האח הגדול שלי שטח בפניי את הטענה הידועה הבאה:תפוח יונתן

שאני צריך לעלות לדרגה רוחנית גבוהה יותר בשביל לזכות באשתי לעתיד שמחכה שהקב"ה יפגיש בינינו כשאגיע לרמה שלה. כי אם נפגש לפני זה, היא לא תרצה אותי.

 

עניתי לו שבאותה מידה יכול להיות שהיא נמצאת עכשיו בתקופה קצת חלשה מבחינה רוחנית, ואני צריך קצת להוריד הילוך בצדיקות שלי בשביל שהיא לא תבהל אם תפגוש אותי, שלא יהיה לה תסביך נחיתות וכדי שאני לא אתפתה לפסול אותה בגלל זה.

 

למרבה המבוכה, לא היה לו מה לענות.

 

מה הייתם עונים במקומו?

 

(ואל תגידו לי שהתשובה שלי היא עצת היצר הרע, כי זה יהיה עצת היצר הרע להתחמק מתשובה לוגית).

 

 

תלוי איזה אישה שלך אתה רוצה לפגוש..rawa


מה עם הבת קול שהכריזה על מישהי אחת מסויימת?תפוח יונתן


וואי, אני לא המזכירה של הבת קול, אבלrawa

לעניות דעתי כשאדם עולה ברוחניות הוא מעלה את כל העולם איתו- אז מסתבר שגם המיועדת לו תעלה..

לכולנו יש תקופות של עליות וירידות וככל שנעלה יותר גם אחרים יתקדמו.

 

כמו שסביון כתב, אבל אני חושבת שזו פשוט אותה אישה..

 

והתכוונתי לאמר שהבחירה שלך לעלות או לרדת פשוט תקבע איך תמצא את האישה שלך בע"ה בקרוב.

 

כיוון מעניין...תפוח יונתן


אני שמעתי דבר כזה (לא זוכר ממי):סביון
שאשתו של האדם מתאימה לו לפי הדרגה הרוחנית שלו. כלומר: אם התקדמת, עכשיו מתאימה לך אישה במדרגה גבוהה יותר. ואם היא עוד לא התקדמה, אז יש אחת אחרת שנמצאת עכשיו במדרגה שלך. אני לא יודע עד כמה אפשר להבין דבר כזה כפשוטו,

אבל בכל מקרה - לחשב חשבונות שמים זה אף פעם לא בריא! את זה תשאיר לקב"ה. ואתה לא אמור להתקדם בשביל אשתך. אתה אמור להתקדם בשביל עצמך. כדי ש*אתה* תהיה אדם טוב יותר. אל תחשוב על זה שאתה צריך אישה במדרגה רוחנית גבוהה. אם אתה ראוי לה, היא תגיע.
מאותה סיבה גם לא בריא לחשוב כל הזמן "ואולי אני מפסיד את הזיווג שלי". אתה צריך להתנהג נורמלי, להפעיל שיקול דעת במחשבה על הקשר, ולהיות בן אדם. את כל השאר תשאיר לקב"ה. לא חבל לפלוש לתחום שלו סתם? בשביל זה הוא בורא העולם ולא אתה.

אבל... בד"כ אם אדם אומר לעצמו "עכשיו אני צריך לעלות לדרגה רוחנית גבוהה יותר" זה לא הולך. א. כי הפסיכולוגיה האנושית לא עובדת ככה, ולכן אחרי העליה תהיה ירידה חזרה לאותו מקום. ב. כי אדם כל הזמן צריך להתקדם, וזה תמיד צריך להיות בנחת. לכן אפשר אולי לחדד קצת את תשומת הלב, אבל לא כדאי לכפות את עצמך בכוח, אלא אם כן אתה רואה שזה לא בכוח.

לגבי הפיסקה האחרונה - לא היה לי כוח להסביר את עצמי עד הסוף, כך שיכול להיות שלא הבנתם נכון. מתנצל מראש בפני מי ששואל את עצמו מה בדיוק נראה לי שאני כותב דבר כזה. אבל מי שבכל זאת חולק עלי בעניין הזה, יכול להיות שהוא צודק. הוא מוזמן לנסות ולדווח על תוצאות.
זה מתחבר לי למושגים מוסר כובש ומוסר ישר...תפוח יונתן


אתה מתכוון לפרק שישי משמונה פרקים?סביון
לא ממש זוכר איפה שמעתי את המושגים האלה...תפוח יונתן


אני גם שמעתי אותם פעם ולא זכרתי איפהסביון
כשאמרת, נזכרתי ששמעתי. ואז חיפשתי בגוגל כדי לבדוק איפה שמעתי, והתברר שזה משמונה פרקים...
עליתם עלי
בהדי כבשא דרחמנא למה לך?צריך עיון
בדיוק. גם אני אמרתי את זה לאח שלי.תפוח יונתן


אז מה אתה רוצה מאיתנו?צריך עיון
גם את זה שאלתי את אח שלי חחחתפוח יונתן


תרגום?פסידונית


בנסתרות של הקב"ה למה לך [להתעסק]?סביון
ותרגום חופשי: תפסיק להתפלסף, אל תדחוף את האף לתחום של הקב"ה ותתן לו לנהל את העניינים לבד!
תודה זה משפט שימושי.פסידונית


בשמחה סביון
ואם תרצי להשתמש בו הרבה... אז הוא מופיע בגמרא בברכות י. לגבי חזקיהו. מוזמנת לגגל.
וזה אפילו נאמר בהקשר של נישואיםצריך עיון
מה עשה הקב"ה הביא יסורים על חזקיהו ואמר לו לישעיהו לך ובקר את החולה שנאמר (מלכים ב כ, א) בימים ההם חלה חזקיהו למות ויבא אליו ישעיהו בן אמוץ הנביא ויאמר אליו כה אמר ה' (צבאות) צו לביתך כי מת אתה ולא תחיה וגו' מאי כי מת אתה ולא תחיה מת אתה בעולם הזה ולא תחיה לעולם הבא *אמר ליה מאי כולי האי אמר ליה משום דלא עסקת בפריה ורביה א"ל משום דחזאי לי ברוח הקדש דנפקי מינאי בנין דלא מעלו א"ל בהדי כבשי דרחמנא למה לך מאי דמפקדת איבעי לך למעבד ומה דניחא קמיה קודשא בריך הוא לעביד אמר ליה השתא הב לי ברתך אפשר דגרמא זכותא דידי ודידך ונפקי מנאי בנין דמעלו **[אמר לו מה כל זה אמר לו משום שלא עסקת בפריה ורביה אמר לו משום שנראה לי ברוח הקודש שיוצאים ממני בנים לא טובים אמר לו באלה הסתרים של הרחמן למה לך מה שצווית נצרך לך לעשות ומה שנח לפני הקדוש ברוך הוא יעשה אמר לו עכשיו תן לי בתך אפשר שיגרמו הזכות שלי ושלך ויצאו ממני בנים טובים]** א"ל כבר נגזרה עליך גזירה א"ל בן אמוץ כלה נבואתך וצא כך מקובלני מבית אבי אבא אפי' חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים
ברכות י.
שמעתי פעם הרצאה בה הרב הסביר כך..שאילתא מקוננת
לכל אדם לאדם יש את הזיווג שלו.. אבל, יש את הזיווג הראשוני שהוא המושלם ואם אדם ירד במדרגות הרוחנית והצד השני לא, אז הוא מתנתק מהזיווג הזה ויש לו זיווג חדש שיהיה לו הכי מושלם במצבו הרוחני העכשווי.. ושוב אם הוא עלה חזרה בדרגתו הרוחנית אז הוא מתנתק מהפחות ויש לו את זיווג אחר עם דרגה רוחנית יותר גבוהה..



זה עסק מסובךפסידונית
עבר עריכה על ידי פסידונית בתאריך י"ז באלול תשע"ו 13:14

כי ברגע שבת הזוג שלך לא מתאימה לך, היא תצטרך למצוא מישהו אחר, שכן ברמה הרוחנית שהיא נמצאת בה כרגע, אבל יכול להיות שהרמה הרוחנית של ההוא תעלה\תרד בינתיים, ואז היא תצטרך מישהו אחר...

 

 

אני מבינה למה הקב"ה יושב ומזווג זיווגים כל היום

התכוונת לשרשר לפסידונית?סביון
חפשי בגוגל "איך לשרשר נכון ערוץ 7" או משהו בסגנון.
או ש@צריך עיון ידאג לזה, יש לו את הסרטון בשלוף.
תכל'ס נס, אחרת לא הייתי יכולה לערוך פסידונית


תוסיף אותו ל'צפיה במועד מאוחר יותר' ביוטיוב וגם לך יהיה בשלוצריך עיון
הוספתי...סביון
למה?! הגבתי לפותח השרשור לא?אליפלא


אה. זה באשמתי. אופס.סביון
פשוט לא הבנתי מה הסמיילי קשור, וזה היה נראה שהגבת להודעה האחרונה, שזו טעות נפוצה אצל מתחילים. אבל את כבר די ותיקה... לפחות יותר ממני.
חחחח זה בסדר... פשוט עצם השרשור הצחיק אותי...אליפלא


אה, נראה לי שעליתי על זה:סביון
"אני צריך קצת להוריד הילוך בצדיקות שלי"
זה הקטע המצחיק.
אני פשוט גאון!
אממ... נכון? |תוהה|
חחחח! אכן כן אליפלא


סליחה, מתנצל..צריך עיון
בקטנה ;) ותודה שאתה עוזר עם הסרטון...אליפלא


לא הייתי אומרת מה שהוא אומר לכן אין לי מה לענות במקומו Diamond1

אתה פשוט צודק.. 

הרמבם באיגרות עונה על זההיועץ
מה' אשה לאיש שהקבה יביא אותך לידי קיום מצווה כדי שתהיה ראוי לזיווג שלך.
צריך להתעלות ברוחניות בשביל עצמך ולא בשביל הזיווג שלך..
אם כבר רמב"םימ''ל

אז מה שהרמב"ם אומר זה שאין דבר כזה "הזיווג שלך", אין מישהי מסוימת שמיועדת לך (הוא מוכיח מהמציאות שיש כאלו שמתחתנים עם אסורות להם וברור שלא נגזר עליהם משמים לעשות את זה).

 

זה גם עונה על השאלה של @תפוח יונתן.

זה בשמונה פרקיםהיועץ
אבל באיגרות הוא מישב את דבריו עם הגמ שמה' אשה לאיש באופן שכתבתי
זה לא נכון מבחינתך לחשוב שאתה צריך להוריד מהצדיקות שלךהפי
זה אפעם לא טוב ללכת אחורה.. ובטח ובטח ה' לא ירצה שתלך אחורה בצדיקות שלך כדי לפגוש את הבת זוג.
שאתה פוגש את הבת זוג אתה צריך להיות בשיא.. כי אחרכ זה לא פשוט לשנות ובטח ובטח לשנות את הבת זוג.
קיצר לא הבנתי איפה ההגיון בתשובה שענית(:
עזוב שטויות..אתה מכניס את עצמך לחשבונותרחלולו
תהיה אתה..
בסופו של דבר, בגלל שרוב הנשמות היום מגולגלות,חסדי הים
אז הזיווג הוא על פי מעשיו של האדם, ואיפה שאתה עומד מבחינה רוחנית, שם יזווגו לך.
אוף, אני לא אוהב את הרעיון הזה של גלגול נשמותסביון
זה מוריד מאוד מערך השכר והעונש, בעיניי לפחות. ואני יודע שתמיד אפשר להגיד שגלגול נשמות זה דבר עמוק שאי אפשר להבין אותו אם אתה לא מקובל - אבל עובדה שלמדתי הרבה דברים שיסודם בקבלה (הרב זצ"ל בעיקר) ואפשר להבין מהם משהו. ורק גלגול נשמות הוא מבוי סתום, מה זה בדיוק צריך להיות?

לא קשור ישירות לנושא השרשור. תתעלמו אם בא לכם.
למה זה מוריד?לשם שבו ואחלמה
ומה לא מובן זה רעיון פשוט
ידעתי שהייתי צריך לפרט יותר...סביון
אבל לא היה לי כוח. אז הנה: לא התכוונתי לא מובן מצד ההבנה של "מה זה אומר" אלא ההבנה למה שזה יהיה אמת. הרבה רעיונות קבליים מאוד מתחברים עם הצורה שבה אני מכיר את העולם הזה (ואפילו כאלה שמדברים על העולם הבא), רק מתארים את זה יותר לעומק. אבל גלגול נשמות זה דבר שנשמע הזוי לחלוטין. כשאתה עושה מצווה, אתה מקבל שכר. וכשאתה עושה עברה, אתה מקבל עונש. עד כאן הכל טוב ויפה. אבל בגלגול נשמות אתה בעצם צריך "לתקן" נשמה שהיא לא שלך. אז תגיד: היא כן שלך - כי זה בעצם אתה. אבל זה לא באמת אני. זה אדם שאני לא מכיר בכלל, שאתה רוצה להכניס לי לתודעה (אני סתם מדבר בגוף שני כי זה נוח, זה לא מכוון אליך...) בלי שאני יודע עליו דבר וחצי דבר. אין לי שום קשר איתו, ובטח שלא עם המעשים שעשה. ואנחנו יודעים שכל מעשיו של הקב"ה אמת, שחותמו אמת - "וה' אלקים אמת". אז למה שיהיה דבר כזה גלגול נשמות?
אכן הרס"ג התנגד לרעיון הזה. ואני לא מבין איך הוא יכול להיות קיים בכלל. אם מישהו יוכל להאיר את עיני, אשמח.
וסליחה על הניצלו"ש... אולי אפתח על זה שרשור בפורום בית מדרש.
אני חושב שאם נבין מי אנחנו באמת, אז זה יסתדר לנו.תפוח יונתן

כל אחד מאיתנו הוא באמת באמת הנשמה ולא הגוף.

כמו שאתה כל בוקר לובש בגד אחר כך גם אתה לובש גוף אחר כל לידה שלך.

אז לא שייך להיות מופתע שאתה לא מכיר את הבן אדם שהיית לפני, כי אתה לא אמור להכיר אותו, כי הוא (הגוף שלו, ההרגלים שלו, הזיכרונות שלו וההיסטוריה שלו) לא אתה, וגם אתה שמשתקף לך במראה זה לא באמת אתה.

אבל אני דווקא כן מופתעסביון
כי המשמעות של מה שאתה אומר, שהנשמה היא משהו מעורפל שאין לו השלכה על כלום. ואני ממש לא מוכן לקבל את זה שמי שמשתקף במראה הוא לא באמת אני. זה הגוף שלי, והוא חלק ממני (או "לבוש" אם תרצה). והנשמה היא העצמיות שלי. ויש לי דרך להופיע אותה יותר, אבל בבסיס הנשמה היא אני, ואני יודע את זה. לא צריך התחכמויות ופלפולים בשביל לדעת את זה, כמו שאף אחד שפוי לא עוצר יום בהיר אחד כדי לשאול את עצמו אם הוא קיים (חוץ מכמה פילוסופים ששואלים בשביל ההתפלספות, ולא כי הם באמת מטילים ספק בעניין. וגם אם הם כן, הם בעצם לא. מי שהבין הבין). אבל מה קורה כשמגיעים לגלגול קודם? הנה מתחיל הבלגן. הנשמה שלו היא בעצם הנשמה שלי, אז זה צריך להיות צרוב בתודעה שלי כמו הנשמה. אבל אני לא מכיר בכלל את האדם ההוא ואין לי קשר אליו.

נראה לי שאלמד קצת את אמונות ודעות של רס"ג, אני בחברה טובה
כנראה שאני לא שפויהאהבה בתענוגים
אולי על זה נאמרסביון
"גם אם הם כן, הם בעצם לא"...
היי, נא לא להכפיש את ציבור הפילוסופיםפסידונית

הם אמרו 'אני חושב, משמע אני קיים'. (או אחד מהם, לכל הפחות).

זאת אקסיומה, שאני יודע שאני קיים כי אני פשוט יודע את זה. הם לא הטילו ספק בקיומם.

תלוי מי מהםסביון
את המשפט הנ"ל אמר דקארט, אבל לא כולם היו מספיק מחוברים למציאות בשביל להגיד אותו (לא זוכר שמות מסוימים, אבל היו. די מתאים לשופנהאואר)
וגם אני נמנה על ציבור הפילוסופים, כך שאין לי סיבה להכפיש אותו. אבל מה לעשות שהרבה פילוסופים אמרו הרבה שטויות בהרבה זמנים (תרנגולת וחצי וכו').
אבל את צודקת שבזרם שהולך היום (אקזיסטנציאליזם משולב עם פוסט-מודרניזם) אף אחד לא מטיל את קיומו בספק, ולו לרגע אחד. אז לפחות בדבר אחד הם צודקים, אלה.
פסידונית

וגם די בכל השאר.

את מתכוונת ל"לפחות בדבר אחד הם צודקים"?סביון
הי, אז לא!סביון
אנחנו לא אוהבים פוסט-מודרניסטים, כידוע. סתם עושים בעיות. התפקיד שלהם בעולמנו הוא מאוד מסוים - להשיב את כבוד האדם על כנו. אחרי שיסיימו את זה, הם יכולים להיעלם. כך לדעתי.
'אנחנו' פסידונית

לא יודעת, לבושתי לא ממש מתמצאת בפוסט מודרניזם.

חכה עוד כמה שנים, אני אקרא את כל הספרים הנכונים ואז אוכל להחזיר לך שטן

"אנחנו"סביון
= דוסים בכלל, וקוקניקים בפרט...

אמאל'ה! לא! |רועד מפחד|
האדם מורכב מרבדים רבים של רוחלשם שבו ואחלמה
והם כולם פועלים בו ומניעים אותו למעשים שונים,
נניח שאחד הרבדים האלה היה קיים באדם אחר מזמן אחר ואותו רובד נתן כח למעשה רע,
אז התיקון שלו זה לתת כח ולהיות מעורב במעשה טוב (או בסבל מסויים) ועכשיו שהוא קיים בך הרי שאתה זה שהוא יגרום לו לרצות ולעשות את המעשה הטוב,
או שאתה זה שתסבול והסבל ישפיע על אותו רובד,
ואתה לא יכול להצטדק ולומר שאתה לא צריך לסבול כי זה חלק ממך.

טוב כתבתי כאן באריכות משהו מורכב יותר,
האמת היא שאפשר לפשט את זה:

אם אתה מאמין בכך שאתה קיים גם אחרי מות הגוף,
מה הבעיה להאמין שאתה יכול להכנס לגוף שונה? בסך הכל בגלל שאתה לא זוכר שלבשת את הגוף הקודם אז זה לא אתה?
דווקא את ההסבר הראשון יחסית הבנתיסביון
והוא בהחלט נתן לי מבט שונה על העניין, אני אצטרך לעיין בזה עוד. בגדול אתה אומר בעצם שהרובד הזה כן קיים בך בצורה שאפשר לגלות, ואת זה אני מסוגל להבין.
ההסבר ה"מפושט" זהה להסבר של תפוח יונתן, ועיין מה שהגבתי לו שם באורך, ודוק (איזה כיף זה לעשות פוזות של בייניש... ).
הקב״ה מזווג זיווגים אתה תמיד משתדל לעשותלשם שבו ואחלמה
את המקסימום שלך לא בשביל להתחתן
ולא בשביל שום דבר אלא רק בשביל ה׳
ולכן זה לא נכון להתאים את הרמה הרוחני שלך לשל הזיווג שלך,
לא לפני החתונה ולא אחרי החתונה
כי אתה תמיד משתדל להתעלות ככל האפשר
ותכלס רמה רוחנית היא עניין פנימי ככה שאין סיבה שתוכל לזהות את הרמה שלה והיא לא את שלך
אני לא מתיימר להגיד שאני מכיר את הרמה הרוחנית של אשתי
הרי יתכן שעל מה שהיא מקפידה זה שווה פי מליון ממה שאני מקפיד אז אולי היא צדיקה יותר ממני, ולהיפך
לכן רק הקב״ה יכול לזווג זיווגים ואתה עושה לפי מה שרואןת עיניך
שיש מצווה מדאורייתא להתחתןלמהתגייסתי
ולא צריך למצוא תירוצים מטומטמים ורוחניים על גבול ההוזיים למה לדחות מצווה מדאורייתא. (אם הבנתי נכון...)
הכוונה לא לדחותתפוח יונתן

אלא להסביר למה עוד לא נמצאה האבדה, ולמצוא שיטה שתזרז את העניינים.

אני חושבת שאחיך טועה חלקיתאהבה בתענוגים
ושאתה צודק חלקית...

הוא טועה כי כל אחד מקבל מישהי בדרגתו. (יותר נכון, הוא בוחר אותה לפי דרגתו)

ואתה טועה כי
הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים.
ואתה אמור לדאוג ליראת שמים שלך בלי שום קשר לשום דבר.
אתה אף פעם לא צריך להוריד הילוך. להוריד הילוך = לרדת.

את כל החשבונות האלה תשאירו לקב"ה.
מה זה השטויות האלה???אביול

אתה צריך את האישה שמתאימה לך. נקודה.

הקב"ה יתאים ביניכם ואתה לא צריך להתאים את עצמך למשהו שאתה בכלל לא יודע מהו.

עצת יצר הרע בלי להתחמק מתשובה לוגיתפונה שמאלה

הרבה פעמים בחז"ל נאמרים משפטים שנועדו לתת מוטיבציה לאדם,

כל אדם צריך לשאוף להתקדם ולעלות דרגות רוחניות גם ילד בן 13, בחור שמחפש אשה, אבא לילדים וסבא לנכדים (תכתבו הכל מחדש גם על בנות..).

ככה גם עם המשפט הזה שנועד לתת מוטיבציה לאדם. (אני לא בטוח מאיפה המשפט הזה..)

 

לא הבנתי אם אתה לא רוצה שיגידו לך "עצת יצר הרע" או שלא יתנו לך טענה לוגית. אז..

זה עצת יצר הרע!!!! 

והטיעון הלוגי: יצר הרע מאוד מתוחכם והוא ידע לענות תשובה לוגית נפלאה לאחים שלו שישאירו אותם פעורי פה, הבעיה שהוא לא יספר לך את ההנחה הנסתרת שלו והיא שהוא הרבה יותר חכם מהקב"ה...

 

לעניות דעתי המטרה בחיים היא להתקדם מבחינה רוחנית ללא קשר למה יגידו ומה יקרה.

ראיתי כבר המון פעמים שחשבונות כאלה היו נכונים מבחינה לוגית (עדיף להוריד הילוך מבחינה דתית בצבא כי אז לא צריך להתפלל על חשבון שעות שינה ויהיה לך יותר כח להיות חייל יותר טוב, אותה הלוגיקה: מוריד משהו טוב כדי לזכות בטוב). המטרה היא רק טוב!!!!!!!!

לאדם יש שבעה זיווגים ולא אחד..ביינישית
כל זיווג בהתאם לרמה התורנית שלו,ככל שתתחזק יותר תזכה לזיווג גבוה-תורני יותר
מקור לשבעה זיווגים?נפש חיה.


שמעתי את זה מאיזה רב..ביינישית
הרי לא הגיוני שיש לאדם זיווג אחד כי מה יגידו אנשים שמתחתנים פעם שניה ושלישית
תראי. אני יודעת שיש את החילוק בגמראנפש חיה.אחרונה

האם זיווג הוא לפי מעשיו של אדם או על פי מה שנקבע לו.

המסקנה שם- 
כאן [מששת ימי הבריאה] בזיווג ראשון
וכאן לפי מעשיו- בזיווג שלי

בלי נדר אחפש איפה זה.

אבל מעולם לא שמעתי על שבעה
לכן עניין אותי


Jוץ מזה תיאורטית כל אחד יכול להתחתן עם כל רחת.

כשיש נכונות והדדיות.ומידות טובות.
.

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך