דברים כלליים לתשעה באב ובין המצריםברואל בחור

ב"ה                              בינ"ו עמ"י עש"ו                                                בס"ד

 

דברים לבין המצרים ותשעה באב:

 

מקדש שלישי נאמר בו בחציית ים סוף "מקדש השם כוננו ידך", והוא מסירה שלנו שמה שיכול להיבנות בידי אדם יכול להיחרב בידי אדם כמו שנחרבו בית א' ובית ב', אך מה שיבנה בידי שמיים לא יחרב עוד לעולם אלה יתקיים לנצח, לעד לתמיד לעולמים לאין סוף זמן ועתיד.

 

וכן כהבטחת משיח בן אפריים במדרש שכול הנשמות שעלו במחשבה להיברא יגאלו החל מדור ראשון של אדם וחווה כול הדורות גם של העבר ולא רק של העתיד יזכו לבית מקדש שלהם ולעבודת השם המתאימה להם בבית המקדש כפי דרכם ועניינם, - וככה ינוחמו כול הדורות מהמועקה הזאת שמביא הדיבור הזה בחז"ל כול דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו כי בחינת משיח בן אפריים יביא לכול דורות העבר שבימיהם לא נבנה בית מקדש נחמה נצחית.

 

וככה יהיה ששום דור פרטי לא יתגאה על שאר הדורות שבימיו דווקא נבנה בית המקדש ולא בימי דורות אחרים, כי כול הדורות יהיו שותפים בבניין זה המקדש ללא שום אפליה.

 

כי החומר שממנו נבנה המקדש הזה הוא אבן הסנפריון או מה שקראו לו במקום אחר ספיר והוא בטעות שיבוש חדשני השפה של הדורות האחרונים האבן שנקראת בדורנו יהלום מה שקוראים בלשון לעז האנגלית DIAMOND, וההרכב הכימי של החומר הזה הוא על טהרת הפחמנים והוא היה החומר שממנו נחצבו לוחות הברית של התורה.

 

והפחמנים לבניין בית המקדש יילקחו מהפחמנים היוצאים מהבל הפה של כול הצדיקים בכול הדורות מאדם וחווה שעוסקים ועסקו ושיעסקו בתורה תפלה ברכות מצוות מילי גמילות חסדים ומעשים טובים וכול מילי דקדושה כלומר כללות ה"אכף לעמל פיהו".

 

ובהבל פה הזה יש פחמימות דקות מחוברות לחמצן שמהם אפשר אם מתיכים אותם ומפרקים מהם את החמצנים ליצור יהלום כלומר ספיר.

 

והאנרגיה להתכה הזאת הוא אש האהבת חינם כי כשמתעורר ליבו וגופו של אדם לאהבה בטבעיות עולה חום גופו ומפזר באוויר העולם חום יתר וכאשר המקור של החום היתר הזה המשתחרר מהאדם הוא אהבת חינם לשם לתורה או לישראל הוא הופך להקדש לשם בניית מקדש שלישי כמוזכר בבבא קמא דף ס' עמוד ב' "ואני עתיד לבנותה באש, שנאמר: ואני אהיה לה - חומת אש סביב", לכן עיקר עבודת בניין המקדש השלישי הוא על ידי עסק תורה ואהבת חינם וכול דור מאדם וחווה שעסקו בכך כאילו נבנה בית המקדש בימיהם ולעתיד לבוא לא רק כאילו אלה ממש, וגם הדורות העתידיים מאוד שאחרי נקודת הזמן הספציפית של ירידת המשוכלל מהשמיים ימשיכו לשכלל על ידי ה"אכף לעמל פיהו" שלהם והאהבת חינם שלהם את המקדש הזה כי הוא לא יפסיק להשתכלל ולהשתכלל לנצח זמן.

 

לכן תשעה באב וכול תשעת הימים הטעונים אבלות קשה יוצאים בחודשו של יששכר שהוא על בחינת לימוד תורה בחינת ויששכר באוהליך – לומד תורה.

 

לכן באמת שום דור או תקופה מסויימת בתולדות העולם לא יהיה לה סיבה להתגאות על חברתה שבימיה נעשה העניין העצום והגדול הזה כי העת והזמן לזה לא תלויים כלל בזכותו של איזה דור או באי זכותו של דור זולתו אלה זהו קץ שקצוב מראש עוד לפני בריאת העולם על ידי השם, וזה תראה בפלפולים ארוכים במסכת סנהדרין דפים צ"ז – ק"א ועיין שם בפנים והבן.

 

והכוח שימשוך את כול הפחמנים האלו מאווירו של כול העולם מכול כדור הארץ, מכול האטמוספרה של כדור הארץ אל המקום המיועד לה להשתכלל שם מן השמים כלומר מן האטמוספרה הוא המאסה הכבידתית – כוח הכבידה של כול היקום כולו שיתמרכז אל המקום המיועד לו מקום מקדשנו וימשוך אליו את כול הפחמימות האלו.

 

כי יקום גימטרייה מילוי הוי"ה אדנות תרע"א מ"ה העולה 716 – יקום עם מם גבוהה העולה 600 והוא ימורכז למקום מקדשנו על ידי עבודת הפך האסטרולוגיה כי העכו"ם הזה אסטרולוגיה הוא כיצד הכוכבים שולטים באדם ובאמת ישראל הם למעלה מהמזל ובהמזל ויכולים על ידי העבודה שבנפש המתאימה להטיל מקומת אדם שלהם לקומת עולם החלל החיצון עצמו את שינויו ולהעלות רצון אצל מסדר את הכוכבים במשמרותיהם ברקיע כרצונו לסדר אותם כך שמרכזם ואמצעיתם וכוח המשיכה של הכבידה הזו ימוצע וימורכז למקום מקדשנו – כי בית עולמים כול חללו של העולם יהיה שותף בהקמתו כי ממנו תהיה בקרה לאלוקינו על כול חללו של כול העולם.

 

לכן תשעת הימים תשעה באב מסודרים במזלו של יששכר, שכן הוא קרוי "יודעי בינה לעיתים" והעיתים ותבניתם מוכתבים על ידי גרמי השמיים.

 

וצורת הבית המדויקת גם היא על פי סידור הכוכבים המדויק של אסטרופיסיקה של חישובי כוחות משיכה של כוכבים על פי מרחקם היחסי מאיתנו וגודלם והזויות שבין ווקטורי המשיכה הכבידתיים האלו כך שכול חללו של העולם כולו יהיה בתאום מוחלט לצורת בית המקדש.

מקדש שלישי נקרא מקדש דייקא ולא בדיוק בית מקדש כי בית זה מקיף הרחוק ומקיף הרחוק זה כתר וכתר זה אותיות כרת וזה הוא שמכניסים את השם לכיביכול בית זה דין כרת שהיה גזור על חטא העגל, - אך מקדש שלישי אינו בא לכפר בכלל על ענייני חטא העגל ולכן הוא מנובא בחומש עוד לפני חטא העגל בחציית ים סוף מקדש השם כוננו ידך ולכן הוא עניינו ירידה משוכלל מן השמיים בלבד.

 

וכך הבטיח משיח בן אפריים שכול הנשמות שעלו במחשבה להיברא עתידים להיגאל החל מאדם הראשון וחוה ולכול דור החל מאדם הראשון וחווה יהיה שיכלול המתאים לו בזה המקדש וכשתבוא הגאולה הזו שום דור לא יצטרך להצטער שלכאורה וכביכול בימיו לא נבנה בית המקדש ולכן בימיו נחרב כי יראה בעניים גשמיות בית מקדש שלו שנבנה על ידי עמלו בימיו – וכל השכלולים האלו ימורכזו ויתמצעו לכדי מכלול אחד גדול רב מימדי שהוא כללות בית המקדש שבאמצעיתו קודש הקודשים הכללי לכול השכלולים האלו.

 

וכך כתב הרמב"ם במורה נבוכים שזה המקדש לא יהיה בו טכסיס העבודה יותר כמו במקדשות הקדמונים משכן בית א' ובית ב', כלומר שחיטת פרות כבשים עיזים ובני יונה, מנחות ונסכים וקטורת, אלה כפי שפרשו חז"ל הציבי לך ציונים שכול טכסיסי העבודה הישנים הם רק ציונים, - סימנים, מליצות עילאיות למה שיהיה שם באמת טכסיס העבודה שיוסברו ויבוארו רק על ידי משיח צדקנו בתורה דלעתיד שעליה נאמר תורה חדשה מאיתי תצא.

 

ולכן תמוהה בעיני כול העיסוק הטפל הזה בדורות האלו בנושאי צורת הבית ותבנית הבית על פי נבואות יחזקאל כי זה לא יהיה ככה, זה לא יהיה ככה בכלל ולא עניין כלי ואביזרי המקדש כגון מה שעושה פה בדור הזה מכון המקדש כי גם זה לא יהיה ככה בכלל, -- כי כול התבניתות האלו של צורת המקדש שביחזקאל וצורת הכלים המסורה בחז"ל כפי שהסברתי הם רק סימנים מליצות וציונים למה שיהיה באמת לעתיד לבוא.

 

וגם התאווה של כמה שוטים בדור הזה לבנות את בית המקדש השלישי מאבנים בהר הבית זה שטות גמורה כי כפי שהסביר המלבי"ם מקדש שלישי מקומו לא יהיה יותר בהר הבית אלה בכתף הגבעה הסמוכה כלומר הרובע היהודי, ושם יבנה בידי בשר ודם לשכת הסנהדרין של בית המקדש או מה שהוא שווה ערך לציונים וסימנים ומליצות של זה שהוא הבית מדרש הכללי של כול הקיבוץ גלויות של כול עם ישראל על פני כול הגלובוס הזה שבו יסכמו את כול תורות עם ישראל לאורך כול ימות העולם תנ"ך ומדרשיו תלמוד ומדרשיו ופוסק ומפרשיו ונסתר וסוד וחסידות זוהר וקבלה, ומתוכם ומתוך מבואותיהם יפיק משיח בן דוד את התורה דלעתיד.

 

אבל ראש הבית מדרש הזה עצמו יהיה משיח בין רחל שלו הבכורה פי שניים בתורה ולכן עוסק בתורה שבכתב ובעל פה ובן דוד בתורה דלעתיד, ובן רחל ראש הסנהדרין הכללית של כל ישראל ואב בית דין ובן דוד מלך ונשיא כמנהג שתקנו הזוגות בימיהם.

 

לכן כאשר אנו מייעדים את עצמנו לבנות משהו בידיים בקרבת מקום עצומה מבלוקים בטון אבנים עצים וברזלים וכול החומרים החדשים שנלווים אליהם בשיטות הבנייה החדישות של העידן המודרני זה מיועד רק לבית המדרש הכללי, - שמקומו ברובע היהודי ולא בהר הבית, ותעזבו את עניין הר הבית לעוד הרבה הרבה זמן, ורק ברובע היהודי יש עניין לבנות ממש משהו בידינו ככמה פסקים של הרמב"ם אך המקדש השלישי עצמו הוא משוכלל מהשמיים בידי השם וזה נושא אחר שלא כרגע לבאר.

 

השם יצילנו מכול המבוכות והבלבולים שפוקדים את הדור הזה ברוחות שטות נוראיות שסופם אם הכתות האלו שמחזיקות בהם יתעקשו עליהם יותר מידי נורא כפי שמבואר בכמה מדרשי חז"ל – ארמילוס, גוג ומגוג, מדבר העמים ומר מגלות.

 

לכן אל נא אחי בקשה שטוחה לא לשעות להם אלה ללכת בדרך הנכוחה ולא לעשות מעשים חפוזים שכול ישראל עלולים לשלם עליהם ביוקר אלא לצפות לתכליתות הגאליות האלו באמונה פשוטה ובתמימות ויושר בלי יותר מידי חשבונות שמיים ועל ידי זה נזכה לגאולת עולמים גאולה שבאמת אין אחריה יותר שום גלות במהרה בימנו.

סלח לי אבל כתבת כ"כ הרבה שטויות במקום אחדיהדות=דרך חיים


מה שתגידetamary
השקעת אחי.יש נחת
בזבזתי שלוש דקות תמימות מחייאלעדאחרונה

אוףףף

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך