היה קם רשע אחר.
ועוד משו ככה הקטנה
אמנם היטלר הוא הרע העיקרי אבל כל מה שהיה בשואה לא היה קם אם העם הגרמני לא היה תומך בזה מלכתחילה.
אנלא חושבת שהייתי מסוגלת להרוג תינוק.פרפר לבן.

וגם אנלודעת אם זה מה שהיה מונע את השואה, אז..

ועוד משהו,הנסיך הקטן.
בלי הגב של העם הגרמני כל זה לא היה קורה.
אפשר להגיד שזאת היתה שטיפת מוח ועוד הרבה דברים, אבל בתכלס הם היו מאחוריו. ובגלל זה הוא הצליח לעשות מה שהוא עשה
היטלר היה הראש של הכל, אבל הסגנים שלו היו לא פחות אכזרים ממנו, ואפילו יותר. הימלר, גרג, הנס, הם הגו את רוב הרעיונות המזוויעים.
יש איזה איזם על זה אבל אין לי כוח לחפשצבי-ליזציה

@די"מ אולי אתה זוכר

@Admin

מאיזו בחינה?בן-ציון

מבחינה אנושית לא. 

אבל זה לא קנה המידה שלי.

הייתי מסוגל? 

אין לי מושג. אם הייתי מודע לכל מה שהוא הולך לעשות, כן, בשמחה.

"מיתה לרשעים הנאה להם והנאה לעולם." (סנהדרין פרק ח' משנה ה'.)

לכן הייתי עושה את זה בכל מקרה, ולא מתחרט על זה.

"כל שנעשה רחמן על האכזרים, לסוף נעשה אכזר על הרחמנים." (מדרש תנחומא, פרשת מצורע סימן א')

 

התינוק אני חושב שלאשאג
אבל בהחלט הייתי מרגיז את החייל (נראה לי הצרפתי) שכיוון אליו רובה במלחמת העולם הראשונה והחליט לא לירות בו
אולי הוא היה פורק עליו עצבים
אם הייתי יודע שהוא יהיה היטלר מה השאלה בכלל?המצב חסה
תינוקשפיות
אתה מסוגל להרוג תינוק?
זה לא קל, ולא ניסיתי זה, אבל מניסיון עם טלאיםהמצב חסה
אני מסוגל.

(היה טלה בן 3 ימים שנשברה לו המפרקת ועשינו לו המתת חסד..)
ברור שכן.חרוזית
שישה מליון יהודים. עוד מלא אנשים שנהרגו במלחמה בגללו. מול תינוק אחד.
לזה קוראים מוסריות.
נופאלגאוי

מהסיבה הפשוטה שזה ככל הנראה לא באמת היה מונע את מלחמת העולם השנייה והשואה.

לא קראתי את שאר התגובות אבל...נחמיה17

אני מכיר את השאלה הזו.

אני מסרב לענות על שאלות של אחורה בזמן. הרי כבר התגלה  הרצון האלוהי מי אני שאומר שאשנה אותו!!! זה  כאילו "עוקף" את שאלת הידיעה והבחירה...

אבל מבחינה רגשית, לעמוד לרצוח רוצח- עם בעודו, כביכול, נראה תמים, לרצוח מישהו שמציאותו מחשיכה את העולם?......

שאלת התינוק העמלקי המפורסמת (סליחה עם מישהו כבר השווה- לא קראתי...)

התשובה היא- כן! כן וכן!

רבות חשבתי על זה... אבל שורה תחתונה- כן. ההיתי שולח את הרגשות טיפל'ה לכיוון עזאזל והורג. כן- הורג!

אין צורך כ"כ לפרט למה, אני חושב שהשאלה היתה במישור הרגשי....

אני רוצח!  רוצח את מי שצריך.... רגשותיי- שילכו לעזאזל. אם רק ככה אני חייב. אם רק כך אופיע את שמו יתברך בעולם  באמת.

איזה תגובה מתחמקת..המצב חסה
הרצון האלוהי הוא לא שהיטלר ירצח יהודים, אבל היהודים היו פחדנים ומפגרים ולכן הם נתנו להיטלר לשים אותם במחנות ריכוז ולרצוח אותם.

ברצינות אתה חושב ככה?גלידת לימון


אלא מה, שה' רצח 6 מליון יהודים?המצב חסה
אם אנחנו נפיל את האחריות על בורא עולם אנחנו בעצם מתחמקים מאחריות על ההתנהגות שלנו.
בורא עולם סובב שירצחו מיליוני אנשיםגלידת לימון

אי אפשר להפיל אחראיות גם על היהודים

כן, איזה מסכנים אנחנו.. לה' לא היה כח אלינוהמצב חסה
אבל אתה לאיכול לומר שזה קרה בניגוד לרצון ד'.פסידונית

בתכל'ס זה קרה, ואם ככה זה מה שד' רצה שיקרה, כמו כל דבר אחר בעולם.

הוא המחליט, לא חושבת שיכולים לקרות דברים בעולם שהוא מסתכל עליהם ואומר, 'ואוו, אמאל'ה, מה הולך פה?'

תגובה קצת ארוכההמצב חסה
כל דבר שקורה בעולם הוא ברצון ה', רק צריך להגדיר את סוג הרצון.
מחד, יתכן שה' מששת ימי בראשית רצה שנגדל, וניכחד בחורבן בית ראשון, ואחר כך בגירוש ספרד, ואחר כך בשואה.
ומאידך, לא יתכן שזה קרה נגד רצון ה'.

התשובה לזה פשוטה. ההגדרה שלנו לבורא עולם היא לא ההגדרה שלו כלפינו. הוא טבע בנו את היכולת להגן על עצמנו, ואת הבחירה אם להגן על עצמנו. רצונו הוא שנבחר. (''נותן לפניכם היום את החיים ואת הטוב ואת המוות ואת הרע..'')
הוא לא בוחר בשבילנו, אלא הוא נותן לנו לבחור ולשאת בתוצאות.
ככה אני חושב, ואת מוזמנת להקשות..
בנושא הזה אני מאמינה בפרדוקס הבחירה החופשיתפסידונית

הוא נותן לנו לבחור, אבל לא ייתכן שאנחנו בוחרים בניגוד למה שהוא רצה (זאת אומרת, שלא ייתכן מקרה שאנחנו נגיד - 'יאללה, הבה ניכחד בשואה' והוא ידפוק ראש בקיר ויגיד 'אוי לא, מה הם עושים!').

אנחנו בוחרים, אבל בגלל שהוא יודע מראש מה נעשה ובגלל שהא אלוקים, מה שאנחנו בוחרים תמיד יסתדר בסופו של דבר לשביעות רצונו המלאה.

אתה יכול לסתור אותי כי יש כאן סתירה, אבל זאת סתירת הבחירה החופשית שדיברו עליה המון הרבה לפניי.

(הבהרה: זאת דעתי בלבד ואני לא נסמכת על אף אחד.)

לא בדיוקהמצב חסה
העיקרון שלך שאומר שהוא מתערב לנו בפרטים פגום, כי איך הוא יכול להעניש אותי אם הוא אחראי למעשי?
ואיך אני יכול לבקש שכר אם ה' החליט שאני אניח תפילין?
כפי שהזכרתי בתגובתי שלי- הוא הוא שאלת הידיעה והבחירה!נחמיה17

רבו הדיעות בתשובה לה. [מוזמן לראות את סוף שמונה פרקים (ושיעור הרב שרקי שם לפיענ"ד נותן מעט רקע..ברצינות! כדאי שתראה...)]

[שאלת הידיעה והבחירה זה פחות או יותר מה שפסידונית קראה לו "פרדוקס הבחירה החופשית"]

כל התשובה שלי מבוססת על ה8 פרקיםהמצב חסה
(ולא רק על סוף האחרון למרות שהוא די גורלי)
לא מכיר את שיעורי הרב שרקי כל כך..
ואני מחכה לתשובה מפסידונית כי השאלה שלי בנויה על סמך התשובה שלה ולא עוד נדבך בשאלה הקודמת
לא יודעת אם הוא 'החליט' שאתה תניח תפיליןפסידונית
עבר עריכה על ידי פסידונית בתאריך ד' באב תשע"ו 16:51

לדעתי זה יותר כמו 'ידע' שתניח. 

לך היו ההתלבטויות אם להניח או לא (מקווה שלא היו לך כאלו ), ובסופו של דבר החלטת להניח. מבחירה שלך.

אבל ד' מכיר אותך יותר טוב משאתה מכיר את עצמך, וזאת הסיבה שהוא ידע מראש שתניח. אבל עדיין מגיע לך על זה שכר.

ואותה התשובה, בשינויים המתבקשים, לגבי השאלה השנייה.

(סתם מעניין אותי, איך אתה מסתדר עם שאלה כזאת? אתה אומר שהוא לא יודע מראש? שאין לו מושג מה יהיהה בעתיד כי זה שאתה שמחליט מה יקרה? במצב כזה, אתה בעצם נמצא בפוזיציה הרבה יותר טובה ממנו. הוא יוצא מוגבל.)

 

ועוד פעם אני אדגיש שהכל פה מעצמי ואני לא מצטטת אף אחד. היה כדאי שאני אכיר דיונים השקפתיים בנושא, אבל  לצערי זה לא המצב.

@המצב חסה

אנסה לענות..המצב חסה
לגבי תשובתך-
אם הוא ידע שתניח, איפה הוא משאיר לך את הבחירה החופשית?

ותשובתי היא כזאת -
מכיוון שהוא ברא את עולם, הוא ברא בו חוקי טבע (כימיים, פיזיים, ביולוגיים) קבועים ומסודרים.
בדומה ושונה הוא ברא את האדם, עם חוקי טבע (גם כן קבועים אך מיוחדים), שמהצד הפיזיולוגי הוא קבוע וצפוי לחלוטין, אבל מהצד הרגשי והנפשי הוא לא צפוי בכלל.
אצל הקב''ה מימדי הזמן שונים לחלוטין, ולכן מה שאני רואה כרגע, הוא לא תופס כבעל זמן כמו שדוד המלך הגדיר את זה "כאלף שנים בעיניך כיום אתמול כי יעבור", אלף שנים במונח זמן שלנו, יכול להיתפס לצורך העניין כיום אחד מכיוון שלבורא עולם אין מונחי זמן. (הרי הוא זה שברא את הזמן ולכן הזמן אצלו בטוח לא כמו אצלנו)
כופר! מה שהיה הוא הוא רצון האל. אין משהו בניגוד לרצונו ית'נחמיה17

מי שחולק על זה כופר!

עיקר אמונה א' בי"ג העקרים.

הלא בכל יום מיחדים את ה' יתברך בכל המציאו פעמיים, היינו שאין בלתו, איך יכול לקרות משהו בניגוד לרצונו?

חזור בך לאלתר לבל תיהיה כופר!

נ"ב האשמת ששת המליונים בשואה היא חוצפה, חוסר אנושיות ורשעות טהורה!!

אינך יכול לדעת אינך ההית שם אינך יודע דרכי ה'.

לא מחשבותיכם מחשבותיי.

חזור בך גם על זה.

תשובתי לא התחמקה מכלום.

[מחילה אם בדברי נפגעת יתר על הצורך... אני חושב שזה נבע מטעות אך זה דבר שצריך להגיב אליו בחריפות...]

מי שנפגע פה זה אתה.. תשקול את הדברים שלךהמצב חסה
ותקרא מה כתבתי לפני שאתה עונה ככה..

התשובה מבוססת הרבה יותר, ואם אני כופר בעינך, אתה מוזמן להסביר לי איך אתה צודק.
בלי סיסמאות ודקלומים, אני לא מחזיק הרבה ממוסכמות חברתית בנושא הזה..
עניתי לתגובתך ישירות בלבד, לפני כל הדיון!נחמיה17

חו"מ ראית בעצמך שהיפנתי למקורות!

אינני זורק ססמאות, צא מהסטגמה! אני כותב לאט ומשתדל לתמצת את דבריי. זה הכל. אבל אם תמשיך להתבונן כך על דבריי- הכל יראה לך סיסמאות.

חייב ללכת. שבת שלום.

דיברת פה אך ורק בסיסמאות.המצב חסה
זרקת משהו על העיקרים.
דבר. אני לא הולך לפתוח ספרים עכשיו, המוציא מחבירו עליו הראיה..
אז אתה רוצה מקורות או לא...נחמיה17

א. השיעור מסכם מספר  מקורות.
ב. נראה לי שהיחס שלי למושג האלוהי באופן כללי שונה משלך (לפחות ע"פ תגובותיך).

הגיוניהמצב חסה
לא.חלילית אלט
ואני יודעת שזה אולי לא תקין, אבל גם את היטלר הבוגר לא הייתי מסוגלת לרצוח.
פשוט כי לרצוח זה מדי עוצמתי. וכמה שאני מאמינה שמגיע לו להירצח, לא אני הייתי רוצה לעשות את זה.
אם הייתה לך אפשרות להציל את עצמך במידה ותהרגי אותו,המצב חסה
היית עושה את זה?
כנראה שכןחלילית אלט
אבל הייתי חיה עם תחושה מזעזעת
ואז השואה הייתה קורת בידי אחר ואת היית רוצחתכישוף כושל
תירוץ עלוב.המצב חסה
לולא הכריזמטיות שלו ספק מאוד גדול או היתה מתחילה בכלל מלחמת העולם השניה והשואה.
אני קצת מופתעת ממךכישוף כושל
בס"ד

אתה באמת חושב שהשואה קרתה בגלל כריזמה?
היטלר כמו הרומאים היוונים הבבלים והמצרים הוא שליח של ה'
אם לא הוא אחר היה נבחר למשימה הזאת
אבל זה מה שה' רצה שיקרה
היטלר 'הרוויח' לעצמו את הזכות המפוקפקת לשמש שליח שם
שיערתי שתהיי מופתעת,המצב חסה
אבל עם זאת אני לא בא לדבר נגד הנרצחים אלא כמחשבה לאחר מעשה.
אני חושב שטקטית היה מדובר בכריזמה.
רעיונית בהחלט יש הרבה להגיד פה, ואפשר לטעון שהוא היה סוג של ''שליח'' כמו עם פרעה, אבל בשורה התחתונה אנחנו צריכים לספקלעצמנו תשובות.
חורבן בית ראשון קרה בגלל תרבות הרצח והגילוי עריות והשפיכות דמים, סופרים שלמים נכתבו רק על ההתנהגות המחפירה שלנו בסוף בית ראשון.
בית שני אותו סיפור, תרבות של רצח וחמס, עם שפיכות דמים ועוד ועוד.

באותה מידה, אנחנו צריכים לחשוב מה גרם לנו לקבל את הסטירת לחי הזאת.
וכן, מה היה יכול למנוע את זה..
אין לנו נביא היום שיכול לקבוע בוודאות שקרה בגלל דבר מסוים, ולכן אנחנו חייבים לחשוב על כלל האפשרויות... ככה לדעתי
זה נכון גם בעיניכישוף כושל
בס"ד

אבל הנקודה העיקרית היא שלא היה טעם לרצוח את היטלר
אבל כן היה טעם לעורר לתשובה (לא שזנ אשמתם אבל וכו')
למה לא?המצב חסה
זה לא שבא נביא ואמר יש גזירה וזהו.
יותר דומה לסיפור עם מרדכי ואסתר שאם נוציא את סיפור ההשגחה (ובאמת לא היה שם נביא) הדרך היחידה למנוע את ההשמדה הייתה מאוד טקטית ולא רוחנית.
גם שעם ישראל התפלל להצלחת אסתר, עדיין תכלס אם היא לא ה הייתה קמה ועושה מעשה סביר להניח שהיינו מדברים היום על השואה שהייתה בזמן פרס..
יודע מה? אני לא יודעתכישוף כושל
בס"ד

זאת רק תחושה אבל נדמה לי שזה גדול יותר מנסיבות
לשואה היה מסר להעביר
מסר שהיה חייב לעבור על ידי מישהו בכל אופן
ברורהמצב חסה
זה לא הופך את מי שהיה שם לבסדר..
עפ"י הידוע לי ה'שחיתות' שבבית המקדש השני לא היתה נראת כ"כנחמיה17

ביהמ"ק השני נחרב על שנאת חינם.

"לא חרבה ירושלים אלא לפי שדנ בה שורת הדין"(ציטוט די  מדויק.  מהגמ')

איפה בגמ'?בן-ציון


ב"מ ל ע"בנחמיה17

ציטוט מדויק:"דאמר ר' יוחנן: 'לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה'! אלא דיני דמגיזתא לדיינו?! אלא אימא- שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין."

על פי הידוע לי, אנשי חשמונאי היו מושחתים ורוצחיםהמצב חסה
ועל פי הידוע לי העם הלך אחרי העבודה זרה של יוון.

זה שטכנית היה אדם אחד שבגלל שנאת חינם גרם פיזית לחורבן, לא הופך אותו לנמנע
שטות לומר כדבריךנחמיה17

א. אגלה לך סוד:  סיפור אנשי חשמונאי קרא הרבה לפני החורבן. וזרעם נהרג ע"י הורדוס. אל נא תגיד דברים לפני שאתה יודע מה אתה מדבר.

ב. היחס שלך לגמ' האומרת שירושלים חרבה מפני שנאת חינם כגמ' המציגה מקרה פרטי של בר קמצא הוא יחס של שוטים!  עזוב את המישור העמוק בסיפור. אפי' במישור הפשוט- המקרה הוא רק הצגת "מיקרו" של מה שהיה אז (עיין מהרש"א).  הרמב"ם כותב שמי שלוקח מדרשי חז"ל כפשוטם  (ראש בקיר)- שוטה. אז לא אני הראשון שקורא לתפיסתך כך.

הקיצער- תבדוק מה שהינך אומר לפני.

בברכה,

תשמע אחי, אני לא יודע מי אתה,המצב חסה
אבל קודם תענה על מה ששאלתי אותך.
בנתיים אתה מבלבל תמוח
על איזה שאלה אתה מדבר? בנתיים הנך מבלבל את המוח בלבד.נחמיה17

אל תאשים אותי במה שלא אמרתי

נ"ב- אם כבודו נפגע מדי מדיבורי אם ירצה-  אדבר באופן יותר עדין, לפחות אשתדל.

ננ"ב- אני מתחיל לחשוב שלמעשה דעותיך לא רחוקות מדעותיי,  רק עלינו  למצוא שפה משותפת. אשמח לשיחה יותר ספציפית ונוחה...

אתה מבלבל במוח. אני באמצע התכתבות ואתה מפריעהמצב חסה
תרגע,אחינו...נחמיה17


הקטע הכי מבאס שבגלל הויכוח של שנינו,אנשים התעלמו מתגובתינחמיה17

אנשים התעלמו מתגובתי הישירה האישית לשאלה.

וחוץ ממך ועוד אחד אף אחד לא הגיב כמעט ל"לא קראתי את שאר התגובות, אבל..."...עצובקורץ.

אז מה? לא לי ענה אף אחדפסידונית

שנעשה סחר חליפין?

עניתי לך!המצב חסה
הוא סתם נדחף לי שם
בטח.פסידונית
עבר עריכה על ידי פסידונית בתאריך א' באב תשע"ו 11:15

מקרה קלאסי של מטרה שקמדשת את האמצעים.

אבל כנראה שהייתי שולחת מישהו אחר לעשות את זה במקומי. (מעשה אנוכי מאוד, אבל זה מה שהייתי עושה)

למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך