ילד בן 3.5 שמצמיח לי קרניים!!!!אנונימי (פותח)

הבן שלי שיהיה בריא מאז שהיה קטן והתחיל ללכת היו לו כל מיני דברים שמתעקש על דברים.

 

בעיקר כשאנחנו הולכים בדרך ופתאום אין לו כוח אז משתטח על הרצפה ולא מוכן לזוז. בוכה וכו'.

 

כנ"ל גם לגבי עלייה במדרגות(קומה גבוהה). באמצע הדרך מתעצבן ומתיישב לו ולא מוכן לזוז.

 

עכשיו כשגדל הקטע שהיה עושה בדרך עבר אבל יש לו דברים אחרים.

אנחנו יכולים ללכת הכל טוב ויפה, איך שאנחנו מגיעים לבניין הוא פתאום נעצר ועושה פרצוף כועס.

 

ולא מוכן לזוז.אני שואלת אותו מה קרה, והוא לא עונה.

אני מרגישה חסרת אונים כי כל מה שאומר כדי לשכנע אותו לזוז לא יעזור.

אני מרגישה כאילו הוא מנצח כי בעצם אין לי שום דרך לגרום לו לזוז.

אני לא רוצה כל הזמן להבטיח לו הפתעות על מנת שיעשה מה שצריך אז אני מוצאת את עצמי עומדת מתוסכלת ועצבנית בלי יכולת לעשות משהו.

 

יש לו גם קטע שהוא נהיה תוקפני כלפי אנשים זרים. לא אלים ח"ו אלא לא תמיד הכי חברותי.

לפעמים אנשים יכולים להגיד לו בחיוך "שלום חמוד" וכו' והוא בתגובה:פרצוף זועף ו"דדדיייי"(די!)

או כל ביטוי לא מזמין אחר.

 

גם מזה אני שיא המתבאסת כי הוא ילד ממש מתוק אבל בזמן האחרון אימץ לו התנהגות כזאת לא נחמדה- שמרחיקה אנשים ומפחדת שיתמיד בזה.

 

כמה שאנחנו לא אומרים לו שזה לא נחמד לאותו בנאדם, זה לא נעים לו\איךך היית מרגגיש אם הייתי אומרת לך כך וכך?\ מתעלמים-כלום לא עוזר.

 

גם עכשיו חזרנו והוא לא רצה להיכנס לבבניין ואז פשוט ברח לי ועשה עיקוף מסביב לבניין ונכנס מהכניסה השנייה.

אחר כך בקומה מסויימת ישב ולא רצה לקום. אני המששכתי לבית והשארתי דלת פתוחה ואז הוא בכה(לא נעים מהשכנים)

לקח לו איזה 10 דקות שישב בחוץ עד שבשלב מסויים פשוט יצאתי וגררתי אותו הביתה מהקומה שלנו.

הוא נכנס וכמובן בכה בכי תמרורים. שמתי אותו בעונש(בחדר שלו)

מה לעשות איתו??? ה ממש מתסכל אותי המצב הזה.

 

הרבה פעמים בערבים אני גם לא יוצאת איתם מהבית כי כמה שהוא חמוד בבית בחוץ פתאום הוא יכול להחליט שהוא לא רוצה לחזור הביתה ולהיעמד. ואין דרך לשכנע אותו ואני פשוט עומדת כבולה ובהלם.

 

סליחה על האריכות ותודה על תגובותיכם!!!

אני לא יודעת מה להגיד, חוץ ממה שאמא שלי אומרת:אנונימי (3)

איזה נס שיש לי מטפחת, ככה אני יכולה להחביא את הקרניים שאתם מוציאים לי, ולהראות כאילו שפויה...

חחחחח הצחקת אותי!!חמודה אימא שלך...אנונימי (פותח)

אבל קשה לי לצחוק בסייטואציה כזאת, מעלה לי תפיוזים מבפנים למרות שמשתדלת לשמור על קור רוח

כלפי חוץ...

מזכיר לחלוטין את הבת שלי!!kit
היא בת שנתיים וחצי. וכל בנאדם שלא מוצא חן בעיניה היא עושה פרצוף כועס ומפחיד ולא מוציאה הגה מהפה. היא עושה את זה כמעט לכל אחד אפילו עם המשפחה הקרובה. כבר שאלו אותי אם יש לה בעיות תקשורת אבל מכיוון שבבית ובגן היא משוחררת וזורמת אני לא דואגת ופשוט לא מתייחסת היא כזאת וזהו ועוד יספיקו להכיר עד כמה היא מתוקה. לדעתי פשוט אל תתיחסי. בקשר לעצירות בדרך זה באמת קטע קשה והיא גם עושה את זה הרבה. אם זה בבנין אני עןלה הביתה ומודיעה לה שהשארתי את הדלת פתוחה כמובן שהיא צורחת אבל בסוף היא עולה. ושהשכנים יחשבו מה שהם רוצים. אם זה ברחוב אולי תלכי עם עגלה? או שתרימי אותו בכח ותקחי אותו הביתה? העיקר שתזכרי שזה גיל קשה אבל עובר בסוף!
תודה עלל התגובה. ברחוב ב"ה הוא כבר הרבה פחותאנונימי (פותח)

עושה את זה_(היה יותר כשהיה בגיל של ביתך-גיל שנתיים המדובר..) אבל במדרגות כמעט באופן קבוע.

גם כשחוזרים מגן משחקים וכבר מיצינו-לא תמיד זה יעבור חלק..

העניין שיש לו גם אחות קטנה שעוד לא הולכת אז אני מרימה אותה כך שאינמצב להרים אותו בכוח.

 

הקטע של המפגש עם זרים- כמה שאני מנסה להתעלם  זה באמת מתסכל-נותן הרגשה ממש לא טובה.

 

סתם לדוגמא פגשנו את המטפלת הקודמת האהובה והוא עשה לה פרצוף כזה ואמר לה משהו לא נחמד (בסגנון של "די"- לא זוכרת במדויק)

הקטע שזה ממש מבאס, כאילו אני יודעת שהיא מודעת ל"התקפים" האלו- זה התחיל בחודשים האחרונים של השנה שהסתיימה אבל זה עדין   לא נעים.

 

גם אין מה לעשות- זה רושם ראשוני ובגדול הוא ילד מקסים וחכם(מראה את זה בבית ובחוץ לא כ"כ) אבל מ-איך שהוא מתנהג זה מה שמתרשמים. וכ"כ חבל לי שזה הרושם שהוא יוצר על עצמו יחד עם תחושה לא טובה לאנשים שמולו.

 

מה עושים??

האמת? אני במקומך הייתי ממעטת ביציאותיראת גאולה
לא שווה את המעמסה והקושי של החזרה.
זה מה שאני עושה לצערי אבל לפעמים זה מבאסאנונימי (פותח)

יש הרבה זמן פנוי אחה"צ ואחרי שעתיים של משחק בבית עדיין יש זמן שהייתי רוצה לצאת קצת לאוויר,

שיתפרק לו קצת בריצה ומשחק במקום פתוח. הרבה פעמים מסתכלת עליהם ומזה בא לי להוציא אותם ואז כשחושבת על מה יכול לקרות-מוותרת. גומר לי את הכוחות ומביא אותי לעצבים.

 

לפעמים אני בכל זאת יוצאת למרות הקושי וזאת כדי איכשהו להתמודד עם הבעיה ולא לוותר על  דברים אחרים.

תודה, אשמח לעצות נוספות!

אשמח לעצות....מבעלי נסיון ובכלל...אנונימי (פותח)


סביר. ב.יעבור. (ג. לא אוהב זרים. ויש בזה מעלה. בכ"מ יש לחנך העני ממעש
גם הבת שליקייט מידלטון

לי עזר מאד הספר של הרב יעקובזון - אל תחטאו בילד

וכשהיא היתה עושה את זה - הכי חשוב לא להבהל (ולתת לו לשלוט עלייך) לא להתעצבן ולכעוס (ולתת לו לשנות את מצבי הרוח שלך)

אלא להשאר רגועה, זה קודם כל.

אם את יכולה להמשיך לעלות - נניח במדרגות - את יכולה לומר לו ברוגע שאת עולה ומחכה לו בבית.

אם הוא בוכה - זה בסדר גמור, ונעים מאד מהשכנים ומכולם, אם למישהו יש בעיה שיטפל בו.

אם את לא יכולה להשאיר אותו - להרים אותו על הידיים ולהכניס.

ואם הוא בוכה - לא לשים בעונש, הוא לא עשה דבר אסור, או חריג.

אפשר להבין אותו, ולומר שזו לא דרך

ראיתי כבר כמה המלצות על הספר,אנסה להשיג אותואנונימי (פותח)

בע"ה.. זה ממש קשה (וגם לא יודעת אם הכי נכון) להישאר רגועה כשהוא בעצם כובל אותי. לדוג' כשאני אומרת לו בוא נעלה (סופי.) והתינוקת על הידיים (ולפעמים גם בלעדיה) והוא פשוט אומר לא ונעמד בעקשנות.

עכשיו, נראה שאין דרך להזיז אותו ומנגד עצם זה שאני עומדת שם נראה לי כמו "ניצחון" שלו.

אני יודעת שאני לא בתחרות אבל הייתי רוצה שהוא יקשיב כי "אמא אמרה" ואמא עייפה וככה החליטה.

 

וזה מחרפן כשלא. במדרגות יש לי פחות בעיה כי אני באמת עולה ואומרת לו שיצטרף ולא מזיז לי מהשכנים מרןוב שאני עצבנית

אבל בחוץ זה יותר בעיה כי מפחדת שייכנס לכביש וכו' אז לא יכולה להשאיר אותו...

אין לי נסיון אבל זה נשמע לי שהוא עושה את ההצגותחדשה ישנה
בבנין כי הוא עייף. אולי כדאי לנסות לצאת לשעה במקום לשעתיים.
בקטע הזה יש לו כאילו פיוז קצר שמילה לא במקום מבחינתואנונימי (פותח)

והוא נעמד ונכנס למצב "עקשן". לא קשור ליציאות וכו'... אבל לפעמים באמת נובע מעייפות- גרים בקומה גבוהה בלי מעלית..רק שהוא לא אומר מה מפריע לו אז אין לי איך לעזור לו...

אולי לדבר איתו על זה כשהוא רגועחדשה ישנה
בבית בנחת, תסבירי לו שאת רוצה לעזור לו אבל לא יודעת מה הוא רוצה.. ושיש לו פה כדי לדבר וכן׳..
אני ממליצה כאמאנשואה+2
כמה שפחות משחקי כוחות.. הכוונה כמו שהוא עושה לך בקטע של הבניין . אמא מולו ומי ינצח את מי. אני חושבת שכדאי לנסות גישה אחרת כמו להכין את הילד לכך שהוא עולה לבית כי לאמא אין ידיים פנויות או מי יעלה ראשון(זה ממש מדליק אותם התחרות) לומר לו תעלה לבית מהר מהר ותקבל הפתעה. נכון שזה נשמע כמו שוחד ולמה לתת לו פרס על דבר מובן ... בעיניו זה לא ככה . בכללי לחשוב איך לעודד אותו לדברים טובים בלי עונשים. כמובן שצריך גבולות ברורים ...אבל זה עצות שלי ובהצלחה. גם לומר לו מראש אנחנו יורדים לגינה רק אם אתה עולה איתי ביחד אם לא לא נרד. זה מאוד משכנע ומארגן את הילד לבאות.
אני עושה את זה כמעט לפני כל יציאה. אומרת לו שהוא ילד בוגראנונימי (פותח)

ושיעלה יפה בכל מיני צורות אבל... לא תמיד צולח..,

נסי להבין מה קשה לופאז
יותר להסתכל על הכיוון הזה ופחות לנעים מהשכנים/מישהו שלא נעים לו מהפרצוף

לנסות להבין ולשאול אותו:
מה קרה? משהו מציק? נבהלת?
אני רואה שקשה לך, מה יעזור לך להתגבר? חיבוק? יד?
לחילופין אם אין שיתוף פעולה ואת רואה שזה פחות משהו שקשה לו
ויותר נסיון לנשיג משהו בדרכים עקלקלות או לנסות, תגידי לו שאנחנו מתקדמים, בא חמוד תן לי יד אנחנו הולכים.
אם לא בא להתקדם.

רוב הילדים בשלב הזה באים מתישהו .
ואלה שלא זה בעיה
^^^תגובה נכונהבת 30

לפעמים אם מראים אמפתיה, הילד מקבל כוח כי הוא מרגיש שמבינים אותו.

עוד רעיונות: ליצור מראש מצב שיגרום לו לרצות.

נניח, עוד לפני שמגיעים לבנין, להגיד מראש שהוא יקבל איזו הפתעה נחמדה כשנגיע. (ואז המטרה של לקבל משהו מגמדת את האמצעים...)

או ליזום הפעלה שתעשה את המשימה קלה יותר:

תחרות- מי מגיע ראשון, או בא נראה לאן תגיע עד שאני מגיעה ל10.

לילדה שלי, באותו גיל אני לפעמים אומרת לה בצחוק "לדעתי, את בכלל לא יודעת ללבוש חולצה לבד...",ואז היא רצה לעשות את זה כדי להוכיח לי שהיא יכולה. אז אולי אפשר משהו בסגנון. או לחילופין:" אתה חושב שיש לך כל כך הרבה כוח שיספיק לך לעלות עד למעלה? באמת? וואו. בא נראה."

בקיצור- להפוך את הקושי למשימה מאתגרת, נחמדה ששכרה בצידה...

 

יש גיל כזה.. לא להלחץ..;ׂ)~א.ל

כשהוא משתטח תאמרי לו בלי כעס.. בלי רוגז..

ממקום אמיתי:

עכשיו אתה קם, כי אמא מתקדמת וחבל שתשאר מאחור.(לומר את זה ולחזק בפנימיותך את האמונה שאכן כך יהיה)

לא קם?

את מוזמנת ללכת, ולא להסתכל לאחור מגניב לרוב זה עובד וברגע שהם רואים שאת מתרחקת הם אוטומטית מתקרבים

וכשמגיע הילד,

לא לומר:

אתה ילד כך וכך/ לא יפה איך שהתנהגת

לומר: איזה יופי, שיש לי ילד כזה נבון וחכם, ובוגר

שמתעודד מהר ועוזר לאמא לסיים את הקניות/ הטיול/ ההגעה הביתה

מגיע לך חיבוק/ נשיקה

 

לגבי אנשים זרים- לא הייתי לוחצת עליו

עושה פרצוף לא נעים? 

ממשיכים הלאה, לא אומרים מילה.. מחייכים אליו ונותנים חיבוק

וכשהוא מגיע הביתה,

שואלים: איפה החיוך שלך מסתתר?

אני חושבת שהוא נמצא שם בתוך הכיס?

לא?!

אז אולי מאחורי האוזן?

בוא נחפש אותו..

ולהראות לו, ב-פנים, איך נראה פרצוף מחייך וכמה נחמד להסתכל על פרצוף נעים שכזה.

רק מהדיבור הזה הילד כבר מתעודד ומחייך,

ומשנה גישה..

 

לא לשדר לו שהוא חריג ובעייתי.

הוא אהוב,

עם ולמרות בחירותיו.

 

בהצלחה יקרה!!פרח

ממש מוכררוית 87אחרונה

דברים דומים קורים להרבה מהילדים, לפעמים זה ממש מתסכל רוצים כבר להמשיך ופתאום הילד מתחיל עם הקריזות, אין לי פתרונות קסם אבל דבר אחד חשוב כמה שאפשר לנסות להיות רגועה ולגלות כמה שיותר הבנה לילד, כשלא הצלחת ואבדת את העשתונות אל תכעסי על עצמך זה קורה לכולם זה ממש לא אומר שאת אמא לא טובה.

מחפשים קהילהאבא פגום

אנחנו הורים ל 7 ילדים גרים היום בשכירות ברמלה, בגרעין התורני ומחפשים להשתקע במקום עם קהילה תורנית אבל לא לוחצת. בגלל שאני עובד בבני ברק, מחפשים מקום שמצד אחד המחירים עדיין שפויים ומצד שני לא רחוק מידי מהעבודה. חשוב לנו קהילה תורנית שמשקיעה בילדים ונוער.

נשמח מאד להמלצות ☺️

ילגים מפרק א וצוואהיל 000

לא מצאתי פורום מתאים מקווה שפה אפשרי

שלום  בעלי נפטר יש לו ילדים קודמים

לנו משותפים

הכל היה בסדר לא ראיתי את זה בא

סעדתי את בעלי בזמן שילדיו קודמו בעבודות


אימא שלהם הילה חכמה הגיע חטפח בו בבית חוליל לגבות טת הילדים מול המשפחה שלא תראה שלא באים

ואני לא יכלתי לעבוד

כי גם לא רציתי בעלי קודם להכל


מבעל חזק שלא היה חולה  אף פעם לא ראיתי אותו שוכב עם חום או משהו דומה לא כדורים כלום

עובד פיזית קשה כל חייו

לא יכולה לפרט הכל

שמר הכל בפנים עד שהגיע למחלה ומהר הלך

ילדיו רצו מידע על כל  דבר

על עורך דין שמטפל אפלו אני ובעלי לא התענינו

לא הבנתי מה ילד שבקושי רואה את אבא שלו מתענין בקצבה

מאשים אותי שאני יודעל אל כל המידע

אין לי תו ירודה לא נותנים מידע  גם לאישה

אבל הם בשלהם


עכשיו הכל מובן הכינו את הקרקע

ילד שכל חייו לא הספיק לו מה שנתן רצה עוד

עגשיו מרגיש שיכול להכניס לי

אני לא בתחרות


הם יושבים מולי ומחלקים  את הבית

החלק שהם לא הבינו שאטאמטית הבית נאשם על שמםץ מי שמדריך אותם מהמשפחה לא מבין ולא אמר להם

הם אמרו לא נוציא אותך מהבית


לא בטוב לב,בהתנשאות

פה שתקתי


שאני רצתי עליו בעלי עבד ואני נלחמתי לקנות אותו כן מפרנבס עיקרי

כי לא היה שעות בבית וכל עול הבית היה עלי עד שהתמוטטתי בעבודה


ועבדתי פחות

לא היה לו עזרה משום צד

המשפחה שלו ידעה על מצבו הקשה

ולא באו לבקר פעם אחת

לא יצאו לקפה או שהבאו אליהם

רק רצו שנפכש במסעדה פעם בחודשים

 אבל הוא לא יכח רצו לעשות וי

התנהגו אלי לא מכבד בבית חולים

קראו לי בשמה של,גרושתו


ולא אמרתי כלום

בעלי גוסס והם אבים איתי מולו

שתקתי

אבל הילדים שלו איתם יד ביד

אז גם אני שינתי את גישתי ואהיה בקשר עם משםלתן גם לי יש,ילדים

אימא שלהם השחקנית הראשית פה

הראתה לי שהיא איתי

ותקעה לי סכין בגב חיממה את הילדים שלא מבינים הרבה

על התערבות בכל נישא


לקחה את הפיקוד על משפחת בעלי לא ידעתי שהיא כל יום מדווחת עלי היתה מגיעה כאלו לעזור

ומדווחת הכל לא הבנתי למה המשפחה שלו לא מתיחסת

אלי

אני איתו בכל הטיפול והם  לא מתיחסים אלי רק לגרושתן אפלו קוראים לי בשם שלה


בשבעה היא לא יכלה לראות שברים חברים של בעלי הכל  רצתה לדעץ להתערב


 היום הילגים שלו מתנהגים אלי כאלו זהו

הוא מת את כלום

רוצים את חלקם לא  מוותרים על כלום


אני לא גרה בבית ויש להם פה זכות


הכי כאב לי שהם התנתקו מאחים שלהם

ובקשר טוב עם המחה שלא ביקרה את האבא כי הם בדיור כמוהם

לא הבנתי איך אני הרעה פה

מה עושים אין לי עורך דין כל מי שהגעתי אליו לא היה בטוח במצב

חיבת עורך דין שיתן לי בטחון

אין פה מיילוינים אבל יש לי ילדים קטנים ואני לא בריאה מצבי לא ממד טוב נםשי פיזי


מצטערת לשמוע על בעלך ועל המורכבותנעמי28אחרונה

תפני לעורך דין.


לחוק לא אכפת מרגשות ומי מסכסך.

אם מגיע להם, מגיע להם, מה ששלך יהיה שלך בעזרת עורך דין טוב שישיג לך אותם.

פרסום הנסחן120

שלום וברכה,

חשוב לי מאוד לשתף בנס עצום שנעשה לנו.

לביתי הקטנה חולשת שריר בעין הגורמת לפזילה, לאחרונה הפזילה החמירה ונוירולוג מומחה הפנה אותנו לבדיקת הדמיה של המוח בהרדמה.

הילדים הם האוצר הגדול ביותר שלי והתפללתי לבורא עולם שיעזור לי לחזק את הביטחון והאמונה ולהילחם בפחד ובחששות שהרי הכל מאיתו יתברך מאבא מלך העולם.

ב"ה הבדיקה חזרה תקינה וקיבלנו את התוצאות מבלי להמתין את כל זמן ההמתנה המקובל.

"הודו לה'כי טוב כי לעולם חסדו" תודה רבה ריבונו של עולם,

כמה חשובה ויקרה הבריאות , כלום לא מובן מאליו .

בתפילה  לבשורות טובות ישועות וחיזוק הביטחון והאמונה והקשר התמידי לריבונו של עולם והבנה והכרה בכל הטוב שבורא עולם עושה איתנו.

עבודה סמינריונית על ליקויי למידהEva

שלום רב,

שמי חוה.


 

אני בהחלט מבינה שהפורום הזה לא בנוי לשליחה של שאלוני מחקר, אך אני לא יודעת לאן עוד אפשר לפנות.


 

אני והשותף שלי לכתיבת עבודה סמינריונית מפצים את השאלון מחקר שלנו כדי לסיים בהצלחה את לימודי התואר הראשון באוניברסיטה הפתוחה.

אנחנו מחפשים אנשים עם ליקויי למידה אשר מתבטאים בדיסלקציה או בדיסגרפיה או בדיסקלקוליה, אשר מילאו להם 18.  


 

אנחנו צריכים עוד 21 תשובות של אנשים עם ליקויי למידה לשאלון שלנו, אשר בוחן את ההשפעה של לקות למידה על תפיסת מערכות יחסים מקוונות (משפחתיים / חברתיים / תעסוקתיים) שנוצרו ברשתות חברתיות ובדידות חברתית.


 

האם יש בקרבתכם אנשים שיש להם ליקויי למידה ומעוניינים להשתתף במחקר או שאתם עצמכם עם ליקויי למידה שפירטתי בשורה למעלה?

אולי אתם מכירים מקומות לאן אפשר להפיץ את השאלון שלנו?


 

אם כן, אנחנו נשמח לכל עזרה אפשרית.


 

השאלון אנונימי וקל. אנחנו נתנו זמן מענה עליו עד 30 דקות, כך שלא צריך למהר לשום מקום ולהילחץ מהגבלת זמן.


 

קישור לשאלון: השפעה של לקות למידה על תפיסת מערכות יחסים מקוונות (משפחתיים / חברתיים / תעסוקתיים) שנוצרו ברשתות חברתיות ובדידות חברתית


 

תודה רבה לכם בכל מקרה.


 

יום טוב ונעים לכולם.

 

עוד הרבה ועוד קצת בבת אחתEvaאחרונה

אנחנו צריכים עוד 20 תשובות מאנשים שיש להם לקויות למידה המתבטאות בדיסלקציה, בדיסגרפיה או בדיסקלקוליה!


תעזרו לנו לסיים בהצלחה את תואר ראשון.


תודה רבה. יום טוב.

השבת אבידה - כלבי האסקי סיבירייהודיה מא"י
שני כלבי האסקי סיבירי נמצאו בהר כביר ביום שישי האחרון (חוה"מ פסח)

מי שיש לו רעיון למי הכלבים שייכים שיפנה אלי בבקשה באישי

אמהות לבנים עם אטופיק- יש תקווה לשרוול קצר בקיץ?שיח סוד

עד היום לבש ארוך בקיץ,

מסכן שכל החברים בגן עם קצר מרענן - הוא חם לו עם ארוך.

אבל כשהוא עם קצר בשרוול/במכנס הוא מתחיל לגרד כי זה נגיש…

עם השנים למדנו יותר להתנהל עם האטופיק ועכשיו ההתפרצות במצב סבבה

מפחדת לקנות לו מלאי של קצר ולהתבאס (מה שקרה קיץ אחד שפשוט מלא כסף הלך לחולצות שלא השתמש…)

לא יודעת להגיד כי כל החורף סתיו לבש ארוך


בקיצור, באיזה גיל כבר יכלתם לשים להם קצר בקיץ? אם בכלל…

משהו אחד- במזגנים בקיץ לא כזה חם....יעל מהדרום
לק"י

לילדים שלי היה, אבל לא זוכרת שגירדו הרבה.


ומציעה לך לשאול בפורום הו"ל, שהרבה יותר פעיל.

ואפשר לקפל לו את השרוולים ולבדוק איך זהיעל מהדרוםאחרונה
לק"י

אם העור בסדר והוא לא מגרד, לקנות לו גם קצר.

משפחה תורנית מחפשת יישוב קטן, קהילתיbula

עם קליטה פתוחה ודירות להשכרה

אשמח לרעיונות

באיזה אזור?פתית שלגאחרונה
מעון/משפחתון תורני מומלץ בהדר גניםאושי 9
בננו הבכור יהיה בספטמבר הקרוב בין שנה ותשעה חודשים. אנחנו אמורים לעבור להדר גנים, פ"ת. יש למישהו המלצות על מעון/משפחתון תורני ואיכותי?   הרף המינימלי, שתהיה למקום כשרות בשרית למהדרין. 
יש ברחוב בגין מעון חסידימתיכון ועד מעוןאחרונה
שנראה לי די מוצלח, המינוס העיקרי זה שיש בו המון ילדים, מנהלת ממש משקיענית ואכפתית

אולי יעניין אותך