שלום,
המקום ידוע בציבור הדתי כמשרפה,
אך המציאות היא אחרת. (מידיעה), משתדלים שלא לדבר כל כך השקפה, אם בכלל.
גם כשמנסים לדבר עם הר"י בעניין, הוא לא מוציא מילה.
לפעמים יוצא פעם בשבוע בלילה איזו קריצה בעניני השקפה, אבל מפה הדרך רחוקה עד הכינוי משרפה.
אם אתם שואלים אותי מה יותר משרפתי שם, זה האזור (אזור "בית ישראל") כפי שהרמב"ם ז"א אמר שהאדם נגרר אחרי מקום מושבו. אך שוב... (זה לא עיקר הישיבה). מה גם שבישיבה טובה לא יוצאים כל כך ממנה בלי אילוץ. כי התלמידים בוחרים להישאר בתוכה... ככה שמי שרגיל ללכת בת"א בלי להתקלקל ,להבדיל!!!, כנראה גם ישרוד את האזור
.
כמו כן השיעור הזה הוא לא חובה. ולמעשה שום דבר שם לא חובה.
היא ממש לא ישיבה סגורה.(למרות שככה הרבה מנסים להציג?) בדרך של כפייה או משהו בסגנון.
אלא מטרת הישיבה היא בדרך של בניה עצמית/גידול עצמי וכו', ולכן ממילא מטבעה דרכה היא בדרך פתוחה יותר.
אומנם הדבר היחדי שאני יכול לשער עכשיו, שמראה על סגירות זה שאסור שם זה דפדפן גלישה (ווטאפ למשל מותר).
אבל כמדומני יש גם ישיבות רבות וטובות בדרך שונה שאוסרות.
אז בקיצור יש שם יתרונות:
של לימוד עם אברכים - אומנם-
יש שיקראו לזה חוסר עמל תורה.
יש שיגידו שזה מכניס את הבחורים לעמל תורה אמיתי...
בסופו של דבר נראה לי שהדבר הנכון הוא אופציה ב'. (המציאות מוכיחה, כפי שאנו רואים שההורים שולחים את הילדים למורה פרטי, ולא צועקים אין פה עמל המתמתיקה!!!, אומנם במתמ' אין עניין של המושג 'עמל', אבל הרעיון הובן, מה גם שבסופו של דבר אנשים שואפים לצאת לאחר כמה זמן עם "משהו ביד" ולא הבנה ערטילאית. ק"ו בדורנו, ויש סיכוי מאוד גבוהה דווקא אצל בחורים מצויינים ,שאם לא יקבלו גירוי אינטלקטואלי מספיק, אז ילכו לאחר שיעור א' לצה"ל /עתודה וכו' ,במקום להתעלות בעולם התורה לפחות לכמה שנים).
כמו כן, ר' אשר אראלי מעביר שם שיעורים קבועים. ככה שהרמה שם מאוד גבוהה . (נחשב המגיד שיעורים הכי גדול בעולם).
יש צוות רבנים איכותי!
הבחורים יר"ש והישיבה מנחילה לזה מאוד.
תמיד יש למי לפנות בשאלות וכד'.
בחורים נחמדים.
אפילו האוכל טוב (ביחס לישיבות אחרות, אומנם על טעם ועל ריח וגו')
ומי שלמרות כל זאת עדיין מפחד מהמושג משרפה ,יכול לבקש מקס' מהמשגיח הבטחה שיסלק אותו מהישיבה לאחר שיעור X, וילך למרכז.
--------
לעומת זאת, ישיבת שיח ידידיה היא מבחינה מסוימת דומה וקרובה מאוד לתפארת צבי אך במציאות בעלת שוני רב.
לפי דעתי הדגש על עיון בתור דרך חיים, (לא משווה את השגיי הבחורים במציאות) , בישיבת שיח ידידה הוא משמעותי הרבה יותר מאשר בתפארת צבי.
אי אפשר לומר שבתפארת צבי לא לומדים עיון ברמה...
אבל בשיח ידידה הר' קליימן מנחיל דרך חיים של עיון לבחורים, עד כדי שמסופר כמדומני על אחד הבחורים לשעבר שהקצות' שלו בבית יותר מרופט מתהילים של סבתא זקנה...
ישיבת שיח ידידה נמצאת באזור הרבה פחות חרדי (יש שיאמרו בתור עיקרון)
היא ישיבה לשיעורים מתקדמים גם. ולא רק לשיעור א' - ד' (יש בתאפרת צבי יותר אבל זה רוב הבחורים כמדומני).
יש שם אברכים רבים דתיים לאומיים.
אז האווירה של הסביבה ביחד עם ה"מבוגרים" (רבנים ואברכים) היא יותר דתית לאומית.
אבל עדיין זה לא אומר שתפארת צבי משרפה.
לסיכום,
לא יודע אם הייתי ממליץ על תפארת צבי בתור ישיבה לאחד שמחפש 'קביעות' במקום אחד חמש שנים.
אבל ישיבה לשיעור א'/ב' בהחלט כן! כי שוב הישיבה מאוד אכפתית ונותנת כלים רבים לבחורים.



(מוריד כוכב על האיזור) 
[ד"א למה אנשים כל כך מפחדים מזה שאנשים הפכו להיות חרדים.
אם לא מסיינו (על שורש סוממו) אותו בעניין, ובכל זאת רואה שיש כמה שיקולים ללהיות חרדי וכמה שיקולים ללהיות דתי, ובוחר בדרך חיים חרדית, בד"כ זה כי הוא רוצה לשמור את בניו לעתיד, כי ההסתברות גבוהה יותר שישארו דתיים אצל החרדים. (3% נשירה מול דתיים לאומיים 20%-30% תלוי איזה סקר...) אז "נהפך" להיות חרדי, לא רואה בזה שום פסול.
מה גם שלפעמים ,לי לפחות, נראה מהצד שהרבה יותר טוב יהיה לאנשים שהבן שלהם יהפך להיות חילוני מאשר חרדי.] אני לא חרדי אבל זה סתם גחמה בעניין
...
בכל מקרה בהצלחה בבחירת ישיבה!!!