שאלה לבנות: האם יש קשר בין פרסום תמונות ברשת ובין צניעות?תצ מנ הב סז

פצל''ש לצורך השאלה.

 

ננסח אחרת:תצ מנ הב סז

בת שמפרסמת תמונות של עצמה בפייסבוק וכד', האם יש בעיית צניעות או לא?

נימוק והסבר יועילו.

תודה.

התכוונת לתמונת פרופיל?זית שמן ודבש
לאו דוקא. תמונות בכלל. (פרופיל בלבד עוד מיילא...)תצ מנ הב סז


לדעתי כן636

זה קצת נראה מצחיק שמישהי מגדירה את עצמה דוסית צנועה וכן הלאה אבל מפרסמת תמונות שלה. לי לפחות.

בתור בעלת פייסבוק, אני לא חושבת שיש עם זה בעיהחופשיה לנפשי
כל עוד התמונות צנועות.
כן. מי שלא איכפת לה שכל העולם ילטוש בה את מבטיו פחות רגישה .אופית
יכול להיותתפוח יונתן

אבל השאלה הייתה ספציפית על צניעות. האם יש בזה בעיה של חוסר צניעות.

החידוד שלך,לא בטוחה שקלעת לכוונה שלו.אופית
אנשים מגיעים לשם עפ"י רוב לא כדרך היכרות מועדפת לכתחילה אלא בדיעבד.
אני חושבת שרגע לפני ההצטרפות למאגר מחפשי השידוך אנשים נוטים להרגיש פחיתות וירידה וזה לדעתי לא סתם.
א"א לומר שזה לא צנוע כי הרבה אתרים מלווים ע"י רבניםוכידוע אם אנשי הלכה מלווים ותומכים כנראה שאין בעיה ומיותר לומר שלא עוברים עבירה..
אבל מי שעוד יש בה רגישות בסיסית תרגיש חוסר נוחות שאלפי זוגות עיניים בוחנות אותה ,בדגש על בוחנות את חיצוניותה וזה שונה לחלוטין מללכת ברחוב לדוגמא.
הייתי אומרת שזה קשה אם מתעמקים בזה..
אני הבנתי שהוא דיבר על פייסבוק, לא על אתר הכרויות.תפוח יונתן

לפי הניסוח שלו, השאלה הייתה על צניעות באמת.

יותר גרוע כשזה בלי מטרה חשובהאופית
יש בזה משהותפוח יונתן


יפה. אבל התכוונתי פרסום בכללי.תצ מנ הב סז

לפירסום תמונה או שתיים באתר הכרויות, לפחות יש מטרה חשובה.

לדעתי כן ומאד.חירטוטא דלעילא

אפילו אם התמונות צנועות...

אין קטע לפרט למה. זה נראלי די מובן

אניammyy admin

רואה את השם של הניק שלך וקשה לי להתייחס ברצינות לתוכן שלך..

פעם לא הייתי רואה בעיה,נפשי חמדה
בשנה האחרונה התחזקתי מאד, גם בצניעות,
ועכשו הבנתי שכמובן מאליו גם חסמתי (שמי שלא חבר לא יכול לראות) כמעט את כל הפייסבוק שלי, והתמונת פרופיל היא בדכ או נוף או תמונה מאחורה. מסתבר שזה פשוט חלק מזה..
(או שאני משביתה אותו מפעם לפעם. חזרתי רק כדי לחפש דירה, זה הרבה יותר נח שם, מה לעשות..)
..ריבוזום

התחושה שלי היא שאכן עדיף להימנע, ויחד עם זאת, זה לא הדבר הכי משמעותי בעולם

כן ולאיוני
אם היא מפרסמת תמונות בשביל לקבל פידבקים (לייקים) וכו' אז אולי באמת לא צנוע

אם היא סתם מעלה תמונות לחברים שלה
או שיש לה תמונת פרופיל בשביל שיוכלו לזהות אותה וזה.. מה הבעיה?
מזהים דרך השורששטות
לא.בדרך אל האושר
כל עוד התמונות צנועות ומוגבלות בפרטיות רק לחברים (כמובן שלא מאשרים כל אחד)... אין שום בעיה לדעתי.
כן.~א.ל


בוא נשאל ככהtz1994
איך אתה מגדיר צניעות?
קיים קשר ועוד איך.חלושששש
******* טוב לראות שיש אנשים שמבינים שיש בפרסום תמונותתצ מנ הב סז

טעם לפגם. 

(פרסום תמונות של בנות כמובן שאין להן מטרה עניינית)

זה עניין של רגישות שמי שלא מבין אותו- לא יבין.

לא תמיד אפשר להסביר דקויות.

נכון, מסכימה עם כל דבריך.חלושששש
לא חושבת, רוב חבריי לפייסבוק הן בנות יש אולי 5 בניםחופשיה לנפשי
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך י"א באלול תשע"ו 02:37
שהם קרובי משפחה ברובם, אישית אני ממש מקפידה שהתמונות יהיו צנועות (תכל'ס רובן סלפי מזעזע אז זה עוד יותר בסדר לדעתי)

וידוי קטן-עשיתי בדיקה יש לי תשעה חברים פייסבוק ממין זכר.
זה כבר נושא אחרתפוח יונתן
לדעתי זה תלוי מה היחס של המפרסמת לזהעדיין טרייה
אני אישית כן מרגישה שזה מכניס בי איזה גאווה כל הלייקים שמקבלים והתגובות. ולכן אני מממעטת בזה. בעיקר שאני נשואה זה מרגיש לי להוציא את העניים "תראו איזה ילדים יפים יש לי" "תראו כמה אנחנו מאושרים" כשברור שתמונה לא משקפת כלום אבל זה בהחלט יכול ליצור צביטה בלב לאנשים אחרים. ברור שמצד צניעות חיצונית אין בעיה לשים תמונה של ילד קטן למשל אבל מצד הפנים בהחלט יש בזה קטע של גאווה.
אני חושבת שיש פה החטאה לעניין הצניעותקרמיסימו

אם אתה מתייחס רק לשאלה ההלכתית אם זה מותר או אסור אתה פשוט יכול לשאול רב.

לפי מה שהבנתי מהשאלה שלך אז אתה מתייחס יותר להרגשה שנוצרת מהפרסום, גם אם לכאורה זה מותר.

אני חושבת שאפשר לדעת רק בכל מקרה לגופו, כמו שמישהי יכולה להתלבש צנוע על פי הכללים היבשים, אך לשדר חוסר צניעות.

צניעות היא גם בהתנהגות, אם אני רוצה כל הזמן שייתייחסו אלי, ויסתכלו עלי אז זה חוסר צניעות.

 

ועוד נקודה שחשוב לי להבהיר שגם אצל בנים יכולה להיות בעיה. נכון שיש פחות בעיה שבנות יסתכלו על בנים,

אך גם כשבן מעלה תמונה מתוך גאווה ורצון שכולם יראו איך הוא נראה או מה הוא עושה, זה חוסר צניעות.

 

כמו שכתבה עדיין טריה, יש כאן עניין של גאווה. עניין הצניעות הוא לשמר את האינטימיות של בני הזוג. האינטימיות לא מתבטאת רק בגוף, אלא היא מתבטאת בכל שיתוף שהוא פרטי לבני הזוג כגון: חוויות, רגשות וכו׳.

אני חושבת שיש בפייסבוק בעיה כללית שאנשים רוצים לשתף את כולם במה שקורה להם, או שהם חושבים,

ואז לפעמים הגבולות מתשטשים ומפרסמים דברים שצריכים להישאר אישיים (ולא רק תמונות). 

שאלת חכם חצי תשובה...פרפר סגול

מה הקשר בין פירסום וצניעות?????.

הרי ברור שאלו שני הפכים מנוגדים, חיוךחיוך

אכן כןאביאל00
בוודאירב מג של מילים
(ואם כבר פתחנו אתזה
המחשבה שתיקח דוגמנית
תשים עליה בגדים צנועים
ותפרסם אתזה בעיתון "כשר"
היא שקרית ומעוותת מהיסוד)
שלום! תשובה מסוג אחרלא נולדתי
כשקראתי את השאלה חשבתי לעצמי-
ברור שאין קשר!
כשקראתי את התגובות הבנתי שיש קצת קשר, אבל אני עדיין חושבת שזה לא באמת מדד ל"צניעות".
קודם כל, כי זה תלוי בעיקר בסביבה ופחות באישיות. למשל בסביבה שלי תמונות בפייסבוק ממש לא נחשבות לחוסר צניעות, כולם עושים זאת ומעולם מעולם זה לא היה (אצלי) ממקום של גאווה\ להשוויץ\ לפרסם את עצמי או משהו כזה. במיוחד שהפייסבוק שלי נקי מבנים, וגם מנשים שאני לא כל כך מכירה.
אבל, בסביבה אחרת זה יכול להיחשב פרוץ (כך הבנתי מהתגובות), כך שההבדל הוא בסביבה שנוהגת כך ולא בבחורה עצמה שיש בה אולי גאווה או צניעות. (כמובן שצניעות היא גם במדדים חיצוניים ו"כמותיים" אבל לדעתי צריך "לחשב" את הצניעות בלי השפעות סביבתיות שעלולות לפוג בקלות, כדי למצוא תשובה אמיתית למהי צניעות)
מקווה שהארתי את הנקודה מהמבט שלי
מצד האמת,ד.

אכן יש בעיה לדעתי. 

 

בת לא אמורה לפרסם תמונה שלה לכל העולם (לא מדבר שזה לצרוך שידוכים באיזה אתר, שיש לדון בפנ"ע).

 

אבל זה לא אומר שכל מי שעושה כך, יש לה בעיה של צניעות.

 

כי לפעמים, בנות מרוב תום-לב, בכלל לא מבינות מה יכולה להיות בעיה בכך שכולם רואים את תמונתה כשהיא מופיעה בצניעות.

בעניי כן.כמו צמח בר
וזו הסיבה שאין לי תמונה בוואטסאפ ובמייל.
לא אוהבת את הרעיון שכל מי שישמור את המספר שלי יראה את התמונה שלי וכנ"ל לגבי שאר הדברים.



מה שכן- אני חושבת שהרבה אנשים לא מודעים לזה.. זה נהיה כ"כ מקובל לשים תמונה בוואטסאפ שברור ששמים!! וזה נהיה כ"כ מקובל פייסבוק ודומיו שאנשים בכלל לא חושבים על זה שזה עלול להיות לא צנוע. אז ייתכן שאצל אנשים מסוימים זה לא יעיד על חוסר צניעות אלא על חוסר מודעות.


לגבי אתרי היכרויות-כמובן שזה שונה בתכלית. לא בטוח שהייתי שמה תמונה באופן אישי אבל מובן שכשהמטרה היא כזאת- יש בפירסום התמונה משהו נכון יותר..
דוקא באתרי היכרות יש יותר סיכוי שגברים יבחנו את התמונהיעל מהדרום
לק"י

ואני מבינה למה את מתכוונת שזה "נכון יותר", ועדיין זה לא מריח לי צנוע יותר מאשר תמונה בווצאפ (ואני גם ככה לא אוהבת ששופטים לפי תמונה, אז זה רק מוסיף).
מסכימה. אמרתי שאישית לא בטוח שהייתי שמה.כמו צמח בר
אבל ברור שכשיש לזה מטרה מוצהרת- חתונה ונישואים זה לגמרי שונה..
וגם הבחינה של גברים את התמונות היא ממקום אחר (מקווה לפחות)
יש במקומות כאלה,ד.

אופציה של תמונה פרטית. ובאמת זה עדיף. ש"משחררת" את התמונה, רק למי שמעוניינת, אחרי שנתוניו הראשוניים מתאימים. לגבי הבחינה של מי שמסתכלים שם, יש כל מיני..

לא מכירה...כמו צמח בר
תשובה יפהתצ מנ הב סז


לדעתי יש בזה חוסר צניעות. אנשים יכולים להכשל בתמונה.כהנא צדק!


אבל התמונה צנועה!!לא נולדתי
אם זה בכל זאת מפריע להם...
למה הם משוטטים שם?
גם אם היא צנועה, עדיין אנשים נהנים מהמראה וזה איסור דאורייתאכהנא צדק!

"ולא תתורו"

אישה מחוייבת בצניעות אם גבר נכשל בלהנות מיופי של אישה שהולכתעדיין טרייה

ברחוב זה בעיה שלו זה לא אומר שאישה צריכה להסתיר את עצמה ולא לצאת לרחוב האיסור דאורייתא הוא של הגבר.

בכל זאת הגבתי למעלה יותר בשרשור שזה לא צנוע לדעתי לא בגלל שזה מחטיא גברים לדעתי זה לא צנוע גם בפייסבוק של נשים בלבד כי זה מעלה את מידת הגאווה של להראות את עצמי ולהתמקד במראה שלי לא בגלל איך אנשים אחרים תופסים את זה אלא רק בגלל שזה מוריד ממידת הצניעות האישית של המפרסמת וזאת דעתי לגבי תמונות באופן כללי.

זה לא דומה.ד.

כאן היא שמה תמונה "סטאטית", לא "הולכת ברחוב" לענייניה.

הסיבה הזאת לא ממש רלוונטית, אני בתוך גבולות ההלכה.חופשיה לנפשי
לו זה בעייתי שיפסיק חברות/יחסום את היכולת לרצפות בתכנים שלי, מלבד זה שהאיסור הוא על צפייה לצורך הנאה בלבד, אם במקרה קפצתי לו בדף הוא יכול להמשיך הלאה כמו שאני עושה לתמונות שאני רוצה לראות.
"כל כבודה בת מלך פנימה..."ח ת ו נ ה
להביא רק את הפסוק הזה זה די מצחיק.ענבל
בס"ד

אפשר גם להבין ממנו שנשים לא צריכות להסתובב בחוץ.
^^^^חופשיה לנפשי
כל אחד מחוייב למשהו אחר, אני מצווה להתלבש בצניעות, הוא מצווה לא להנות מיופיי (אישית כמו שכבר כתבתי פה-רוב מוחלט מחבריי לפייסבוק הן בנות)
אם יש קשר אז זה תקף לכולם ולא רק בתמונותבירור

אם יש הבנה שצניעות זה לא אצבע מנפנפת "נו נו תצטנעי"

אלא זה "היהדות מעלה על נס את הנמכת הווליום החיצוני כדי שהפנימי יופיע"

וצניעות התמונות זה עוד ענף מהעניין המרכזי.

אז כל דבר שהוא יותר שקט (דיבור , מוזיקה , אי משיכת תשומת לב עי צבעים עזים)  

מקשיב (לא מתפלל בפראות, לא לוקח בכח אלא מבקש, מודע לחנות חרסינה שמסביבו ) ,

לא תופס מקום (לא נכנס לדברי חברו, לא דורסני אגרסיבי, עורך דיני) 

הוא יותר יהודי.

בלי קשר, בתחילת הפייסבוק היה מוזר מאד לכולם (אני מניח שגם גויים)

באופן טבעי לחלוטין לפרסם פרטים אישיים שלהם. כלשהם. גם לא חזותיים.

קחי עוד דבר בחשבון כשאת נחשפת את פותחת פרופיל שלם במוח שלך "איך תופסים אותי בחוץ" 

זה לוקח המון בטריה. 

 

 

 

.

 

השרשור הזה עזר לי, כי מציעים לי בחורה, ואין לה תמונתחסדי הים
פייסבוק.
בהתחלה חשבתי שהיא לא בטוחה ביופי שלה, ולפי השרשור הזה, זה כי היא צנועה.
נחיה ונראהבירור


לא שאני בטוח יוצא אתה. נראה לי, יש לי עוד עבודהחסדי הים
בנפש, עד שאהיה מסוגל לצאת. אמנם השרשור הזה, האיר לי את הנקודה הזאת.
זה לא מוכרח מהמציאות.ענבל
בס"ד

יכולות להיות המון סיבות למה שלא תהיה לה תמונת פרופיל.
השרשורים האלה הם לא תורה משמיים.
אז מה נגיד יכול להיות הסיבות שאין לה תמונתחסדי הים
פרופיל?
או שהיא לא אוהבת לפרסם תמונות של עצמהכמעין הנובע
או שהיא לא אוהבת להיראות
או שהיא לא אוהבת שלכולם יש תמונות שלה בידיים שלהם ויכולים לעשות בם כרצונם
או שהיא לא אוהבת איך שהיא נראית (לא מכירה בנות כאלו שרק בגלל זה לא שמות תמונה. נראה לי דבר נדיר)
או שזה לא קריטי לה ולא איכפת לה (פתחה את הפייסבוק לצורך מסוים בלבד. כגון לימודים/עבודה ולא לשם מה שאנשים פותחים)

וכמובן, חלק ממה שציינתי נכללים בסיבות מפני צניעות.
^^^^ענבלאחרונה
בס"ד

צניעות שהיא לאו דווקא דתית.

בכל מקרה לי יש תמונות בפייסבוק ואני לא מרגישה רע עם זה..
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך