איך זה מתנהל בישיבה שלך?.me.
1. שטיפת כלים בחדר אוכל?
מי שוטף? באיזה תדירות? באיזה אופן(סקוץ'.מכונה )? תורנים,מה תפקידם?
2. מקומות ישיבה בבית מדרש.
יש מקומות קבועים? יש אחראי בית מדרש.? מה תפקידו?
3. לוז שיעורים
4. אירועים של הישיבה
כגון יום ירושלים. ימים נוראים. אירוח מבחוץ.
5. נוכחות בתפילות.
בהערכה גסה באחוזים.

לצורך טיפוח הישיבה שלי.
אין צורך להזכיר איפה אתה לומד.
אוקיאנונימי (2)

1. אנחנו שוטפים בתורנות, יש מכונה רק לבשרי,

באמצע שבוע יש עובדת מטבח שמארגנת את האוכל, התורנים עוזרים לה קצת,

בשבת הכל אנחנו, אבל אוכלים (בשבת) בחד פעמי.

2. יש מקומות קבועים אין אחראי ב"מ באופן רישמי.

3. בגדול יש  ב 9 שיעור קצר באמונה\מוסר לחלק מהשיעורים. ב 12 שיעור עיון,

בהפסקת צהריים יש לפעמים שיעור, ב 6 וחצי שיעור אמונה לכל שיעור, ב 10 בלילה יש לפעמים שיעור.

4. לא הבנתי

5. באזור 60 אחוז, אבל הרבה קמים למניין אחר (לא של הישיבה) ב 8.

 

בהצלחה! 

יאללהנער גבעות מצוי

1. עובדים, אני חושב אחרי כל ארוחה.

2. אין תורנים פעילים. יש מקומות קבועים.

3. 16:30-19:00 של חול. כל השאר קודש. י"א-י"ב 3 שעות חול.

4. ר"ח, יומי ירושלים והעצמאות, פורים וחנוכה. 

5. בתחילת שבוע 96%, ובסופו 88% בערך. 

יא דג מדברים פה על ישיבות אמיתיות! (בפרט גבוהות)...נחמיה17


אנחנו יותר קטנים (ת"מ) מהרבה ישיבות, מניסיוןנער גבעות מצוי


?, בפרטי.נחמיה17


עונה:בן-ציון
1. צלחות וסכו"ם- כל אחד לעצמו. כלי הגשה- בוקר וערב ושבתות- תורנים. צהריים- עובד של הישיבה. הכל עם עם סקוטצ'. תורנים שוטפים כלים, מגישים ומפנים, מנקים שולחנות, מטאטאים או שוטפים רצפה.
2. כל אחד תופס מקום פנוי בתחילת השנה, וזה מקומו לשאר השנה.יש, אחראי על הספרים.
3. שיעור ראשון אחרי א. בוקר, בהלכה או מוסר ע"י הר"מ של כל שיעור. פעמיים בשבוע שיעור הלכה או תנ"ך של ראש הישיבה מיד אחרי התפילה. אח"כ סדר בוקר, שיעור עיון, אחרי מנחה יש שיעורים לפי שיעור או חברותות בוגרות, בערב סדר בקיאות.
4. ימים מכוננים בהחלט, חוויות חשובות שנשארות.
5. לא יודע להגיד. יש גם מניין נץ, ומניינים אחרים.
אצלנו...אנונימי (3)

1. באמצע שבוע-עובדים שוטפים כלים. בשבתות-יש מחזור התורן שמקבל 800 ש"ח לשבת.

שוטפים במכונה.

ויש תורנים מכל הישיבה לערוך שולחנות לארוחה הבאה.

2.יש מקומות קבועים.

אין אחראי בימ"ד אבל יש ספרן.

3.עד 13:00 גמרא עיון הפסקת צהרים, עד 17:00 בקיאות ואז שלוש שיעורי תיכון.

4.?

5. 95%

 

אענה ממה שהבנתיאנונימי (4)
1. יש תורמים בשבתות וארוחות ערב ששוטפים במכונה יוצא שלוש תורנויות בשנה לתלמיד בעיקר לשטוף כלים
2. יש מקום קבוע בבית מדרש לפי רשימה שהאחראי מקומות תולה בנוסף יש אחראי על הספרים בבית מדרש
3. 11 וחצי בימים שני ורביעי שיעור עיון בשלישי ב3 ורבע שיעור כללי ושישי בבוקר שיעור עיון בימי שלישי בערב יש שיעור על הסדר ערב בשמונה וחצי בנוסף מחמש עד שבע יש שיעורי מחשבה מוסר ותנך למי שמעוניין אם רבנים קבועים או מרצים מתחלפים
4. רוב האירועים המיוחדים בישיבה, ראש השנה וכיפור חנוכה פורים שמחת תורה חגי אייר שבועות כמעט הכול חוץ מפסח וזה ממש סבבה
5. יש באזור ה75 אחוז פחות או יותר (בעיקר פחות בגלל האברכים)אבל יש שטיבלך דקה וחצי מהישיבה עם תפילה כל 20 דקות
אצלנו -מרדכי
בס"ד

1. יש שותף קבוע לבוקר וצהריים וערב התורן שוטף.
2. מקומות קבועים כאשר כל אחד תופס לו מקום בתחילת שיעור א'.
3. סדר הלכה מיד אחרי שחרית, אחרי א. בוקר שיעור באם הבנים שמחה ואז סדר עיון עד אחת ובסופו סדר מוסר של רבע שעה. בשלוש מנחה ואז סדר בקיאות כשבתוכו משולבים שיעורים בתורת הרב קוק, א"י, חסידות ועוד. אחרי ארוחת ערב יש רבע שעה סדר לימוד על ענייני התפילה (מומלץ!!!!!), ערבית, סדר משנה קצר ואז סדר ערב שהוא מוקדש למסכתות קצרות שמטרתו להתחיל מסכתות ולסיימם כך זה נותן חשק רב יותר ללמוד כאשר רוכשים מסכתות.
4. אירוע טו בשבט גדול, הילולות לרבנים ועוד...
5. נוכחות כמעט מלאה.
עונה על חלק מהשאלות ב2 ישיבותנחמיה17

ישיבה גבוהה א'-

1- ישנה אפשרות לסכו"ם רב פעמי, צלחות כל אחד לוקח  ושוטף  (ידני כמובן...)
תורנים מסדרים את החד"א בשבת......

2. יש מקומות קבועים

3. לא הבנתי את השאלה- יש מערכת קבועה עם לוח לשיעורים משתנים....
4- סעודת מצווה ,דברי תורה, והולכים לר"מים ימים נוראים- כולם בתפילות......

5- יש כמה מניינים בשבת- הרבה אם לא הרוב- מניין א'. ביום חול- הרוב במניין המרכזי..... (אין הרבה כ"כ שהולכים למחוץ לישיבה. הכי גרוע 9% נראלי...)

ע"כ ישיבה גבוהה א'!

 

ישיבה קטנה בה למדתי....

1- חד"פ...
יש תורני שבת א'  מהם שוטף כלים בשבת לארוחת הבוקר וכו'..  תורני חד"א- מנקים כל יום את החד"א אחרי הארוחה, מפנים לחם לפחלחם (בשמיטה- יש מקום לקדושת שביעית ליד כל שולחן בעיקרון אבל התורנים הם ה"מאספים"....

2-  מקומות ישיבה קבועים לרוב לא משתנים יותר מדי בפרט המקומות שלתפילה (לא אותם  מקומות...)

3-

 

7:15- שחרית
איזור 8:15- גומרים שחרית (בימי ב' וה'- 8:30 ככה....)- ארוחת בוקר.  (לחלק מהשיעורים שיעור אמונה בימים משתנים)

9:15- עיון (שיעור וסדר)

(11:00- הפסקה-חצי-רשות ל15 דק'...)

13:00- ארוח"צ+הפסקת צהריים
14:30- סדר נ"ך
15:00- מנחה
איזור 15:30 (היינו אחרי מנחה)-  סדר צהריים (לשיעורים הנמוכים -  שיעור וסדר)

(17:00- הפסקה-חצי-רשות ל15 דק')

18:30- סדר הלכה (בימים מסויימים שיעור אמונה, משתנה בין שיעורים)

19:15- ארוחת ערב

20:00- סדר מוסר  15 דק' (לחלק מהשיעורים שיעור אמונה בימים משתנים...)

20:15- סדר ערב (חובה. כמובן.)

21:15- ערבית
איזור21:45 -נגמרת ערבית. וזהו....


4.אירועי הישיבה- מארחים אורחים מזדמנים, בוגרים וכד'... משתנה באיזה יום(ימים נוראים- ר"ה בבית, יוה"כ- אשכנזים בישיבה. שמיני עצרת- ישיבה)

5. נוכחות בתפילה- הולך ומשתפר...  הרוב, זה בטוח! אני מעריך כ80%.....

מעניין זה שיר מדבר
1. בבוקר שוטפים לעצמנו. צהריים שוטפים עובדי המטבח (מדהימים ונפלאים שאנחנו בקשר טוב איתם) ובערב יש 2 אברכים (בד"כ) מהישיבה ששוטפים ומארגנים כעבודה בשכר. חוץ מזה לכל ארוחה יש תורנים שמארגנים את כל המסביב. בשבתות - בער"ש שוטפים הכל, בשבת בבוקר משאירים למוצ"ש (הכנה מקודש לחול וכו') ובמוצ"ש עובדים כמה חבר'ה בשטיפה בשכר.
2.מקומות קבועים. אין בהגדרת התפקיד אחראי בית מדרש, הגבאים מתעסקים במה שצריך.
3. מלבד שיעורי עיון, יש שיעורים כלליים מראשי הישיבה פעם בשבוע, שיעורים בשעות אחה"צ לקראת סוף סדר ערב בכל מיני נושאים (תנ"ך, כוזרי וכו') ויש עוד שיעורים יותר קטנים, שמיועדים לשיעורים/חבורות לימוד ספיציפיות בכל מיני נושאים - לפני סדר בוקר בעיקר, אבל גם באמצע היום.
4. ימים מאוד מיוחדים ובעלי משמעות. בתור מי שאחראי על להקת הישיבה בשנתיים האחרונות השמחה מאוד עוצמתית וחיה - יום העצמאות, פורים וכו'. כנ"ל ימים נוראים בדרכם שלהם.
5. האמת שאני מפחד להעריך, בעיקר כי אני יושב בחלק הקדמי ביותר של ביהמ"ד ולא תמיד שם לב כמה מלא מאחורי, וגם כי אמנם לא כולם מגיעים ב"הודו", אבל כן מתמלא תוך כדי. באופן כללי - נוכחות טובה+-, אני מאמין.

פשוט מאודכהנא צדק!
א. חדר אוכל ושטיפת כלים: תורנות כל שבוע 4 אחראים אחרי כל סעודה שהכלים יהיו שטופים (הריים וערב במדיח) וחדר האוכל נקי ומסודר.
ב. מקומות בבית המדרש: יש מקומות קבועים לכל הבחורים, כמו כן יש אחראי בית מדרש שאחראי לדאוג לכך שהספרים יוחזרו למדפים, אחראי על בעלי קריאה, חזנים, חילוק תפקידים שונים בתפילה, הדלקת אורות במשך כל היום (מלוח חשמל) ועוד דברים).
לוז שיעורים: לא הבנתי את השאלה, אבל אנסה לכתוב משהו שאולי יענה לשאלתך, 7:00- 8:15 שחרית, לאחר מכן לימוד של 7 דק שניים מקרא. ארוחת בוקר עד 9:10. לאחר מכן שיעורים וסדר בוקר (גמרא עיון) עד 12:30, ארוחת צהריים והפסקה אוכה עד 13:45. לאחר מכן מנחה. 14:00 שיעור וסדר בבקיאותעד 15:45. ואז 4 שיעורי חול עד 18:45. ארוחת ערב עד 19:30, ומאז עד 21:00 סדר ערב בקיאות חובה וערבית. לאחר מכן משתחררים ועושים מה שרוצים- ישנים, פעולת מדריך, מדברים ומבלבלים את השכל...
ד. ימים נוראים: בישיבה חובה.
שמחת תורה בישיבה.
ימי שישי: יוצאים להפצות בעיר ולהתנדבויות.
חנוכה: מדליקים את העיר (מחלקים חנוכיות וכו)
פורים: בישיבה בלילה חובה ביום רשות.
צומות: לומדים עד 12:30.
יום העצמאות: בלילה. בישיבה,ביום בבית.
יום ירושלים: ריקוד דגלים בעיר (לא בירושלים).
נוכחות בתפילה: חובה (כמובן) 80% מגיעים. אלא אם כן נוקטים באמצעים כגון מי שלא מגיע לתפילה כף לבית עד שהוריו באים לחתום בישיבה שהוא יקום מכאן ולהבא.
זה ישיבה ליטאית עם משגיח או לא ישיבה גבוהה והסדר?סמיילי...


הוא כתב שיש לימודי חול, אז זה תיכוניתברגוע


ישיבה תיכוניתכהנא צדק!


תהיה הכי טוב שאתה יכול בלי קשר לישיבות אחרות!!!חבר (מארתור)

תשפיע ותשאף למה זה קשור מה אחרים עושים??

ככהסמיילי...אחרונה

1. תורנים שוטפים כלים (מאידיאל! הראש ישיבה אמר שיכלו להביא מישהו שישתוף את הכלים אבל בכוונה אנחנו - עובדים על המידות בפועל!) תדירות של איזה שלוש פעמים בשנה, שבוע תורנות של שטיפ כלים הוצאת אוכל והחזרה ניקוי החדר אוכל.

2. כן, יש גבאי, אחראי על התפילות והספרים אני חושב. ויש תורנות החזרת ספרים בין הישיבה כשכול יום מתחלף התורן.

3. אני אכתוב על השיעורים שמעבר (לא על השיעורים שיש כל יום):

ראשון 20:30 ברכת שלום -ראש הישיבה

שני 18:00 הלכה - ראש הישיבה

שלישי 19:00 מוסר 19:30 ליקוטי מוהר"ן - ראש הישיבה

רביעי 20:00 אורות הקודש - ראש הישיבה

חמישי 13:30 הלכה - הרב בנימין שטיין

חמישי 22:00 זוהר - ראש הישיבה

חמישי 23:15 תניא - ר"מ מהישיבה

שישי בבוקר:

08:45 הלכות שבת - ראש הישיבה ובמקביל תניא עם ר"מ בישיבה.

בנוסף יש שיעור ביום שני בצהריים לא זוכר בדיוק.

4. ביום ירושלים נוסעים לשמואל הנביא ולכותל וביום העצמאות רק לשמואל הנביא. פורים ודאי בישיבה. סעודת פורים. יום כיפור שני מניינים ספרדי ואשכנזי. ראש השנה במירון. (הישיבה נוסעת למירון)

5. במנחה הרבה. שחרית לא חושב שכזה הרבה, כי התפילה בנץ ולא תמיד מצליחים לקום. ערבית יותר משחרית אבל לא כמו מנחה.

 

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך